Silnik po remoncie – jak docierać (wskazówki)
W nowoczesnych silnikach nawet niedotartych mozna dawać w palnik nawet od razu ale trzeba potem sie liczyć ze zwiekszonym zużyciem oleju bo pierscienie mogą sie niedotrzeć z cylindrami tak jak powinny,a przy zwiekszonym tarciu które występuje po remoncie i wysokiej temperaturze mogą nawet sie zapiec w swoich rowkach,także najlepsze są metody które podali koledzy wyżej.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
tak jak napisałem to tak piszą w książce serwisowej od naszych madzi
ososbiście robiłem remont silnika w swoim poprzednim samochodzie i wcale nie jezdziłem specjalnie wolno,dakt ze nie do odcięcia ale tez dostawał po garach i potem wcale oleju nie brał ani nic.To był Nissan także może japończyki lubią taki sposób docierania 
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
Po remoncie który polegał na wymianie pierścieni bez szlifu cylindrów mazda dalej bierze olej i kopci rano (panewki, uszczelniacze itp też było robione). Kopci dużo mniej niż przed remontem ale jednak. Teraz przejechałem 400km (głównie po mieście) czyli cały czas się dociera. Zauważone ubytki to ok 2 setki oleju. Olej Mobil 10W40 półsyntetyk. W tym wypadku ubytki oleju są uzasadnione docieraniem? Można liczyć na tendencję spadkową czy może remont można uznać za nieudany? Mazda nie kręcona powyżej 3-3,5tys. Jak sprawa olejowa powinna wyglądać zaraz po remoncie?
- Od: 28 mar 2009, 22:50
- Posty: 25
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 95r (Projekt GTR)
323F BA 2.0 v6 (Daily car)
Przez pierwsze 1000km ma prawo jeszcze brać olej, także narazie sprawa jeszcze nie jest przesądzona.
No ale jak cylindry nie były nawet honowane (nie mylić ze szlifem) to wątpliwa sprawa żeby pierścienie się przyjęły.
A cylindry i tłoki były mierzone czy tylko organoleptycznie sprawdzane?
No ale jak cylindry nie były nawet honowane (nie mylić ze szlifem) to wątpliwa sprawa żeby pierścienie się przyjęły.
A cylindry i tłoki były mierzone czy tylko organoleptycznie sprawdzane?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Zaraz po remoncie ma prawo łykać olej poprostu pierscienie muszą się dotrzeć z gładziami,ale tendencja powinna byc spadkowa.moze mechanik coś zrobił nie tak,może cylindry mają owalizacje i duże progi i wtedy może być własnie problem.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
Z tego co mi wiadomo to za każdym razem jak się wymienia pierścienie, nawet jeśli cylindry i tłoki są w dobrym stanie i nie wymagają szlifu to trzeba honować cylindry. Większość osób tego nie robi i stąd biorą się potem problemy z nieudanymi remontami.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6