Problem ze zbieżnością – auto sciąga na prawo
Witam mam problem ze zbieznością kół przednich.
Od jakiegos czasu samochod zaczął mi ''uciekac '' na prawo , dzis regulowali mi zbiezność na przeglądzie. było +13' no i efekt został , zamieniłem koła osiami przyd na tył itd. tez bez efektu .
Dodatkowo auto stało sie nerwowe przy hamowaniu( hamulce są po remocie ).
CZasem tez mam wrazenie jak by koła delikatnie same skrecały ( takie pływanie ).
Czy ktos wie jakie kąty są prawidłowe przy nastawie zbieznosci ?
Czy efekty '' dodatkowe'' mogą byc efektem jakiejs awarii układu kierowniczego?
Z góry dziekuje za pomoc.
Od jakiegos czasu samochod zaczął mi ''uciekac '' na prawo , dzis regulowali mi zbiezność na przeglądzie. było +13' no i efekt został , zamieniłem koła osiami przyd na tył itd. tez bez efektu .
Dodatkowo auto stało sie nerwowe przy hamowaniu( hamulce są po remocie ).
CZasem tez mam wrazenie jak by koła delikatnie same skrecały ( takie pływanie ).
Czy ktos wie jakie kąty są prawidłowe przy nastawie zbieznosci ?
Czy efekty '' dodatkowe'' mogą byc efektem jakiejs awarii układu kierowniczego?
Z góry dziekuje za pomoc.
Ostatnio edytowano 20 sie 2009, 22:29 przez Artur56, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 18 sty 2009, 14:25
- Posty: 12
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 DITD
Artur56 napisał(a):Dodatkowo auto stało sie nerwowe przy hamowaniu( hamulce są po remocie ).
Być może źle zostały wyremontowane i ktoryś zacisk sie zacina i lekko przyhamowuje prawe koło.
ps. popraw temat zgodnie z regulaminem
Dzieki za odpowiedz , sprawdze zaciski.
Czy ktos wie jakie kąty są prawidłowe przy nastawie zbieznosci ?
Czy ktos wie jakie kąty są prawidłowe przy nastawie zbieznosci ?
- Od: 18 sty 2009, 14:25
- Posty: 12
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 DITD
nasza Mazda ma tędencje do pływania na nierównym asfalcie (oraz na boczne podmuchy), efekt (chyba) spowodowany dużą ilością gumy w tulejach, za to zawieszenie sie żadko wybija
Artur56 prawdopodobnie miałeś wymienianą jedną tuleje w którymś wahaczu (albo cały ale tylko jeden wahacz) a wymienia sie zawsze parami, tzn nie obydwie na jednym wahaczu kiedy jedna sie wybije tylko tą samą na drugim wachaczu, dlatego że nowa tuleja jest twarda i mocniej trzyma wahacz, stare są już "rozmiękczone" i bardziej pracują – efekt, podczas jazdy minimalnie zmienia się zbierzność i auto ściąga. Najlepiej było by wymieniać kpl tuleji na osi ale tak mało kto robi
abudabdi dobrze pisze, to też może być powód
tak wygląda wykres u mnie po regulacji geometrii (lekko mi ściąga ale tylko na oponach letnich bo to już ich ostatni sezon)

Artur56 prawdopodobnie miałeś wymienianą jedną tuleje w którymś wahaczu (albo cały ale tylko jeden wahacz) a wymienia sie zawsze parami, tzn nie obydwie na jednym wahaczu kiedy jedna sie wybije tylko tą samą na drugim wachaczu, dlatego że nowa tuleja jest twarda i mocniej trzyma wahacz, stare są już "rozmiękczone" i bardziej pracują – efekt, podczas jazdy minimalnie zmienia się zbierzność i auto ściąga. Najlepiej było by wymieniać kpl tuleji na osi ale tak mało kto robi
abudabdi dobrze pisze, to też może być powód
tak wygląda wykres u mnie po regulacji geometrii (lekko mi ściąga ale tylko na oponach letnich bo to już ich ostatni sezon)

- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
abudabdi napisał(a):Sprawdz też czy nie masz ściętych opon ja tak samo miałem. po wymianie na nowe było ok
Własnie po wymianie z zimowych Debic (nowe opony) na letnie Fuldy(z 2007r.) zaczeło mnie tak sciągać, prawda tez jest taka ,że te fuldy są scietę , wiec czas na zmiany opon, dokoncze sezon i w zime kupie bedzie taniej.
ps. Jakie opony kupiłeś? rozmiar i marka.
Ostatnio edytowano 26 sie 2009, 10:22 przez Artur56, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 sty 2009, 14:25
- Posty: 12
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 DITD
alk80 napisał(a):nasza Mazda ma tędencje do pływania na nierównym asfalcie (oraz na boczne podmuchy), efekt (chyba) spowodowany dużą ilością gumy w tulejach, za to zawieszenie sie żadko wybija
Artur56 prawdopodobnie miałeś wymienianą jedną tuleje w którymś wahaczu (albo cały ale tylko jeden wahacz) a wymienia sie zawsze parami, tzn nie obydwie na jednym wahaczu kiedy jedna sie wybije tylko tą samą na drugim wachaczu, dlatego że nowa tuleja jest twarda i mocniej trzyma wahacz, stare są już "rozmiękczone" i bardziej pracują – efekt, podczas jazdy minimalnie zmienia się zbierzność i auto ściąga. Najlepiej było by wymieniać kpl tuleji na osi ale tak mało kto robi
abudabdi dobrze pisze, to też może być powód
tak wygląda wykres u mnie po regulacji geometrii (lekko mi ściąga ale tylko na oponach letnich bo to już ich ostatni sezon)
Z prawej strony dochodzą przytłumione stuki ( bardziej słychac pracę zawieszenia) ale na przeglądzie diagnosta stwierdził, że wszystko ok . ale widzac na oko nie wszystko dobrze wygląda.
Jaki koszt jest takich tuleji ?
- Od: 18 sty 2009, 14:25
- Posty: 12
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 DITD
Artur56 na allegro kosztują mała 29 a duża 67
ale zadzwoń sobie do Riki'ego – jest moderatorem działu Diesel, tam go możesz szukać
ps. przypomniało mi sie – przytłumione stuki to może być łożysko na amortyzatorze, to nie wyjdzie na żadnej trzepaczce bo jest przykręcone do kielicha, chyba nie jest to niebezpieczne tylko że stuki przeszkadzają i chyba nie ma zabardzo wpływu na zbierzność o ile nie jest już bardzo wybite ale wtedy by mocno stukało
ale zadzwoń sobie do Riki'ego – jest moderatorem działu Diesel, tam go możesz szukać
Riki napisał(a):Sprzedaż nowych oryginalnych części Mazdy oraz markowych zamienników do każdego auta (–> BMW, Opel, VAG i inne)
W sprzedaży także części do motorów DiTD/CiTD (pompy wtryskowe, zawory pomp etc.)
Kontakt: 506 195 029
ps. przypomniało mi sie – przytłumione stuki to może być łożysko na amortyzatorze, to nie wyjdzie na żadnej trzepaczce bo jest przykręcone do kielicha, chyba nie jest to niebezpieczne tylko że stuki przeszkadzają i chyba nie ma zabardzo wpływu na zbierzność o ile nie jest już bardzo wybite ale wtedy by mocno stukało
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam,
Mam podobny problem ze ściąganiem Mazdy w prawo, szczególnie przy przyspieszaniu
kierownica dosłownie skręca w prawo. Jeżeli to tuleja wahacza to która, przednia dolna czy górna? Wyjdzie to na diagnostyce.?
Pozdro
Mam podobny problem ze ściąganiem Mazdy w prawo, szczególnie przy przyspieszaniu
kierownica dosłownie skręca w prawo. Jeżeli to tuleja wahacza to która, przednia dolna czy górna? Wyjdzie to na diagnostyce.?
Pozdro
- Od: 13 lip 2009, 13:38
- Posty: 40
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM
mildan na trzepaczce nie wyjdzie jeśli nie ma jeszcze luzu
to ta która nie była wymieniona albo ta która jest zurzyta, jak masz kase nie baw sie w zgadywanie tylko wymieniaj wszystkie 4 albo zregeneruj i tak bedziesz musiał ustawiać zbierzność a jak wymienisz kpl bedziesz miał spokuj na dłużej i auto które jedzie prosto (na równej drodze)
to ta która nie była wymieniona albo ta która jest zurzyta, jak masz kase nie baw sie w zgadywanie tylko wymieniaj wszystkie 4 albo zregeneruj i tak bedziesz musiał ustawiać zbierzność a jak wymienisz kpl bedziesz miał spokuj na dłużej i auto które jedzie prosto (na równej drodze)
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Czyli może nie być luzu, ale nie wymieniona, popękana, stara tuleja może powodować jak piszesz alk80 "pływanie"a w rezultacie ściąganie.
A może to końcówki drążków kierowniczych ? Jak skręcam w lewo kierownica ładnie odbija , jak w prawo nie bardzo chce się jej wrócić do pozycji na wprost.
A może to końcówki drążków kierowniczych ? Jak skręcam w lewo kierownica ładnie odbija , jak w prawo nie bardzo chce się jej wrócić do pozycji na wprost.
- Od: 13 lip 2009, 13:38
- Posty: 40
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM
mildan napisał(a):Jak skręcam w lewo kierownica ładnie odbija , jak w prawo nie bardzo chce się jej wrócić do pozycji na wprost.
bo nie ma zbierzności i koło ciągnie w bok
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Czyli może to być zbieżność a właściwie niezbieżność koła?
ale jak się upewnić ?.
Robiłem geometrie i zbieżność a ASO w Łodzi i jak pokazał mi na ekranie tamtejszy mgr inż. jedno koło było niezbieżne ale podciągneli do prawidłowej wartości (komputer pokazywał żółte pole, zielone wskakiwało ii mgr inż.stwierdził że teraz jest dobrze) a ściąga jak diabli.Widocznie schrzanili sprawę i muszę jeszcze raz robić geometrię w porządnym zakładzie.Już sam nie wiem. Może felgi ? alk80 poradź coś
ale jak się upewnić ?.
Robiłem geometrie i zbieżność a ASO w Łodzi i jak pokazał mi na ekranie tamtejszy mgr inż. jedno koło było niezbieżne ale podciągneli do prawidłowej wartości (komputer pokazywał żółte pole, zielone wskakiwało ii mgr inż.stwierdził że teraz jest dobrze) a ściąga jak diabli.Widocznie schrzanili sprawę i muszę jeszcze raz robić geometrię w porządnym zakładzie.Już sam nie wiem. Może felgi ? alk80 poradź coś
- Od: 13 lip 2009, 13:38
- Posty: 40
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM
nie obrażaj mgr inż, on zrobił wszystko dobrze ( dał ci wydruk z ustawieniami?)
mildan widziałeś żeby gdzieś ustawili geometrie przy obciążeniu silnikiem, tzn kiedy silnik ciągnie auto.
bo kiedy koło wyrywa sie w przód auta ciągnąc je za sobą, wtedy właśnie na tuleje jest obciążenie i kiedy jedna jest twarda a ta sama z drugiej strony miekka wtedy tylko jedna sie poddaje i zbierzność ucieka.
przecierz zbierzność sie ustawia kiedy auto stoi a nie jedzie a komputer nie wie czy z tulejami jest coś nie tak i nie wprowadza poprawek
wymieniaj kpl tuleji (albo zregeneruj) i będziesz miał spokuj na długi czas, chyba że zaliczysz wyrwe albo cuś takiego
mildan widziałeś żeby gdzieś ustawili geometrie przy obciążeniu silnikiem, tzn kiedy silnik ciągnie auto.
bo kiedy koło wyrywa sie w przód auta ciągnąc je za sobą, wtedy właśnie na tuleje jest obciążenie i kiedy jedna jest twarda a ta sama z drugiej strony miekka wtedy tylko jedna sie poddaje i zbierzność ucieka.
przecierz zbierzność sie ustawia kiedy auto stoi a nie jedzie a komputer nie wie czy z tulejami jest coś nie tak i nie wprowadza poprawek
wymieniaj kpl tuleji (albo zregeneruj) i będziesz miał spokuj na długi czas, chyba że zaliczysz wyrwe albo cuś takiego
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Chwileczkę. Od początku.
W ASO najpierw była ścieżka diagnostyczna. Poruszając ruchami bocznymi i skręcającymi płyty szarpiące na których stoi pojazd, obciążamy zawieszenie tak samo jak silnik obciąża silnik na drodze. Więc ewentualne luzy w tulejach powinny zostać zauważone.
Przy ustawianiu geometrii, powtarzam, wykryto niezbieżność prawego koła i jak mnie zapewniono ustawiono koło do prawidłowych wartości. Istnieje taka ewentualność , że zrobiono to niezbyt dokładnie, może się mylę. mgr inż może zabrzmiał ironicznie ale po prostu nie wiedziałem jak nazwać kolesia który chodził w garniturze po hali przecież nie sprzedawca ani mechanik , ale nie rozdzierajmy szat o to.
Czy spękanie gum tulei może być pewną oznaką zużycia ?
W ASO najpierw była ścieżka diagnostyczna. Poruszając ruchami bocznymi i skręcającymi płyty szarpiące na których stoi pojazd, obciążamy zawieszenie tak samo jak silnik obciąża silnik na drodze. Więc ewentualne luzy w tulejach powinny zostać zauważone.
Przy ustawianiu geometrii, powtarzam, wykryto niezbieżność prawego koła i jak mnie zapewniono ustawiono koło do prawidłowych wartości. Istnieje taka ewentualność , że zrobiono to niezbyt dokładnie, może się mylę. mgr inż może zabrzmiał ironicznie ale po prostu nie wiedziałem jak nazwać kolesia który chodził w garniturze po hali przecież nie sprzedawca ani mechanik , ale nie rozdzierajmy szat o to.
Czy spękanie gum tulei może być pewną oznaką zużycia ?
- Od: 13 lip 2009, 13:38
- Posty: 40
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6