MX-3 EC KL-ZE/DE Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez brii » 14 wrz 2009, 07:52

Cuś nie tak z tym pomiarem – wychodzi na to, że masz napełnienie cylindrów rzędu 105%, przy doładowaniu bezwględnym 1,5bar :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lukster » 14 wrz 2009, 08:25

Brii, prośba wielka abyś przełożył to na język polski <lol>
A do magików z Bydgoszczy prośba o opinię nt wykresu. Wydaje mi się że afr coś rozbujany, to norma czy walczyć o bardziej liniowy przebieg ?

Obrazek
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Fiveopac » 14 wrz 2009, 12:33

lukster przeslij mi na maila log'a :) 5(MaUpA)witam.net
generalnei wygalda to na leki szum, to jest wykres na czworce? Masz mase LM-1/MS w tym samym punkcie? Czy wposminal ci ktos ze jestes hardcorem ze masz 20 stopnie wyprzedzenia przy full boostcie? :P Krazysz wokol granicy wydajnosci wtryskow, mozliwe ze na 0,6 bara juz byly powyzej 80%
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez lukster » 14 wrz 2009, 13:46

Fiveopac napisał(a):lukster przeslij mi na maila log'a usmiech 5(MaUpA)witam.net

Prześlę Ci po środowych poprawkach, teraz muszę się zająć białym złomem zawalającym mi garaż ;)

Fiveopac napisał(a):generalnei wygalda to na leki szum, to jest wykres na czworce? Masz mase LM-1/MS w tym samym punkcie?

Masa z tego samego miejsca, bieg 4
Fiveopac napisał(a):Czy wposminal ci ktos ze jestes hardcorem ze masz 20 stopnie wyprzedzenia przy full boostcie?

Tak wiem, jestem :D
22-24 stopnie ;)

Obrazek

Fiveopac napisał(a):Krazysz wokol granicy wydajnosci wtryskow, mozliwe ze na 0,6 bara juz byly powyzej 80%

na 80% jest jeden mały "piczek" zaraz przed odcinką, bywam tam tylko podczas strojenia :D W pozostałej części 64-74% jest git
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Fiveopac » 14 wrz 2009, 16:36

lukster napisał(a):Prześlę Ci po środowych poprawkach, teraz muszę się zająć białym złomem zawalającym mi garaż oczko

A myslalem ze jzu go na czesci opchnales?

lukster napisał(a):Tak wiem, jestem zeby
22-24 stopnie oczko

Z drugiej strony to tyko 0,5 bara, przerazilem sie bo u mnie pod koniec skali mialbym juz koncert kowalów pod maską <diabełek> tak na marginesie BP przy 17 st na obrotach jalowych lepiej reaguje na gaz, jak sie bedziesz nudzil zobacz jak klze na to reaguje :)

lukster napisał(a):W pozostałej części 64-74% jest git

No to jaaazda na 0,6 :D

Sonde gdzie masz wpietą? Gdzies w srodku wydechu czy w rurce wsadzonej w "odbyt"?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez lukster » 14 wrz 2009, 17:10

Fiveopac napisał(a):przy 17 st na obrotach jalowych lepiej reaguje na gaz, jak sie bedziesz nudzil zobacz jak klze na to reaguje

Ale to faktycznie jak juz będę się nudził bo klozet żwawo reaguje na pedał gazu
Fiveopac napisał(a):No to jaaazda na 0,6 zeby
Sonde gdzie masz wpietą? Gdzies w srodku wydechu czy w rurce wsadzonej w "odbyt"?

w środku, przed środkowym, a 0,6 pełne mnie przeraża :)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez szkodnik_byd » 14 wrz 2009, 22:36

no nice nice
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez brii » 14 wrz 2009, 23:07

Łosz w morde – spojrzałem sobie na wartość średnią momentu i zinterpretowałem jako max <glupek2>
Lukster – respekt <uklon>
Szkoda, że ZE nie zniesie bardziej spłaszczonego przebiegu momentu (fajnie by było wyrównać dolny zakres obrotów z górnym jeśli idzie o Nm ;))...
Obstawiam, że trójka z przodu się szybko pojawi :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lukster » 14 wrz 2009, 23:24

brii napisał(a):Obstawiam, że trójka z przodu się szybko pojawi

Albo dziura w bloku :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez brii » 14 wrz 2009, 23:44

Eeeetam – 10KM by mial blok nie zdzierzyc?? Przeciez nie jestes taki cykor jak ja ;) :P
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lukster » 15 wrz 2009, 00:04

A tak serio to mocna trójka już jest ;) ale po cyfry nie jade, szkoda $ :]
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez brii » 15 wrz 2009, 08:04

lukster napisał(a):A tak serio to mocna trójka już jest ;) ale po cyfry nie jade, szkoda $ :]

<spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez radekkm » 15 wrz 2009, 11:21

290km i czas 12.8 daje mi do myslenia
szperex robi swoje,
daje wiare w wysokie 12 takze mojej mazdy,mam nadzieje ze bedzie czas i finanse na dlubanie
jeszcze raz gratuluje wyniku
lukster napisał(a):mocna trójka już jest

12.5 juz niedlugo ;)
powodzenia
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 16 wrz 2009, 13:22

A ja tak się zastanawiam... Być może odpowiedź była już na tym forum ale ja nie znalazłem.
Jaki stopień sprężania ma KL-ZE? Rozumiem, lukster, że ty nie odprężałeś silnika?
Czy do uturbienia nie lepszy byłby zwykły KL-DE? Ma mniejszy stopień sprężania i można by więcej dmuchnąć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 16 wrz 2009, 13:31

Jacek176 napisał(a):Ma mniejszy stopień sprężania i można by więcej dmuchnąć zeby

Lepiej miec wiekszy stopien sprezania i mniej dmuchac.
Efekt ten sam mniejszym nakladem srodkow.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez brii » 16 wrz 2009, 13:33

10.1:1
Odprężanie to tylko sposób na zmniejszenie szans na spalanie stukowe, a przy tym pogroszenie możliwości końcowych silnika... Lepiej nie odprężać a w inny sposób oszukać stuki ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 16 wrz 2009, 13:38

Fiveopac napisał(a):Lepiej miec wiekszy stopien sprezania i mniej dmuchac.
Efekt ten sam mniejszym nakladem srodkow.

hmmm... to po co ludzie wydają tyle kasy żeby odprężyć silnik przed uturbieniem? :|
Muszę się doedukować.
Czyli mój silnik (stopień sprężania ok. 11:1) też można by uturbić bez odprężania? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 16 wrz 2009, 13:43

Jacek176 napisał(a):hmmm... to po co ludzie wydają tyle kasy żeby odprężyć silnik przed uturbieniem? ysz

Bo wierzą w smoki, inteligencje dody oraz magnetyzery. brii wrzucil swego czasu fajny artykul na forum o odprezaniu, poszperaj :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez lukster » 16 wrz 2009, 14:09

Stąd takie ładne efekty przy tak niskim doładowaniu, a stuków jeszcze jakoś nie słychać :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez brii » 16 wrz 2009, 14:42

Jacek176 napisał(a):Czyli mój silnik (stopień sprężania ok. 11:1) też można by uturbić bez odprężania?

Tak, da się, ludzie dmuchają nawet w silniki o sprężaniu 12.5:1.
Efekt jest taki, że przy Twoim silniku dmuchnięcie 0.25bar da efekt lepszy niż 0.75bar przy sprężaniu 8.5:1 ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy