Problem ze zbieżnością – auto sciąga na prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Artur56 » 20 sie 2009, 17:23

Witam mam problem ze zbieznością kół przednich.
Od jakiegos czasu samochod zaczął mi ''uciekac '' na prawo , dzis regulowali mi zbiezność na przeglądzie. było +13' no i efekt został , zamieniłem koła osiami przyd na tył itd. tez bez efektu .
Dodatkowo auto stało sie nerwowe przy hamowaniu( hamulce są po remocie ).
CZasem tez mam wrazenie jak by koła delikatnie same skrecały ( takie pływanie ).
Czy ktos wie jakie kąty są prawidłowe przy nastawie zbieznosci ?
Czy efekty '' dodatkowe'' mogą byc efektem jakiejs awarii układu kierowniczego?

Z góry dziekuje za pomoc.
Ostatnio edytowano 20 sie 2009, 22:29 przez Artur56, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 14:25
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 DITD

Postprzez Wodzu » 20 sie 2009, 18:32

Artur56 napisał(a):Dodatkowo auto stało sie nerwowe przy hamowaniu( hamulce są po remocie ).

Być może źle zostały wyremontowane i ktoryś zacisk sie zacina i lekko przyhamowuje prawe koło.
ps. popraw temat zgodnie z regulaminem
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Artur56 » 21 sie 2009, 15:05

Dzieki za odpowiedz , sprawdze zaciski. :)



Czy ktos wie jakie kąty są prawidłowe przy nastawie zbieznosci ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 14:25
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 DITD

Postprzez abudabdi » 23 sie 2009, 14:06

Sprawdz też czy nie masz ściętych opon ja tak samo miałem <głaszcze> . po wymianie na nowe było ok :D
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez alk80 » 23 sie 2009, 17:33

nasza Mazda ma tędencje do pływania na nierównym asfalcie (oraz na boczne podmuchy), efekt (chyba) spowodowany dużą ilością gumy w tulejach, za to zawieszenie sie żadko wybija
Artur56 prawdopodobnie miałeś wymienianą jedną tuleje w którymś wahaczu (albo cały ale tylko jeden wahacz) a wymienia sie zawsze parami, tzn nie obydwie na jednym wahaczu kiedy jedna sie wybije tylko tą samą na drugim wachaczu, dlatego że nowa tuleja jest twarda i mocniej trzyma wahacz, stare są już "rozmiękczone" i bardziej pracują – efekt, podczas jazdy minimalnie zmienia się zbierzność i auto ściąga. Najlepiej było by wymieniać kpl tuleji na osi ale tak mało kto robi
abudabdi dobrze pisze, to też może być powód

tak wygląda wykres u mnie po regulacji geometrii (lekko mi ściąga ale tylko na oponach letnich bo to już ich ostatni sezon)
Obrazek
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Artur56 » 26 sie 2009, 10:11

abudabdi napisał(a):Sprawdz też czy nie masz ściętych opon ja tak samo miałem <głaszcze> . po wymianie na nowe było ok :D



Własnie po wymianie z zimowych Debic (nowe opony) na letnie Fuldy(z 2007r.) zaczeło mnie tak sciągać, prawda tez jest taka ,że te fuldy są scietę , wiec czas na zmiany opon, dokoncze sezon i w zime kupie bedzie taniej.

ps. Jakie opony kupiłeś? rozmiar i marka.
Ostatnio edytowano 26 sie 2009, 10:22 przez Artur56, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 14:25
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 DITD

Postprzez Artur56 » 26 sie 2009, 10:22

alk80 napisał(a):nasza Mazda ma tędencje do pływania na nierównym asfalcie (oraz na boczne podmuchy), efekt (chyba) spowodowany dużą ilością gumy w tulejach, za to zawieszenie sie żadko wybija
Artur56 prawdopodobnie miałeś wymienianą jedną tuleje w którymś wahaczu (albo cały ale tylko jeden wahacz) a wymienia sie zawsze parami, tzn nie obydwie na jednym wahaczu kiedy jedna sie wybije tylko tą samą na drugim wachaczu, dlatego że nowa tuleja jest twarda i mocniej trzyma wahacz, stare są już "rozmiękczone" i bardziej pracują – efekt, podczas jazdy minimalnie zmienia się zbierzność i auto ściąga. Najlepiej było by wymieniać kpl tuleji na osi ale tak mało kto robi
abudabdi dobrze pisze, to też może być powód

tak wygląda wykres u mnie po regulacji geometrii (lekko mi ściąga ale tylko na oponach letnich bo to już ich ostatni sezon)
Obrazek


Z prawej strony dochodzą przytłumione stuki ( bardziej słychac pracę zawieszenia) ale na przeglądzie diagnosta stwierdził, że wszystko ok . ale widzac na oko nie wszystko dobrze wygląda.
Jaki koszt jest takich tuleji ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 14:25
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 DITD

Postprzez alk80 » 26 sie 2009, 11:50

Artur56 na allegro kosztują mała 29 a duża 67
ale zadzwoń sobie do Riki'ego – jest moderatorem działu Diesel, tam go możesz szukać

Riki napisał(a):Sprzedaż nowych oryginalnych części Mazdy oraz markowych zamienników do każdego auta (–> BMW, Opel, VAG i inne)
W sprzedaży także części do motorów DiTD/CiTD (pompy wtryskowe, zawory pomp etc.)
Kontakt: 506 195 029


ps. przypomniało mi sie – przytłumione stuki to może być łożysko na amortyzatorze, to nie wyjdzie na żadnej trzepaczce bo jest przykręcone do kielicha, chyba nie jest to niebezpieczne tylko że stuki przeszkadzają i chyba nie ma zabardzo wpływu na zbierzność o ile nie jest już bardzo wybite ale wtedy by mocno stukało
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez mildan » 28 sie 2009, 12:20

Witam,
Mam podobny problem ze ściąganiem Mazdy w prawo, szczególnie przy przyspieszaniu
kierownica dosłownie skręca w prawo. Jeżeli to tuleja wahacza to która, przednia dolna czy górna? Wyjdzie to na diagnostyce.?
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez alk80 » 28 sie 2009, 12:37

mildan na trzepaczce nie wyjdzie jeśli nie ma jeszcze luzu
to ta która nie była wymieniona albo ta która jest zurzyta, jak masz kase nie baw sie w zgadywanie tylko wymieniaj wszystkie 4 albo zregeneruj i tak bedziesz musiał ustawiać zbierzność a jak wymienisz kpl bedziesz miał spokuj na dłużej i auto które jedzie prosto (na równej drodze)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez mildan » 28 sie 2009, 12:55

Czyli może nie być luzu, ale nie wymieniona, popękana, stara tuleja może powodować jak piszesz alk80 "pływanie"a w rezultacie ściąganie.
A może to końcówki drążków kierowniczych ? Jak skręcam w lewo kierownica ładnie odbija , jak w prawo nie bardzo chce się jej wrócić do pozycji na wprost.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez alk80 » 28 sie 2009, 13:02

mildan napisał(a):Jak skręcam w lewo kierownica ładnie odbija , jak w prawo nie bardzo chce się jej wrócić do pozycji na wprost.


bo nie ma zbierzności i koło ciągnie w bok
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez mildan » 28 sie 2009, 18:00

Czyli może to być zbieżność a właściwie niezbieżność koła?
ale jak się upewnić ?.
Robiłem geometrie i zbieżność a ASO w Łodzi i jak pokazał mi na ekranie tamtejszy mgr inż. jedno koło było niezbieżne ale podciągneli do prawidłowej wartości (komputer pokazywał żółte pole, zielone wskakiwało ii mgr inż.stwierdził że teraz jest dobrze) a ściąga jak diabli.Widocznie schrzanili sprawę i muszę jeszcze raz robić geometrię w porządnym zakładzie.Już sam nie wiem. Może felgi ? alk80 poradź coś
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez mildan » 28 sie 2009, 18:04

Sorry za to – Czyli – :D
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez alk80 » 28 sie 2009, 21:20

nie obrażaj mgr inż, on zrobił wszystko dobrze ( dał ci wydruk z ustawieniami?)
mildan widziałeś żeby gdzieś ustawili geometrie przy obciążeniu silnikiem, tzn kiedy silnik ciągnie auto.
bo kiedy koło wyrywa sie w przód auta ciągnąc je za sobą, wtedy właśnie na tuleje jest obciążenie i kiedy jedna jest twarda a ta sama z drugiej strony miekka wtedy tylko jedna sie poddaje i zbierzność ucieka.
przecierz zbierzność sie ustawia kiedy auto stoi a nie jedzie a komputer nie wie czy z tulejami jest coś nie tak i nie wprowadza poprawek
wymieniaj kpl tuleji (albo zregeneruj) i będziesz miał spokuj na długi czas, chyba że zaliczysz wyrwe albo cuś takiego
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez mildan » 28 sie 2009, 22:06

Chwileczkę. Od początku.

W ASO najpierw była ścieżka diagnostyczna. Poruszając ruchami bocznymi i skręcającymi płyty szarpiące na których stoi pojazd, obciążamy zawieszenie tak samo jak silnik obciąża silnik na drodze. Więc ewentualne luzy w tulejach powinny zostać zauważone.

Przy ustawianiu geometrii, powtarzam, wykryto niezbieżność prawego koła i jak mnie zapewniono ustawiono koło do prawidłowych wartości. Istnieje taka ewentualność , że zrobiono to niezbyt dokładnie, może się mylę. mgr inż może zabrzmiał ironicznie ale po prostu nie wiedziałem jak nazwać kolesia który chodził w garniturze po hali przecież nie sprzedawca ani mechanik , ale nie rozdzierajmy szat o to.

Czy spękanie gum tulei może być pewną oznaką zużycia ?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez alk80 » 28 sie 2009, 23:31

mildan napisał(a):Czy spękanie gum tulei może być pewną oznaką zużycia

pewnie że tak
a obciążenie auta wagowo to nie to samo co siły wywierane przez silnik i ukł. napędowy na koła

Obrazek

myśle że to wystarczająco obrazuje całą sprawe
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez mildan » 29 sie 2009, 10:31

W ASO powinni to zobaczyć a nie zobaczyli.
Pewnie będę je zmieniać.
Jakieś zamienniki tańsze mogą być ?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez alk80 » 29 sie 2009, 10:44

Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez mildan » 29 sie 2009, 11:59

Sorry, pomęcze cię alk80 jeszcze trochę.
Wymiana samych tuleji tylnych wahaczy dolnych wystarczy ?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6