burritos napisał(a):co do czujnika to chyba tez nie blysnales
!
chociaż napisał coś ciekawego na FORUM i do tego mój kolega co dopiero niedawno kupił M6

burritos napisał(a):co do czujnika to chyba tez nie blysnales

racja czujniki nazywaja sie tensometrycznymi ale wielkosc jaka informuje o zmiane np. obciazenia czujnika jest rezystancja, pojemnosc lub indukcyjnosc. I bynajmniej nie sa one odpytywane, bo to elementy bierne.
BTW. Nie wiem gdzie tu drozyzna, mi sie wydaje ze to te same ceny

!
Mata jest to mostek tensometryczny – składa się z kilku tensometrów.
Tak elementy bierne które
zmienią swoja wartość cały czas, a sterownik go (mostek) odpytuje jaka to wartość ? Niektórym błędy wyskakują w czasie jazdy, więc jeżeli zapalili samochód mostek wskazywał wartość która sterownik przyjął za dobrą, w czasie jazdy mata tensometryczna miała jakiś zły pomiar (nie wiem w jaki sposób jest zamontowana pod siedzeniem może po prostu jakaś cześć się odkleiła, albo taśma ze starości popękała) i wtedy sterownik odczytał złą wartość <<< wtedy wyskoczy błąd.
Sterownik jest zasilany z instalacji elektrycznej pojazdu lub niezależnego źródła i pracuje bez przerwy (czasami jak odłączymy akumulator parę minut odczekać aż wylądują się kondensatory w sterowniku). Odpowiednio oprogramowany procesor ciągle podejmuje decyzje o uruchomieniu lub nieuruchamianiu poszczególnych elementów wykonawczych, dokonując jednocześnie diagnozy całego systemu, której negatywny wynik powoduje zapalenie się lampki kontrolnej umieszczonej w miejscu łatwo widocznym dla kierowcy.
Jeżeli byłaby stała rezystancja czy pojemność czy indukcyjność to można by było wstawić byle jaki rezystor, kondensator, zasilić cewkę z rdzeniem, a tak potrzebny jest generator, tez nie jestem pewien (wysłałem parę zapytań na elektrodzie może coś się dowiem ciekawego o budowie)
Z elektrody:- Kod: Zaznacz cały
"W przypadku pomiarów tensometrycznych zakres pomiarowy wyrażony jest w miliwoltach na wolt np.(3mV/V). Jest to w gruncie rzeczy zakres 'bezwymiarowy", po uproszczeniu ułamka zostaje tylko przedrostek mili (np. 0,235m).Nalezy przez to rozumieć,że zmierzony został następujacy wzgledny przyrost rezystancji tensometru:
R-Ro/Ro=0.235*[mV/V]=235 mikrosterjn-ów
gdzie Ro -oznacza rezystancje początkową tensometru.
w210.pl:- Kod: Zaznacz cały
Można mówić tylko o dwóch rodzajach mat na rynek europejski.Pierwszy to mata stwierdzająca obecność osoby i w wersji z podwójną poduszką pasażera (mierząca) wagę pasażera.Drugi rodzaj maty to wykrywająca obecność oryginalnego fotelika dla dziecka.
W wersji pierwszej w macie zamontowane są tzw. tensometry (czujniki nacisku).
W wersji drugiej dodatkowo cewka nadawczo-odbiorcza, coś w rodzaju cewki immobilisera przy stacyjce.W foteliku znajduje się odpowiednik (nadajnika) w kluczyku.Oczywiście fotelik też nie ma baterii zasilającej.Zawsze w macie jest układ elektroniczny kodujący sygnały wysyłane z czujników.
W związku z tym proste oporniki cewki czy generatory nie są w stanie zasymulować jej działania.
Chyba ta wypowiedź była dawno bo są generatory – emulatory która są w stanie zasumulować mate, ale już czujnika do fotelika NIE. W niektórych samochodach można zastąpić taką mate rezystorem, dioda, kondensatorem lecz to są maty które nie są z tensometrów. W M6 dodatkowo dochodzi fotelik i czujnik do niego.
burritos napisał(a):BTW. Nie wiem gdzie tu drozyzna, mi sie wydaje ze to te same ceny

na twojej stronie 250zł

chyba było
Według mnie taki emulator też nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ mata w siedzeniu pasażera waży go cały czas i kiedy ma miejsce wypadek to koryguje czas wystrzału oraz moc wystrzału poduszki. Emulator niestety nie zważy już osoby która siedzi na miejscu pasażera.
Takie rzeczy każdy montuje już na własną odpowiedzialność z poduszkami nie ma zabawy.
Ale coś co kosztuje około 200zł nie można porównywać z mata która kosztuje ponad 1000zł (nie wiem ile kosztuje nowa

)