Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez świeżak » 7 sie 2009, 22:57

Dokładnie, a to czy ktoś robił 1 czy 4 remonty silnika to zależy od tego czy wiedział co tak na prawdę trzeba wymienić i sprawdzić, aby auto chodziło sprawnie.
Pozdrawiam!
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Jacek176 » 8 sie 2009, 07:46

świeżak napisał(a):Ja docierałem silnik przez jakieś 3kkm.. max 3-4 tys obr. Po wymianie oleju i filtra oleju wchodziłem na coraz większe obroty i tak do tej pory.

lesiux napisał(a):ja też przez pierwszy 1kkm max 3,5-4k RMP a potem coraz więcej i bez problemu,

Według obecnych teorii (i praktyki też) po takim docieraniu istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że silnik będzie brał olej przy butowaniu. No ale cieszę się, że wam się udało i gratuluje udanych remontów.
Być może dużo zależy od sposobu użytkowania auta oraz od rodzaju użytych pierścieni.
Nawet producent moich pierścieni na swojej stronie zaleca docieranie "na ostro":
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/breakin_procedure.htm


świeżak napisał(a):Jakieś rysy na cylindarch czy coś to już na prawdę... trzeba nie dbać baaaardzo o auto, żeby doprowadzić je do takiego stanu.

Tu nawet nie chodzi o jakieś rysy czy mechaniczne uszkodzenia bo to faktycznie da się zauważyć gołym okiem. Chodzi o to, że cylindry z upływem czasu robią się owalne i tego nie zauważysz gołym okiem.
Na 3 silniki BP, które rozbierałem, jeden na pierwszy rzut oka nadawał się do szlifu. Jeden z cylindrów wyglądał tak jakby ktoś sypnął garść piachu do środka w czasie pracy. Drugi silnik na oko wyglądał bardzo ładnie ale po pomiarach okazało się, że ani cylindry ani tłoki nie trzymają już wymiarów granicznych.

P.S.: Teraz wszyscy tacy mądrzy, tylko dlaczego większość osób narzeka, że Mazdy biorą im olej nawet po remoncie? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez sps-snipers » 8 sie 2009, 08:50

Jacek176 napisał(a):tylko dlaczego większość osób narzeka, że Mazdy biorą im olej nawet po remoncie?

ja tam nie marudze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez hopek » 9 sie 2009, 08:04

Też pisałem o docieraniu ostrym ale nikt nie wierzył :P
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... cja+remont
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez mixR » 9 sie 2009, 16:10

Ja docierałem średnio łagodnie przez pierwsze kilometry ale szybko zaczęłem go kręcić coraz wyżej na niższych biegach tak raz na jakiś czas. Początkowo,już po dotarciu,silnik brał troszkę olej ale po zaaplikowaniu do silnika środka K2 o nazwie MILITEC nie wziął ani kropli,na bagnecie zero ubytku,jestem miło zaskoczony <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez pszczola » 11 sie 2009, 07:57

Witam. Niedawno kupiłem mx 3 1.8 V6 wersje amerykńską , po zrobieniu trochę ponad 2000 km dymi jak parowóz a nie była wcale katowana i tylko ja nią jeżdże!!!Bierze olej ale nie nie wiem nawet dokładnie ile ale blisko1 l na te 2000 to może brać .Co robić???Zmienić olej ?Jak tak to na jaki?A może silnik kupić drugi od razu??[/list]
pszczola
 

Postprzez /V6 » 11 sie 2009, 08:33

pszczola
Zapewne przed kupnem poprzedni właściciel zalał silnik Doctorkiem wiadomo czemu <killer>
Obawiam się, że wymiana oleju na nic się zda...
Zostałeś nabity w butelkę...

Wymiana oleju zmniejszy jego zużycie ale tylko na pierwszym 1k km. Potem może być znacznie gorzej!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Pyton162 » 11 sie 2009, 09:39

remont v6 szykuj ponad 2 klocki i sprzedawaj to padlo czym prędzej
Pyton162
 

Postprzez sps-snipers » 13 sie 2009, 23:02

Dobra koniec testowania specyfików. Mozna powiedzieć,że zawiódł mnie mój Amerykański preparat :D Jak brało litr na 600 km tak po wlaniu tego środka zrobiłem 800 km i zjarało 0,5 litra oliwy więc wiec rachunek prosty 1l/1600 km . Poprawa 3krotna ,choć liczyłem na lepszy efekt. Cóz i tak nie żałuje,ze wlałem. Moja Madzia lubi sobie czasem porządnie w gardło chlasnąć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez świeżak » 14 sie 2009, 11:32

Czyli że co? Koniec z eksperymentowaniem??? :( Hehe
Będziesz dolewał czy Madzia przejdzie operację po tym wszystkim? :P
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez tokar » 14 sie 2009, 12:49

wszyscy tak narzekaja na branie oleju, a czy tak naprawde wiedza jaki przebieg ma naprawde ich auto? i jak bylo uzytkowane/ czy katowane?Jestem posiadaczem Madzi 323c z grudnia 94. zmienilem olej jakies 3 tys km temu. poziom oleju nie zmienil sie w ogole. przebieg 136 tys. mysle , ze jest oryginalny..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez sps-snipers » 14 sie 2009, 13:18

Będe dolewał i jezdził ;) Remont był i g.. dał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez BratCukierka » 14 sie 2009, 14:04

sps-snipers napisał(a):Remont był i g.. dał


Chyba była wymiana pierścionków itp :P Ale bez honowania cylindrów itp. :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez flashmaniac » 14 sie 2009, 14:11

BratCukierka napisał(a):
sps-snipers napisał(a):Remont był i g.. dał


Chyba była wymiana pierścionków itp :P Ale bez honowania cylindrów itp. :P


a co Ci z honowania cylindrow jak nie ma nadwymiarowych pierscieni i tlokow ;)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez marktds » 14 sie 2009, 14:29

Ja też mam problem mój b6 jest strasznie olejożerny dochodzi już do 1 litr na 500km, gdy ściąglem głowice zauważyłem że tłoki ruszają się w tulejach tak skokowo, chyba zapieczone pierścienie co? Próg na cylindrach ledwo wyczuwalny , myślałem by zmienić pierścienie i panewki, ale czy to pomoże, uszczelniacze zaworowe już zmieniłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez grabu122 » 14 sie 2009, 15:02

Ja już zgłupiałem :|
w 323 ba przebieg, ogólne zużycie i to sławne branie oleju to... to jedna wielka zagadka :)
Kupowałem swoja na liczniku 150tys, ale cyferki nie równo, z braniem oleju, ani ze zniszczonym wnętrzem nie było i do tej pory nie ma tragedii, według znajomego mechanika mogla mieć wtedy ok. 200tys.

Widziałem parę innych 323 z przebiegiem licznikowym 150-170tys i "tragedia" ;) .... w środku gumy na krawędziach pedałów sprzęgła i hamulca poprzecierane do blachy, świecąca z daleka kierownica i lewarek zmiany biegów,a tapicerka fotela pod pokrowcem rozdarta i wytarta :] a po odpaleniu na zimno i bucie niebieskawy dymek :|
Chyba wszystko zależy od tego jak auto było intensywnie używane np. jazda na krótkich odcinkach tylko po zatłoczonym mieście.....albo... jedni handlarze kręcą liczniki o 50tys. km, a drudzy o 150 :] ważne, żeby przy sprzedaży był "standard" czyli ok. 160tys. :P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez mario1616 » 14 sie 2009, 15:48

Moja BA ma aktualnie prawie 150 tys na budziku, gdy kupilem miala kolo 135k ( a moze nawet wiecej, chociaz papiery mam) i problemu z olejem jak nie bylo tak nie ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez lukasssss1 » 14 sie 2009, 15:57

a powiedzcie mi czy to dużo..moja mazda ma przebieg prawie 190tys i po przejechaniu 3tys dolałem 0,5l oliwy.. niestety przez jakies 1,5tys ciekło mi z pod aparatu jak juz zaczelo dosyc mocno cieknąc zmieniłem oring.. no i teraz czy to duzo jak na taki samochód,zwłaszcza ze mowiecie ze Z5 biora olej.. kumple ktory jest mechanikiem mowi ze jak jezeli od wymieny do wymiany brakuje 1 to juz silnik do remontu ..ale mysle ze przesadza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez flashmaniac » 14 sie 2009, 16:07

lukasssss1 napisał(a):a powiedzcie mi czy to dużo..moja mazda ma przebieg prawie 190tys i po przejechaniu 3tys dolałem 0,5l oliwy.. niestety przez jakies 1,5tys ciekło mi z pod aparatu jak juz zaczelo dosyc mocno cieknąc zmieniłem oring.. no i teraz czy to duzo jak na taki samochód,zwłaszcza ze mowiecie ze Z5 biora olej.. kumple ktory jest mechanikiem mowi ze jak jezeli od wymieny do wymiany brakuje 1 to juz silnik do remontu ..ale mysle ze przesadza


gada glupoty nie wiem co to za mechanik :)
jak Ci wezmie od wymiany do wymiany 1 litr oleju ( wymiana co 10 tys km ) to silnik jest w dobre kondycji i remontem sobie nie zawracaj glowy
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez gadula » 14 sie 2009, 16:17

Wg instrukcji serwisowych Mazdy, silnik może wziąć do litra na 1000km ;)
A tak serio jak weźmie ten litr, dwa na 10 000km to nie jest źle.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323