Remont Z5

Postprzez lesiux » 7 wrz 2009, 23:42

z tego co wiem to jak wychodzą z fabryki mają 14 barów, u Ciebie na jednym jest 13 a na pozostałych trzech jeszcze więcej także nie wiem czemu masz szukać nowego silnika....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez farciarz » 8 wrz 2009, 00:05

Nie jestem pewien czy pomiar powinno się wykonywać na ciepłym silniku :| :| :|
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Piotrek.84 » 8 wrz 2009, 05:17

Na Ciepłym.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez TVT » 8 wrz 2009, 07:12

lesiux napisał(a):z tego co wiem to jak wychodzą z fabryki mają 14 barów, u Ciebie na jednym jest 13 a na pozostałych trzech jeszcze więcej także nie wiem czemu masz szukać nowego silnika....


Pytam bo zaczął wciągać olej i dymić rano na biało. Pisałem o tym już wcześniej. Dymi też jak dostanie po piórach do tego stopnia że na zderzaku dookoła rury wydechowej mam czarne ciapki jak w starym dieslu.
TRZMIEL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2007, 20:44
Posty: 51
Skąd: Skierniewice/Warszawa
Auto: Mazda 6 2002

Postprzez lesiux » 8 wrz 2009, 07:45

jak na biało to uszczelka pod głowicą, co do oleju to może pierścienie olejowe Ci się zapiekły a kompresyjne masz ok co widać na wydruku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez marcin255 » 8 wrz 2009, 08:55

zastanawiam się czy inny silnik z 323 1.6 105Km albo z nowszej Mazdy 3 wejdzie do 323F BA ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Pioteq25 » 8 wrz 2009, 10:19

Już lepiej kupić całą M3 i cieszyć się autkiem niż robić rzeźbę z silnikiem :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marcin255 » 8 wrz 2009, 10:24

nie z M3 tylko z mazdy 3 np. 2006r
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Pioteq25 » 8 wrz 2009, 10:54

M3 = mazda 3 :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marcin255 » 8 wrz 2009, 10:57

tak pomyliłem z MX3 < :( da się ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Rychu007 » 2 lis 2009, 22:03

Witam serdecznie!
Chciałbym trochę odgrzać temat bo właśnie robię remont w swoim Z5 i napotkałem kilka nieoczekiwanych przeszkód mianowicie mam manuala gdzie są podane bardzo dziwne momenty dokręcania śrub. Czy mógły mi ktoś pomóc i podać momenty dokręcania śrub głowicy i wałków rozrządu bo coś mi sie wydaje ze 22 Nm to sporo za mało.
Mały ale wariat :P
Początkujący
 
Od: 20 sty 2009, 00:32
Posty: 21
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 323F BA 1,5 '96 Bordo

Postprzez gregorius 323 F » 3 lis 2009, 20:50

O dociskaniu głowicy już było
robisz tak
– wszystkie śruby wg kolejności po 22 Nm
– następnie wszystkie dokręcasz o kąt 90 stopni
– jeszcze raz wszystkie obracasz o 90 stopni.

Co do wałków rozrządu robię to z czuciem do oporu.
Nie sprawdzałem tego kluczem dynamometrycznym.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Rychu007 » 4 lis 2009, 11:43

Dzięki kolego. Poprostu 22 Nm wydawało mi się za mało.
Pozdro
Mały ale wariat :P
Początkujący
 
Od: 20 sty 2009, 00:32
Posty: 21
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 323F BA 1,5 '96 Bordo

Postprzez Rychu007 » 9 lis 2009, 14:05

Jeszcze mam jedno pytanie. nie wiem czy temat był już poruszany bo nie mogę go znaleść. Czy ktoś robił dolot w Z5 bo mam kilka pytań co do jego budowy. Jak był to prosił bym o linka do tematu. Tak używałem opcji szukaj
Mały ale wariat :P
Początkujący
 
Od: 20 sty 2009, 00:32
Posty: 21
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 323F BA 1,5 '96 Bordo

Postprzez maseł » 9 lis 2009, 15:13

Mam te samo pytanie co kolego marcin255. Co z innymi silnikami, z mazd nowszej generacji? Da sie je "przeszczepic" do 323f z lat 94-98?
maseł
 

Postprzez MariuS » 9 lis 2009, 18:59

Rychu007 napisał(a):Czy ktoś robił dolot w Z5



ja robiłem
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Marcin_1985 » 10 gru 2009, 10:27

Witam wszystkich niestety przyszedł czas remontu i mam pytanie jakie pierścionki założyć znalazłem CTI lecz mam pytanie odnośnie wymiaru jeżeli silnik nie miał szlifu na gładziach są jeszcze rysy z honowania to pierścienie nominalne ?
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez Sunrise » 10 gru 2009, 14:17

Moja Madzia wlasnie przechodzi remont i dzisiaj telefon od mechanika.....szok,pękniety blok w mozliwie najgorszym miejscu czyli miedzy cylindrem a płaszczem wodnym :( Kolejne pare stówek na nowy blok....ała
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez Marcin_1985 » 27 lut 2010, 19:43

Witam
miałem ten sam problem po wymianie uszczelniaczy i dotarciu zaworów Mazda zaczęła juz nie brać olej tylko zdrowo chlać, po rozebraniu silnika okazało się ze pierścienie olejowe są zapieczone na gładziach cylindrów nie wyło widać śladów zużycia panewki też były w dobrym stanie nie wytarte wymieniłem pierścienie i jak ręką odjoł jeżdżę cały czas i po porannym odpaleniu autko nie dymi :) nie ma ubytków oleju mogę tylko podziękować poprzednikowi ze nie wymieniał oleju i załatwił pierścienie.
Pozdrawiam posiadaczy Z5
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez go_wisnia » 2 mar 2010, 19:04

Po przeczytaniu postów w tym temacie zastanawiam się czy nie wpier..... się na minę kupując mazde z silnikiem 1.5. Teraz obsesyjnie sprawdzam poziom oleju. Dziwią mnie opisywane tu remonty silników po 120 czy 150 tyś przebiegu. Właśnie po to kupiłem japońca a nie szajswagena żeby nie myśleć długo o takich problemach . Wcześniej miałem nissana 100 nx 1.6 i olej zaczął brać w większych ilosciach dopiero gdy założyłem do niego gaz gdzieś przy przebiegu 270 tyś km. Poza tym jak się mają wysokie noty mazdy 323 Ba w niemieckich statystykach awaryjności do często tu opisywanych problemów z silnikiem?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 18:08
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA 323 S 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323