Pukanie/stukanie przy naciskaniu na hamulec

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez siera » 7 sie 2009, 14:02

tez żałuje ze wcześniej nie trafiłem na ten watek przegub wymieniłem w zeszły weekend :)
dzisiaj jadę pogadać z mechanikiem na temat tej półosi ciekawe co mi powie :0 jak co to napisze.

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez awruk » 9 sie 2009, 12:09

Witam... ja sie tak podlacze pod temat.... ale wymienilem klocki i szczeki hamulcowe oraz przetoczylem tarcze.... i pojawilo mi sie dziwne pulsowanie pedalu hamulca.... co to moze byc...? czy to sie jakos ulozy..?
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez siera » 9 sie 2009, 12:13

siema
co do tego co napisałem wyżej byłem u mechanika i razem orzekliśmy ze to przegub wewnętrzny ale :))) czy to prawda to tylko wymiana udowodni ;P

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez zamecki » 9 sie 2009, 19:34

Dokładnie mam identycznie stukanie przy delikatnym naciśnięciu hamulca, jak autko jest rozgrzane, u mnie natomiast jest to z prawej strony, jak znajdziecie w czym leży problem piszcie.
zamecki
 

Postprzez benio » 10 sie 2009, 08:57

siera to czekam na relacje po wymienia. Ile taki przegub kosztuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 12:27
Posty: 57
Skąd: Rzeszów/Przeworsk
Auto: Mazda MX3 1993 poj.1.6 LPG

Postprzez siera » 10 sie 2009, 09:04

tego nikt nie wie ani nikt nie wie gdzie go dostac. ludzie mowia ze lepiej kupic uzywana poloske i wymienic.
Widzialem na allegro do 323 za 170 zl a mechanik u ktorego bylm twierdzi ze to taniocha ;) tylko wlasnie dzisiaj probuje znalesc info czy bedzie pasowala jak by ktos pomogl to bym sie nie i obrazil.
Wkleje wam aukcje gdyby ktos sie chcial przyjzec

http://www.allegro.pl/item702215057_prz ... ephia.html

Pozddr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 17 sie 2009, 20:21

Jestem wlasnie po wizycie u mechanika i zeszlo nam ladne 3h i efekt jest minimalny-dalej stuka.Coż zmienilem tuleje przednia lewa wachacza (mialem tam zwykla gume) i w sumie problem jest dalej.Wjechalismy na kanal gdzie jest sprzet do kontroli diagnostycznej i nigdzie nie ma luzu: sworznie sa w super stanie,łączniki stabilizatora nowe,[waaaco?](tuleje ) dobre,przegub nic nie strzela (przy maxymalnym skreeie lewo-prawo),łozyska poduszki amortyzatora sa tez dobre i dokrecone dobrze. Ja po prostu PAT sprawdzilismy wszystko i dalej stuka. Macie jakis pomysl co to moze byc?
Gdy hamuje recznym jest ok ale jak wbije lekko przedni hamulec to takie jakby rsowanie/stukanie.Problem pojawia sie przy naciskaniu pulsacyjnym jadac 15-0km/h,ale gdy naciskam na hamulec raz az do zatrzymania jest ok, no po prostu brak slow.

Macie jakis pomysl co to moze byc?
Wszelka pomoc wskazana juz miesiac szukam przyczyny :( ,.dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 17 sie 2009, 21:27

siema

ja w tym tygodniu wymienie przegób wewnetrzny lewy ;) ciekawe czy to cos da ;) ja akurat mam luz na przegubie i to duzo wiekszy na lewym niz na prawym. Trzymajcie kciuki ;P
a co do objawów to tak jak pisze Night
W koncu musi nam sie udac nic nie moze bez powodu stukac caly czas ;) chociaz widze ze problem jest ogolny i nierowiazany na wielu watkach

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez siera » 19 sie 2009, 12:16

wymieniłem przegub wewnętrzny dalej stuka ;(
załamać się można ale obecnie nie mogę dalej prowadzić naprawy, z powodów finansowych. W następnej kolejności będe testował tarcze klocki i cały ten interes;) gdybyście do czegoś doszli dajcie znać ;)

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 19 sie 2009, 13:28

hm tak sie zastanawiałem ,a moze faktycznie trzeba zmienic tarcze...mimo ze mam 21mm z min 20mm . U mnie problem stukania pojawil sie po zmianie klockow i po przetoczeniu tarcz... :( no nic bede dalej szukał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 19 sie 2009, 23:23

moze to klocek puka o tarcze bo nie dochodzi do niej rownolegle tylko jedna strona bardziej ? myslalem czy to nie jest sprawa tych smiesznych tloczkow co dociskaja klocek ??? Pozatym temperatura a na to napewno wpływ !!!
Ja chyba zaczne od wymiany klockow i przyjze sie budowie zacisku.

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 21 sie 2009, 13:24

Sciagalem dzisiaj kolo sprawdzalem zacisk,prowadnice, klocki przylegaja idealnie do tarczy(sa nowe),U mnie stuka na zimnym i cieplym. To stukanie jest beznadziejne...na poczatku postu pisaliscie ze moze to byc wina tarczy mierzylem i jest 21mm wiec polowa , zebym mial jak sprawdzic zmienic tarcze i jak pomoze zostawic ja ale watpie czy jakis sklep pojdzie na taki uklad :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez Night » 25 sie 2009, 17:11

Dalej szukam przyczyny stukania i przy okazji zauwazylem ze mam odpiety kabelek czy ktos orientuje sie za co jest on odpowiedzialny?Pzdr

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez soul » 26 sie 2009, 10:19

to jest kabelek do czujnika w pompie od wspomagania ktory wysyla sygnal do komputera auta zeby podniosl obroty biegu jałowego gdy uklad zaczyna pracowac, (ruszasz kierownicą itp itp)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez solo1979 » 26 sie 2009, 14:40

wymieniłem piaste i nic nie stuka. Zostało za to pulsowanie pedału i trzęsie kierownicą przy hamowaniu przy dużej prędkości. Mechanik ,który wymieniał piaste stwierdził ,że tarcza jest krzywa. Ale czy to możliwe? Pół roku temu wymieniałem na nowe razem z klockami :(
solo1979
 

Postprzez soul » 26 sie 2009, 14:48

jezeli jakiejs sredniej jakosci to przy mocnym hamowaniu a potem gwaltonym schlodzeniu mogly sie pogiac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez siera » 29 sie 2009, 09:35

siema
ostatnio trafiłem na wątek na forum gdzie ktos opisal dosyc podobne zachaowanie (pukanie) przy braku sprężynek trzymających klocki. Wogole wklejam fragment holenderskiej fotorelacji o zacisku

http://www.mazdamx-3.nl/?url=/techntips ... /index.php

:) mozna ładne wszystko porównać

Pozdr
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 30 sie 2009, 13:21

No faktycznie przydatny watek dzieki wielkie.W swojej madzi czyscilem prowadnice i dawalem nowe gumki i blaszki ale moze musze ejszcze tarz rozkrecic i wsyzstko dokaldnie wyczyscic i zobaczyc czy pomoze. Tak apropo udalo mi sie z 1.5 wykrecic wczoraj 195km/h:D:D:D, co mnie zdziwilo nie odcielo zaplonu i mialem 5700-5800 tys obrotow :) wiec 200 jest w zasiegu.pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez siera » 5 wrz 2009, 14:44

Siema

Dzisiaj rozmontowałem zacisk który jak sądzę puka.
Pomijając ze prowadnice do klocków zardzewiałe na maxa i klocki zjechane ;P
A tuleje od zacisku to nawet nie drgną.
Nasuwa mi się pewne pytanie po co są te blaszki za klockami ??? są od strony tłoczka i od tej drugiej ???
Oto foty tej blaszki

Obrazek
Obrazek

Od strony tłoczka są dwie blaszki jedna bardzo podobna do tej z powyższych fot druga zupełnie inna i ma taką strzałkę wyciętą na sobie.
Czy ktoś ma pojęcie do czego one służą ????

Wyjąłem jedną z nich i dzisiaj będe testował czy dalej puka :P

Pozdr.
Siera


:))))
Siema
Wiem ze nie powinno się pisać jednego posta pod drugim ale co tam ;P

W moim przypadku po wyjęciu tej blaszki pukanie ustało :D
Sadze ze powodem pukania były:
a – prowadnice do klocków były zardzewiałe i klocki nie poruszały się na nich prawidłowo
b – blaszki która przedstawiłem na zdjęciu były również zardzewiałe i odkształcone

Moim zdaniem rozwiązanie jest takie:
– nowe prowadnice do klocków z jakiegoś zestawu naprawczego np z IC :)
– zestaw naprawczy do zacisku z nowymi tulejkami i gumkami :) no i ofkoz smar do gumy
– minimalne rozgięcie sprężynek przytrzymujących klocki ( z rozsądkiem)
– a wszystko co rusza sie w zacisku ( poza gumkami) smarem miedzianym co pokazuje ten holender na fotorelacji która wkleiłem kilka postów wyżej :)
– a te blaszki to chyba najlepiej wyjąc przejechac papierem sciernym do czystości, posmarować smarem miedzianym albo wogóle sobie odpuścić

To ze przestało mi pukać to jeszcze nie znaczy że nie zacznie ale trzeba być dobrej myślli :D

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez Night » 7 wrz 2009, 10:38

Czesc.
Na poczatku wielkie gratki ze udalo ci sie miejmy nadzieje rozwiazac problem:D. Ja u ciebie zacisk przeczyscilem, kupilem nowe gumki ktore dajemy w prowadnice, wyczyscilem blaszki i delikatnie rozgialem sprezynki ale coz u mnie dalej stuka.... moze faktycznie wyjme te blaskzi i sprawdze czy stuka, aha wlasnie z jednej strony sa przewidziane 2 blaszki a z drugiej jedna wlasnie nie wiem dlaczego.Podobno sa pasty ktore trzeba dac miedzy blaszke a klocek i miedzy zacisk a blaszke.Pzr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323