newuser napisał(a):tak dla wiadomosci za rada mechanika pracujacego troche na automatycznych skrzyniach , jesli ktos nie wymienil oleju do 60 tys mil to lepiej juz nie wymieniac bo mozna wiecej zaszkodzic skrzyni niz pomoc
sa tacy co zostali wprowadzeni w blad przez ASO i innych oswieconych ze ATF sie nie wymienia oraz tacy co zrozumieli po czasie ze wymiany sa obowiazkiem. maja duze przebiegi i co maja zrobic?wymiana =ryzyko ale nie wymienisz to tez ryzyko bo ile moze zniesc skrzynka jezdzac na blocie koloru smoly
60mil =96kkm to jeszcze nie jest tragizm chociaz dobrze rowniez nie jest
osobiscie mialbym problem z podjeciem decyzji o wymianie po tak dlugim okresie.
to juz jest ryzyko
ale nie stanowi regoly jak to w zyciu bywa
znajomy w maximie mial maly problem z autkiem okazalo sie ze prawdopodobnie skrzynka. pojechal do zakladu oni wymienili mu oliwe i jak reka odjął miał cos ponad 250 kkm. pierwsza wymiana
skrzynka nie padla
ale znam tez przypadki co 200kkm nawet nie zrobil i skrzynka do wymiany po wyplukaniu szlamu
wszystko zalezy m in. od tego jakim olejem bylo zalane fabrycznie syntetyk czy mineral oraz w jakim czasie zrobiono te 100kkm czy w 3 lata czy w 10 lat.
napewno bledem jest zastosowanie odrazu metody dynamicznej po tak dlugich przebiegach. co wielokrotnie zakonczylo sie u wielu uzytkownikow placzem i rozczarowaniem "jak to moglo sie stac ze skrzynka chodzila jak zyleta a teraz do wymiany". jak mechanik od ASB jest cwany to nawet sie nie podejmie wymiany przy takich przebiegach jak 200kkm
wymiany ATF trzeba wykonywac regolarnie
30-40kkm w zaleznosci od stylu jazdy, warunkow trasa/miasto
no chyba ze ktos robi takie przebiegi rocznie na przelotach i jezdzi na naprawde swietnym w 100% syntetycznym ATF-ie to wtedy mozna zaryzykowac zwiekszenie do 60kkm ale nie wiecej.
jak ktos smiga w miescie na mineral/polsyntety i robi rocznie max 10kkm to wymienialbym max po 30kkm.