Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez ROMAN-R87 » 24 sie 2009, 13:34

remont szykuje sie jak nic :(
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez yorgoo » 24 sie 2009, 14:13

Narazie sprobuje te wycieki polikwidowac ale to nie rozwiaze sprawe dymienia tym bardziej na rozgrzanym silniku, a czy ktos sie orintuje co do kosztow zmiany uszczelniaczy i pierscieni olejowych w V6??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez Radek89 » 24 sie 2009, 16:20

Ja ostatnio stwierdziłem ok 0,1 na tysiąc km poboru oleju ;/;/ Wydawało mi się że mazda nie bierze a tu proszę ... Pomiar dokonuje zawsze z rana w garażu na równym więc jest dokładny . . . Myślę jednak, że to wina tego że ostatnio dość często wchodzę na odcięcie ... będę monitorował sytuację ...

Jak jest u was w B6 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez lesiux » 24 sie 2009, 16:44

0,1 to jest nic, nie wiem czym się przejmujesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez MariuS » 24 sie 2009, 17:00

świeżak napisał(a):yorgoo wydaje mi się, że przy takim braniu oleju, zmiana na inny niewiele da;/



to smao zdnaie miałem do momentu zalania innym olejem, jak kupiłem V-kę był zalany niby mobil 10W40 i brała oliwy jakiś 1l/1000km przy raczej spokojnej jeździe, zmieniłem olej na mobila ralle 5W50i o dziwo przy sproro ostrzejszej jeździe juz jest zauważalna poprawa i narazie po przejechaniu ponad 950km mam mniej więcej oleju na połowie między F a L nawet wyzej

Liczę że może pierścionki puszcza, nie kopci co najważniejsze
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez yorgoo » 24 sie 2009, 18:24

I jak mariusz_sti widze ze powoli sie adaptujesz bo z tego co czytalem przeszedles horror z tym kupnem od egipcjanina co ponoc nie dolewal oliwy ni grama?! Obecnie zaczynam robic pod siebie bo jesli nic nie pomoze zmiana oleju to nieciekawie sie sytuacja u mnie kreuje :( Ale powalczymy zobaczymy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez Jacek176 » 24 sie 2009, 18:46

mariusz_sti napisał(a):zmieniłem olej na mobila ralle 5W50

Moim zdaniem to zdecydowanie za rzadki olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez marcin255 » 24 sie 2009, 18:50

a ktoś zmieniał na 10W60 ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Jacek176 » 24 sie 2009, 18:53

Ja na takim jeżdżę. Półsyntetyk Valvoline VR1. Chyba najlepszy wybór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez marcin255 » 24 sie 2009, 19:02

następny też ten zaleje na 200 tys km
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez yorgoo » 24 sie 2009, 20:11

Czegos nie czaje z tego co piszecie, jak lyka olej to chyba powinno sie gestszy nalac a nie rzadszy!! Na chlopskie myslenie jak dany olej przy swojej lepkosci przedostaje sie do komory spalania to wlewam gestszy zeby sie nie przedostawal a nie rzadszy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez lesiux » 24 sie 2009, 20:16

no tak ale jak masz zapieczone pierścienie olejowe to jak zalejesz rzadszy to jest szansa że puszczą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez el liberator » 24 sie 2009, 23:37

Witam wszystkich...

O ile mi wiadomo poruszany problem eksploatacyjny powiązany jest z kilkoma bardzo prostymi zależnościami:
1. Silnik DOHC – myślę że poniższy link co bystrzejszym udzieli pierwszej odpowiedzi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/DOHC
2. Temperatura pracy silnika i otoczenia. Silniki DOHC najlepiej pracują gdy są gorące, dlatego szybsze zużycie eksploatacyjne (czego konsekwencją dymienie i wycieki) należy wiązać również z zimowymi temperaturami startu.
3. Silniki DOHC mazdy nadają się wyłącznie do spalania benzyny! Podczas spalania gazu nie dochodzi do pełnego smarowania.
4. Jakość paliwa to kolejny element układanki. Mojej z silnikiem K8 do 300 000 km brakuje około 4000km. Kupiłem od sąsiada z przebiegiem 137 000 km i jestem jej drugim właścicielem. Od samego początku przemieszczam się na 98-oktanach. To procentuje. Po zalaniu 100-oktanowym paliwem rozgrzany silnik nawet nie drży. Benzyna 95 spala się niestety nazbyt "detonacyjnie"!
5. Sposób eksploatacji: miasto, autostrada, wiś, cykl mieszany. Startujecie na zimnym silniku natychmiast po przekręceniu stacyjki? – Cóż, DOHC tego nie zdzierży!
6. Jakość i rodzaj stosowanego oleju silnikowego. Aktualnie zalewam półsyntetyk EUROLITE 10W40 producent COMMA... nie polecam syntetyków.

– moje zużycie oleju to około 0,1 – 0,3l na 1000km, tendencja zmienna w zależności od stylu jazdy i ukształtowania terenu...

Ciekawostki w temacie dymienia i zużycia oleju silnikowego...
– znajomy przemieszcza się 19-letnią mazdą 323, silnik o pojemności 1,6l, 8 zaworowy; niedawno poprosił mnie o pomoc przy zmianie tłumika końcowego, proszę sobie wyobrazić, przejechałem palcem po wewnętrznej ściance rury wydechu i przeżyłem szok, palec pokrył się delikatnie bardziej kurzem niż sadzą...
– zużycie oleju dla silnika nowej mazdy RX-8 to standardowo 0,1l na 1000km – pod warunkiem ekonomicznej jazdy, podczas jazdy dynamicznej wartość wyjściowa może wzrosnąć nawet 5-krotnie i nie jest to żadna sensacja...
Początkujący
 
Od: 24 sie 2009, 21:03
Posty: 4 (0/1)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: mx-3 v6 przebieg 300000 km...

Postprzez ralf8484 » 25 sie 2009, 07:53

el liberator napisał(a):Silniki DOHC mazdy nadają się wyłącznie do spalania benzyny! Podczas spalania gazu nie dochodzi do pełnego smarowania.

nie zgadzam się mam avensisa ma przejechane na gazie już 170 tys i oleju nie niebieże i nie kopci a mazda brała i kopciła <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez świeżak » 25 sie 2009, 14:17

Liczę że może pierścionki puszcza, nie kopci co najważniejsze

ja na to nie liczyłem:D
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez bzzyczek » 25 sie 2009, 15:53

el liberator napisał(a):Silniki DOHC najlepiej pracują gdy są gorące


Chyba raczej każdy silnik spalinowy osiaga swoja temp. roboczą po rozgrzaniu a nie tylko DOHC.

el liberator napisał(a):Silniki DOHC mazdy nadają się wyłącznie do spalania benzyny! Podczas spalania gazu nie dochodzi do pełnego smarowania


A możesz to jakoś wytłumaczyć? TZn. co silniki mazdy są smarowanie benzyna, a jeżli jeżdze na gazie nie ma pełnego smarowania? Myślałem że silnik jest smarowany olejem <glupek2> .

el liberator napisał(a):Sposób eksploatacji: miasto, autostrada, wiś, cykl mieszany. Startujecie na zimnym silniku natychmiast po przekręceniu stacyjki? – Cóż, DOHC tego nie zdzierży!


Chyba dla każdego silnika takie traktowanie nie jest najlepsze.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez el liberator » 25 sie 2009, 21:22

bzzyczek napisał(a):Chyba raczej każdy silnik spalinowy osiaga swoja temp. roboczą po rozgrzaniu a nie tylko DOHC.


Otóż, tu kolega się myli. Nie każdy silnik spalinowy gustuje w wysokiej temperaturze pracy. Ja napisałem konkretnie o silnikach benzynowych DOHC. Niech dowodem postawionej tezy będzie typ zimnych świec zapłonowych jakie przewiduje producent w modelach Mazdy wyposażonych w tego typu jednostki napędowe.

bzzyczek napisał(a):A możesz to jakoś wytłumaczyć? TZn. co silniki mazdy są smarowanie benzyna, a jeżli jeżdze na gazie nie ma pełnego smarowania? Myślałem że silnik jest smarowany olejem głupek .

Dokładnie tak. Wielu etatowych idiotów zubaża mieszankę paliwową w celu osiągnięcia lepszej dynamiki – konsekwencji komentował nie będę.
– Tak, benzyna posiada niezłe właściwości smarne. Mieszanka gazu nie posiada żadnych! Pozorna oszczędność, której wynikiem olejowe problemy. Jeżeli kolega wciąż głodny wiedzy warto sięgnąć po fachową literaturę.
Reasumując... Tak, zasilając pojazd gazem silnik nie otrzymuje pełnego smarowania. W miarę dobre smarowanie samym olejem pojawia się od pojemności silnika 2,5litra...
Kiedy kolejny raz sięgniesz by wkleić głupawy emotikon – pomyśl a najlepiej się dokształć...
Początkujący
 
Od: 24 sie 2009, 21:03
Posty: 4 (0/1)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: mx-3 v6 przebieg 300000 km...

Postprzez bzzyczek » 25 sie 2009, 22:29

el liberator napisał(a):Ja napisałem konkretnie o silnikach benzynowych DOHC. Niech dowodem postawionej tezy będzie typ zimnych świec zapłonowych jakie przewiduje producent w modelach Mazdy wyposażonych w tego typu jednostki napędowe.


Nie wiem może sie myle, ale do wszystkich silników mazdy czy to OHC czy DOHC są zalecane świece o ciepłocie 5 lub 6, a czy są to świece wyjątkowo zimne? chyba raczej nie.

Tak zgadzam benzyna ma lepsze właściwości smarne od gazu ale jak to przekłada się na zwiększone zużycie oleju?

Kiedy kolejny raz sięgniesz by wkleić głupawy emotikon – pomyśl a najlepiej się dokształć..


Rozumiem że Ty jesteś jakoś wykształcony w tym kierunku, a forumowiczów masz za idiotów którym należy wstawić link do wikipedi żeby sobie sprawdzili co oznacza że silnik jest DOHC.
Ostatnio edytowano 25 sie 2009, 22:41 przez bzzyczek, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez flywin » 25 sie 2009, 22:34

do wiekszość 16V zaleca BKR6E-11
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez sebas0026 » 25 sie 2009, 23:03

bardziej BKR5E-11 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323