Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
ta o oznaczeniu "5" jest zalecana do Z5 przed liftem, tak gdzieś wyczytałem
Piszecie, że jak tłumik jest okopcony na czarno w środku jak w dieslu to znaczy, że silnik spala olej i kaplica
A nie jest to objaw zbyt bogatej mieszanki?
Ostatnio oglądałem Fiacika od znajomego- auto 3letnie które ma od nowości na liczniku 44tys km, a widać że końcówka w środka czarna jak węgiel....
I zgłupiałem
a przecież on nie dolewa od przeglądu do przeglądu ani kropli tej oliwy (oczywiście silnik benzynowy) 
Piszecie, że jak tłumik jest okopcony na czarno w środku jak w dieslu to znaczy, że silnik spala olej i kaplica
A nie jest to objaw zbyt bogatej mieszanki?
Ostatnio oglądałem Fiacika od znajomego- auto 3letnie które ma od nowości na liczniku 44tys km, a widać że końcówka w środka czarna jak węgiel....
I zgłupiałem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
lesiux napisał(a):jaka jest w praktyce różnica między BKR5E-11 a BKR6E-11?
też się nad tym zastanawiam ,pól roku temu założyłem BKR5E-11 czy zmieniać na 6E-11 ?
Rurę mam okopcona trochę ,moze nie spala się do końca paliwo?
lesiux napisał(a):jaka jest w praktyce różnica między BKR5E-11 a BKR6E-11?
Jeżdziłem na jednych i drugich żadnych różnic nie zauważyłem. W instrukcji obsługi do Z5 przed liftem pisze że do silników 1.5 i 1.8 można stosować oba typy świec, a do 2.0 tylko BKR6E-11.
5E i 6E to ciepłota świecy oznacza zdolność świecy do odprowadzania ciepła i samooczyszczania.
W silnikach wysilonych stosuje się świece ciepłe żeby nie przegrzać elektrod oraz izolatora i aby nie wystepował samozapłon, a w mało wysilonych świece zimne aby występowało samoczyszczenie i spalanie nagaru na izolatorze
http://www.ngkntk.pl/Wartosc_cieplna_i_ ... 317.0.html
W silnikach wysilonych stosuje się świece ciepłe żeby nie przegrzać elektrod oraz izolatora i aby nie wystepował samozapłon, a w mało wysilonych świece zimne aby występowało samoczyszczenie i spalanie nagaru na izolatorze
http://www.ngkntk.pl/Wartosc_cieplna_i_ ... 317.0.html
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
marchello napisał(a):W silnikach wysilonych stosuje się świece ciepłe żeby nie przegrzać elektrod oraz izolatora i aby nie wystepował samozapłon, a w mało wysilonych świece zimne aby występowało samoczyszczenie i spalanie nagaru na izolatorze
Coś mi się nie zgadza ta teoria. W książce obsługi Mazdy 323 BG jest napisane, że do silników 1.4, 1.6 i 1.8 SOHC można stosować świece BRK5 lub 6 a w DOHC można dodatkowo stosować BKR7. Czyli wychodzi na to, że w tylko najbardziej wysilonym silniku DOHC można stosować zimne świece.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
zmieniłem dzis na BKR6E-11 , 5E-11 mocno okopcone -czarna sadza po pół roku ?
wydech też okopcony -sonda wymieniona , może to olej ? Na 6 tys.km 250 ml.
Jacek176 napisał(a):Sondą szerokopasmową
ta a po Polsku?
Mit obalony zadne motodoktorki nie psuja i nie szkodza silnikom i spokojnie mozna jes zastosowac ,jedyne ryzyko to ze nie przyniosa oczekiwanego skutku (np. zaprzestania dymienia)! Rozmawialem z mechanikami i choc nie byli przekonani do tych srodkow to tak jak pisze ,mowili ze nie szkodza ale z regoly tez nie pomagaja ,sa na bazie chyba jakichs woskow ktore maja dodatkowo uszczelnic silnik ktory przepuszcza olej do komory spalania.
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości