Naprawa karbowanej gumowej rury dolotu (BA Z5, str. 2 i 6)

Postprzez yorgoo » 6 sie 2009, 17:44

1-1,5 mm nazywasz za gruba?? a moze chodzi o 1-1,5 cm!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez Krzysiek27 » 6 sie 2009, 18:15

Ok ja mam pytanie gdzie takie coś można znależć, bo byłem dziś w leroy-merlin i same małe mieli. Byłem też w sklepie typowo dla automatyków-elektryków i też największa średnica to jakies 3cm. Gdzie takiego czegoś szukać z takimi dużymi średnicami???
Krzysiek27
 

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sie 2009, 18:43

yorgoo napisał(a):1-1,5 mm nazywasz za gruba?? a moze chodzi o 1-1,5 cm!!


Jak najbardziej miałem na myśli te 1 – 1.5 mm mówiąc, że jest "gruba".


Swoja drogą to niektórzy chyba jednak zbyt leniwi są w poszukiwaniach.
Zamiast koszulki można użyć folii termokurczliwej – np. takiej
Oprócz tego przykładowo tutaj lub tuta lub też tutaj są koszulki do kupienia (chyba).

Sory ale google nie boli!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez AnanasQ » 6 sie 2009, 22:20

Marek 161BD081 napisał(a):P.S. ... przejrzyj cały temat jeszcze raz bo było o tym mówione ze 2 czy 3 strony wcześniej.


przeczytalem przeczytalem :) i wiem dobrze o tych klejonych i nieklejonych... fachowcem od materialow elektrycznych nie jestem bo elektronika amatorsko sie zajmowalem tylko... tu w temacie o metodach roznych bylo ale nie padały zdjecia jak ta mufa wyglada przed obkurczeniem...

co do szukania to gdzie kupic to w jeleniej dziurze (co tu ciezko cos nie typowego dostac) wystarczylo mi zajrzec do 2 hurtowni z osprzetem elektrycznym... w wjednym mieli mufy w drugim taśme samowulk.
w elektronicznych sklepach rzadko maja az tak duze koszulki choc wiem ze produkcyjnie sa... w malutkim miasteczku pod lublinem nawet mozna dostac bo pamietam jak keidys bylem i wielkie koszulki mieli ze reka wchodzila ;P

te koszulki sa cienkie i ladnie obkurczaja

ta mufa co dzis ogladalem to poporstu miala dosc sztywne scianki z wzdłużnymi przełamaniami w srodku ale bez kleju... dlatego zapytalem...
wg mnie marne widoki aby była w stanie obkurczyc sie na garbach dolotu... i stad moje pytanie jak wygladaly mufy tych ktorym sie to ladnie zacisnelo...

swoja droga niezle wyglada zrobione ta taśma... moze zrobie tasma narazie a jak na wschodzie w znajomej hurtowni beda mieli ta cienka elektryczna koszulke to doloze po wierzchu dla pewnoosci :D



P.S> do Marka... nie wiem czy dobrze mysle – looknij na swoje zdjecie z poprzedniej strony – tam na tym przewodzie gumowym do silnika po lewej stronie od dolotu masz taka miekka gabke co daje sie przesuwac po przewodzie – ona najprawdopodobniej nie powinna byc przy silniku ale tam na zgieciu jak omija hak do podwieszania silnika – zeby sie przy drganiach nie przecierał przewod... :) ale moge sie mylic
Obrazek 323F BA Z5 '95 (2005-2010)
Obrazek MATIZ M100 '00 (2010-20XX)
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2005, 01:13
Posty: 167
Skąd: LSW/DJ
Auto: 323F BA Z5 '95
MATIZ M100 '00

Postprzez Marek 161BD081 » 7 sie 2009, 07:15

AnanasQ napisał(a):do Marka... nie wiem czy dobrze mysle – looknij na swoje zdjecie z poprzedniej strony – tam na tym przewodzie gumowym do silnika po lewej stronie od dolotu masz taka miekka gabke co daje sie przesuwac po przewodzie – ona najprawdopodobniej nie powinna byc przy silniku ale tam na zgieciu jak omija hak do podwieszania silnika – zeby sie przy drganiach nie przecierał przewod... usmiech ale moge sie mylic


Hmmm – faktycznie, masz rację bo nawet nie zwróciłem na to uwagi, dzięki za to.
U mnie jest to zwykły kawałek czegoś a'la koszulka – nie jest to piankowa osłonka (możnaby założyć taką od rur CO).
Jednak u mnie jest to w takiej odległości, że nic nie dotyka więc nie zainteresowałem się tym.

Swoja drogą jak będziesz kleił dolot to postaraj się wcześniej na ile to będzie możliwe "połapać" klejone elementy klejem (np. "kropelką") aby całość miała zachowany swój oryginalny kształt a dopiero na koniec oklejać koszulką czy też taśmę samowulkanizującą.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kolo.z.b » 1 wrz 2009, 21:22

ja kupiłem bandaż do rur gumowych i jest jedwabiście
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 21:01
Posty: 25
Skąd: Opoczno
Auto: MAZDA 323BA 2.0 DIESEL 1997r.

Postprzez Pyton162 » 22 wrz 2009, 19:13

u mnie dzis wylądowała rura z kwasowy na dolocie zamiast tej parciejącej rury
Pyton162
 

Postprzez Marek 161BD081 » 23 wrz 2009, 05:54

Pyton162 napisał(a):u mnie dzis wylądowała rura z kwasowy na dolocie zamiast tej parciejącej rury


Czy możesz wrzucić fotkę?
Jestem ciekaw jak to wygląda.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Pyton162 » 23 wrz 2009, 07:12

ok, dzis zrobie i wrzucę
Pyton162
 

Postprzez Pyton162 » 23 wrz 2009, 16:54

obiecana fotka , srednica rury z kwasowy 60mm
Obrazek
Pyton162
 

Postprzez fazzi » 23 wrz 2009, 18:47

Pyton162 takie nieelastczne zamocowanie może spowodować połamanie zaczepów puszki filtra powietrza. Silnikiem trochę rzuca wiec 'coś' kiedyś musi puścić...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Pyton162 » 6 gru 2009, 12:11

ja mam rure z kwasowy jezdze juz 3 miesiace tak i żadnych problemów typu połamanych mocowań puszki a wyglada to o wiele estetyczniej
Pyton162
 

Postprzez andrzejq » 6 gru 2009, 14:33

Tak zrobiłem to u siebie:

Obrazek

łącznik prosty SAMCO średnica wew. 70 mm (tyle co w oryginale) długość 19,5 cm. Wszystko pasuje idealnie i wygląda ładnie. Koszt większy bo wychodzi 60 zł za taki odcinek ale na bank będzie trwałe. Jeżeli ktoś miałby ochotę mam do sprzedania 30 cm takiego łącznika :)
Ostatnio edytowano 8 mar 2010, 22:34 przez andrzejq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez michalxxxxx » 27 sty 2010, 18:03

poradzilem sobie ze swoim dolotem teraz kasowanie kodow i sprawdzanie nowych;p wzor i opis by Marek 161BD081(dzieki za pomoc) jedyny problem jaki mialem to znalezc taka samą podkladke zeby stolu nie ubrudzic;p hahaha :D a na powaznie oto link do fotek ;p prawde mowiac to nie spodziewalem sie ze bedzie az tak zle.
<br>
[ciach]

Edit by Marek: Fotki wrzucone parę postów dalej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez TR4PSTAR » 27 sty 2010, 23:06

No ładnie ;) Bawiłem sie w te naprawy, ale w końcu poskładałem nowy dolot :) Oczywiście dzieki pomocy jednego z uzytkowników forum, który służył wskazówkami :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez michalxxxxx » 29 sty 2010, 01:29

Tylko nie wiem od czego jest ten otworek widoczny na 2 foto od konca. ja mam tam zaslepke a moze to cos wznego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez gregorius 323 F » 29 sty 2010, 12:05

W wersjach przedliftowych Z5 może BP też, znajduje się tam wąż doprowadzający powietrze do silniczka krokowego.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez michalxxxxx » 29 sty 2010, 13:55

Czyli mi to nie potrzebne tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez TR4PSTAR » 29 sty 2010, 14:23

Skoro masz wersje poliftową to widocznie nie :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez moristo » 9 lut 2010, 21:57

Wczoraj "reanimowałem" swój dolot. Przy wyjmowaniu karbowanej rury, odkręciłem całą puszke filtra powietrza. W zwiazku z tym mam pytanko. Czy wąz, który wchodzi od spodu puszki filtra powietrza musi byc szczelnie zamocowany? Na moje oko nie bylo szczelnie, tzn. ta rura ma troche luzu w tej puszce?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sty 2010, 16:59
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: 323C 1.5 16v 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323