Uszkodzona mata/czujnik obecności pasażera – SRS kod 48

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez burritos » 31 lip 2009, 20:54

No i emulator pieknie dziala w mojej Madzi :) i na 100% wiem ze to nie jakis prosty rezystor. Zrobilem fotki emulatora, ale w zwiazku z gwarancja nie lookalem w jego wnetrze. najwazniejsze ze dziala, a instalacja jest prosta jak barszcz :)

Obrazek

Obrazek

Ewidentnie widac ze w srodku siedzi jakis kwarc i jakis scalak i chyba kilka rezystorow.

PS. Wiem napewno ze w przypadku braku podlaczenia calej maty kod jest 4 7, uszkodzenia samej maty (czujnik fotelika OK) 4 8, a braku poduszki w fotelu pasazerza 2 3.
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez burritos » 15 sie 2009, 00:03

djadik napisał(a):Mam taki sam problem z kontrollką Airbag, tylko że u mnie świeci się 4 mignięcia – przerwa – 2 mignięcia następnie pali się cały czas. Wiecie może czego dotyczy problem??


zgodnie z instrukcja

Crash zone sensoresystem (communication error, sensor internal circuit abnormal)

to chyba bedzie cos powazniejszego :(
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 00:37

burritos napisał(a):i na 100% wiem ze to nie jakis prosty rezystor

Bo to nie to mial emulowac rezystor. Kwestia jak sterownik w oryginale byl podlaczony pod mate, ile wyprowadzen ma mata itp. Raczej nie bede rozbiral fotela zeby sprawdzic, szanse maja tylko Ci z zepsuta mata :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez burritos » 15 sie 2009, 15:29

@krzych

powiem tak, wiele mat teraz jest pojemnosciowych i indukcyjnych, to nie taka prosta pilka :)

PS. Tu masz fotke jak wygladaja emulatory do maty, miedzy innymi do mazdy ;)

Obrazek
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 17:26

burritos

Ok, moze i rezystor mialby klopot z byciem mata, ale zawsze masz inne elementy proste do dyspozycji. Zapewne i pojemnosc i nawet indukcyjnosc da sie zastapic. Kwestia umiejetnego wstrzelenia sie przez dobrego elektronika znajacego metode kontroli sterownika. Pytanie czy sie taki elektronik juz urodzil co mial z mata klopot i czy opublikuje kiedys... :) (bo ja na elektronika tylko chcialem startowac, ale czasu nie wystarczylo ;P moge popytac wsrod znajomych co wiedza o matach – znajac zycie nie mieli stycznosci)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez burritos » 15 sie 2009, 23:13

@krzych

Mysle ze ujales caly temat bardzo dobrze, wiec zwyklemu zjadaczowi chleba pozostaje zakup emulatora za okolo 250 zyla i samemu go sobie zamontoac. Celowo pisze samemu, bo u mnie w miescie koles za cala operacje krzyknal 600 PLN hahaha no ale zawsze to taniej niz tapicer albo nawet serwis <killer>


edit 03.09.2009 r.
Zdecydowanie polecam tego Pana :) Po dwuch tygodniach moj emulator nagle odmowil posluszenstwa – w ciagu dwuch dni mialem wszystko naprawione pomimo sporej odleglosci. POLECAM http://serwisliczniki.webpark.pl/


edit 30.07.2010 r.
Z racji tego ze strona kolezki trafila na czarna liste – nie wiem czemu ??
Podaje dane adresowe:

"VELOSTAT"
ul. Przemkowska 2
59-220 Legnica
tel. +48 602 669 615
Ostatnio edytowano 30 lip 2010, 19:56 przez burritos, łącznie edytowano 2 razy
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 23:39

A tak, jesli 200 to najtaniej samemu to fakt, lepiej tak. Tyle ze moze ktos gdzies kogos poprosi jak to zwykle bywa i okaze sie jak z ta pompa vacuum ze wystarczy podkladka za 20 groszy... ;) O to mi tylko chodzi.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Siwy19 » 3 wrz 2009, 20:55

Witam ponownie, ja mialem teraz taki przypadek ze jadac A4 w strone wroclawia grzalem z 140 i bylo mrugniecie kilka razy czerwona kontrolka i ucichlo za chwile zaczelo wybijac kod 37 i az do teraz wie ktos co moze byc tego przyczyna? z gory dzieki i pozdrawiam
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez burritos » 3 wrz 2009, 23:44

Siwy19 napisał(a):Witam ponownie, ja mialem teraz taki przypadek ze jadac A4 w strone wroclawia grzalem z 140 i bylo mrugniecie kilka razy czerwona kontrolka i ucichlo za chwile zaczelo wybijac kod 37 i az do teraz wie ktos co moze byc tego przyczyna? z gory dzieki i pozdrawiam


nie ma takigo kodu w Workshop_Manual_Mazda, wiec policz jeszcze raz ;)
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez Siwy19 » 4 wrz 2009, 22:40

musi byc 3 dlugie i 7 krutkich, a 47 moze byc kod? jutro sprawdze dokladnie i napisze
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Siwy19 » 5 wrz 2009, 22:50

Witam nagralem filmik jak dzisiaj z rana wybilo mi dwa kody 32 i 37 oto dowod http://w616.wrzuta.pl/film/5eEh6ug6WBi/kody_bledu i powiedzcie sami ze jest kod 37
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez burritos » 6 wrz 2009, 21:48

Siwy19 napisał(a):Witam nagralem filmik jak dzisiaj z rana wybilo mi dwa kody 32 i 37 oto dowod http://w616.wrzuta.pl/film/5eEh6ug6WBi/kody_bledu i powiedzcie sami ze jest kod 37


no faktycznie, zwracam honor :P ale mysle ze bez podpiecia kompa nic z tego nie wyczytamy :/ bo w kwitach nie ma nic o takich kodach
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez Siwy19 » 7 wrz 2009, 17:02

no nie wiem moze sprawdze jeszcze ta mate jak wyglada, bo u mnie pod siedzeniem ten kabel od maty to powinin byc przymocowany do tej blachy pod siedzeniem na takim plastiku sie powninen trzymac a jak mam go urwany i moze podczas regulowania fotelem sie zrusza ten kabelek albo naderwal i wybija kody zobacze to na spokojnie. z gory dzieki
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Siwy19 » 20 wrz 2009, 00:45

Witam dzisiaj zabralem sie za ten kod 37 i zrobilem tak: Odpiolem wtyczke od maty potem wziolem te paski plastikowe do mocowania i przymocowalem nim kabel od maty na sztywno wlozylem zpowrotem zapalilem stacyjkie i regulowalem fotelem na wszystkie sposoby w celu sprawdzenia czy dalej bedzie wybijac kod i na szczescie wszystko dziala jak powinno kodu 37 juz nie ma to byla kwestia tego kabelka bo caly latal jak sie regulowalo fotelem .

dzieki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez jermo2 » 12 lis 2009, 12:04

Ostatnio wyświetliła mi się w czasie jazdy kontrolka poduszki powietrznej.

Sekwencja była taka: 4 mignięcia, 4 mignięcia, przerwa, 8 mignięć, 8 mignięć przerwa i później powtórka, a na końcu zaświeciła się kontrolka na stałe.

----------------------------------------
KOD: 48
----------------------------------------

Zgasiłem samochód i wszystko było OK. Błąd wyskakuje od czasu do czasu, czyli co dwa miesiące.

Miałem wcześniej złożone siedzenie od pasażera tzn oparcie maksymalnie w stronę deski.

Znalazłem w poradniku:

48 : (Passenger's seat pressure sensor) : Seat pressure sensor

Dobrze to teraz wiem ze mata od pasażera się już niedługo wysypie...
Naprawić się nie opłaca, bo ciężko kupić mate używaną, a nowa kosztuje troszkę.

Emulator kosztuje 200zł firma infocar

Po zamontowaniu EMULATORA, nie ma niepokojących objawów?
Poza tym, że fotelika nie można umieszczać na siedzeniu pasażera.
Ostatnio edytowano 12 lis 2009, 14:03 przez jermo2, łącznie edytowano 2 razy
jermo2
 

Postprzez burritos » 12 lis 2009, 12:33

jermo2

z racji tego ze Twoj post stwierdza powszechnie znana prawde, orzekam ozieble ze to reklama :P
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez jermo2 » 12 lis 2009, 13:27

burritos napisał(a):jermo2

z racji tego ze Twoj post stwierdza powszechnie znana prawde, orzekam ozieble ze to reklama :P


Z racji tego ze robisz w wątku straszny OT...

burritos napisał(a):edit 03.09.2009 r.
Zdecydowanie polecam tego Pana usmiech Po dwuch tygodniach moj emulator nagle odmowil posluszenstwa – w ciagu dwuch dni mialem wszystko naprawione pomimo sporej odleglosci. POLECAM http://serwisliczniki.webpark.pl/


To jest dopiero reklama... do tego droga jeszcze...

Widzę, że większość ludzi na forum to tylko czeka na to żeby ktoś popełnił błąd...albo napisał coś co komuś innemu nie pasuje i od razu cytują jego wypowiedź i: "to źle" "to nie tak" "REKLAMA"... a sami nie piszą lepiej!!!

burritos <killer>

Inna sprawa chciałem zrobić owy emulator, lecz jest to raczej mało opłacalne, zaoszczędzimy około 100zł, lecz poświecimy troszkę czasu na zaprojektowanie płytki, wytrawienie jej, lub sposób na pajączka (dużo kabelków i łączymy) ale nie będzie to wyglądało....
Ciężko znaleźć wsad do procesora oraz schemat...
albo jest to jakiś standardowy generator, mata jest zbudowana z tensometrów...

Tensometr WIKI

Z innego forum:

Kod: Zaznacz cały
Mata nie jest sprawdzana przez rezystancję.Sterownik co kilka sekund wysyła do niej pytanie
a mata odpowiada.


Obrazek

mazda EMU

universal emulator airbag

Obrazek

..
jermo2
 

Postprzez burritos » 13 lis 2009, 01:10

jermo2

no to poleciales Kolego :)

po pierwsze pokazales mate od merola, wiec moze Cie oswiece i pokaze mate od mazdy 6

Obrazek Obrazek

co do czujnika to chyba tez nie blysnales :P racja czujniki nazywaja sie tensometrycznymi ale wielkosc jaka informuje o zmiane np. obciazenia czujnika jest rezystancja, pojemnosc lub indukcyjnosc. I bynajmniej nie sa one odpytywane, bo to elementy bierne.

Co do mojej reklamy, wstawilem linka tylko dlatego ze mialem kilka pytan na PM i nie chcialo mi sie juz klepac kazdemu z osobna.
Moze niech ADMIN zadecyduje czy moga byc adresy.

BTW. Nie wiem gdzie tu drozyzna, mi sie wydaje ze to te same ceny :P

OFF TOPIC

Dziwne ze pojawiasz sie na forum piszesz 3 posty i juz operujesz linkiem do jakiejs strony, oki, masz takie prawo, ale to troche podejrzane :) I bynajmniej nie mam do Ciebie osobistych aluzji, chodzi o sam fakt.

Pozdrawiam !!
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez kobyll » 13 lis 2009, 09:15

burritos napisał(a):co do czujnika to chyba tez nie blysnales :P
!


chociaż napisał coś ciekawego na FORUM i do tego mój kolega co dopiero niedawno kupił M6 :P

burritos napisał(a):co do czujnika to chyba tez nie blysnales :P racja czujniki nazywaja sie tensometrycznymi ale wielkosc jaka informuje o zmiane np. obciazenia czujnika jest rezystancja, pojemnosc lub indukcyjnosc. I bynajmniej nie sa one odpytywane, bo to elementy bierne.

BTW. Nie wiem gdzie tu drozyzna, mi sie wydaje ze to te same ceny :P
!


Mata jest to mostek tensometryczny – składa się z kilku tensometrów.

Tak elementy bierne które zmienią swoja wartość cały czas, a sterownik go (mostek) odpytuje jaka to wartość ? Niektórym błędy wyskakują w czasie jazdy, więc jeżeli zapalili samochód mostek wskazywał wartość która sterownik przyjął za dobrą, w czasie jazdy mata tensometryczna miała jakiś zły pomiar (nie wiem w jaki sposób jest zamontowana pod siedzeniem może po prostu jakaś cześć się odkleiła, albo taśma ze starości popękała) i wtedy sterownik odczytał złą wartość <<< wtedy wyskoczy błąd.
Sterownik jest zasilany z instalacji elektrycznej pojazdu lub niezależnego źródła i pracuje bez przerwy (czasami jak odłączymy akumulator parę minut odczekać aż wylądują się kondensatory w sterowniku). Odpowiednio oprogramowany procesor ciągle podejmuje decyzje o uruchomieniu lub nieuruchamianiu poszczególnych elementów wykonawczych, dokonując jednocześnie diagnozy całego systemu, której negatywny wynik powoduje zapalenie się lampki kontrolnej umieszczonej w miejscu łatwo widocznym dla kierowcy.

Jeżeli byłaby stała rezystancja czy pojemność czy indukcyjność to można by było wstawić byle jaki rezystor, kondensator, zasilić cewkę z rdzeniem, a tak potrzebny jest generator, tez nie jestem pewien (wysłałem parę zapytań na elektrodzie może coś się dowiem ciekawego o budowie)

Z elektrody:
Kod: Zaznacz cały
"W przypadku pomiarów tensometrycznych zakres pomiarowy wyrażony jest w miliwoltach na wolt np.(3mV/V). Jest to w gruncie rzeczy zakres 'bezwymiarowy", po uproszczeniu ułamka zostaje tylko przedrostek mili (np. 0,235m).Nalezy przez to rozumieć,że zmierzony został następujacy wzgledny przyrost rezystancji tensometru:

R-Ro/Ro=0.235*[mV/V]=235 mikrosterjn-ów
gdzie Ro -oznacza rezystancje początkową tensometru.



w210.pl:
Kod: Zaznacz cały
Można mówić tylko o dwóch rodzajach mat na rynek europejski.Pierwszy to mata stwierdzająca obecność osoby i w wersji z podwójną poduszką pasażera (mierząca) wagę pasażera.Drugi rodzaj maty to wykrywająca obecność oryginalnego fotelika dla dziecka.
W wersji pierwszej w macie zamontowane są tzw. tensometry (czujniki nacisku).

W wersji drugiej dodatkowo cewka nadawczo-odbiorcza, coś w rodzaju cewki immobilisera przy stacyjce.W foteliku znajduje się odpowiednik (nadajnika) w kluczyku.Oczywiście fotelik też nie ma baterii zasilającej.Zawsze w macie jest układ elektroniczny kodujący sygnały wysyłane z czujników.
W związku z tym proste oporniki cewki czy generatory nie są w stanie zasymulować jej działania.


Chyba ta wypowiedź była dawno bo są generatory – emulatory która są w stanie zasumulować mate, ale już czujnika do fotelika NIE. W niektórych samochodach można zastąpić taką mate rezystorem, dioda, kondensatorem lecz to są maty które nie są z tensometrów. W M6 dodatkowo dochodzi fotelik i czujnik do niego.

burritos napisał(a):
BTW. Nie wiem gdzie tu drozyzna, mi sie wydaje ze to te same ceny :P


na twojej stronie 250zł :P chyba było

Według mnie taki emulator też nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ mata w siedzeniu pasażera waży go cały czas i kiedy ma miejsce wypadek to koryguje czas wystrzału oraz moc wystrzału poduszki. Emulator niestety nie zważy już osoby która siedzi na miejscu pasażera.
Takie rzeczy każdy montuje już na własną odpowiedzialność z poduszkami nie ma zabawy.

Ale coś co kosztuje około 200zł nie można porównywać z mata która kosztuje ponad 1000zł (nie wiem ile kosztuje nowa ;) )
Ostatnio edytowano 13 lis 2009, 11:10 przez kobyll, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez burritos » 13 lis 2009, 10:43

kobyll napisał(a):
Tak elementy bierne które zmienią swoja wartość cały czas, a sterownik go (mostek) odpytuje jaka to wartość ? Niektórym błędy wyskakują w czasie jazdy, więc jeżeli zapalili samochód mostek wskazywał wartość która sterownik przyjął za dobrą, w czasie jazdy mata tensometryczna miała jakiś zły pomiar (nie wiem w jaki sposób jest zamontowana pod siedzeniem może po prostu jakaś cześć się odkleiła, albo taśma ze starości popękała) i wtedy sterownik odczytał złą wartość <<< wtedy wyskoczy błąd.

Jeżeli byłaby stała rezystancja czy pojemność czy indukcyjność to można by było wstawić byle jaki rezystor, kondensator, zasilić cewkę z rdzeniem, a tak potrzebny jest generator, tez nie jestem pewien (wysłałem parę zapytań na elektrodzie może coś się dowiem ciekawego o budowie)


Tu masz w pelni racje, poprostu zle to ujalem – chodzilo o to ze kontroler spawdza wartos np. rezystancji ale nie jest to w formie zapytania, tak jak sie to dzieje np. na magistrali CAN http://pl.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network

Dopiero w strone komputera pokladowego (sterowniki SRS) jak sam zacyotowales z elektrody sygnal jest codowany cyfrowo.

kobyll napisał(a):
burritos napisał(a):BTW. Nie wiem gdzie tu drozyzna, mi sie wydaje ze to te same ceny :P

na twojej stronie 250zł :P chyba było


W sumie to nie wiem, bo juz nie pamietam ile za niego dalem ale nie o to chodzi.
Z wypowiedzi Kolegi jermo2 wynikalo ze dopiero ma zamiar kupic powyzszy emulator, wiec jakim cudem moze go polecac jako dobrze dzialajacy ?? Ja wiem ze wypowiedz zostala juz edytowana i brzmi juz znacznie inaczej, ale jak ja ja czytalem, jej sensewidentnie wskazylam bynajmniej na czysta reklame.
Nie zamierza sie z nikim klocic i spierac – mamy tu sobie pomagac, a nie generowac klopoty. Tylko trzeba trzymac sie jednej zasady – zetelnych informacji, bo jak ktos uszkodzi sobie swoja Madzie przez nasze glupoty to chyba nie o to nam chodzi.

Pozdrawiam i zycze milego dzionka
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron