Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku
u mnie normlanie mocniej wyciągając 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
tylko zapamiętaj w jakiej był pozycji, bo jak założysz inaczej – w niektórych modelach da się, to nie odpali 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
no w ASO na pewno... i prawdopodobnie nie będzie kosztowała więcej niż 30 zł... więc wg mnie szkoda zachodu i czasu na szukanie tańszej
a jak leci olej i kapnie na czujnik, to nie jest zby ciekawie, więc zrób to a powinno pomóc... 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
a jak tak uszczelka powinna wyglądać... i którą masz uszkodzoną?? poszukaj posty Krasula, on miał kiedyś problem właśnie z uszczelką... i chyba za 80 zł kupił drugi aparat i po kłopocie
a jak sama uszczelka, to może uda Ci się ją dorobić... są takie duże kawałki materiału uszczelniającego, wycinasz z nich format uszczelki i heja
a jak sama uszczelka, to może uda Ci się ją dorobić... są takie duże kawałki materiału uszczelniającego, wycinasz z nich format uszczelki i heja
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):a jak sama uszczelka, to może uda Ci się ją dorobić... są takie duże kawałki materiału uszczelniającego, wycinasz z nich format uszczelki i heja
To byłby najlepszy pomysł i w tym kierunku trzeba iść

Uszczelka wygląda tak jak na zdjęciu tym (widać kawałek urwanej):

steven przejdźmy w tej sprawie jednak tu bo temat postu bardziej pasuje
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 07#1445907
- Od: 8 maja 2006, 17:12
- Posty: 163
- Skąd: warm.-maz., mazowieckie
- Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)
jak oring, to nie wiem, czy pomoże... (ja nie mam uszczelki i nim mi do środka nie leci ;p)
ale nie wiem jak w twoim przypadku... ;p ale niepokojąca jest sprawa oleju... na forum jes temat o cieknącym aparacie zapłonowym... może tam będzie rozwiązanie
ale nie wiem jak w twoim przypadku... ;p ale niepokojąca jest sprawa oleju... na forum jes temat o cieknącym aparacie zapłonowym... może tam będzie rozwiązanie
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
wojtek75 napisał(a):steven napisał(a):a jak sama uszczelka, to może uda Ci się ją dorobić... są takie duże kawałki materiału uszczelniającego, wycinasz z nich format uszczelki i heja
To byłby najlepszy pomysł i w tym kierunku trzeba iść. Kupno nowego aparatu w związku z tą uszczelką to byłaby
Problem jednak w tym, że ta uszczelka to taki duży oring a nie klasyczna jak do np. pokrywy zaworów.
Uszczelka wygląda tak jak na zdjęciu tym (widać kawałek urwanej):
steven przejdźmy w tej sprawie jednak tu bo temat postu bardziej pasuje
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 07#1445907
Też się zamierzam do wyczyszczenia aparatu w środku ( wymieniłem nie dawno kable WN na NGK + świeczki DENSO – więc będzie komplecik
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 13:37 przez ZipperPL, łącznie edytowano 1 raz
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
Cóż, przyłącze się do dyskusji
Ogólnie posiadam ten sam problem co stuk, jestem też juz po 2 wizytach u jaksy (bez efektu) i po następujących zabiegach:
-Wymiana rozrządu i uszczelniaczy góra, dół
-Wymiana kolektora wydechowego
-Sprzwdzenie szczelności całego wydechu
-Wymiana krokowca
-Wymiana przepustnicy
-Wymiana przepływomierza
-Wymiana przewodów WN
-Wymiana świec
-Wymiana cewki
-Wymiana sondy lambda
-Wymiana także akumulatora i gumowego łącznika za przepływomierzem (bo już musiałem :/)
-Wymiana filtra powietrza i paliwa
-Wymiana cieczy chłodzącej i oleju silnikowego (w akcie desperacji
)
-Wymiana bezpieczników (Tonący brzytwy się chwyta
)
-Sprawdzenie ciśnienia na cylindrach – silnik brzytwa
Nie sprawdzalem juz tylko uszczelki pod kolektorem i uszczelniaczy wtryskiwaczy
Ale to głównie dlatego że żaden mechanik nawet tego nie zasugerował mimo moich podpowiedzi odnośnie tej uszczelki
Mam nadzieje że moja lista napraw uchroni was przed wydawaniem kasy w błoto w przypadku naszego problemu
Jeśli ktoś ma jeszcze jakies sugestie to bede wdzięczny za pomoc... Walcze już rok i pisze tu właśnie z powodu rocznicy
Pozdrawiam
Mazda 626 GF 1.8 + SGI
Ogólnie posiadam ten sam problem co stuk, jestem też juz po 2 wizytach u jaksy (bez efektu) i po następujących zabiegach:
-Wymiana rozrządu i uszczelniaczy góra, dół
-Wymiana kolektora wydechowego
-Sprzwdzenie szczelności całego wydechu
-Wymiana krokowca
-Wymiana przepustnicy
-Wymiana przepływomierza
-Wymiana przewodów WN
-Wymiana świec
-Wymiana cewki
-Wymiana sondy lambda
-Wymiana także akumulatora i gumowego łącznika za przepływomierzem (bo już musiałem :/)
-Wymiana filtra powietrza i paliwa
-Wymiana cieczy chłodzącej i oleju silnikowego (w akcie desperacji
-Wymiana bezpieczników (Tonący brzytwy się chwyta
-Sprawdzenie ciśnienia na cylindrach – silnik brzytwa
Nie sprawdzalem juz tylko uszczelki pod kolektorem i uszczelniaczy wtryskiwaczy
Jeśli ktoś ma jeszcze jakies sugestie to bede wdzięczny za pomoc... Walcze już rok i pisze tu właśnie z powodu rocznicy
Pozdrawiam
Mazda 626 GF 1.8 + SGI
- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
Ale rozumiem że obroty masz ok?
Kup środek do czyszczenia wtryskiwaczy który dolewa się do paliwa, tylko dolej go do przynajmniej dwa razy mniejszej ilości paliwa niż zalecają. Poganiaj trochę autem na wysokich obrotach, może wtryskiwacze masz zanieczyszczone. Jeśli tak, odczujesz różnicę. Wydatek niewielki warto spróbować.
U mnie jak tak telepało autem przyczyn była w niedomykającym się zaworze wydechowym i niskim ciśnieniu na jednym cylindrze, ale skoro sprawdzałeś i ciśnienia są u ciebie OK to odpada.
Kup środek do czyszczenia wtryskiwaczy który dolewa się do paliwa, tylko dolej go do przynajmniej dwa razy mniejszej ilości paliwa niż zalecają. Poganiaj trochę autem na wysokich obrotach, może wtryskiwacze masz zanieczyszczone. Jeśli tak, odczujesz różnicę. Wydatek niewielki warto spróbować.
U mnie jak tak telepało autem przyczyn była w niedomykającym się zaworze wydechowym i niskim ciśnieniu na jednym cylindrze, ale skoro sprawdzałeś i ciśnienia są u ciebie OK to odpada.
Tak, pod względem cisnienia u mnie jest ok... Najbardziej drazni mnie to falowanie na wolnych obrotach i spadające nisko obroty :p
Ale dzięki Damian za radę, spróbuję z tymi wtryskiwaczami
Chociarz gaz ma zwoje oddzielne wtryski więc na gazie powinno być dobrze...
Ale dzięki Damian za radę, spróbuję z tymi wtryskiwaczami
- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
calkiem niedawno sam walczylem ze spadajacymi wolnymi obrotami,okazalo sie ze byla uszkodzona uszczelka pod kolektorem
nie ma co płakać na rozlanym mlekiem, toż to nie piwo
- Od: 25 lut 2008, 09:33
- Posty: 81
- Skąd: Konin / Posada
- Auto: 626 GE FP, 323F BA BP
krogoth napisał(a):Tak, pod względem cisnienia u mnie jest ok... Najbardziej drazni mnie to falowanie na wolnych obrotach i spadające nisko obroty :p
Ale dzięki Damian za radę, spróbuję z tymi wtryskiwaczamiChociarz gaz ma zwoje oddzielne wtryski więc na gazie powinno być dobrze...
SGI fakt nie zauważyłem jakoś.
W takim razie bardzo dokładnie sprawdz cały dolot powietrza pod kontem szczelności i wszystkie podłączenia podciśnień.
Nieszczelność uszczelki pod kolektorem ssącym też się może tak ujawniać.
Skąd jesteś?
Poza tym moze opis swoimi słowami co ci w aucie dolega.
krogoth napisał(a):Chociarz gaz ma zwoje oddzielne wtryski więc na gazie powinno być dobrze...
Nie koniecznie, gaz się kalibruje na podstawie danych pracy na benzynie a także z sygnałów jakie ECU wysyła do wtrysków benzynowych, jeżeli na benzynie z jakiś powodów nałapał błędów to wielce prawdopodobne jest, że na gazie również będzie źle pracował.
DamianMX6 napisał(a):
SGI fakt nie zauważyłem jakoś.![]()
W takim razie bardzo dokładnie sprawdz cały dolot powietrza pod kontem szczelności i wszystkie podłączenia podciśnień.
Nieszczelność uszczelki pod kolektorem ssącym też się może tak ujawniać.
Skąd jesteś?
Poza tym moze opis swoimi słowami co ci w aucie dolega.
Swoimi słowami: Faluje na wolnych obrotach, czasem choć bardzo rzadko obroty potrafia spaść bardzo nisko ale sie podbiją. Pozatym jakby lekkie przydławienie się przy raptownym dodaniu gazu z wolnych obrotów, na benzynie mniejsze, na gazie makabryczne. Gazownik sprawdzał i gaz jest ok. Mam też wrażenie że ubyło mu sporo mocy...
Sprawdziłem tez dzisiaj wtryski i siedzą bardzo sztywno i są suchutkie
A jestem z Wawy... uzupełnie profil
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 23:17 przez krogoth, łącznie edytowano 1 raz


- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
krogoth napisał(a):Pozatym jakby lekkie przydławienie się przy raptownym dodaniu gazu z wolnych obrotów, na benzynie mniejsze, na gazie makabryczne
Mam to u siebie na gazie i czasem mi telepie na wolnych a winą jest, że sterownik gazu nie dostaje sygnałów z lambdy, gdzieś przy wtryskiwaczach benzynowych łapie lewe powietrze, bądź słabą kompresją na jednym z cylindrów (muszę robić korektę czasu wtrysku o 3,5 ms żeby czasy wyrównać), albo przez zbyt niskie ciśnienie spalin przez pęknięcie wzdłużne katalizatora, albo przez wszystko na raz

krogoth napisał(a):A jestem z Wawy
Pojaw się na wtorkowym spocie a popatrzymy, posłuchamy i być może pomożemy
Wpadne na pewno
Mam nadzieje że nie podjadę najgorszym rzęchem
Tak czy inaczej wyglada na to że problem falujących obrotów itp to stała bolączka starszych Mazd...
Zastanawiam się jeszcze nad teorią o pompie wody która przewineła sie w tym wątku
Tak czy inaczej wyglada na to że problem falujących obrotów itp to stała bolączka starszych Mazd...
Zastanawiam się jeszcze nad teorią o pompie wody która przewineła sie w tym wątku


- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6