Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
Narazie sprobuje te wycieki polikwidowac ale to nie rozwiaze sprawe dymienia tym bardziej na rozgrzanym silniku, a czy ktos sie orintuje co do kosztow zmiany uszczelniaczy i pierscieni olejowych w V6??
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
Ja ostatnio stwierdziłem ok 0,1 na tysiąc km poboru oleju ;/;/ Wydawało mi się że mazda nie bierze a tu proszę ... Pomiar dokonuje zawsze z rana w garażu na równym więc jest dokładny . . . Myślę jednak, że to wina tego że ostatnio dość często wchodzę na odcięcie ... będę monitorował sytuację ...
Jak jest u was w B6
Jak jest u was w B6
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
świeżak napisał(a):yorgoo wydaje mi się, że przy takim braniu oleju, zmiana na inny niewiele da;/
to smao zdnaie miałem do momentu zalania innym olejem, jak kupiłem V-kę był zalany niby mobil 10W40 i brała oliwy jakiś 1l/1000km przy raczej spokojnej jeździe, zmieniłem olej na mobila ralle 5W50i o dziwo przy sproro ostrzejszej jeździe juz jest zauważalna poprawa i narazie po przejechaniu ponad 950km mam mniej więcej oleju na połowie między F a L nawet wyzej
Liczę że może pierścionki puszcza, nie kopci co najważniejsze
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
I jak mariusz_sti widze ze powoli sie adaptujesz bo z tego co czytalem przeszedles horror z tym kupnem od egipcjanina co ponoc nie dolewal oliwy ni grama?! Obecnie zaczynam robic pod siebie bo jesli nic nie pomoze zmiana oleju to nieciekawie sie sytuacja u mnie kreuje
Ale powalczymy zobaczymy ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
Czegos nie czaje z tego co piszecie, jak lyka olej to chyba powinno sie gestszy nalac a nie rzadszy!! Na chlopskie myslenie jak dany olej przy swojej lepkosci przedostaje sie do komory spalania to wlewam gestszy zeby sie nie przedostawal a nie rzadszy!
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
Witam wszystkich...
O ile mi wiadomo poruszany problem eksploatacyjny powiązany jest z kilkoma bardzo prostymi zależnościami:
1. Silnik DOHC – myślę że poniższy link co bystrzejszym udzieli pierwszej odpowiedzi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/DOHC
2. Temperatura pracy silnika i otoczenia. Silniki DOHC najlepiej pracują gdy są gorące, dlatego szybsze zużycie eksploatacyjne (czego konsekwencją dymienie i wycieki) należy wiązać również z zimowymi temperaturami startu.
3. Silniki DOHC mazdy nadają się wyłącznie do spalania benzyny! Podczas spalania gazu nie dochodzi do pełnego smarowania.
4. Jakość paliwa to kolejny element układanki. Mojej z silnikiem K8 do 300 000 km brakuje około 4000km. Kupiłem od sąsiada z przebiegiem 137 000 km i jestem jej drugim właścicielem. Od samego początku przemieszczam się na 98-oktanach. To procentuje. Po zalaniu 100-oktanowym paliwem rozgrzany silnik nawet nie drży. Benzyna 95 spala się niestety nazbyt "detonacyjnie"!
5. Sposób eksploatacji: miasto, autostrada, wiś, cykl mieszany. Startujecie na zimnym silniku natychmiast po przekręceniu stacyjki? – Cóż, DOHC tego nie zdzierży!
6. Jakość i rodzaj stosowanego oleju silnikowego. Aktualnie zalewam półsyntetyk EUROLITE 10W40 producent COMMA... nie polecam syntetyków.
– moje zużycie oleju to około 0,1 – 0,3l na 1000km, tendencja zmienna w zależności od stylu jazdy i ukształtowania terenu...
Ciekawostki w temacie dymienia i zużycia oleju silnikowego...
– znajomy przemieszcza się 19-letnią mazdą 323, silnik o pojemności 1,6l, 8 zaworowy; niedawno poprosił mnie o pomoc przy zmianie tłumika końcowego, proszę sobie wyobrazić, przejechałem palcem po wewnętrznej ściance rury wydechu i przeżyłem szok, palec pokrył się delikatnie bardziej kurzem niż sadzą...
– zużycie oleju dla silnika nowej mazdy RX-8 to standardowo 0,1l na 1000km – pod warunkiem ekonomicznej jazdy, podczas jazdy dynamicznej wartość wyjściowa może wzrosnąć nawet 5-krotnie i nie jest to żadna sensacja...
O ile mi wiadomo poruszany problem eksploatacyjny powiązany jest z kilkoma bardzo prostymi zależnościami:
1. Silnik DOHC – myślę że poniższy link co bystrzejszym udzieli pierwszej odpowiedzi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/DOHC
2. Temperatura pracy silnika i otoczenia. Silniki DOHC najlepiej pracują gdy są gorące, dlatego szybsze zużycie eksploatacyjne (czego konsekwencją dymienie i wycieki) należy wiązać również z zimowymi temperaturami startu.
3. Silniki DOHC mazdy nadają się wyłącznie do spalania benzyny! Podczas spalania gazu nie dochodzi do pełnego smarowania.
4. Jakość paliwa to kolejny element układanki. Mojej z silnikiem K8 do 300 000 km brakuje około 4000km. Kupiłem od sąsiada z przebiegiem 137 000 km i jestem jej drugim właścicielem. Od samego początku przemieszczam się na 98-oktanach. To procentuje. Po zalaniu 100-oktanowym paliwem rozgrzany silnik nawet nie drży. Benzyna 95 spala się niestety nazbyt "detonacyjnie"!
5. Sposób eksploatacji: miasto, autostrada, wiś, cykl mieszany. Startujecie na zimnym silniku natychmiast po przekręceniu stacyjki? – Cóż, DOHC tego nie zdzierży!
6. Jakość i rodzaj stosowanego oleju silnikowego. Aktualnie zalewam półsyntetyk EUROLITE 10W40 producent COMMA... nie polecam syntetyków.
– moje zużycie oleju to około 0,1 – 0,3l na 1000km, tendencja zmienna w zależności od stylu jazdy i ukształtowania terenu...
Ciekawostki w temacie dymienia i zużycia oleju silnikowego...
– znajomy przemieszcza się 19-letnią mazdą 323, silnik o pojemności 1,6l, 8 zaworowy; niedawno poprosił mnie o pomoc przy zmianie tłumika końcowego, proszę sobie wyobrazić, przejechałem palcem po wewnętrznej ściance rury wydechu i przeżyłem szok, palec pokrył się delikatnie bardziej kurzem niż sadzą...
– zużycie oleju dla silnika nowej mazdy RX-8 to standardowo 0,1l na 1000km – pod warunkiem ekonomicznej jazdy, podczas jazdy dynamicznej wartość wyjściowa może wzrosnąć nawet 5-krotnie i nie jest to żadna sensacja...
el liberator napisał(a):Silniki DOHC mazdy nadają się wyłącznie do spalania benzyny! Podczas spalania gazu nie dochodzi do pełnego smarowania.
nie zgadzam się mam avensisa ma przejechane na gazie już 170 tys i oleju nie niebieże i nie kopci a mazda brała i kopciła

- Od: 19 kwi 2008, 19:43
- Posty: 133
- Auto: była 323f jest avensis
el liberator napisał(a):Silniki DOHC najlepiej pracują gdy są gorące
Chyba raczej każdy silnik spalinowy osiaga swoja temp. roboczą po rozgrzaniu a nie tylko DOHC.
el liberator napisał(a):Silniki DOHC mazdy nadają się wyłącznie do spalania benzyny! Podczas spalania gazu nie dochodzi do pełnego smarowania
A możesz to jakoś wytłumaczyć? TZn. co silniki mazdy są smarowanie benzyna, a jeżli jeżdze na gazie nie ma pełnego smarowania? Myślałem że silnik jest smarowany olejem

el liberator napisał(a):Sposób eksploatacji: miasto, autostrada, wiś, cykl mieszany. Startujecie na zimnym silniku natychmiast po przekręceniu stacyjki? – Cóż, DOHC tego nie zdzierży!
Chyba dla każdego silnika takie traktowanie nie jest najlepsze.
bzzyczek napisał(a):Chyba raczej każdy silnik spalinowy osiaga swoja temp. roboczą po rozgrzaniu a nie tylko DOHC.
Otóż, tu kolega się myli. Nie każdy silnik spalinowy gustuje w wysokiej temperaturze pracy. Ja napisałem konkretnie o silnikach benzynowych DOHC. Niech dowodem postawionej tezy będzie typ zimnych świec zapłonowych jakie przewiduje producent w modelach Mazdy wyposażonych w tego typu jednostki napędowe.
bzzyczek napisał(a):A możesz to jakoś wytłumaczyć? TZn. co silniki mazdy są smarowanie benzyna, a jeżli jeżdze na gazie nie ma pełnego smarowania? Myślałem że silnik jest smarowany olejem głupek .
Dokładnie tak. Wielu etatowych idiotów zubaża mieszankę paliwową w celu osiągnięcia lepszej dynamiki – konsekwencji komentował nie będę.
– Tak, benzyna posiada niezłe właściwości smarne. Mieszanka gazu nie posiada żadnych! Pozorna oszczędność, której wynikiem olejowe problemy. Jeżeli kolega wciąż głodny wiedzy warto sięgnąć po fachową literaturę.
Reasumując... Tak, zasilając pojazd gazem silnik nie otrzymuje pełnego smarowania. W miarę dobre smarowanie samym olejem pojawia się od pojemności silnika 2,5litra...
Kiedy kolejny raz sięgniesz by wkleić głupawy emotikon – pomyśl a najlepiej się dokształć...
el liberator napisał(a):Ja napisałem konkretnie o silnikach benzynowych DOHC. Niech dowodem postawionej tezy będzie typ zimnych świec zapłonowych jakie przewiduje producent w modelach Mazdy wyposażonych w tego typu jednostki napędowe.
Nie wiem może sie myle, ale do wszystkich silników mazdy czy to OHC czy DOHC są zalecane świece o ciepłocie 5 lub 6, a czy są to świece wyjątkowo zimne? chyba raczej nie.
Tak zgadzam benzyna ma lepsze właściwości smarne od gazu ale jak to przekłada się na zwiększone zużycie oleju?
Kiedy kolejny raz sięgniesz by wkleić głupawy emotikon – pomyśl a najlepiej się dokształć..
Rozumiem że Ty jesteś jakoś wykształcony w tym kierunku, a forumowiczów masz za idiotów którym należy wstawić link do wikipedi żeby sobie sprawdzili co oznacza że silnik jest DOHC.
Ostatnio edytowano 25 sie 2009, 22:41 przez bzzyczek, łącznie edytowano 2 razy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości