Szarpanie w przedziale 1800 do 2500 obr po raz n-ty

Postprzez Tubi » 17 wrz 2009, 10:17

Mam pytanie gdy rozrząd jest zle założony to powinno szarpac na zarówno zimnym jak i ciepłym silniku i niezależnie w jakim przedziale obrotów czy się mylę?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Czege » 17 wrz 2009, 10:47

No niby tak. ale jak wyjaśnisz to co u mnie się dzieje?
Ustawiam kąt wyprzedzenia zapłonu na 10 stopni w trybie serwisowym, odłączam tryb serwisowy i wszystko jest ok. Ale jak dodam gazu to zaczyna się zabawa. Strzela, pierdzi....
Gdy ustawię na T działa ok, ale nie jest to zadowalające działanie, bo przecież na jałowym czasem szarpie (co któryś cykl) no i te felerne szarpanie w okolicy 2000 obr. które zresztą zmienia swój zakres (ale zawsze w okolicy 2000) w stosunku do ustawienia wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu.
Po telefonie do Wieśka z Dębicy (to już jak przydomek :) ) zrobiłem test, który mi polecił. I wyszło, że przy dodawaniu gazu iskry wypadają na 2, 4 i 6 świecy, czyli na głowicy bliżej przodu. Muszę zdjąć dekiel i zobaczyć synchronizację wałków. W końcu cały silnik był rozkręcany do golutkiego bloku, więc może o jeden, dwa ząbki wałki są źle złożone, chociaż przy składaniu sprawdzało to 4 osoby po 5 razy każda (w tym ja) czy aby znaki są zgodne.
Rozrząd sprawdziłem przedwczoraj. Znaki się pokrywają, a różnica ok. 1 mm na znakach (np. lewy wałek jest na znaku, a prawy ma 1 mm różnicy, ale na kole pasowym się pokrywa, a palec rozdzielacza jest na 1) nie gra raczej roli. 1 mm to nawet nie jest 1 ząbek na pasku rozrządu. Ba to nawet nie jest pół ząbka...
Tak czy inaczej najpierw wałki muszę sprawdzić.... może to właśnie tam jest ten 1 mm... no i znów uszczelka dekla do kupienia będzie:/

świece wymieniłem. Nic to nie zmieniło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Tubi » 17 wrz 2009, 10:59

Ja mam ten problem tylko i wyłącznie na goracym silniku i po jeździe z 40km jak nagrzany silnik ale nie pokonuje tak wielkiego dystansu wszystko cacy... Zakupiłem orginalne uszczelki od pokryw zaworów i od kolektora ssacego w weekend zabiore się za wymianę aha jeszcze filtr paliwa od nowości 17 latek :) A w pryszłym tygodniu pojade na czyszczenie pompy paliwa :) Dam znać jak coś się poprawi :) Trzymam kciuki i za Twoją kochankę ;)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Czege » 17 wrz 2009, 11:06

:) Dzięki.
Ja filtr paliwa wymieniłem i raczej u mnie to nie kwestia paliwa. To musi być coś nie tak z tą <killer> synchronizacją...


Tubi napisał(a):Zakupiłem orginalne uszczelki

do dekli tylko oryginalne, do ssącego ważne aby coś było:) aktualnie mam z silikonem i działa :P Za często zdejmuję kolektor dolotowy, aby bawić się w nowe uszczelki, ale jak już się uporam z problemem to na pewno założę nowe, bo już więcej nie będę rozkręcał :P

Pozdro

PS. A sprawdzałeś u siebie czujnik w skrzyni? opisane jest gdzies w tym poście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Tubi » 17 wrz 2009, 11:29

Czujnika jeszcze nie sprawdzałem ale nie głupi pomysł :) Jeszcze pare miesiecy i będzie perełka potem dam do lakiernika :) Już sporo pieniędzy poszło ale jak przyjemnie się patrzy jak autko powoli staje na nogi <jupi> Z mechanicznych pozostał mi problem tego szarpania i tylne zawieszenie do końca :P.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Czege » 17 wrz 2009, 11:38

Tubi napisał(a):pozostał mi problem tego szarpania i tylne zawieszenie do końca


to tak jak u mnie. Potem kwestia lakieru i wnętrza (obicie drzwi – do wymiany zatrzaski, poprawić mocowanie głośników w drzwiach i jakieś drobne naprawy).

Ja też sporo wpakowałem kasy w Xeda. Nie żałuję. Zrobię ten zapłon i w koncu poczuję jak to jest z silnikiem po mini remoncie :)

Przez to szarpanie nawet nie umiem się cieszyć, że nie wcina mi już oleju :/

Mam nadzieję, że nie wymięknę w tym naprawianiu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Tubi » 17 wrz 2009, 11:51

Mi właśnie nie wcina oleju, dynamika jest taka jaka być powinna. Co do wnętrza to chciałem wymienić fotele na skórzane ale stwierdziłem że kupię beżowe pokrowce z eko skóry ;) chciałbym wymienić tapicerkę a właściwie podsufitke bo jest przypalona w 2 miejscach. I tak jak u ciebie obicie głośników w drzwiach bo od strony kierowcy wystaje i jakieś porządne głośniczki chociaż te seryjne bardzo miło mnie zaskoczyły w radiu na podbiciu basów naprawdę dają rade <faja>. Odnośnie koloru zastanawiam się na ciemnym fioletem ciekawe jakby to wyglądało ;) albo różowy ;P bo ten co teraz mam czyli bordowy taki bez polotu :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Czege » 17 wrz 2009, 12:07

no ja mam audio wystarczajace. Mam nieoryginalne, ale wlaz z tweeterami, wzmacniacz na tył wraz z dobrymi glosnikami. Ogólnie tu jesty ok. Tylko glosniki w drzwiach troche wyrobiły uchwyty i musze jakąś manufakture robic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Tubi » 9 paź 2009, 15:15

Czege u mnie rozwiązaniem były uszczelki pod kolektorem ssącym teraz jak jest nagrzany hula aż miło :) Pod względem mechanicznym uznaje koniec w inwestycjach :D A jak u ciebie wyglądają poszukiwania problemu?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Barthek » 9 paź 2009, 16:33

Tubi napisał(a):u mnie rozwiązaniem były uszczelki pod kolektorem ssącym teraz jak jest nagrzany hula aż miło

Mam podobnie – tyle, że uszczelki mam nowe założone przez Wieśka oryginały i dalej źle...

Czege napisał(a):Przez to szarpanie nawet nie umiem się cieszyć

Wiesz chyba jestem na dobrym tropie, poczytałem trochę na forum o szarpaniu w innych modelach jak np.323. Co się okazuje, że winny jest najczęściej aparat zapłonowy a dokładniej moduł w nim. Jestem po rozmowie z Tadziolem i wybieram się do niego w następnym tygodniu. Jeśli nie będzie żadnej innej przyczyny to jest to właśnie aparat zapłonowy, w którym moduł po nagrzaniu działa nieprawidłowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez jarusiek » 9 paź 2009, 20:52

Coś to szarpanie u nas w Xedosławach staje się uporczywe :P Ja już dzisiaj po kolejnej wizycie u Wieśka, i zawieszenie cacy- wymienione tylko drążki kierownicze które były przyczyną hałasowania na nierównościach i po puszczeniu sprzęgła(okazało się że od czasu produkcji nie wymieniane-całe 17lat :D ). Pozostał jeszcze temat szarpania(może jestem za bardzo wyczulony :P)– u mnie wygląda to tak takie lekkie szarpniecie czuć przy dodawaniu/odpuszczeniu gazu- najbardziej to jest widoczne przy niskich obrotach, gdzie najbardziej mnie wkurza. W okolicach 1800-2000 obr. przy równej, wolnej jeździe w korku dodanie czy to odpuszczenie gazu, powoduje takie szarpanie/bujanie, i cięzko w okolicach tych obrotów jechać. Oczywiście przy wyższych obrotach tez to wystepuje, ale jest to mało odczuwalne.
I tak obstawiam przypuszczalnie: przednie amory, czy też kable WN?

Odrazu uprzedze pytania: Sprzęgło wymieniane pod koniec zeszłego roku, poduszki silnika również-wszystkie ok, w zawieszeniu po dzisiejszej wizycie też. Tylne amortyzatory przed miesiącem wymienione, przednie nie leją- i nie odczuwam żeby były bardzo twarde itd.
Wiesiek obstawia kable, ponieważ nie wygladaja za dobrze- 3 sa czarne z innej paki, a 3 NGK :/
Co myślicie ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Barthek » 9 paź 2009, 21:23

jarusiek napisał(a):Coś to szarpanie u nas w Xedosławach staje się uporczywe Ja już dzisiaj po kolejnej wizycie u Wieśka

jarusiek napisał(a):Pozostał jeszcze temat szarpania(może jestem za bardzo wyczulony

jarusiek napisał(a):I tak obstawiam przypuszczalnie: przednie amory, czy też kable WN

Amorki raczej nie, stawiam na kable lub aparat u Ciebie, ale wiesz jak to jest na odległość, koledze z tematu obok pomogły świece, innemu uszczelka pod kolektorem a innym pewnie milion innych rzeczy :) U mnie to szarpanie jest bardzo ledwo wyczuwalne przy dodawaniu i odejmowaniu gazu na rozgrzanym silniku powiązane dodatkowo z dużo szybciej opadającymi obrotami przy wciskaniu sprzęgła podczas zmiany biegu. Jak jest zimny to obroty opadają powolutku przy wysprzęglaniu i nie ma szarpania przy dodawaniu oraz odejmowaniu gazu (nawet wydaje mi się, że jest trochę silniejszy).
A propos Wieśka, też byłem u niego przy okazji z tą sprawą. Przejechał się i powiedział mi właśnie, że jestem przeczulony i silnik pięknie chodzi :D Hmmm w każdym razie nie daje mi to spokoju i mam nadzieję, że Tadziol mi pomoże w następnym tygodniu. Nie mam nigdzie lewego powietrza, kąt zapłonu na 10 stopni trzyma w serwisowym, przepustnica ustawiona jak być powinna, świece nowe, kable NGK kupione 2 lata temu (zrobione może 30tys km na nich). Pozostaje ten cholerny aparat, bo jeśli tam coś szwankuje to nie będzie błędu na kompie a obstawiam to co pisałem post wyżej – zobaczymy next week. Jeśli się nie uda to ogłoszę w dziale "Kupię" ofertę kupię usługę naprawienia tej usterki – serio :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hazu » 9 paź 2009, 21:54

Obawiem się że ten typ tak ma i nic tego nie zmieni.
Kidyś myślałem nad tym i wymysliłem że zrobienie dolotu na sztywno powinno załatwic sprawę (pozbycie sie harmonijki) lub odsuniecie przepływomierza na większą odległość mogło by przynieśc pozytywne efekty.

Na szczeście już nie mam problrmów z szarpaniem i wibracjami przy 120-180km/h :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DymeK » 9 paź 2009, 22:41

a kopulka i rozzielacz niedawno to czyscilem i bylo tam troche nagaru i odrazu mozna styki przeczyscic
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Firepoland » 12 paź 2009, 16:53

Mnie też cholera bierze z tym rezonansem. Zauważyłem, że u mnie jest to przy dodawaniu gazu w momencie jak auto delikatnie uniesie się do góry. Potem na chwilę opada (dociska do ziemi) i nic nie ma po czym znów jakaś nierówność na drodze, więc auto delikatnie unosi się do góry i drżenie na układzie napędowym.
Jest też jeszcze coś (może przesadzam), gdy jadę spokojnie na przykład na 5-tym biegu i na wciśniętym gazie lekko wysprzęglam to na pedale sprzęgła pod lewą nogą lekkie bicie. Może coś w skrzynie biegów lub mechanizm różnicowy?

Czy półosie lewa, czy prawa mają stać sztywno. Nie ruszać się w ogóle wokół swojej osi, czy może być minimalny wyczuwalny ręcznie luz. Na prawdę nie duży. Już czepiam się wszystkiego, bo nie odpuszczę póki nie naprawię tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez Firepoland » 23 paź 2009, 20:11

temat zdechł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez Tubi » 24 paź 2009, 12:32

Pomysły się skończyły :P
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Barthek » 24 paź 2009, 15:09

Tubi napisał(a):Pomysły się skończyły

Mi też się skończyły :) Auto mi ziagnozował Tadziol i powiedział, że chodzi tak jak powinna.
W każdym razie u mnie podejrzewam jeszcze sondy (błędy 17 i 24), w następnym tygodniu zakupię i wymienię. Powodzenia Czege i Ryba81 nie poddawajcie się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Firepoland » 24 paź 2009, 17:14

Nie odpuszczę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez Tubi » 26 paź 2009, 12:18

3mamy kciuki :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6