Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez steven » 21 lip 2009, 13:42

u mnie normlanie mocniej wyciągając :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez wojtek75 » 21 lip 2009, 14:21

;) dzięki. Uszczelkę mam do wymiany, olej leci i może wpadło trochę do środka oleju :( Gdzie dostane taką uszczelkę ?. Mój aparat zapłonowy to S5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez steven » 21 lip 2009, 14:26

tylko zapamiętaj w jakiej był pozycji, bo jak założysz inaczej – w niektórych modelach da się, to nie odpali :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez wojtek75 » 21 lip 2009, 15:29

U mnie nie da się. W aparacie S5 nie da sie inaczej.
Oto fotka:
Obrazek
Mam jak widać uszkodzoną uszczelkę i gdzieś dodatkowo leci olej :( . Gdzie dostanę uszczelkę do tego aparatu zapłonowego S5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez steven » 22 lip 2009, 09:44

no w ASO na pewno... i prawdopodobnie nie będzie kosztowała więcej niż 30 zł... więc wg mnie szkoda zachodu i czasu na szukanie tańszej :) a jak leci olej i kapnie na czujnik, to nie jest zby ciekawie, więc zrób to a powinno pomóc... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez wojtek75 » 22 lip 2009, 09:52

Niestety w ASO (Olsztyn) odpowiedź była, że nie ma jako pojedynczej. Carspeed załatwi z Japoni, za ok. miesiąc, za 60zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez steven » 22 lip 2009, 10:19

a jak tak uszczelka powinna wyglądać... i którą masz uszkodzoną?? poszukaj posty Krasula, on miał kiedyś problem właśnie z uszczelką... i chyba za 80 zł kupił drugi aparat i po kłopocie :)
a jak sama uszczelka, to może uda Ci się ją dorobić... są takie duże kawałki materiału uszczelniającego, wycinasz z nich format uszczelki i heja :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez wojtek75 » 22 lip 2009, 11:42

steven napisał(a):a jak sama uszczelka, to może uda Ci się ją dorobić... są takie duże kawałki materiału uszczelniającego, wycinasz z nich format uszczelki i heja

To byłby najlepszy pomysł i w tym kierunku trzeba iść ;). Kupno nowego aparatu w związku z tą uszczelką to byłaby <glupek2> Problem jednak w tym, że ta uszczelka to taki duży oring a nie klasyczna jak do np. pokrywy zaworów.
Uszczelka wygląda tak jak na zdjęciu tym (widać kawałek urwanej):
Obrazek
steven przejdźmy w tej sprawie jednak tu bo temat postu bardziej pasuje ;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 07#1445907
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez steven » 22 lip 2009, 12:16

jak oring, to nie wiem, czy pomoże... (ja nie mam uszczelki i nim mi do środka nie leci ;p)
ale nie wiem jak w twoim przypadku... ;p ale niepokojąca jest sprawa oleju... na forum jes temat o cieknącym aparacie zapłonowym... może tam będzie rozwiązanie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez ZipperPL » 16 wrz 2009, 12:38

wojtek75 napisał(a):
steven napisał(a):a jak sama uszczelka, to może uda Ci się ją dorobić... są takie duże kawałki materiału uszczelniającego, wycinasz z nich format uszczelki i heja

To byłby najlepszy pomysł i w tym kierunku trzeba iść ;). Kupno nowego aparatu w związku z tą uszczelką to byłaby <glupek2> Problem jednak w tym, że ta uszczelka to taki duży oring a nie klasyczna jak do np. pokrywy zaworów.
Uszczelka wygląda tak jak na zdjęciu tym (widać kawałek urwanej):
Obrazek
steven przejdźmy w tej sprawie jednak tu bo temat postu bardziej pasuje ;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 07#1445907


Też się zamierzam do wyczyszczenia aparatu w środku ( wymieniłem nie dawno kable WN na NGK + świeczki DENSO – więc będzie komplecik :D ). Mam ( być może głupie ) pytanie – czy nic się nie stanie jak zdejmę samą kopułkę ? Nic mi się tam nie poprzestawia? bo nie mam stroboskopu,żeby to ewentualnie potem ustawić . Ile tam jest i jakich śrubek , żeby tam się dostać ? Może ktoś podpowiedzieć? Z góry dzięki :)
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 13:37 przez ZipperPL, łącznie edytowano 1 raz
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez krogoth » 16 wrz 2009, 23:01

Cóż, przyłącze się do dyskusji :P

Ogólnie posiadam ten sam problem co stuk, jestem też juz po 2 wizytach u jaksy (bez efektu) i po następujących zabiegach:

-Wymiana rozrządu i uszczelniaczy góra, dół
-Wymiana kolektora wydechowego
-Sprzwdzenie szczelności całego wydechu
-Wymiana krokowca
-Wymiana przepustnicy
-Wymiana przepływomierza
-Wymiana przewodów WN
-Wymiana świec
-Wymiana cewki
-Wymiana sondy lambda
-Wymiana także akumulatora i gumowego łącznika za przepływomierzem (bo już musiałem :/)
-Wymiana filtra powietrza i paliwa
-Wymiana cieczy chłodzącej i oleju silnikowego (w akcie desperacji :P)
-Wymiana bezpieczników (Tonący brzytwy się chwyta :P)
-Sprawdzenie ciśnienia na cylindrach – silnik brzytwa

Nie sprawdzalem juz tylko uszczelki pod kolektorem i uszczelniaczy wtryskiwaczy :P Ale to głównie dlatego że żaden mechanik nawet tego nie zasugerował mimo moich podpowiedzi odnośnie tej uszczelki :P Mam nadzieje że moja lista napraw uchroni was przed wydawaniem kasy w błoto w przypadku naszego problemu :)


Jeśli ktoś ma jeszcze jakies sugestie to bede wdzięczny za pomoc... Walcze już rok i pisze tu właśnie z powodu rocznicy :D


Pozdrawiam

Mazda 626 GF 1.8 + SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez DamianMX6 » 17 wrz 2009, 09:26

Ale rozumiem że obroty masz ok?
Kup środek do czyszczenia wtryskiwaczy który dolewa się do paliwa, tylko dolej go do przynajmniej dwa razy mniejszej ilości paliwa niż zalecają. Poganiaj trochę autem na wysokich obrotach, może wtryskiwacze masz zanieczyszczone. Jeśli tak, odczujesz różnicę. Wydatek niewielki warto spróbować.



U mnie jak tak telepało autem przyczyn była w niedomykającym się zaworze wydechowym i niskim ciśnieniu na jednym cylindrze, ale skoro sprawdzałeś i ciśnienia są u ciebie OK to odpada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez krogoth » 17 wrz 2009, 16:55

Tak, pod względem cisnienia u mnie jest ok... Najbardziej drazni mnie to falowanie na wolnych obrotach i spadające nisko obroty :p

Ale dzięki Damian za radę, spróbuję z tymi wtryskiwaczami :) Chociarz gaz ma zwoje oddzielne wtryski więc na gazie powinno być dobrze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez pi_ngwinek » 17 wrz 2009, 17:34

calkiem niedawno sam walczylem ze spadajacymi wolnymi obrotami,okazalo sie ze byla uszkodzona uszczelka pod kolektorem
nie ma co płakać na rozlanym mlekiem, toż to nie piwo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 09:33
Posty: 81
Skąd: Konin / Posada
Auto: 626 GE FP, 323F BA BP

Postprzez DamianMX6 » 17 wrz 2009, 17:45

krogoth napisał(a):Tak, pod względem cisnienia u mnie jest ok... Najbardziej drazni mnie to falowanie na wolnych obrotach i spadające nisko obroty :p

Ale dzięki Damian za radę, spróbuję z tymi wtryskiwaczami :) Chociarz gaz ma zwoje oddzielne wtryski więc na gazie powinno być dobrze...


SGI fakt nie zauważyłem jakoś. :|

W takim razie bardzo dokładnie sprawdz cały dolot powietrza pod kontem szczelności i wszystkie podłączenia podciśnień.
Nieszczelność uszczelki pod kolektorem ssącym też się może tak ujawniać.

Skąd jesteś?

Poza tym moze opis swoimi słowami co ci w aucie dolega.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 17 wrz 2009, 20:47

krogoth napisał(a):Chociarz gaz ma zwoje oddzielne wtryski więc na gazie powinno być dobrze...

Nie koniecznie, gaz się kalibruje na podstawie danych pracy na benzynie a także z sygnałów jakie ECU wysyła do wtrysków benzynowych, jeżeli na benzynie z jakiś powodów nałapał błędów to wielce prawdopodobne jest, że na gazie również będzie źle pracował.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez krogoth » 17 wrz 2009, 22:28

DamianMX6 napisał(a):
SGI fakt nie zauważyłem jakoś. :|

W takim razie bardzo dokładnie sprawdz cały dolot powietrza pod kontem szczelności i wszystkie podłączenia podciśnień.
Nieszczelność uszczelki pod kolektorem ssącym też się może tak ujawniać.

Skąd jesteś?

Poza tym moze opis swoimi słowami co ci w aucie dolega.


Swoimi słowami: Faluje na wolnych obrotach, czasem choć bardzo rzadko obroty potrafia spaść bardzo nisko ale sie podbiją. Pozatym jakby lekkie przydławienie się przy raptownym dodaniu gazu z wolnych obrotów, na benzynie mniejsze, na gazie makabryczne. Gazownik sprawdzał i gaz jest ok. Mam też wrażenie że ubyło mu sporo mocy...

Sprawdziłem tez dzisiaj wtryski i siedzą bardzo sztywno i są suchutkie :P Natomiast kolektora ssącego nie mogę dokładnie sprawdzić ze wzgledu na brak dostępu :/

A jestem z Wawy... uzupełnie profil :)
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 23:17 przez krogoth, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez Siw-y » 17 wrz 2009, 22:40

krogoth napisał(a):Pozatym jakby lekkie przydławienie się przy raptownym dodaniu gazu z wolnych obrotów, na benzynie mniejsze, na gazie makabryczne

Mam to u siebie na gazie i czasem mi telepie na wolnych a winą jest, że sterownik gazu nie dostaje sygnałów z lambdy, gdzieś przy wtryskiwaczach benzynowych łapie lewe powietrze, bądź słabą kompresją na jednym z cylindrów (muszę robić korektę czasu wtrysku o 3,5 ms żeby czasy wyrównać), albo przez zbyt niskie ciśnienie spalin przez pęknięcie wzdłużne katalizatora, albo przez wszystko na raz <lol>


krogoth napisał(a):A jestem z Wawy

Pojaw się na wtorkowym spocie a popatrzymy, posłuchamy i być może pomożemy :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez krogoth » 17 wrz 2009, 23:22

Wpadne na pewno :) Mam nadzieje że nie podjadę najgorszym rzęchem :D

Tak czy inaczej wyglada na to że problem falujących obrotów itp to stała bolączka starszych Mazd...
Zastanawiam się jeszcze nad teorią o pompie wody która przewineła sie w tym wątku :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez Siw-y » 17 wrz 2009, 23:32

krogoth napisał(a):Zastanawiam się jeszcze nad teorią o pompie wody która przewineła sie w tym wątku

Być może, sprawdź czy układ chłodzenia się nie zapowietrzył
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6