diesel, dla leniwych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Udesky » 13 wrz 2009, 22:52

Riki napisał(a):To zarezerwuj sobie pół dzionka dłużej i pojedziemy do najlepszego TDI garage w mieście

Masz na myśli MT? Niestety nie wiem czy Mirass z Dynosoftu nie zakłada jakieś blokady na swój program, po za tym nie będę miał jeszcze w tedy nowego mapsensora.
Riki napisał(a):oszzz Ty szujko język daj wcześniej cyna to się spikniemy.

Spox, mam chyba twój tel. zobaczę jeszcze gdzie będę miał nocleg i o której się zjawie w Wawie 28.
Maciej Loret napisał(a):"z kreski"

Ze startu zatrzymanego – czyli tradycyjnie.
Maciej Loret napisał(a):"z rolki" nie mówi mi nic.

Ze startu rolowanego – czyli jazda równo obok siebie i na znak gaz w podłogę.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Riki » 13 wrz 2009, 22:58

Udesky napisał(a):Masz na myśli MT?


Nie.

Udesky napisał(a):Niestety nie wiem czy Mirass z Dynosoftu nie zakłada jakieś blokady na swój program

a tego to nie wiem.

Udesky napisał(a):po za tym nie będę miał jeszcze w tedy nowego mapsensora.

no to lipa.

Luz, zgadamy się i przy okazji zobaczę Szkodnika.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Maciej Loret » 13 wrz 2009, 23:05

Udesky napisał(a):Ze startu zatrzymanego – czyli tradycyjnie.
Ze startu rolowanego – czyli jazda równo obok siebie i na znak gaz w podłogę.


Nadal nie widzę oznak zdefiniowania reguł...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 14 wrz 2009, 07:50

Udesky napisał(a):
brii napisał(a):Silna benzyna z automatem mimo wszystko rozkłada diesla, ale nie jest to racjonalne i ekonomicznie uzasadnione.

Tu się nie zgodzę, przykład:
M6 2.0 136KM vs Mitsu Galant 2.5 V6 170KM + LPG automat (oba kombi)
Wynik: M6 wygrało i to znacznie.

P.S. Co za bezsensowny temat. <lol>


To nie jest silna benzyna – silna benzyna to przynajmniej 240KM ;)
W tym Mitsu skrzynia to akurat za sprytna nie jest ;)
Jakby coś to w moim stwierdzeniu chodziło mi bardziej o wygodę i radochę z jazdy a nie o bezwględne przyśpieszenia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grafit » 14 wrz 2009, 08:51

Udesky napisał(a):
brii napisał(a):Silna benzyna z automatem mimo wszystko rozkłada diesla, ale nie jest to racjonalne i ekonomicznie uzasadnione.

Tu się nie zgodzę, przykład:
M6 2.0 136KM vs Mitsu Galant 2.5 V6 170KM + LPG automat (oba kombi)
Wynik: M6 wygrało i to znacznie.

P.S. Co za bezsensowny temat. <lol>



Ale tu chodziło o wygodę jazdy, o to że mocną benzyną z automatem jedzie się przyjemniej niż dieslem, a nie o to który jest szybszy :)
I wydaje mi się że właśnie o to "czepiał" się Maciej L., że porównałeś przyśpieszenie, a nie komfort jazdy o którym jest ten temat
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Udesky » 14 wrz 2009, 18:12

Ja tam jedyne co prowadziłem w automacie to Land Crusera 4,2TD.

Maciej Loret napisał(a):Udesky napisał:

Ze startu zatrzymanego – czyli tradycyjnie.
Ze startu rolowanego – czyli jazda równo obok siebie i na znak gaz w podłogę.


Nadal nie widzę oznak zdefiniowania reguł...

No to już twój problem. :P
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Globy » 14 wrz 2009, 18:46

Riki napisał(a):Udesky ooodpuść :P na tym forum diesle z góry są zrównane z poziomem gleby <lol>
wejdziesz (np.) na forum OCP i tam wniebowzięte jest TDI i komu tu wierzyć? <lol>

Problem polega na tym, że w Mazdach silniki diesla służą do oszczędzania, a w Skodach zazwyczaj są mocnymi (i łatwymi do podkręcania) jednostkami, poza 1.8T. Ponadto, co wynika z powyższego, na forum Mazdy dużo osób robi szum wokół diesli, bo postanowili oszczędzić nie tylko na ropie, ale i na zakupie (kupili szmelc, z którym się bujają). Na forum Skody zaś TDI to nowoczesny dar wujka VW do mniej nowoczesnej budy, jaką jest Octavia I.

Tutaj zresztą dochodzimy do problemu, czy diesel w ogóle służy do wyścigów i może być samochodem sportowym. Owszem, ma fajne przyspieszenie, z rolki łyka wolnossącą benzynę (turbo), można mu dołożyć spojlery, ale... Takie diesle robi na przykład Seat (raczej samochody, bo diesle dostaje od matki fał dablju), a w znakomitej większości silniki te służą do komfortowego kręcenia kilometrów, tylko ich właściciele z braku laku robią z nich bolidy. Mnie prywatnie ściganie się samochodem, w którym trzeba zmienić bieg przy 4 tys. obr., przypomina... A może nie będę pisać, ale związane jest z niebieską tabletką. Z drugiej strony i do 1.1 ktoś doczepia spojlery, taki lajf <lol>

Z moich obserwacji wynika, że nie ma nic lepszego niż doładowane turbo. Ma dłuższy zakres użytecznych obrotów, mniej skłonnego do psucia się osprzętu, a turbo o małej pojemności ma nisko położoną granicę maksymalnego zużycia paliwa. Takie 1.8 TSI od 1,5 do 6 tysi równiutka kreska, mniam (pi razy oko, przywołuję z pamięci).

Według mnie to właśnie jest najistotniejsze, jeśli ktoś robi normalne (10-30 tys. km rocznie) przebiegi – ile auto spali przy superoszczędnej jeździe i przy megabutowaniu. To nie sztuka jest męczyć się o każdą setną część litra, jak jadąc dużo szybciej spalanie rośnie niewiele (tak jest w Millenii – delikatnie 11/100, szybko 13-14/100, więc po co się męczyć?).

Diesle są okej na trasy – wtedy palą mniej – i nie nadają się do miasta. Rozwijanie prędkości przy silniku diesla z nawet niezłą charakterystyką na pierwszych biegach to nic przyjemnego. I jeszcze jedno – nie ma reguły ani przy zużyciu paliwa, ani przy charakterystyce. Mazdą 6 2.2 MZR-CD185 koni ciężko mi było wyciągnąć ponad 10 litrów po W-wie, Land Roverem 2.2 TD4 160 koni ponad 8, a Toyotą RAV4 2.2 D-Cat 177 koni nie udało mi się zejść poniżej 12 litrów <lol> Na dodatek w tej ostatniej moc kończyła się na 3600 obr./min, także silnik miał dość krótki wybuch pary i zaraz słabł.

Inna sprawa, że wszystkie jak jeden ciągną od 2000 obr./min, bo tak mają ustawione turbo, nawet jak moment mają wcześniej. Tylko biturbo zmienia postać rzeczy, chociaż chciałbym przejechać się jakimś nowym Meśkiem albo BMW z dieslem i jedną turbiną oraz momentem od 1300 obr./min – może tam jest wcześniej. Automat oczywiście zmienia postać rzeczy, ale nadal pozostaje kultura pracy, która – nie oszukujmy się – w dieslach odstaje od benzyny bez względu na to, jaki typ wtrysku zastosowano.

I rzecz ostatnia, która na szybko mi przychodzi do głowy, to serwis. Ciężko kupić używanego diesla. Najwięcej zależy od osprzętu i prawdomówności właściciela, a z tą kiepsko. A producenci wyciskają już ostatnie soki z silników wysokoprężnych, bo te obwarowane filtrami notują niską emisję CO2. A teraz to jest trendy i dżejzi. Do benzyny trzeba dołożyć silnik elektryczny, nawet taki tyci, tyci jak 20-konny w klasie S, ale to kosztuje więcej niż DPF. W obydwu przypadkach mamy do czynienia z niezłą, ekologiczną ściemą.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Riki » 14 wrz 2009, 19:24

Po części się zgodzę... ;)


Globy napisał(a):w Skodach zazwyczaj są mocnymi (i łatwymi do podkręcania) jednostkami, poza 1.8T.


gwoli ścisłości... yhmyhm.. 1.8T nie jest jakimś outsiderem i dla doświadczonego tunera tuning tego silnika jest "de pis of kejk" <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Globy » 14 wrz 2009, 19:38

Riki napisał(a):1.8T nie jest jakimś outsiderem i dla doświadczonego tunera tuning tego silnika jest "de pis of kejk"

Dlatego o nim napisałem, ale dla wielu 1.8T jest też "de pis of szit", bo "benzyna to dużo pali" :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Gib » 14 wrz 2009, 20:03

Globy napisał(a):
Tutaj zresztą dochodzimy do problemu, czy diesel w ogóle służy do wyścigów i może być samochodem sportowym. Owszem, ma fajne przyspieszenie, z rolki łyka wolnossącą benzynę (turbo)


To jest właśnie sedno sprawy, że nie koniecznie. Jeśli kierownik benzyny znajdzie się na odpowiednim biegu i przytrzyma obroty, nie takie gdzie mu panewki jęczą, a momentu nie będzie 2 razy mniej tylko 1,5 raza od diesla, to już nie jest tak różowo na ropę. Sprawdzone z laguną 1.9 dCi na 5! biegu, takie zabawy w elastyczność urządzaliśmy.

Pozostałe kwestie nieco odbiegają od sedna sprawy ale fajnie się czyta i poniekąd prawda ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Udesky » 14 wrz 2009, 20:15

Globy napisał(a):Na forum Skody zaś TDI to nowoczesny dar wujka VW do mniej nowoczesnej budy, jaką jest Octavia I.

A co takiego mniej nowoczesnego jest w budzie Octavii, a niżeli w Golfie, Borze, Leonie czy Tolledo II?
Globy napisał(a):Mnie prywatnie ściganie się samochodem, w którym trzeba zmienić bieg przy 4 tys. obr., przypomina...

No i tu się różnimy, ja nie cierpię kręcić benzyny, za to diesla lubię. :D
Poza tym, dlaczego nie mieć 180KM i spalanie w trasie na poziomie 5,5-6l a w mieście ok 7-8l (przy spokojnej jeździe).
Gibsong napisał(a):Jeśli kierownik benzyny znajdzie się na odpowiednim biegu i przytrzyma obroty, nie takie gdzie mu panewki jęczą, a momentu nie będzie 2 razy mniej tylko 1,5 raza od diesla, to już nie jest tak różowo na ropę. Sprawdzone z laguną 1.9 dCi na 5! biegu,

Czyli chcesz powiedzieć, że znajomy z Laguny deptał z 5biegu, a ty z odpowiednio niższego? Jeśli tak było, to ja nie widzę tutaj miarodajnych pomiarów. Jeśli już porównywać, bo benzynę i diesla, ale na tym samym biegu i o podobnej wadzę.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Globy » 14 wrz 2009, 20:42

Udesky napisał(a):A co takiego mniej nowoczesnego jest w budzie Octavii, a niżeli w Golfie, Borze, Leonie czy Tolledo II?

I Audi A3. Nic. Wszystkie jeżdżą na jednej płycie, zależnie tylko od targetu otrzymywały różne wykończenie, podwozie i silniki. Akurat te w Octavii były starszej generacji, chociaż i w reszcie brylowały 8V pamiętające lata 80. Z tego grona Octavia to świetny samochód, a do tego rozsądnie skalkulowany.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Adaś » 14 wrz 2009, 20:44

Udesky napisał(a):eśli już porównywać, bo benzynę i diesla, ale na tym samym biegu i o podobnej wadzę.

Diesla bez turbo oczywiście ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adaś » 14 wrz 2009, 21:09

mcbeth napisał(a):I patrzmy w lusterka, turbodiesle są wszędzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Maciej Loret » 14 wrz 2009, 21:30

Udesky napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Nadal nie widzę oznak zdefiniowania reguł...

No to już twój problem. :P


Chyba żaden problem. Dla mnie, bo mnie to średnio interesuje, dla piszącego, bo nie podał żadnych reguł (świadomie bądź nie)...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Gib » 14 wrz 2009, 22:13

Udesky chcę powiedzieć że ja byłem na 5 biegu i sam byłem w szoku że Ona wogóle chce przyspieszać. Argument wagi mnie nie interesuje, jak ma handicap niech się odchudza ja dociążać się nie będę to nie WRC tylko ulica. To że mam auto lżejsze od "nowych" diesli o około 200-400 kg to nie mój problem tylko wypasionych fur.
Z drugiej strony jeśli mamy równać wagę może wyrównamy ciśnienie w dolocie?

Co do tzw rolki, nie wiem czy jest przyjęte określanie się na jakim biegu startujemy chyba tylko podaje się prędkość albo wogóle jedzie się przez chwilę równo "na oko" i na trzeci klakson ogień. Zwykle po 15 sekundach już wiadomo kto wygrał.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Maciej Loret » 15 wrz 2009, 06:59

Gibsong napisał(a):Co do tzw rolki, nie wiem czy jest przyjęte określanie się na jakim biegu startujemy chyba tylko podaje się prędkość albo wogóle jedzie się przez chwilę równo "na oko" i na trzeci klakson ogień. Zwykle po 15 sekundach już wiadomo kto wygrał.


No i właśnie o to chodzi. Od jakiej prędkości się startuje, do jakiej się dochodzi (albo czas czy droga), z jakiego biegu czy można je zmieniać... Bez podania reguł zabawa nie ma większego sensu...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Gib » 15 wrz 2009, 10:58

to nie ma znaczenia, te wyścigi z rolki są raczej po to by wyeliminować start i mielenie kołami. Bieg dowolny, zwykle łatwo stwierdzić kto wygrał lub czy był remis.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 15 wrz 2009, 11:06

Co to za wyścig – przecież w takim przypadku nic nie zależy od kierowcy – każdy potrafi trzymać gaz w podłodze...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 15 wrz 2009, 11:21

No chyba właśnie o to chodzi żeby sprawdzić możliwości auta i wyeliminować czynnik ludzki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto