Remont Z5

Postprzez zajefajny1234 » 12 cze 2009, 17:32

mi tez zaczyna puszcac dymka rano moja madzia.olej bierze,ale male ilosci.moje pytanie brzmi czy mozna z tych przez jakis okrez jezdzic albo czy np.moze mi sie zatrzymac gdzies auto i nie ruszyc,czyli czy jest mozliwosc,ze pierscienie sie rozwala i silnik bedzie do wymiany?auto nie jest katowane.jezdze tak do 120 -140km/h max,gdyz w wiekszosci teraz moje trasy to tylko miasto.ale cche jeszcze przed remontem silnika jechac na wakacje autem i dlatego sie pytam czy jest szansa aby te trase zrobic.
I jak to jest z ta nafta jak kolega wczesniej pisal?probowal juz ktos tego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 12:49
Posty: 32
Skąd: wroclaw
Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3

Postprzez chuchErro » 12 cze 2009, 19:02

zajefajny1234 napisał(a):I jak to jest z ta nafta jak kolega wczesniej pisal?probowal juz ktos tego?

moze w starych samochodach, ale w mazdzie malo prawdopodobne, a poza tym bedziesz musial po takim zabiegu wymienic olej, bo nafta zcieknie wlasnie do niego
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez soul » 13 cze 2009, 00:49

[do usuniecia..]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez świeżak » 13 cze 2009, 12:20

zajefajny1234 ja swoją Mazdą zrobiłem niecałe 8kkm zanim oddałem ją do mechanika. Olej dolewałem jedynie..
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez zajefajny1234 » 16 cze 2009, 11:39

ja wlasnie oleju pilnuje jak oka w glowie,ale w sumie to mi duzo oleju nie bierze.moze 100ml na 1000 km.
a czy jak oddales auto do mechanika to czy silnik dal sie jeszcze zrobic czy trzeba bylo wymienic?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 12:49
Posty: 32
Skąd: wroclaw
Auto: 323f 94-98r. ,mazda 3

Postprzez BratCukierka » 16 cze 2009, 12:38

zajefajny1234 napisał(a):moze 100ml na 1000 km.


to jeździj i dolewaj :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez świeżak » 16 cze 2009, 14:48

zajefajny1234 napisał(a):a czy jak oddales auto do mechanika to czy silnik dal sie jeszcze zrobic czy trzeba bylo wymienic?

Dało się zrobić:D Nad nowym silnikiem się nawet nie zastanawiałem..
PS. Chociaż dużo Ci tego oleju nie bierze, to jeździj do momentu, aż zacznie Ci brać 2L na 1000km :P hehe nie no żartuje.

Pozdro!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Piotrek.84 » 26 cze 2009, 18:27

Niestety mnie również czeka Remont :( W 3 cylindrze na świecy od dołu pojawił się olej i dużo go znika.
Wiem,że remont to koszt 1500 zł około,ale zastanawia mnie co trzeba wymienić,aby autkiem można było pojeździć parę lat,bo nie ukrywam że się zakochałem <serce> ??
Ps.Czy ten olej na świecy to poważny problem,czy mogę śmiało jechać nad morze na urlop??
Pozdrawiam.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez świeżak » 26 cze 2009, 21:36

Dużo oleju Ci bierze?
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez lesiux » 26 cze 2009, 21:53

jedź na urlop ale weź ze sobą olej na dolewki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Piotrek.84 » 26 cze 2009, 22:39

Nie potrafię określić ilości bo tego nie mierzyłem,ale raz w miesiącu dolewam...ostatnio się nasiliło.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez świeżak » 27 cze 2009, 12:52

Tak jak napisał lesiux, możesz pojeździć jeszcze:D
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez novell » 27 cze 2009, 14:08

Bzdura hehe, mam auto z końca 97 po pełnym lifcie i miałem zapieczone pierścienie :D Po remoncie gitara...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez Piotrek.84 » 27 cze 2009, 20:19

Jeśli bym się decydował na Remont to co i jakiej firmy mam wymieniać??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez butters » 28 cze 2009, 17:02

Skontaktuj się ze Smirnoffem z forum, on Ci pomoże ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 13:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez TVT » 23 sie 2009, 22:15

No i stało się moja Madzia zaczęła brać olej ma zrobione około 180 tyś. Jeżdżę nią 2 i pół roku i do tej pory nie miałem żadnych problemów brała tyle, co norma przewiduje. Od 5-ciu tygodni kopci przy odpalaniu na zimnym silniku (biało-niebieski dymek) potem jest spokój. No może trochę ćmi przy wysokich obrotach ale raczej na czarno (tak stwierdził kumpel który próbował mnie dogonić hahaha). Na postoju po „przegazowaniu” nic nie widać. Z przyzwoitości sprawdziłem olej i tu szok – tylko na końcu bagnetu, przeraziłem się i dolałem prawie 2 litry. 4 tygodnie temu zmieniałem rozrząd ale to przecież nie może być przyczyna apetytu na olej i poranne kopcenie. Teraz powinienem wymienić filtr oleju i sam olej tylko boje się że zwiększy się jej żarłoczność. Odkręciłem korek oleju jak silnik był ciepły i pracował jałowo a tam straszny przeciąg, dmucha jak na Kasprowym. Poradźcie co robić póki jeszcze czas. Bardzo lubię swoją „kochankę” i nie chce jej sprzedawać. <prosze>
TRZMIEL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2007, 20:44
Posty: 51
Skąd: Skierniewice/Warszawa
Auto: Mazda 6 2002

Postprzez MariuS » 23 sie 2009, 22:22

TVT – ja bym remontował...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez TVT » 23 sie 2009, 22:37

Tylko co jest przyczyną uszczelniacze czy pierścienie. Musze podjechać do jakiegoś dobrego mechaniora. Miech rzuci fachowym okiem i doradzi.Chyba wybiorę się do Jaksy tam są świetni fachowcy.
TRZMIEL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2007, 20:44
Posty: 51
Skąd: Skierniewice/Warszawa
Auto: Mazda 6 2002

Postprzez MariuS » 23 sie 2009, 22:45

na bank raczej pierścienie... ale uszczelniacz eteż wymienić lepiej od razu, bo to niewielki koszt...Znajdź mechaniora, on rozbierze i zobaczy jak tam w środku masz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez TVT » 7 wrz 2009, 21:39

Byłem u Jaksy. Jego mechaniory stwierdzili żeby powolutku szukać nowy silnik.
W robocie zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach na ciepłym silniku na sucho i z olejem w cylindrach.

Nie jestem specem od EKG silnika więc może ktoś mi podpowie co to znaczy.
Obrazek
TRZMIEL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2007, 20:44
Posty: 51
Skąd: Skierniewice/Warszawa
Auto: Mazda 6 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323