Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez pinky » 24 sie 2009, 10:41

Można zrobić dużo, np ITB :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 24 sie 2009, 10:56

Dawidoski napisał(a):Zapytam wprost.Będą jeszcze jakieś modyfikację N/A ?

Tak już wcześniej mówiłem:
Jacek176 napisał(a):Z przeróbek mechanicznych to jedyne co jeszcze chciałbym zrobić to wymienić kolektor wydechowy, który wciąż jest seryjny, na rurowy 4-1 oraz założyć chłodnicę oleju (to akurat nie zwiększy mocy ale przedłuży żywotność silnika).
Teraz czas żeby zając się trochę wyglądem Mazdy bo już nie mogę patrzeć na te połamane zderzaki <killer>


piwo napisał(a):teraz isc w turbno to wywalnie wszystkeigo co do tej pory zostalo zrobione czyli totalna bzdura

No dokładnie. Aczkolwiek jak patrzę na auta Lukstera i Fiva, którzy uturbili silniki o dużym stopniu sprężania bez żadnego odprężania i "jakoś" im te auta jeżdżą :D to coraz częściej myślę nad jakimś soft turbo.
Moje zapędy najbardziej studzi sprawa skrzyni biegów. Nie mam ochoty co tydzień jej wymieniać.

A oto filmiki nagrane przez mojego synka i żonę:

Treningi przed zawodami. Ja kontra RX-7 1gen turbo (ile to ma koni? Bo jakoś tak bardzo z tyłu zostało jak na coś co ma turbo :D )
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jSMXBfZWpXI&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jSMXBfZWpXI&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Eliminacje w klasie 1.8-2.2. Ja kontra MX-5 (chyba 1.8)
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-C66e9Tmha0&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-C66e9Tmha0&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Półfinał w klasie 1.8-2.2. Ja kontra Adaś (mój rekordowy czas reakcji: 0.009s :D )
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3IUJfsR03B8&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3IUJfsR03B8&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Finał w klasie 1.8-2.2. Ja kontra MX-5 (podobno 2.0 160KM). Po czasie reakcji z półfinału, graniczącym z fallstartem, specjalnie wystartowałem z opóźnieniem żeby nie zawalić całych zawodów przez głupi fallstart. Poza tym czułem się bardzo pewny siebie bo myślałem, że ten MX ma 1.8 i 140KM :P Dopiero po zawodach dowiedziałem się, że to podobno 2.0 160KM. Przez pierwsze 200m miałem trochę stracha (RWD na starcie robi swoje)
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LrMToZqWrAI&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/LrMToZqWrAI&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Ostatnio edytowano 24 sie 2009, 12:56 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jacobs » 24 sie 2009, 11:13

Jacek176 napisał(a):Treningi przed zawodami. Ja kontra RX-7 1gen turbo (ile to ma koni? Bo jakoś tak bardzo z tyłu zostało jak na coś co ma turbo )

SA nie ma silników z turbo...
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Jacek176 » 24 sie 2009, 11:19

jacobs napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Treningi przed zawodami. Ja kontra RX-7 1gen turbo (ile to ma koni? Bo jakoś tak bardzo z tyłu zostało jak na coś co ma turbo )

SA nie ma silników z turbo...

To ten napis z przodu "turbo" to tylko wannabe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez BratCukierka » 24 sie 2009, 11:20

no chyba dokładnie tak :D +100 do respektu :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez jacobs » 24 sie 2009, 11:21

Jacek176 napisał(a):To ten napis z przodu "turbo" to tylko wannabe?

Chyba, że włożony był silnik z FC, ale sądząc po tablicach to nie...
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Jacek176 » 24 sie 2009, 11:25

hmmm. cytat z wikipedii:
"Pierwszy model RX-7 był wyposażony w silnik o pojemności 1146 cm³ (2x573cm³) porównywalną z pojemnością 2292 cm³ silnika konwencjonalnego. Początkowo był on produkowany w dwóch wersjach silnikowych o mocy 95 KM i 105 KM. Od roku 1983 pojazd otrzymał nowy turbodoładowany silnik i elektroniczny system wtrysku paliwa. W roku 1985 pojawiła się druga generacja modelu RX-7 o pojemności 2x654 cm³ z turbodoładowaniem. Trzecia generacja tego modelu produkowana była od roku 1992."

Czyli jednak było turbo w 1gen :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 24 sie 2009, 11:27

jacobs prosze nie gadać głupot, w SA/FB były silniki turbo baardzo mało sztuk ich było ale wystepował. 12a turbo non-intercooler
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez jacobs » 24 sie 2009, 11:34

pinky napisał(a):jacobs prosze nie gadać głupot, w SA/FB były silniki turbo baardzo mało sztuk ich było ale wystepował. 12a turbo non-intercooler

Nawet nie wiedziałem ;) Czyli tamta była turbo, czy N/A + turbo sticker? :D
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez pinky » 24 sie 2009, 11:51

jacobs napisał(a):N/A + turbo sticker


Najprędzej.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 24 sie 2009, 12:18

No, są już wyniki.
Wykręciłem 7-my czas zawodów, tylko 6 aut było szybszych :D
Odliczając auta turbodoładowane to byłbym trzeci, tylko dwa KL-ZE były szybsze: Badyla i Wronxa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez noucamp » 24 sie 2009, 13:55

powiem szczerze że sie nie spodziewałem takiego wyniku :D brawo
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez Jacek176 » 24 sie 2009, 14:41

noucamp napisał(a):powiem szczerze że sie nie spodziewałem takiego wyniku :D brawo

<uklon>

Nie byłbym sobą jakbym tego nie wyciągnął :P
Pyton162 napisał(a):choc w twojej klasie i tak troll swoja toyotą wszystkich zje

Tak patrze na wyniki i z tym zjadaniem to nie byłoby tak hop siup. Musiałby wybebeszyć się conajmniej tak jak ja żeby wogóle myśleć o zjadaniu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez People_Hate_Me » 24 sie 2009, 15:00

Jacek176 twoje auto mnie poprostu zabiło. Rewelacyjne czasy !!! Mega gratulacje :D
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez seba323f » 24 sie 2009, 15:42

Zbiera to się nieziemsko... <list>
Powiedz mi Jacek z jakich Ty obrotów startujesz? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Jacek176 » 24 sie 2009, 15:55

People_Hate_Me napisał(a):Jacek176 twoje auto mnie poprostu zabiło. Rewelacyjne czasy !! Mega gratulacje

seba323f napisał(a):Zbiera to się nieziemsko...

<uklon>

seba323f napisał(a):Powiedz mi Jacek z jakich Ty obrotów startujesz?

Z 6000obr.
Robiłem testy przed zawodami i startując z takich obrotów uzyskiwałem najlepsze czasy. Pomimo, ze koła przez jakiś czas mielą w miejscu to czasy są lepsze niż jak wystartuje z niższych obrotów i nie miele kołami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pyton162 » 24 sie 2009, 16:48

myślałem ze troll zrobi podobny czas do ciebie , widac co znaczy niska masa auta i to ze nie ma sie żadnego kagańca w postaci kontroli trakcji itd, dlatego stare auta sa fajne do 400m bo sa lekkie i nie naszpikowane tym dziadostwem
ciekaw jestem jak bys wypadl np z honda IV gen tzw zelazko z silnikiem o takiej samej mocy , moze next sezon sie taka przyturlam to sie ustawimy
Pyton162
 

Postprzez pinky » 24 sie 2009, 16:58

Pyton162 kontrole można wyłączyć.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez brii » 24 sie 2009, 17:46

Jacek176 – gratuluję rewelacyjnej maszynki – baaaardzo zdrowa sztuka, zdrowsza niż ustawa przewiduje ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Adaś » 24 sie 2009, 20:27

Jacek176 napisał(a):Robiłem testy przed zawodami i startując z takich obrotów uzyskiwałem najlepsze czasy. Pomimo, ze koła przez jakiś czas mielą w miejscu to czasy są lepsze niż jak wystartuje z niższych obrotów i nie miele kołami.

Dokładnie, koła trochę pomielą, ale silnik wskakuje po złapaniu trakcji w optymalne obroty i nie trzeba czekać, aż się obudzi :)

Aczkolwiek mi się udało najlepszy czas wykręcić z ~3150 rpm, a moje auto się zbiera konkretnie od 5krpm dopiero, co widac zresztą na wykrecie :)

Panowie dlatego tez warto pojechać na hamownię, żeby sobie wykres obejrzeć – wtedy wiadomo jakie obroty są użyteczne i kiedy machać biegami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron