Hamulce – różne problemy
mam problem z tylnym lewym kołem w mazda6 od paru dniu zauważyłem że się mocno nagrzewa.Czy jest to problem z hamulcami i co mam zrobić nie mam dostępu obecnie do mechanika
-
darius71
mam problem z tylnym lewym kołem w mazda6 od paru dniu zauważyłem że się mocno nagrzewa.Czy jest to problem z hamulcami i co mam zrobić nie mam dostępu obecnie do mechanika
-
darius71
zacina sie zacisk..
rozbierz, oczysc i przesmaruj go delikatnie...
odpowiednim smarem (termicznym)
E.
rozbierz, oczysc i przesmaruj go delikatnie...
odpowiednim smarem (termicznym)
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, w swojej Mazdzie zawuważyłem ostatnio słabsze działanie hamulców. Objawy: 1. jeśli nacisne na pedał hamulca mocno,(np. na postoju) wtedy pedał stopniowo wpada w podłoge.
2. jeśli "pompuję" pedał hamulca aż stwardnieje, wtedy kontrolka hamulca się zapala (ale bardzo słabo, "żarzy się" i gaśnie szybko), w czasie jazdy się nie zapala
3. jeśli rozpędze auto i gwałtownie zachamuję, ledwo ledwo załączy się ABS i auto ściąga w prawo
4. jeśli rozpędze auto i przed zachamowanie przycisnę wcześniej parę razy hamulec i potem ostatecznie będe chciał zachawować wciskając hamulec, o zatrzymaniu auta mogę pomażyć... hamulca prawie wcale nie ma
Dodam, że klocki przód i tył wymienione na nowe, płynu nie ubywa, a niestety nie sprawdziłem wcześniej poziomu ale teraz jest pod sam korek.
Czy mam obstawiać na awarie pompy hamulcowej? Proszę oraz dziękuję za wszelkie wskazówki.
2. jeśli "pompuję" pedał hamulca aż stwardnieje, wtedy kontrolka hamulca się zapala (ale bardzo słabo, "żarzy się" i gaśnie szybko), w czasie jazdy się nie zapala
3. jeśli rozpędze auto i gwałtownie zachamuję, ledwo ledwo załączy się ABS i auto ściąga w prawo
4. jeśli rozpędze auto i przed zachamowanie przycisnę wcześniej parę razy hamulec i potem ostatecznie będe chciał zachawować wciskając hamulec, o zatrzymaniu auta mogę pomażyć... hamulca prawie wcale nie ma
Dodam, że klocki przód i tył wymienione na nowe, płynu nie ubywa, a niestety nie sprawdziłem wcześniej poziomu ale teraz jest pod sam korek.
Czy mam obstawiać na awarie pompy hamulcowej? Proszę oraz dziękuję za wszelkie wskazówki.
- Od: 10 maja 2009, 19:02
- Posty: 35
- Skąd: macclesfield
- Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003
Widze ze mamy ten sam problem , trafila do mnie szostka ( nie znam przeszłosci , własciciela tez bo wyjechał na pare miesiecy ) w ktorej sa takie same problemy . Zaczelismy wymieniac vacum , servo,pompe hamulcowa i nic problem ten sam .wiercioch napisał(a): jeśli rozpędze auto i przed zachamowanie przycisnę wcześniej parę razy hamulec i potem ostatecznie będe chciał zachawować wciskając hamulec, o zatrzymaniu auta mogę pomażyć...
wiercioch napisał(a):jeśli rozpędze auto i gwałtownie zachamuję, ledwo ledwo załączy się ABS
No własnie , mysle ze cały problem jest w samym ABS ie lub jego oprogramowaniu , od kiedy masz to auto ? czy zawsze byl problem ze wspomaganiem hamulca ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam, auto mam od 3 miesiecy. Wczesniej bylo wszystko dobrze, problem mam od 6 dni. Po wymianie klockow przod i tyl, bylo dobrze przez nastepne dwa dni. Potem chcialem raz jeszcze zrobic probe hamulca i sie zacza klopot. Uslyszalem odglos jakby kamyki spod kol uderzaly o podwozie i gotowe. Tloczki wkrecalem, nie wpychalem na sile (kupilem do tego nawet przyrzad, bo stwierdziel ze czy do tego auta czy innego i tak mi sie przyda). Nie wiem wiec czy u mnie jest to powiazane z wymiana klockow, czy akurat tak sie zlozylo. A tu przede mna 2 tys km...
- Od: 10 maja 2009, 19:02
- Posty: 35
- Skąd: macclesfield
- Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003
Podobnie pracuje pompa ABS gdy się załączy. W moim przypadku konczy sie pompa ABS , wgranie programu pomogło na przejechanie 4 km .wiercioch napisał(a):Uslyszalem odglos jakby kamyki spod kol uderzaly o podwozie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
u mnie jeszcze po podłączeniu pod kompa pokazało błąd C1119 – transmisja danych do sterownika (TCS). Ale ten odgłos to nie był taki sam jak przy załączeniu ABS. Po wykasowaniu błedu nie ma poprawy, ale mam wrażenie że zawsze po odpaleniu auta i ruszeniu kawałek i zachamowaniu wtedy hamulec jest ok, ale już dłuższa jazda i to samo się dzieje spowrotem.
- Od: 10 maja 2009, 19:02
- Posty: 35
- Skąd: macclesfield
- Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003
Ja tez mam problem z hamulcem! np. po odpaleniu gdy odrazu rusze i za chwile nadusze pedał hamulca auto sie nie zatrzymuje odrazu a pedał hamulca baaardzo twardy...na postoju kilkukrotne wcisniecie hamulca tzw.pompowanie 2-4 razy pedał twardy przy jezdzie z predkoscia jest ok tak jakby cisnienie mialo na to wpływ w pompie
- Od: 26 maja 2017, 17:52
- Posty: 6
- Auto: mazda 6
Mam problem z hamulcami. Jak jadę n a trasie to wszystko okay do momentu jak spadną obroty i wtedy np jadąc w sznurze aut to jak zahamuję 2 razy jest okay ale potem nagle pedał robi się twardy tak jakby brakowało wspomagania. Nie wiem czy to ma znaczenie ale auto stało ze 2 miesiące na parkingu. Czy to pada Vacum?
- Od: 25 sie 2009, 14:35
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: MAZDA MPV
Burzyk napisał(a):Czy to pada Vacum?
albo tarcze i klocki do wymiany!
np. przez "proces krystalizacji"
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Sprawdz tu www.japancar.pl moze mają .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wydaje mi się może to jest moje subiektywne odczucie ale hamulce w mojej M6 coraz lepiej działa. Tylko ja muszę mieć na 100% pewne hamulce. Mam jeszcze tylko pytanie czy vacum da się rozebrać, zregenerować i przeczyścić? Czy to coś pomoże? A może od razu kupić drugie. Mam jeszcze pytanie czy komputer diagnostyczny pokaże jaka to usterka?
- Od: 25 sie 2009, 14:35
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: MAZDA MPV
Dzisiaj byłem na przeglądzie okresowym w Stacji Kontroli Pojazdów i hamulce wyszlo, że są jak żyleta. Niby normalnie się jeździ ale za którymś razem hamulec robi się twardy. Nie wiem a może to przez to że auto stalo 2 miesiące i trzeba to wszystko przeczyścić. Nie wiem czy mam zaczynać od wymiany pompy Vacum za 350zł? To jest chyba droga na skróty. Jeszcze jedno poczytałem dzisiaj instrukcje do M6 i tam pisze, że w przypadku awari układu wspomagania hamulców powinna zapalić się kontrolka TSC/DCS. U mnie nnic takiego nie miało miejsca. Odpukać
!
Link do instrukcji http://mazda6.prv.pl/

Link do instrukcji http://mazda6.prv.pl/
- Od: 25 sie 2009, 14:35
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: MAZDA MPV
Czy ktoś wie jakie powinno być podciśnienie w dobrym Vacum. U mojego kumpla w Zafirze jak silnik pracuje nawet na biegu jałowym to aż przysysa palec do metalowego króćca jak się zdejmie gumowy przewód z vacum a w mojej M6 to ledwo powietrze jest zasysane. Czy ktoś się zna na tym. Boje się że używane Vacum może mieć też słabe podciśnienie i na wolnych obrotach znowu nie wyrobi i po dwóch zahamowaniach znowu będzie twardy pedał. Pomocy
!

- Od: 25 sie 2009, 14:35
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: MAZDA MPV
"jarmolenie " jest od napedu vacum a brak wspomagania moze byc od słabego cisnienia oleju ( tak było w szostce o ktorej pisałem ) Po oczyszczenie smoka i wymianie oleju z filtrem ( byl zamontowany filtron ) heble sie pojawiły.Burzyk napisał(a): Zaczęło normalnie momentami jarmolić
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6