Silnik po remoncie – jak docierać (wskazówki)

Postprzez emilMZ » 21 wrz 2009, 17:33

W nowoczesnych silnikach nawet niedotartych mozna dawać w palnik nawet od razu ale trzeba potem sie liczyć ze zwiekszonym zużyciem oleju bo pierscienie mogą sie niedotrzeć z cylindrami tak jak powinny,a przy zwiekszonym tarciu które występuje po remoncie i wysokiej temperaturze mogą nawet sie zapiec w swoich rowkach,także najlepsze są metody które podali koledzy wyżej.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Jacek176 » 21 wrz 2009, 17:37

Jak już pisałem, z mojego doświadczenia wynika, że jest akurat całkowicie odwrotnie. No ale każdy robi jak chce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez emilMZ » 22 wrz 2009, 11:02

tak jak napisałem to tak piszą w książce serwisowej od naszych madzi ;) ososbiście robiłem remont silnika w swoim poprzednim samochodzie i wcale nie jezdziłem specjalnie wolno,dakt ze nie do odcięcia ale tez dostawał po garach i potem wcale oleju nie brał ani nic.To był Nissan także może japończyki lubią taki sposób docierania ;)
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez espiacent » 22 wrz 2009, 16:06

Po remoncie który polegał na wymianie pierścieni bez szlifu cylindrów mazda dalej bierze olej i kopci rano (panewki, uszczelniacze itp też było robione). Kopci dużo mniej niż przed remontem ale jednak. Teraz przejechałem 400km (głównie po mieście) czyli cały czas się dociera. Zauważone ubytki to ok 2 setki oleju. Olej Mobil 10W40 półsyntetyk. W tym wypadku ubytki oleju są uzasadnione docieraniem? Można liczyć na tendencję spadkową czy może remont można uznać za nieudany? Mazda nie kręcona powyżej 3-3,5tys. Jak sprawa olejowa powinna wyglądać zaraz po remoncie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2009, 22:50
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 95r (Projekt GTR)
323F BA 2.0 v6 (Daily car)

Postprzez Jacek176 » 22 wrz 2009, 16:11

Przez pierwsze 1000km ma prawo jeszcze brać olej, także narazie sprawa jeszcze nie jest przesądzona.
No ale jak cylindry nie były nawet honowane (nie mylić ze szlifem) to wątpliwa sprawa żeby pierścienie się przyjęły.
A cylindry i tłoki były mierzone czy tylko organoleptycznie sprawdzane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez emilMZ » 22 wrz 2009, 16:13

Zaraz po remoncie ma prawo łykać olej poprostu pierscienie muszą się dotrzeć z gładziami,ale tendencja powinna byc spadkowa.moze mechanik coś zrobił nie tak,może cylindry mają owalizacje i duże progi i wtedy może być własnie problem.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Jacek176 » 22 wrz 2009, 16:19

Z tego co mi wiadomo to za każdym razem jak się wymienia pierścienie, nawet jeśli cylindry i tłoki są w dobrym stanie i nie wymagają szlifu to trzeba honować cylindry. Większość osób tego nie robi i stąd biorą się potem problemy z nieudanymi remontami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6