Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez flywin » 25 sie 2009, 23:08

ww katalogu NGK jest BKR6E-11a czemu ważasz ze 5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez grabu122 » 26 sie 2009, 00:29

ta o oznaczeniu "5" jest zalecana do Z5 przed liftem, tak gdzieś wyczytałem :)
Piszecie, że jak tłumik jest okopcony na czarno w środku jak w dieslu to znaczy, że silnik spala olej i kaplica :D
A nie jest to objaw zbyt bogatej mieszanki?
Ostatnio oglądałem Fiacika od znajomego- auto 3letnie które ma od nowości na liczniku 44tys km, a widać że końcówka w środka czarna jak węgiel....
I zgłupiałem :] a przecież on nie dolewa od przeglądu do przeglądu ani kropli tej oliwy (oczywiście silnik benzynowy) :D
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez flywin » 26 sie 2009, 09:17

hmm ja mam po lifcie ale zobacz sobie Katalog NGK i do Z5 16V zaleca BKR6E-11

a do 8 zaworowej już BKR5E-11 może róznica ciepłości lub Iskry?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lesiux » 26 sie 2009, 10:59

jaka jest w praktyce różnica między BKR5E-11 a BKR6E-11?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez marcin255 » 26 sie 2009, 11:07

lesiux napisał(a):jaka jest w praktyce różnica między BKR5E-11 a BKR6E-11?


też się nad tym zastanawiam ,pól roku temu założyłem BKR5E-11 czy zmieniać na 6E-11 ?

Rurę mam okopcona trochę ,moze nie spala się do końca paliwo?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez flywin » 26 sie 2009, 11:09

mi dobry znajomy mechanik mówił aby zmienić na 6E bo na 5E może więcej żłopać Paliwa chodzi o silniki 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez bzzyczek » 26 sie 2009, 15:36

lesiux napisał(a):jaka jest w praktyce różnica między BKR5E-11 a BKR6E-11?


Jeżdziłem na jednych i drugich żadnych różnic nie zauważyłem. W instrukcji obsługi do Z5 przed liftem pisze że do silników 1.5 i 1.8 można stosować oba typy świec, a do 2.0 tylko BKR6E-11.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez marchello » 26 sie 2009, 17:51

5E i 6E to ciepłota świecy oznacza zdolność świecy do odprowadzania ciepła i samooczyszczania.
W silnikach wysilonych stosuje się świece ciepłe żeby nie przegrzać elektrod oraz izolatora i aby nie wystepował samozapłon, a w mało wysilonych świece zimne aby występowało samoczyszczenie i spalanie nagaru na izolatorze
http://www.ngkntk.pl/Wartosc_cieplna_i_ ... 317.0.html
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez sebas0026 » 26 sie 2009, 18:29

w Niemieckiej ksiazce obslugi do mojej mazdy 323f jest napisane ze do 1.5 powina isc swieca z 5 a do 1.8 i 2.0 z 6. Wiec jest roznie napisane wszedzie. Ja wymienilem na 5 bo takie same wykrecilem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez sebas0026 » 26 sie 2009, 18:29

w Niemieckiej ksiazce obslugi do mojej mazdy 323f jest napisane ze do 1.5 powina isc swieca z 5 a do 1.8 i 2.0 z 6. Wiec jest roznie napisane wszedzie. Ja wymienilem na 5 bo takie same wykrecilem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Jacek176 » 26 sie 2009, 19:09

marchello napisał(a):W silnikach wysilonych stosuje się świece ciepłe żeby nie przegrzać elektrod oraz izolatora i aby nie wystepował samozapłon, a w mało wysilonych świece zimne aby występowało samoczyszczenie i spalanie nagaru na izolatorze

Coś mi się nie zgadza ta teoria. W książce obsługi Mazdy 323 BG jest napisane, że do silników 1.4, 1.6 i 1.8 SOHC można stosować świece BRK5 lub 6 a w DOHC można dodatkowo stosować BKR7. Czyli wychodzi na to, że w tylko najbardziej wysilonym silniku DOHC można stosować zimne świece.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez marcin255 » 26 sie 2009, 20:59

zmieniłem dzis na BKR6E-11 , 5E-11 mocno okopcone -czarna sadza po pół roku ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lesiux » 26 sie 2009, 21:01

tez mam BKR6E-11 jakieś 3 miesiące i są okopcone na czarno, wydaje mi się ze to wina zbyt bogatej mieszanki ale nie wiem czym to jest spowodowane, powodów może być mnóstwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez marcin255 » 26 sie 2009, 21:03

wydech też okopcony -sonda wymieniona , może to olej ? Na 6 tys.km 250 ml.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lesiux » 26 sie 2009, 22:39

też mam wydech okopcony, sonda sprawna. Oleju ci bierze tyle co wcale więc to nie to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez marcin255 » 26 sie 2009, 22:45

jak mieszankę skontrolować ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Jacek176 » 27 sie 2009, 09:57

Sondą szerokopasmową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez marcin255 » 27 sie 2009, 12:34

Jacek176 napisał(a):Sondą szerokopasmową


ta a po Polsku? :D
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez yorgoo » 30 sie 2009, 22:55

Mit obalony zadne motodoktorki nie psuja i nie szkodza silnikom i spokojnie mozna jes zastosowac ,jedyne ryzyko to ze nie przyniosa oczekiwanego skutku (np. zaprzestania dymienia)! Rozmawialem z mechanikami i choc nie byli przekonani do tych srodkow to tak jak pisze ,mowili ze nie szkodza ale z regoly tez nie pomagaja ,sa na bazie chyba jakichs woskow ktore maja dodatkowo uszczelnic silnik ktory przepuszcza olej do komory spalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez marcin255 » 31 sie 2009, 00:15

na podstawie jednej rozmowy mit obalony ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323