Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez juro » 3 sie 2009, 11:09

Dzięki za cenne rady.
Prosiłbym jeszcze o opinie tych , którzy mają instalacje gazowe. Jak się się czuja ich autka po przejechaniu kilkudziesięciu tys. km. na gazie :) .
Jeszcze pytanie do Borysa:
Borys napisał(a):ale z gazem to tylko dobrym.

Tzn jaki? Czy może być ten?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9255582
Informacje uzyskane telefonicznie o w/w
instalacja "PRINS"
wtryski "KEIHIN"
Jakieś dodatkowe smarowanie zaworów.
Przebieg 148 tys
ślady rdzy lewe tylne nadkole.

A to link do instalacji tego systemu:
http://allegro.pl/item704107040_wtrysk_ ... o_gaz.html

Pozdrawiam
juro
juro
 

Postprzez JanuszM » 3 sie 2009, 11:56

tomxl napisał(a):1,6 automat ....ale czemu tyle tej rdzy ...moze duzo zima jezdzila w niemczech.

Samo 1.6 ma spore spalanie, a do tego automat to już w ogóle się nie opłaca. Co do rdzy – pierwsze co mi się nasunęło to łoooo jeeeżuuu... Moja stara skoda była w dużo lepszym stanie. A może autko było topione??
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez markus12 » 3 sie 2009, 13:38

JanuszM napisał(a):
tomxl napisał(a):1,6 automat ....ale czemu tyle tej rdzy ...moze duzo zima jezdzila w niemczech.

Samo 1.6 ma spore spalanie, a do tego automat to już w ogóle się nie opłaca. Co do rdzy – pierwsze co mi się nasunęło to łoooo jeeeżuuu... Moja stara skoda była w dużo lepszym stanie. A może autko było topione??

Mazda 16 16v wcale dużo nie spala moja żona tankuje cały bak i przejedzie około 600 km po mieście do pracy ,a jak jechaliśmy na urlop do Świnoujścia a w jedną stronę mamy 500 km to wież mi albo nie spaliliśmy za 300 stówki ,oczywiście w trasie
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 08:43
Posty: 72
Skąd: krotoszyn
Auto: mazda 323F BJ 1,6 16v rok 2003

Postprzez Borys » 3 sie 2009, 13:58

markus12 napisał(a):Witam mam pytanie czy można zamontować turbinę do silnika 16 16v miał ktoś już z tym przygodę ? i ile może to kosztować bejmów

Generalnie można założyć do wszystkiego, ale w tym silniku to mało rozwojowe raczej, bez baardzo poważnej ingerencji to osiągniesz moc podobną co po przeszczepie na 2.0l. IMO szkoda sensu!
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez st1545 » 3 sie 2009, 14:14

Zależy jak zwykle od łącznika między kierownicą a pedałami ... 1,6 A/T na LPG spala ok 10 w mieście i od 8,5 do 14 w trasie. Nie, nie ma pomyłki – po prostu w ruchu miejskim nigdy jeszcze mi się tak nie śpieszyło jak na "autostradach".
Spalanie w zimie na bardzo krótkich odcinkach było dużo wyższe – na 100km jakieś 12l LPG + 1 litr benzyny (i to jest wg mnie największy minus instalacji sekwencyjnej – ale zaznaczam, że nie próbowałem obniżać temperatury przełączania). Normalnie (czyli teraz) wychodzi litr na miesiąc (–; ale trudno to zmierzyć z takiego powodu, że często mi się zdarza pojeździć dzień/dwa tylko na benzynie.
Gaz w 1,6 16V ma jeszcze jeden minus, który można wyszukać na forum pod hasłem "dotryski". Jeśli jakiś instalator jest w stanie to bezproblemowo ogarnąć, to ja poproszę o namiar na niego (mam BRC Sequent).
pozdrawiam, tomek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 16:02
Posty: 79
Skąd: Warszawa - Wesoła
Auto: 323f BJ ZM A/T

Postprzez black » 4 sie 2009, 11:23

tomxl napisał(a):
obee1 napisał(a):tomxl trochę za dużo tej rdzy masz pod spodem, rozumiem że nakrętki mogą być pokryte nalotem ale to co przedstawia zdjęcie lewego tylnego koła to lekka przesada.Ale przynajmniej łącznik stabilizatora oryginalny


To nie jest moja mazda , ale jest do sprzedania przebieg 170 kkm 1,6 automat ....ale czemu tyle tej rdzy ...moze duzo zima jezdzila w niemczech.


Witam,
mam pytanie odnośnie rdzy, konserwacji i nadkoli. Jak wiadomo w BJ nie ma tylnych nadkoli, natomiast na allegro można znaleźć dużo ogłoszeń odnośnie sprzedaży przednich. Czy te przednie da się przerobić i dopasować do tyłu? A może ktoś z Was może polecić jakieś pasujące plastiki?
Oooh it’s a killing machine it’s got everything
Like a driving power big fat tyres and everything
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 09:21
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: mazda 323f ('98 BJ)

Postprzez knyklu » 4 sie 2009, 11:45

Witam,
mam pytanie odnośnie rdzy, konserwacji i nadkoli. Jak wiadomo w BJ nie ma tylnych nadkoli, natomiast na allegro można znaleźć dużo ogłoszeń odnośnie sprzedaży przednich. Czy te przednie da się przerobić i dopasować do tyłu? A może ktoś z Was może polecić jakieś pasujące plastiki?


Przeszukaj forum, gdzie podawane były linki do producenta tego typu rzeczy i o ile dobrze pamiętam były tam nadkola do Bj na tył.
Ostatnio edytowano 4 sie 2009, 11:47 przez knyklu, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez JanuszM » 4 sie 2009, 11:46

black napisał(a):Czy te przednie da się przerobić i dopasować do tyłu?
Spróbować można, ale sukcesu nie wróżę – zupełnie inne wymiary szerokości i długości nadkola.
W mojej bejotce są tylne nadkola, taką kupiłem.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez ozdrab » 4 sie 2009, 20:44

Witam
Planuje zakup Bj'tki. Wybralem konkretny samochodzik (1,6 czarny metalik), ale na miejscu, po przejechaniu prawie 200km okazało się, że mam do czynienia z typowym sprzedawcą- cwaniakiem. Stan auta miał być idealny, a był dramatyczny. Jednym z mankamentów było całe pordzewiałe podwozie i elementy pod maską. Widze, ze tomxl pisze o podobnym problemie i zastanawiam się czy nie jest to przypadkiem jakas wada fabryczna- rdzewiejące podwozie?
Bede dalej szukal samochodu, ale juz sie chyba zrazilem do dalszych wyjazdow. Zastanawia mnie ten egzemplarz: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9317180. Coś tu chyba jest nie tak ze światłami- przednie po drugim liftingu (przyciemniane) a tylne stare. Dobrze myślę?
Jeszcze mam pytanie do posiadaczy wersji 2,0 benzyna- jak wygląda spalanie? duzo wyzsze niz 1,6?
ozdrab
 

Postprzez Jacekm_ » 4 sie 2009, 20:52

Generalnie to załóż wątek w "Kupuję Mazdę". Ta czarna rzeczywiście ma nieteges tylne światła. Trzeba by zobaczyć na żywo, czy w związku z czymś większym, czy to tylko lampy.
Nie wiem, czy spalanie w 2.0 jest większe niż w 1.6, bo nie wiem ile pali 1.6. Ale 2.0 pali 11,5l w mieście, a 6,5-8l na trasie. Da się przełknąć, z gazem ciężko w tych silnikach, bo mało kto ogarnie dotryski, więc przelicz sobie, czy stać Cię na takie spalanie. Jeśli nie, to serio wypada pomyśleć nad czymś innym, albo nad RF'em.
Rdzewiejące podwozie nie jest wadą fabryczną – to wina klimatu, w jakim auto użytkowana, albo jakiegoś podtopienia. Z innej beczki to BJ'ki mają ogólnie słabą blachę i fatalny, bardzo cienki lakier, dlatego zdarza się, że rdzewieją w nich błotniki, itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez JanuszM » 4 sie 2009, 21:16

ozdrab napisał(a):Coś tu chyba jest nie tak ze światłami- przednie po drugim liftingu (przyciemniane) a tylne stare. Dobrze myślę?

Wydaje mi sie, że ze Sportivem ta wersja ma niewiele wspólnego (choćby przedni zderzak i halogeny – sportiv miał okrągłe, a przednie lampy na dwie żarówki H1, a nie jedną H4), tak samo felgi – może się nie znam dokładnie, ale nie wyglądają mi na oryginalne mazdowskie.

Jacekm_ napisał(a):bo nie wiem ile pali 1.6

Mam 1.6 i w mieście potrafię zejść poniżej 9l/100km przy normalnej jeździe (ostatni pomiar to 9.2 l/100 km, ale i jazda była trochę "ostrzejsza"). Na trasie ok. 7 l/100 km.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Mako » 4 sie 2009, 21:19

JanuszM napisał(a):Wydaje mi sie, że ze Sportivem ta wersja ma niewiele wspólnego (choćby przedni zderzak i halogeny – sportiv miał okrągłe, a przednie lampy na dwie żarówki H1, a nie jedną H4), tak samo felgi – może się nie znam dokładnie, ale nie wyglądają mi na oryginalne mazdowskie.

pal pierun te elementy, jezeli to sportiv to dlaczego nie ma FS pod maska
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Pyton162 » 4 sie 2009, 21:21

zestaw turbo do bj 1.6 ale i pewnie do 1.5 by pasowal :)
http://www.turbospecialties-race.com/mazda/mm2001s.asp
co do spalania ostatnio trasa 900km z klima prdkosc 120- 140 6,6l na 100
w miescie przy dosc ciezkej nodze moje 1.5 pali pod 9l
Pyton162
 

Postprzez juro » 4 sie 2009, 22:25

A jakie są wasze opinie na temat indywidualnego wyjazdu do Niemiec po BJ-ke?
Czy któryś z forumowiczów taka mazdę sprowadził i jest zadowolony?
juro
 

Postprzez JanuszM » 4 sie 2009, 22:35

Mako napisał(a):jezeli to sportiv to dlaczego nie ma FS pod maska

Bo to pewnie sportive lajt ;)

juro napisał(a):Czy któryś z forumowiczów taka mazdę sprowadził i jest zadowolony?

Moja jest ściągnięta z Rajchu, ale nie jeździłem sam, tylko gość, który wcześniej ściągnął kilka samochodów m.in. dla mojego szwagra i kolegów, więc miałem do niego zaufanie.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez black » 4 sie 2009, 22:36

knyklu napisał(a):Przeszukaj forum, gdzie podawane były linki do producenta tego typu rzeczy i o ile dobrze pamiętam były tam nadkola do Bj na tył.


Patrzyłem na forum, jedyne co znalazłem to zdjęcie tablicy z numerem telefonu do zakładu "P.P.H.U. 'ADMAL' " :D reszta to linki na allegro i szroty...
Na allegro są nadkola do HB na tył ale głównie do BA, natomiast do BJ widziałem do coupe i sedana... ale nie wiem, czy one będą pasować... a taki test za ponad 100 + wysyłka raczej mi nie odpowiada ;)
Chyba jutro zadzwonię do wyżej wymienionej firmy, o ile jeszcze istnieje w dobie obecnego kryzysu hahaha i wybadam, czy coś takiego robią :]
Oooh it’s a killing machine it’s got everything
Like a driving power big fat tyres and everything
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 09:21
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: mazda 323f ('98 BJ)

Postprzez knyklu » 4 sie 2009, 23:22

black napisał(a):
knyklu napisał(a):Przeszukaj forum, gdzie podawane były linki do producenta tego typu rzeczy i o ile dobrze pamiętam były tam nadkola do Bj na tył.


Patrzyłem na forum, jedyne co znalazłem to zdjęcie tablicy z numerem telefonu do zakładu "P.P.H.U. 'ADMAL' " :D reszta to linki na allegro i szroty...
Na allegro są nadkola do HB na tył ale głównie do BA, natomiast do BJ widziałem do coupe i sedana... ale nie wiem, czy one będą pasować... a taki test za ponad 100 + wysyłka raczej mi nie odpowiada ;)
Chyba jutro zadzwonię do wyżej wymienionej firmy, o ile jeszcze istnieje w dobie obecnego kryzysu hahaha i wybadam, czy coś takiego robią :]

proszę :)
http://oslony.eu/nadkola.pdf
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Jacekm_ » 4 sie 2009, 23:47

Sportive to wersja wyposażenia. Występowała zarówno z 1.6, jak i 2.0. Na różnych rynkach różnie to było. Dla przykładu BJ, ka z FS'em w Niemczech nazywała się 323F Sportive, w Belgii 323F 2.0 TRSi, w Szwajcarii 323F 2.0 GT, w Wielkiej Brytanii 323F 2.0 Sport, w USA Protege5, w Japonii Familia Sport20... W Danii też były Sportive i jeszcze Exclusive (bez ospoilerowania). Ja bym się więc nazwy nie czepiał bo kij wie jak ją nazwali tam, skąd pochodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez JanuszM » 5 sie 2009, 07:54

paff Jesteś pewny przebiegu? Co prawda łączniki mogą stukać już od 60 kkm, ale wymiana amortyzatorów po 100 kkm budzi we mnie niepokój. Moja ma trochę ponad 70 kkm a sprawność amortyzatorów (oryginalnych) na poziomie 75%. Tak samo tarcze hamulcowe – powinny polatać więcej, chyba że ktoś tylko ruszał i zaraz hamował ;)
Co do rozrządu – części od 200 do 400 zł (zależy czy zamienniki czy oryginały – skontaktuj się ze Smornoffem na tym forum) plus robocizna :)
Jeżeli skrapla ci się woda to sprawdź filtr kabinowy – na pewno został wymieniony? Może też być, że brudem zapakowało ci parownik, wtedy przepływ powietrza będzie słabszy. Jeżeli masz włączoną klimę to powinieneś mieś obieg zewnętrzny. Przełącznik obiegu zewnętrznego/wewnętrznego (pewnie masz na przycisk) jest sprzężony z pokrętłem do nawiewu. Jeżeli masz nawiew na szyby to zawsze przełączy Ci się na obieg zewnętrzny. Pozostałe pozycje dają Ci możliwość wyboru obiegu. Żeby sprawdzić czy masz przełączanie obiegu zewnętrznego/wewnętrznego włącz zapłon, ustaw nawiew inny niż na szybę i naciśnij przycisk zmiany obiegu – powinieneś usłyszeć z prawej strony w okolicy nóg pasażera pracę silniczka, który steruje klapką od zmiany obiegu.
18,8 tys to nie za wiele, ale musisz jeszcze trochę wsadzić, żeby doprowadzić do stanu używalności. Minie zakup samochodu (też z Niemiec) z zarejestrowaniem kosztował ok. 17 tys. Poza tym do dzisiaj dołożyłem do niej niecały 1 tys., ale głównie to filtry, oleje i koszty eksploatacyjne. Najwięcej kosztowało mnie prostowanie felgi (200 zł w sumie :/ i koła zimowe – 450 zł.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez paff » 5 sie 2009, 08:37

Pewny nigdy nie będę – jest książka, w której są pieczątki mazdy z pierwszych 3 lat, potem inne serwisy. Są wbite przebiegi. Amortyzatory z tyłu miały sprawność 78%, z przodu 70% i zaczęły puszczać, więc wymieniłem.

Co do tarcz – ten samochód rok stał, były całe czerwone, mechanik przekonał mnie do tego, że nic z nich już nie będzie i żebym przynajmniej przód wymienił, bo się mogę kiedyś nie zatrzymać z dużej prędkości.

Z filtrem kabinowym latali mechanicy obok mnie, czy go w końcu włożyli – nie wiem, zakładam że tak skoro za niego zapłaciłem, a oni po niego jechali do hurtowni i go przywieźli. Spróbuję się do niego dostać i zobaczę, jak nie do zrobię dym w warsztacie.

Z tym przełącznikiem to dzięki za info – rzeczywiście cały czas mam nadmuch na szybę, nie myślałem że to może mieć coś wspólnego. A pamiętam że kiedyś na chwilę działał mi obieg wewnętrzny, jak się bawiłem tymi wszystkimi pokrętłami, a potem znowu przestał więc to z pewnością jest to :) <jupi>
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 00:13
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323 F BJ 1.6 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto