poczym oprócz wzkaznika poznać ze silnik się grzeje??
Strona 1 z 1
prawdopodobnie szwankuje mi strzałka pokazująca temp silnika ,gdy auto jest zimne strzalka jest opadnieta aż pod skale i gdy sie silnik nagrzeje ,wędruje az na samą górę .żadnych innych objawów nie ma zeby cos było nie tak z silnikiem,pytanie jezeli to tylko wskaznik to czy moge to naprawic,jesli to nie to,to jak sprawdzic czy silnik się przegrzewa??
- Od: 31 sty 2006, 19:45
- Posty: 80
- Skąd: szczecin
- Auto: mazda mx 3 1.8 v6
norbson napisał(a):prawdopodobnie szwankuje mi strzałka pokazująca temp silnika ,gdy auto jest zimne strzalka jest opadnieta aż pod skale i gdy sie silnik nagrzeje ,wędruje az na samą górę .żadnych innych objawów nie ma zeby cos było nie tak z silnikiem,pytanie jezeli to tylko wskaznik to czy moge to naprawic,jesli to nie to,to jak sprawdzic czy silnik się przegrzewa??
Przy powolnej jeździe i dumachawie na 1 usłyszysz wentylator chłodnicy.
Pozdrawiam
yasko
yasko
sprawdz ten termostat bo jak sie zawiesil w pozycji zamknietej(ten typ tak ma) to w najlepszym przypadku bedziesz mial chlodnice do wymiany, a w najgorszym uszczelki glowic jak nie caly silnik
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Po pierwsze czy w układzie chłodniczym masz rzeczywiście wodę (H2O) czy profesjonalne chłodziwo...
Jeżeli faktycznie płynem chłodniczym jest woda to zapewne nastąpiła już korozja przy termostacie... natychmiast wymień na glikol...
Jeżeli jednak chłodziwem jest glikol to wiedz, że winno się go wymieniać co dwa sezony. Przy dynamicznej jeździe co sezon. Po dwóch sezonach jego właściwości w przenoszeniu ciepła są bliskie wodzie. Oznacza to że punkt krytyczny to 95 stopni C... Kontynuując myśl, świeży płyn chłodniczy rozpuści nagromadzone zanieczyszczenia przy termostacie i przywróci sprawność układowi chłodniczemu...
Jeżeli faktycznie płynem chłodniczym jest woda to zapewne nastąpiła już korozja przy termostacie... natychmiast wymień na glikol...
Jeżeli jednak chłodziwem jest glikol to wiedz, że winno się go wymieniać co dwa sezony. Przy dynamicznej jeździe co sezon. Po dwóch sezonach jego właściwości w przenoszeniu ciepła są bliskie wodzie. Oznacza to że punkt krytyczny to 95 stopni C... Kontynuując myśl, świeży płyn chłodniczy rozpuści nagromadzone zanieczyszczenia przy termostacie i przywróci sprawność układowi chłodniczemu...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości