poczym oprócz wzkaznika poznać ze silnik się grzeje??

Postprzez norbson » 20 sie 2009, 22:36

prawdopodobnie szwankuje mi strzałka pokazująca temp silnika ,gdy auto jest zimne strzalka jest opadnieta aż pod skale i gdy sie silnik nagrzeje ,wędruje az na samą górę .żadnych innych objawów nie ma zeby cos było nie tak z silnikiem,pytanie jezeli to tylko wskaznik to czy moge to naprawic,jesli to nie to,to jak sprawdzic czy silnik się przegrzewa??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez gogo » 21 sie 2009, 00:05

Woda się gotuje, kupa pary po tym można poznać że sie przegrzewa.
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Lukano » 21 sie 2009, 07:43

Ale zrób coś z nim bo jak zacznie naprawdę się przegrzewać to będzie klops. Szkoda silnika wtedy.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez yasko » 21 sie 2009, 08:16

norbson napisał(a):prawdopodobnie szwankuje mi strzałka pokazująca temp silnika ,gdy auto jest zimne strzalka jest opadnieta aż pod skale i gdy sie silnik nagrzeje ,wędruje az na samą górę .żadnych innych objawów nie ma zeby cos było nie tak z silnikiem,pytanie jezeli to tylko wskaznik to czy moge to naprawic,jesli to nie to,to jak sprawdzic czy silnik się przegrzewa??

Przy powolnej jeździe i dumachawie na 1 usłyszysz wentylator chłodnicy.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 471 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez gogo » 21 sie 2009, 09:30

Jeśli by się termostat nie otworzył i nie puścił wody na duży obieg to wentylator chlodnicy się chyba nie załączy, a silnik napewno będzie się przegrzewał.
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez ROMAN-R87 » 21 sie 2009, 10:02

sprawdz ten termostat bo jak sie zawiesil w pozycji zamknietej(ten typ tak ma) to w najlepszym przypadku bedziesz mial chlodnice do wymiany, a w najgorszym uszczelki glowic jak nie caly silnik
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez norbson » 21 sie 2009, 10:27

a moze to byc wskaznik temperatury na liczniku ze jest walniety,bo woda nie bulgodze nic sie nie dymi,a strzałka mocno opada pod skale jak jest zimny silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez matysh » 22 sie 2009, 20:45

Dla spokoju dolej wodę do układu – jak będzie za dużo to zbiorniczek wrównawczy wypluje. Autko może też trochę dymić po przegrzaniu – o ile takie miało miejsce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez el liberator » 25 sie 2009, 22:22

Po pierwsze czy w układzie chłodniczym masz rzeczywiście wodę (H2O) czy profesjonalne chłodziwo...
Jeżeli faktycznie płynem chłodniczym jest woda to zapewne nastąpiła już korozja przy termostacie... natychmiast wymień na glikol...
Jeżeli jednak chłodziwem jest glikol to wiedz, że winno się go wymieniać co dwa sezony. Przy dynamicznej jeździe co sezon. Po dwóch sezonach jego właściwości w przenoszeniu ciepła są bliskie wodzie. Oznacza to że punkt krytyczny to 95 stopni C... Kontynuując myśl, świeży płyn chłodniczy rozpuści nagromadzone zanieczyszczenia przy termostacie i przywróci sprawność układowi chłodniczemu...
Początkujący
 
Od: 24 sie 2009, 21:03
Posty: 4 (0/1)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: mx-3 v6 przebieg 300000 km...

Postprzez norbson » 27 sie 2009, 20:56

przyczyną był termostat,a płyn trzeba bedzie wymienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323