Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez travisowski » 17 lip 2009, 13:22

newuser napisał(a):tak dla wiadomosci za rada mechanika pracujacego troche na automatycznych skrzyniach , jesli ktos nie wymienil oleju do 60 tys mil to lepiej juz nie wymieniac bo mozna wiecej zaszkodzic skrzyni niz pomoc


sa tacy co zostali wprowadzeni w blad przez ASO i innych oswieconych ze ATF sie nie wymienia oraz tacy co zrozumieli po czasie ze wymiany sa obowiazkiem. maja duze przebiegi i co maja zrobic?wymiana =ryzyko ale nie wymienisz to tez ryzyko bo ile moze zniesc skrzynka jezdzac na blocie koloru smoly

60mil =96kkm to jeszcze nie jest tragizm chociaz dobrze rowniez nie jest

osobiscie mialbym problem z podjeciem decyzji o wymianie po tak dlugim okresie.
to juz jest ryzyko

ale nie stanowi regoly jak to w zyciu bywa

znajomy w maximie mial maly problem z autkiem okazalo sie ze prawdopodobnie skrzynka. pojechal do zakladu oni wymienili mu oliwe i jak reka odjął miał cos ponad 250 kkm. pierwsza wymiana
skrzynka nie padla

ale znam tez przypadki co 200kkm nawet nie zrobil i skrzynka do wymiany po wyplukaniu szlamu

wszystko zalezy m in. od tego jakim olejem bylo zalane fabrycznie syntetyk czy mineral oraz w jakim czasie zrobiono te 100kkm czy w 3 lata czy w 10 lat.

napewno bledem jest zastosowanie odrazu metody dynamicznej po tak dlugich przebiegach. co wielokrotnie zakonczylo sie u wielu uzytkownikow placzem i rozczarowaniem "jak to moglo sie stac ze skrzynka chodzila jak zyleta a teraz do wymiany". jak mechanik od ASB jest cwany to nawet sie nie podejmie wymiany przy takich przebiegach jak 200kkm

wymiany ATF trzeba wykonywac regolarnie
30-40kkm w zaleznosci od stylu jazdy, warunkow trasa/miasto
no chyba ze ktos robi takie przebiegi rocznie na przelotach i jezdzi na naprawde swietnym w 100% syntetycznym ATF-ie to wtedy mozna zaryzykowac zwiekszenie do 60kkm ale nie wiecej.
jak ktos smiga w miescie na mineral/polsyntety i robi rocznie max 10kkm to wymienialbym max po 30kkm.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez darryd » 17 lip 2009, 14:16

no wlasnie to wyplukanie ze szlamu wcale nie powinno powodowac jakichs anomalii, wrecz przeciwnie, skrzynia to nie silnik ze go wypluka i zacznie cieknac...bardziej sklaniam sie ze "mechanik-wymieniacz" wlał zły olej (najczesciej zalewaja mobila ATF220 co ma specyfikacje dexron II),i to spotykam sie na okrągło, oni chca ten olej wlewac nawet do nowych aut po 2005 roku, a po wymianie powie ci ze wlał taki jak chciałeś...wiec patrzyc na rece co leją!

Druga czesta przyczyna ze skrzynia padła po wymianie, to ze zaczynało się już coś dziać ze skrzynką, wlasciciel nagle sobie przypomnial ze w sumie oleju nie wymienial bo po co, no to pojechal wymienic, a ze bylo juz za pozno...pech...

...i to sa realia nie gdybanie zenka z cześkiem...
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez travisowski » 17 lip 2009, 14:44

darryd napisał(a):no wlasnie to wyplukanie ze szlamu wcale nie powinno powodowac jakichs anomalii, wrecz przeciwnie, skrzynia to nie silnik ze go wypluka i zacznie cieknac...bardziej sklaniam sie ze "mechanik-wymieniacz" wlał zły olej (najczesciej zalewaja mobila ATF220 co ma specyfikacje dexron II),i to spotykam sie na okrągło, oni chca ten olej wlewac nawet do nowych aut po 2005 roku, a po wymianie powie ci ze wlał taki jak chciałeś...wiec patrzyc na rece co leją!

Druga czesta przyczyna ze skrzynia padła po wymianie, to ze zaczynało się już coś dziać ze skrzynką, wlasciciel nagle sobie przypomnial ze w sumie oleju nie wymienial bo po co, no to pojechal wymienic, a ze bylo juz za pozno...pech...

...i to sa realia nie gdybanie zenka z cześkiem...


z calym szacunkiem ale widze ze ni cholery nie orientujesz sie w temacie i chyba nie wiesz jak zbudowana jest AT oraz jaka jest zasada jej dzialania.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez darryd » 17 lip 2009, 15:08

z całym szacunkiem, jedna z moich fotorelacji... http://acidtechno.freehost.pl/2ab_skrzynia/

po ostrym zabiegu jakim jest wymiana bardzo starego oleju warto jesli jest taka mozliwosc zrobic relearn skrzyni...
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez lachoszczak » 17 lip 2009, 15:21

Mam Mazde 3 2.3 l mieszkam w USA zaczęła co jakiś zapalać się kontrolka check engine i skrzynia przy wolnej jedzie jak przechodziła z 1 na 2 na 3 bardzo szarpało autem nie pamiętam już kodu ani nazwy błędu zgłosiłem się z tym problemem do serwisu mazdy w serwisie zdiagnozowali ze coś ze skrzynia AT, przedzwonili do głównej siedziby Mazdy po podaniu nr kodu spytali ile mil ma auto przejechane mialo 56 tyś mil(90.119 Km) powiedzieli ze Mazda zaleca 1 wymianę oleju w skrzyni biegów dopiero po przejechaniu 60 tyś mil (96.556 Km) ale w moim przypadku przy tym kodzie błędu najpierw zalecają wymianę oleju jak nie pomoże to coś w skrzyni będzie trzeba rozbierasz. olej wymieniłem poza serwisem Mazdy nie wiem jaki wlali i ile tam wchodzi oleju co do punktu wymiany mam zaufanie wiec wiem ze na pewno taki jaki trzeba sprawdzali kilkakrotnie w książce i na stronie producenta jaki zaleca olej.

oczywiście tez spotkałem się z opinia ze oleju lepiej nie wymieniać
Pozdrawiam
lachoszczak
 

Postprzez travisowski » 17 lip 2009, 15:34

darryd napisał(a):z całym szacunkiem, jedna z moich fotorelacji...

jestes mechanikiem od AT??
czy rozbieranie skrzynek to hobby?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez darryd » 17 lip 2009, 15:48

hobby... ;)
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez travisowski » 17 lip 2009, 17:32

darryd napisał(a):no wlasnie to wyplukanie ze szlamu wcale nie powinno powodowac jakichs anomalii, wrecz przeciwnie, skrzynia to nie silnik ze go wypluka i zacznie cieknac...


1)wyplukanie szlamu w silniku wcale nie musi ciagnac za soba rozszczelniania. co ma rozszczelnic rozpuszczony szlam?? uszczelki???jesli w silniku sa dobre uszczelnienia nic nie rozszczelni tylko pozatyka kanaly olejowe itd.

piszac o skrzyni nie mialem na mysli rozszczelnenia jej.


darryd napisał(a):bardziej sklaniam sie ze "mechanik-wymieniacz" wlał zły olej (najczesciej zalewaja mobila ATF220 co ma specyfikacje dexron II)


1)to nie do konca ze najczesciej DII. zasada jest taka starsze skrzynkin DII DIII do nowszych zalewa sie juz inne specyfikacje. ale zaden zaklad nie stosuje zalecen producenta. zeden. chyba ze mu dasz swoj olej.

2) zastosowanie dexrona II czy DIII do skrzynki po 2005 roku wcale jej nie zniszczy odrazu. beda uslizgi i moga wystapic zaburzenia w pracy ale skrzynka nie padnie. owszem po dluższym czasie eksploatacji na takiej miksturze sprawnosc moze sie pogorszyc a nawet dojsc do awarii. ale nie mozesz mowic ze w aucie ktore chodzilo dobrze zalano dexron II i skrzynka zaraz padla bo byl zly olej.

darryd napisał(a):wiec patrzyc na rece co leją!

dokladnie tak. i nie tylko przy transmisii ale i innych rzeczach takze. trzeba kontrolowac sytuacje


darryd napisał(a):Druga czesta przyczyna ze skrzynia padła po wymianie, to ze zaczynało się już coś dziać ze skrzynką


tak tez bywa ale ja nie o tym pisalem wyżej. mowa byla o sprawnych skrzynkach ktore padaja po wymianie przy przebiegu około 200kkm znam kilka takich przypadkow osobiscie. a nawet jesli wymiana pociagnie za soba ukryte awarie to sa one spowodowane w znacznym stopniu intensywnoscia wymian (raz na 200kkm)
wlasciwosci ATF-u nawet najlepszego nie sa wieczne. tracac te wlasciwosci odbija sie to na transmisii.
Ostatnio edytowano 17 lip 2009, 21:00 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 17 lip 2009, 18:20

Plukanie Starych Skrzyn grozi tym .. ze opilki ktore teraz powoduja tarcie pozwalaly skrzyni normanie funkcjonowac po wyplukaniu ... smarowanie jest polepszone i powycierane elementy skrzyni ... nie maja juz tych opilkow ktore funkcjonowaly jako element posredni ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Globy » 19 lip 2009, 18:16

To prawda, pełnią rolę naturalnych uszczelnień. Mnie ostatnio w ASO Mazdy zalali Dextrona III (Millenia S/TA KJ '97 z 4-biegowym automatem), wcześniej chyba raz był wymieniany olej i wszystko okej (niecałe 50k mil przebiegu). Tfu, tfu.

Z moich doświadczeń wynika, że skrzyniom bardziej niż późna oleju szkodzi dawanie w piz..., przerzucanie biegów w nieodpowiednim czasie lub ruszanie, zanim w ogóle załączy się napęd. Później "jak trwoga to do Boga", czyli wymiana oleju w nadziei, że wszystko ustąpi. Oj, żeby tak w silnikach to pomagało, to nic innego by serwisy nie robiły <lol>

Czasami włosy mi sie jeżą na karku, jak nawet patrzę na styl jazdy taksówkarzy za kierownicą Mercedesów... Boje się jednak odzywać, bo zaraz zaleje mnie fala koleżeńskich ekspertyz ;) Moim zdaniem nawet w przypadku używanego samochodu małe jest ryzyko, że po wymianie praca skrzyni się pogorszy pod warunkiem prawidłowego doboru rodzaju oleju. Najgorzej, jak się leje z beczki jeden olej do każdego auta, jak np. pan Olczak.

Ja polecam wymianę co 20-40k km i to nawet nie ze względu na ryzyko awarii. Jazda automatem to ogromny komfort i niewiele jest miejsc, gdzie można go dobrze wyremontować, a wożenie unieruchomionego samochodu to prawdziwe zawrócenie du... Niestety zakup używanej skrzyni to też ruletka.
Ostatnio edytowano 20 lip 2009, 10:34 przez Globy, łącznie edytowano 1 raz
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez travisowski » 19 lip 2009, 21:35

Globy napisał(a):Najgorzej, jak się leje z beczki jeden olej do każdego auta, jak np. pan Olczak.


kazdy zaklad tak robi. no czasami maja 2 beczki. jeden ATF do starszych drugi do juz nowszych. nikt nie patrzy na specyfikacje producenta. nawet slynne Samko oraz serwisy Mazdy.

Globy napisał(a):Ja polecam wymianę co 20-40k km


ciesze sie ze sa osoby ktore tak uwazaja. mam nadzieje ze te forum wkoncu uzmyslowi uzytkownikom jak wazna jest regolarna wymiana ATF w skrzyni automatycznej


Globy napisał(a):ruszanie, zanim w ogóle załączy się napęd


tak :D jeszcze kluczyka nie przekreci a juz noga na gazie. szczegolnie zima
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez darryd » 20 lip 2009, 09:18

travisowski napisał(a):ale nie mozesz mowic ze w aucie ktore chodzilo dobrze zalano dexron II i skrzynka zaraz padla bo byl zly olej.


jak najbardziej zgadza sie i nigdzie tego nie podważam:)
Globy napisał(a):lub ruszanie, zanim w ogóle załączy się napęd

heh, dokladnie, jak jestem swiadkiem czegos takiego zawsze zwracam uwage...;)
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez Orson » 20 lip 2009, 14:23

Witam.

Czy wersja samochodu (amerykańska/europejska) ma duże znaczenie przy wymianie oleju w skrzyni? Mam wersję amerykańską i w Katowicach w serwisie u Dygi powiedzieli mi, że się nie podejmują i polecili mi krakowski serwis Auto-Mat Jan Sentyrz. Natomiast w Mysłowicach znalazłem dość znany w moich okolicach serwis ASB Palka i powiedzieli, że wymieniają we wszystkich. Jak to jest?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez travisowski » 20 lip 2009, 17:56

Orson napisał(a):zy wersja samochodu (amerykańska/europejska) ma duże znaczenie przy wymianie oleju w skrzyni?

nie ma zadnego znaczenia.

Orson napisał(a):w Katowicach w serwisie u Dygi powiedzieli mi, że się nie podejmują


przyczyn nie podjecia sie wymiany moze byc wiele.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez travisowski » 21 lip 2009, 21:08

darryd przejrzałem link jaki podales z tej fotorelacji.
moglbys cos napisac o swoim hobby ;)
gdzies praktykowales?? czy sam postanowiles rozebrac skrzynke i slozyc na nowo?? :D
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Tom » 21 lip 2009, 21:21

darryd ja bym chcialk zobaczyc jakies zdjeca tego smoka :) v8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez darryd » 22 lip 2009, 14:04

travisowski napisał(a):moglbys cos napisac o swoim hobby oczko


heh, to bardziej z przymusu bo brakuje kompetentnych serwisow...wiec wiele uczylem sie sam aby ominac "speców" ktorym mialem placic za marke a nie za wykonana prace...dlaczego jak jechalem z autem to w escorcie wymiana gumy na wahaczu kosztowala 30pln, a tydzien pozniej jak pojechalem chryslerem to bylo 150pln mimo ze operacja w jednym i w drugim przypadku jest identyczna, czesci mialem swoje...powiedzialem gosciowi co mysle...i pomachalem...i tak w roznych serwisach roznie mnie albo zbywali na za dwa tygodnie, lub ceny jakbym conajmniej maybachem przyjechal...

travisowski napisał(a):gdzies praktykowales?? czy sam postanowiles rozebrac skrzynke i slozyc na nowo?? zeby


...jak padla mi skrzynia w chryslerze, w serwisie powiedzieli naprawa 3tys, pozniej utargowalem do 2,5tys, ale gosciowi powiedzialem, że za 2,5tys to sam sie naucze naprawiac, a jako ze pracowalem w serwisie ksero toshiby, to wiedzialem ze skrzynia na pewno nie jest bardziej skomplikowana jak kolorowa ksero za 150tys/pln i pewnie dam rade...
...posciagalem sporo dokumentacji, naczytalem kupe forum polskich jak i tych w usa...no a na koniec zabralem sie za skrzynie. oczywiscie naprawa zakonczona sukcesem.;) pozniej zapisalem sie na fora automat.pl i inne i ryło sie schematy i pomagalo ludziom...teraz juz jakos mi przeszlo, mniej czasu na zabawe...;)

Tom napisał(a):darryd ja bym chcialk zobaczyc jakies zdjeca tego smoka usmiech v8

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Old ... rora/15292
Ostatnio edytowano 23 lip 2009, 09:02 przez darryd, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez travisowski » 22 lip 2009, 16:01

no niezle :)

autko z linka rewelka. jestem wielkim fanem amerykanskich aut. juz dawno chcialem cos stricte US sprowadzic tylko rozwazajac na powaznie temat wiecej bylo przeciw niz za. wiele sie zmienia w naszym kraju na + wiec moze w przyszlosci.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Globy » 22 lip 2009, 16:37

Ta Aurora jest przepiękna – GRATULUJĘ !!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez rymko » 9 sie 2009, 15:20

Dostępny np. na Allegro płyn ATF M-V do mazd z silnikami do poj.2.3 l, w cenie 52 pln, jest najlepszą , bo najpewniejszą opcją wymiany płynu w AT. Dextron IV , który jest jego odpowiednikiem, nie jest w cale dużo tańszy. ATF M-V zalecany do mazd musi zachowywać swoje parametry lepkościowe w dużym zakresie temperatur i może faktycznie posiada jakiś dodatek chemii, który to ułatwia – tego nie wiem.
Z tego co zdążyłem zauważyć, to instrukcja sprawdzenia poziomu płynu z roku 2003 ( Europa)różni się np. od tej z 2007 (USA), więc warto poczytać. Generalnie w USA przed sprzedażą wymienia się płyny i oleje, auto serwisowane, ale tak jak i u nas ( a może nawet i gorzej ) zalewa się ostatni chłam. Sprawa jest raczej typowa, dla własnego spokoju należy je wymienić. Mam kuzyna mechanika na dolnym śląsku , który naprawia skrzynie AT, który u siebie wymienia płyn co 30-40 tys km. i myślę, że jest to rozsądny przebieg,
Ja będę wymieniał płyn na dniach – 27 tys mil przebiegu , a ponieważ filtru się w tej wersji nie wymienia, bez
problemu zrobię to sam. Myślę, że na dwa razy uda mi się zmienić ok 8 litrów tj. całą objętość zalewaną do skrzyni. http://forum.mazdaspeed.pl/images/smiles/oczko.GIF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323