Spojler w MX-6. Ozdoba czy jednak coś daje?
1, 2
Witam,
Wymontowałem oryginalny spojler z MX-6. Mam pytanie czy oryginalny spojler daje jakiś docisk, czy jest jedynie dodatkiem do wyglądu?
Ze spojlerem dało się jechać 200 km/h stabilnie. Po wymontowaniu mam wrażenie, że już przy 140-150 auto odlatuje. Chcę jedynie się dowiedzieć czy to wina braku spojlera czy może jest jakaś inna przyczyna. Bo oprócz tego zacząłem pompować przednie koła do większych wartości, chyba 2.5 atmosfery ale dokładniej nie wiem bo inaczej pokazuje ręczna pompka a inaczej kompresor na stacji benzynowej. Np. na wulkanizacji nabili mi 2.5 do opony, a na kompresorze pokazuje 4. Na przednich miałem wg. wskazań kompresora 3, teraz ładuję 4. Czy mniejsza ilość powietrza robiła by taką różnicę w stabilności podczas jazdy po prostym odcinku? Zawsze mi się zdawało, że większe ciśnienie to większa stabilność na prostej, a mniejsze daje lepszą przyczepność w zakrętach.
Wymontowałem oryginalny spojler z MX-6. Mam pytanie czy oryginalny spojler daje jakiś docisk, czy jest jedynie dodatkiem do wyglądu?
Ze spojlerem dało się jechać 200 km/h stabilnie. Po wymontowaniu mam wrażenie, że już przy 140-150 auto odlatuje. Chcę jedynie się dowiedzieć czy to wina braku spojlera czy może jest jakaś inna przyczyna. Bo oprócz tego zacząłem pompować przednie koła do większych wartości, chyba 2.5 atmosfery ale dokładniej nie wiem bo inaczej pokazuje ręczna pompka a inaczej kompresor na stacji benzynowej. Np. na wulkanizacji nabili mi 2.5 do opony, a na kompresorze pokazuje 4. Na przednich miałem wg. wskazań kompresora 3, teraz ładuję 4. Czy mniejsza ilość powietrza robiła by taką różnicę w stabilności podczas jazdy po prostym odcinku? Zawsze mi się zdawało, że większe ciśnienie to większa stabilność na prostej, a mniejsze daje lepszą przyczepność w zakrętach.
- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
Spojler jest z pewnością elementem który poprawia utrzymanie auta na drodze ale przy dużych prędkościach, w tym wypadku dociska tylną częśc auta wraz z tylną osią do drogi . I skoro producent go tam umieścił to pewnie miał powód. A że pikny
jest ten w KL to swoją drogą cieszy, szczególnie z dłuuuuuuuuuugim swiatłem stop.
Usuwając go starciłeś dodatkowy docisk przy dużych prędkościach tyłu który jest po prostu lekki w MX-6.
Spojler – to tylko jeden z elementów bezpiecznej jazdy przy dużych prędkościach ale oczywiście nie jedyny.
Usuwając go starciłeś dodatkowy docisk przy dużych prędkościach tyłu który jest po prostu lekki w MX-6.
Basasael napisał(a):Czyli przyczyn poszukam w innym miejscu. Ciśnienie w oponach, geometria kół, stabilizatory.
Spojler – to tylko jeden z elementów bezpiecznej jazdy przy dużych prędkościach ale oczywiście nie jedyny.
jacobs napisał(a):W mx-6 FS nie ma spoilera, gdyby auto miało odlecieć przy 160km/h to by go montowali w każdej mx-6...
160 a co to za prędkość Skoda Felicja tyle wyciąga, myślę że spojler ma znaczenie tak gdzieś od okolic 200km w górę.
DamianMX6 napisał(a):160 a co to za prędkość Skoda Felicja tyle wyciąga, myślę że spojler ma znaczenie tak gdzieś od okolic 200km w górę.
Basasael napisał(a):Po wymontowaniu mam wrażenie, że już przy 140-150 auto odlatuje.
(...)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Basasael napisał(a): Zawsze mi się zdawało, że większe ciśnienie to większa stabilność na prostej, a mniejsze daje lepszą przyczepność w zakrętach.
Ciśnienie w oponach powinno być dostosowane do aktualnego obciążenia w aucie. Jak będzie za wysokie to będziesz sobie gumy niszczył na środku bieżnika jak za niskie to po bokach. W jednym i drugim przypadku pogarszasz przyczepność bo nie jest ona na całej przewidzianej do tego powierzchni.
jacobs napisał(a):DamianMX6 napisał(a):160 a co to za prędkość Skoda Felicja tyle wyciąga, myślę że spojler ma znaczenie tak gdzieś od okolic 200km w górę.Basasael napisał(a):Po wymontowaniu mam wrażenie, że już przy 140-150 auto odlatuje.
(...)
Cóż, trzeba by porobić testy w 100% sprawnym autem z porządnym ogumieniem i zawieszeniem. Jeśli masz takie to po próbuj na tej samej trasie porobić testy w końcu spojler to tylko kilka śrubek i już zamontowany.
Ale jeśli lata przy 140 to pewnie z powodu opon a nie braku spojlera.A może tylko tak się wydaje
DamianMX6 nie pisz posta pod postem, jak chcesz cos dodac wyedytuj swojego poprzedniego 
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Na pewno coś jest nie tak, jeśli wcześniej nie bałem się jechać 190-200, lub mijając TIRy przy 180 w łuku, a teraz o 3 w nocy na prostej drodze przy 140 wyczuwałem że z autem coś nie tak.
Kumpel miał urwany stabilizator przedni w MX-6. Już przy 120 auto ciężko było utrzymać w prostej linii. Tu jednak jest coś innego. Przy gazie w podłodze miałem wrażenie, że przednie koła mają lekki uślizg. Dwa tygodnie temu jak miałem mniejsze ciśnienie z przodu to spokojnie 160 dało się jechać bez problemu.
A może problem tkwi gdzieś tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81131 ?
Kumpel miał urwany stabilizator przedni w MX-6. Już przy 120 auto ciężko było utrzymać w prostej linii. Tu jednak jest coś innego. Przy gazie w podłodze miałem wrażenie, że przednie koła mają lekki uślizg. Dwa tygodnie temu jak miałem mniejsze ciśnienie z przodu to spokojnie 160 dało się jechać bez problemu.
A może problem tkwi gdzieś tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81131 ?
- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
Na początek poszukam jakie ciśnienia mają być nabite i tyle nadmucham. Potem w nocy przetestuję
Tylko czy wartości ciśnień z manuala dla oryginalnych opon będą takie same dla dużo większych opon na felgach 17" (235/35 i 225/35) ?
Co do spojlera to auto bardziej podoba mi się bez. Dziurki już zakryłem, choć nie trwale, więc można spojler zamontować i potem poświęcić godzinkę na zalepienie dziurek.
Co do spojlera to auto bardziej podoba mi się bez. Dziurki już zakryłem, choć nie trwale, więc można spojler zamontować i potem poświęcić godzinkę na zalepienie dziurek.
- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
Na początek poszukam jakie ciśnienia mają być nabite i tyle nadmucham. Potem w nocy przetestuję Tylko czy wartości ciśnień z manuala dla oryginalnych opon będą takie same dla dużo większych opon na felgach 17" (235/35 i 225/35) ?
Moim zdaniem fabryczne, ewentualnie + 0,1-0,2bara.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Speed napisał(a):raczej na 99% cos daje glownie ze mazda robila testy i tez koncowka jest wyprofilowana odpowiednio
Pewnie daje, ale wątpię żeby było to w ten sposób zauważalne przy tak małych prędkościach.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6