Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
świeżak napisał(a):Ja docierałem silnik przez jakieś 3kkm.. max 3-4 tys obr. Po wymianie oleju i filtra oleju wchodziłem na coraz większe obroty i tak do tej pory.
lesiux napisał(a):ja też przez pierwszy 1kkm max 3,5-4k RMP a potem coraz więcej i bez problemu,
Według obecnych teorii (i praktyki też) po takim docieraniu istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że silnik będzie brał olej przy butowaniu. No ale cieszę się, że wam się udało i gratuluje udanych remontów.
Być może dużo zależy od sposobu użytkowania auta oraz od rodzaju użytych pierścieni.
Nawet producent moich pierścieni na swojej stronie zaleca docieranie "na ostro":
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/breakin_procedure.htm
świeżak napisał(a):Jakieś rysy na cylindarch czy coś to już na prawdę... trzeba nie dbać baaaardzo o auto, żeby doprowadzić je do takiego stanu.
Tu nawet nie chodzi o jakieś rysy czy mechaniczne uszkodzenia bo to faktycznie da się zauważyć gołym okiem. Chodzi o to, że cylindry z upływem czasu robią się owalne i tego nie zauważysz gołym okiem.
Na 3 silniki BP, które rozbierałem, jeden na pierwszy rzut oka nadawał się do szlifu. Jeden z cylindrów wyglądał tak jakby ktoś sypnął garść piachu do środka w czasie pracy. Drugi silnik na oko wyglądał bardzo ładnie ale po pomiarach okazało się, że ani cylindry ani tłoki nie trzymają już wymiarów granicznych.
P.S.: Teraz wszyscy tacy mądrzy, tylko dlaczego większość osób narzeka, że Mazdy biorą im olej nawet po remoncie?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):tylko dlaczego większość osób narzeka, że Mazdy biorą im olej nawet po remoncie?
ja tam nie marudze
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Też pisałem o docieraniu ostrym ale nikt nie wierzył
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... cja+remont
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... cja+remont
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Ja docierałem średnio łagodnie przez pierwsze kilometry ale szybko zaczęłem go kręcić coraz wyżej na niższych biegach tak raz na jakiś czas. Początkowo,już po dotarciu,silnik brał troszkę olej ale po zaaplikowaniu do silnika środka K2 o nazwie MILITEC nie wziął ani kropli,na bagnecie zero ubytku,jestem miło zaskoczony 

- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
Witam. Niedawno kupiłem mx 3 1.8 V6 wersje amerykńską , po zrobieniu trochę ponad 2000 km dymi jak parowóz a nie była wcale katowana i tylko ja nią jeżdże!!!Bierze olej ale nie nie wiem nawet dokładnie ile ale blisko1 l na te 2000 to może brać .Co robić???Zmienić olej ?Jak tak to na jaki?A może silnik kupić drugi od razu??[/list]
-
pszczola
pszczola
Zapewne przed kupnem poprzedni właściciel zalał silnik Doctorkiem wiadomo czemu
Obawiam się, że wymiana oleju na nic się zda...
Zostałeś nabity w butelkę...
Wymiana oleju zmniejszy jego zużycie ale tylko na pierwszym 1k km. Potem może być znacznie gorzej!!!
Zapewne przed kupnem poprzedni właściciel zalał silnik Doctorkiem wiadomo czemu

Obawiam się, że wymiana oleju na nic się zda...
Zostałeś nabity w butelkę...
Wymiana oleju zmniejszy jego zużycie ale tylko na pierwszym 1k km. Potem może być znacznie gorzej!!!
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Dobra koniec testowania specyfików. Mozna powiedzieć,że zawiódł mnie mój Amerykański preparat
Jak brało litr na 600 km tak po wlaniu tego środka zrobiłem 800 km i zjarało 0,5 litra oliwy więc wiec rachunek prosty 1l/1600 km . Poprawa 3krotna ,choć liczyłem na lepszy efekt. Cóz i tak nie żałuje,ze wlałem. Moja Madzia lubi sobie czasem porządnie w gardło chlasnąć 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
wszyscy tak narzekaja na branie oleju, a czy tak naprawde wiedza jaki przebieg ma naprawde ich auto? i jak bylo uzytkowane/ czy katowane?Jestem posiadaczem Madzi 323c z grudnia 94. zmienilem olej jakies 3 tys km temu. poziom oleju nie zmienil sie w ogole. przebieg 136 tys. mysle , ze jest oryginalny..
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
Będe dolewał i jezdził
Remont był i g.. dał
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers napisał(a):Remont był i g.. dał
Chyba była wymiana pierścionków itp
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):sps-snipers napisał(a):Remont był i g.. dał
Chyba była wymiana pierścionków itpAle bez honowania cylindrów itp.
a co Ci z honowania cylindrow jak nie ma nadwymiarowych pierscieni i tlokow
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Ja też mam problem mój b6 jest strasznie olejożerny dochodzi już do 1 litr na 500km, gdy ściąglem głowice zauważyłem że tłoki ruszają się w tulejach tak skokowo, chyba zapieczone pierścienie co? Próg na cylindrach ledwo wyczuwalny , myślałem by zmienić pierścienie i panewki, ale czy to pomoże, uszczelniacze zaworowe już zmieniłem
- Od: 3 lis 2008, 19:31
- Posty: 108
- Skąd: Gostyniec
- Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r
Ja już zgłupiałem
w 323 ba przebieg, ogólne zużycie i to sławne branie oleju to... to jedna wielka zagadka
Kupowałem swoja na liczniku 150tys, ale cyferki nie równo, z braniem oleju, ani ze zniszczonym wnętrzem nie było i do tej pory nie ma tragedii, według znajomego mechanika mogla mieć wtedy ok. 200tys.
Widziałem parę innych 323 z przebiegiem licznikowym 150-170tys i "tragedia"
.... w środku gumy na krawędziach pedałów sprzęgła i hamulca poprzecierane do blachy, świecąca z daleka kierownica i lewarek zmiany biegów,a tapicerka fotela pod pokrowcem rozdarta i wytarta
a po odpaleniu na zimno i bucie niebieskawy dymek
Chyba wszystko zależy od tego jak auto było intensywnie używane np. jazda na krótkich odcinkach tylko po zatłoczonym mieście.....albo... jedni handlarze kręcą liczniki o 50tys. km, a drudzy o 150
ważne, żeby przy sprzedaży był "standard" czyli ok. 160tys. 
w 323 ba przebieg, ogólne zużycie i to sławne branie oleju to... to jedna wielka zagadka
Kupowałem swoja na liczniku 150tys, ale cyferki nie równo, z braniem oleju, ani ze zniszczonym wnętrzem nie było i do tej pory nie ma tragedii, według znajomego mechanika mogla mieć wtedy ok. 200tys.
Widziałem parę innych 323 z przebiegiem licznikowym 150-170tys i "tragedia"
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Chyba wszystko zależy od tego jak auto było intensywnie używane np. jazda na krótkich odcinkach tylko po zatłoczonym mieście.....albo... jedni handlarze kręcą liczniki o 50tys. km, a drudzy o 150
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
a powiedzcie mi czy to dużo..moja mazda ma przebieg prawie 190tys i po przejechaniu 3tys dolałem 0,5l oliwy.. niestety przez jakies 1,5tys ciekło mi z pod aparatu jak juz zaczelo dosyc mocno cieknąc zmieniłem oring.. no i teraz czy to duzo jak na taki samochód,zwłaszcza ze mowiecie ze Z5 biora olej.. kumple ktory jest mechanikiem mowi ze jak jezeli od wymieny do wymiany brakuje 1 to juz silnik do remontu ..ale mysle ze przesadza
lukasssss1 napisał(a):a powiedzcie mi czy to dużo..moja mazda ma przebieg prawie 190tys i po przejechaniu 3tys dolałem 0,5l oliwy.. niestety przez jakies 1,5tys ciekło mi z pod aparatu jak juz zaczelo dosyc mocno cieknąc zmieniłem oring.. no i teraz czy to duzo jak na taki samochód,zwłaszcza ze mowiecie ze Z5 biora olej.. kumple ktory jest mechanikiem mowi ze jak jezeli od wymieny do wymiany brakuje 1 to juz silnik do remontu ..ale mysle ze przesadza
gada glupoty nie wiem co to za mechanik
jak Ci wezmie od wymiany do wymiany 1 litr oleju ( wymiana co 10 tys km ) to silnik jest w dobre kondycji i remontem sobie nie zawracaj glowy
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości