Remont Z5
Na Ciepłym.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
lesiux napisał(a):z tego co wiem to jak wychodzą z fabryki mają 14 barów, u Ciebie na jednym jest 13 a na pozostałych trzech jeszcze więcej także nie wiem czemu masz szukać nowego silnika....
Pytam bo zaczął wciągać olej i dymić rano na biało. Pisałem o tym już wcześniej. Dymi też jak dostanie po piórach do tego stopnia że na zderzaku dookoła rury wydechowej mam czarne ciapki jak w starym dieslu.
TRZMIEL
- Od: 9 mar 2007, 20:44
- Posty: 51
- Skąd: Skierniewice/Warszawa
- Auto: Mazda 6 2002
zastanawiam się czy inny silnik z 323 1.6 105Km albo z nowszej Mazdy 3 wejdzie do 323F BA ?
Witam serdecznie!
Chciałbym trochę odgrzać temat bo właśnie robię remont w swoim Z5 i napotkałem kilka nieoczekiwanych przeszkód mianowicie mam manuala gdzie są podane bardzo dziwne momenty dokręcania śrub. Czy mógły mi ktoś pomóc i podać momenty dokręcania śrub głowicy i wałków rozrządu bo coś mi sie wydaje ze 22 Nm to sporo za mało.
Chciałbym trochę odgrzać temat bo właśnie robię remont w swoim Z5 i napotkałem kilka nieoczekiwanych przeszkód mianowicie mam manuala gdzie są podane bardzo dziwne momenty dokręcania śrub. Czy mógły mi ktoś pomóc i podać momenty dokręcania śrub głowicy i wałków rozrządu bo coś mi sie wydaje ze 22 Nm to sporo za mało.
Mały ale wariat 
- Od: 20 sty 2009, 00:32
- Posty: 21
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 '96 Bordo
O dociskaniu głowicy już było
robisz tak
– wszystkie śruby wg kolejności po 22 Nm
– następnie wszystkie dokręcasz o kąt 90 stopni
– jeszcze raz wszystkie obracasz o 90 stopni.
Co do wałków rozrządu robię to z czuciem do oporu.
Nie sprawdzałem tego kluczem dynamometrycznym.
Pozdrawiam
robisz tak
– wszystkie śruby wg kolejności po 22 Nm
– następnie wszystkie dokręcasz o kąt 90 stopni
– jeszcze raz wszystkie obracasz o 90 stopni.
Co do wałków rozrządu robię to z czuciem do oporu.
Nie sprawdzałem tego kluczem dynamometrycznym.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Jeszcze mam jedno pytanie. nie wiem czy temat był już poruszany bo nie mogę go znaleść. Czy ktoś robił dolot w Z5 bo mam kilka pytań co do jego budowy. Jak był to prosił bym o linka do tematu. Tak używałem opcji szukaj
Mały ale wariat 
- Od: 20 sty 2009, 00:32
- Posty: 21
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 '96 Bordo
Mam te samo pytanie co kolego marcin255. Co z innymi silnikami, z mazd nowszej generacji? Da sie je "przeszczepic" do 323f z lat 94-98?
-
maseł
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Witam wszystkich niestety przyszedł czas remontu i mam pytanie jakie pierścionki założyć znalazłem CTI lecz mam pytanie odnośnie wymiaru jeżeli silnik nie miał szlifu na gładziach są jeszcze rysy z honowania to pierścienie nominalne ?
- Od: 27 lis 2009, 09:29
- Posty: 27
- Skąd: Głuszyca
- Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG
Moja Madzia wlasnie przechodzi remont i dzisiaj telefon od mechanika.....szok,pękniety blok w mozliwie najgorszym miejscu czyli miedzy cylindrem a płaszczem wodnym
Kolejne pare stówek na nowy blok....ała
- Od: 22 maja 2009, 07:02
- Posty: 76
- Skąd: Poznań
- Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'
Witam
miałem ten sam problem po wymianie uszczelniaczy i dotarciu zaworów Mazda zaczęła juz nie brać olej tylko zdrowo chlać, po rozebraniu silnika okazało się ze pierścienie olejowe są zapieczone na gładziach cylindrów nie wyło widać śladów zużycia panewki też były w dobrym stanie nie wytarte wymieniłem pierścienie i jak ręką odjoł jeżdżę cały czas i po porannym odpaleniu autko nie dymi
nie ma ubytków oleju mogę tylko podziękować poprzednikowi ze nie wymieniał oleju i załatwił pierścienie.
Pozdrawiam posiadaczy Z5
miałem ten sam problem po wymianie uszczelniaczy i dotarciu zaworów Mazda zaczęła juz nie brać olej tylko zdrowo chlać, po rozebraniu silnika okazało się ze pierścienie olejowe są zapieczone na gładziach cylindrów nie wyło widać śladów zużycia panewki też były w dobrym stanie nie wytarte wymieniłem pierścienie i jak ręką odjoł jeżdżę cały czas i po porannym odpaleniu autko nie dymi
Pozdrawiam posiadaczy Z5
- Od: 27 lis 2009, 09:29
- Posty: 27
- Skąd: Głuszyca
- Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG
Po przeczytaniu postów w tym temacie zastanawiam się czy nie wpier..... się na minę kupując mazde z silnikiem 1.5. Teraz obsesyjnie sprawdzam poziom oleju. Dziwią mnie opisywane tu remonty silników po 120 czy 150 tyś przebiegu. Właśnie po to kupiłem japońca a nie szajswagena żeby nie myśleć długo o takich problemach . Wcześniej miałem nissana 100 nx 1.6 i olej zaczął brać w większych ilosciach dopiero gdy założyłem do niego gaz gdzieś przy przebiegu 270 tyś km. Poza tym jak się mają wysokie noty mazdy 323 Ba w niemieckich statystykach awaryjności do często tu opisywanych problemów z silnikiem?
- Od: 24 lut 2010, 18:08
- Posty: 19
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA 323 S 1.5 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości