Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Grzyby » 3 sie 2009, 13:29

nabial82 napisał(a):co mu sie stanie jak bedzie pil sobie olej a ja go bede uzupelnial i tak w kolko?

silnikowi nic się nie stanie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez travisowski » 3 sie 2009, 17:00

Don Gregorio napisał(a):A powiedzcie mi co ja mam zrobic Sytuacja jest taka ze przy zakupie sprzedawca mowil żeby lać 10W40 no to ok Kupiłem mobil 10W40 i zmieniłem olej Przez 4tys znakomicie zero ubytków a pozniej... Tragedia żre olej jak szalony dolałem juz litr a zrobiłem na tym 2kkm Zmienic markę oleju? Jaki proponujęcie zalać?


najpierw ustal jaki olej przewiduje instrukcja do silnika w twoim aucie. jesli 10w40 to masz zalana dobra gestosc
jak bierze 10w40 to inny tez bedzie brac
sprawdz czy ubytki nie sa spowodowane wyciekiem
nie katuj silnika wkrecajac go w potężne obroty

marka?? masz zalany olej dobrej marki i tego sie trzymaj. mobil 10w40 jest bardzo dobry.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez travisowski » 3 sie 2009, 18:23

tommyb napisał(a):czy moge przeskoczyc z mineralnego lotosa 15w40 na CARLUBE 15W40 SEMI

mozesz jak najbardziej jesli masz taki kaprys. duzej zmiany nie wprowadzisz ale jesli masz miec lepsze samopoczucie to zmieniaj.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez travisowski » 3 sie 2009, 18:37

Grzyby napisał(a):silnikowi nic się nie stanie

dokladnie

tylko mija sie to z celem bo nie po to kupiles auto zeby go poić olejem.
daj sobie troszke czasu. ustal dokladnie ile go spala, czy nie ma wyciekow.
jesli pobor oleju nadal bedzie wystepowal i nie bedzie sie zmniejszal to trzeba zajac sie silnikiem i zrobic z nim porzadek.
silnik twoj przepala oliwe i nie ma sie co dziwic ze w trasie jak dajesz buta przez ponad 1000km ciaglej jazdy żre.
pojezdzij spokojnie nie wkrecajac w duze obrote po miescie i zobaczysz ze spalanie znacznie spadnie albo ustapi.

pojezdzij troszke na tym 5w30 i obserwuj sytuacje a w ostatecznosci operacja.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Globy » 3 sie 2009, 19:06

To tylko zmiana marki oleju, a nie typu (semi to 10W40) <usmiech> Proszę o dołączenie do wątku olejowego.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Don Corleone » 3 sie 2009, 19:52

Globy napisał(a):Proszę o dołączenie do wątku olejowego.

Done.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez nabial82 » 3 sie 2009, 19:59

Wlasciwie to masz racje,bestia żre duzo paliwa to niech chociaz oliwe zostawi w spokoju :)
Dam mu jeszcze 2000-3000km pod obserwacja i sie odezwe na forum.Ostatecznie operacja w szpitalu Mazdy tak jak piszesz.Dzieki za podpowiedzi
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 17:31
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna

Postprzez travisowski » 3 sie 2009, 20:31

Globy napisał(a):To tylko zmiana marki oleju, a nie typu (semi to 10W40)


no nie do konca

gestosc oleju a jego sklad to przeciez dwie rozne rzeczy

15w40 zazwyczaj jest mineralny w 100% ale sa producenci ktorzy produkuja taka gestosc jako pol syntetyk

podobnie sprawa sie ma z 10w40 zazwyczaj jest to pol syntetyk i ludzie sa przyzwyczajeni ze jak 10w to pol.s.
a przeciez jedno z drugim nie ma nic wspolnego i wystepuja takowe gestosci w postaci syntetycznej (sa drogie malo dostepne ale sa)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez tommyb » 3 sie 2009, 23:17

Globy napisał(a):To tylko zmiana marki oleju, a nie typu (semi to 10W40) <usmiech> .



Carlube produkuje 15w40 mineralny i 15w40 semi ,ogladalem to osobiscie na stronie producenta ;)
Chcialem kiedys wlac 10w40 ale mi odradzono i tak doszukalem sie polsyntetyka 15w40
Narazie to garsc ludzi wie o takim oleju-mysle ze jest to chyba jakas nowosc <jupi>
Jak stestuje to dam znac jak sie sprawuje ale dopiero w okolicach zimy (wiadomo mroziki :D i rozruch ) czy faktycznie taki olej jest lepszy od mineralnego .
Napisze jeszcze czy silnik sie wyciszył czy chodzi glosniej bo narazie w miare fajnie na lotosie pracuje ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez Borys » 3 sie 2009, 23:30

Baza oleju przy zachowaniu tej samej normy gęstości 15W nie może mieć teoretycznie innych własciwości zimą. Ten semi to pewnie i tak w 90% mineral ale to 10% może mieć składniki lepiej czyszczące i chroniące silnik.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez tommyb » 3 sie 2009, 23:51

to nie rozumie dlaczego Carlube produkuje 2 mozna powiedziec teoretycznie te same oleje i jest inna metka -na 1 15w40 mineral , a drugi 15w40 semi ???? :| a cenowo jest niewielka rozbieznosc ??
Czyzby kolejny chwyt marketingowy ? <killer> :|

Dla zainteresowanych podaje linki do tych oleji

http://www.carlube.co.uk/index.cfm?product=69


http://www.carlube.co.uk/index.cfm?product=65


Roznia sie nawet naklejkami i butelkami <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez travisowski » 4 sie 2009, 00:59

tommyb napisał(a):Narazie to garsc ludzi wie o takim oleju-mysle ze jest to chyba jakas nowosc


zadna nowosc. tak samo jak syntetyczny 10w oraz 15w.carlube to zadne odkrycie roku. marka jak mase innych.

ludzie nie maja czasu wnikac w tematy olejowe


Borys napisał(a):Ten semi to pewnie i tak w 90% mineral ale to 10% może mieć składniki lepiej czyszczące i chroniące silnik.

dokladnie
ale i tak lepiej przy gestosc 15w zastosowac pol syntetyka chociaz korzysci nie beda spektakularne. no moze spokojniejszy sen i lepsze samopoczucie.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Globy » 4 sie 2009, 10:14

Tak, macie rację – podobnie 10W60 to syntetyk <usmiech>

Rynek olejowy w Polsce w 2009 r. – króluje Mobil => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,6891617,D ... oleju.html
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Krisek » 4 sie 2009, 20:37

Borys napisał(a):Baza oleju przy zachowaniu tej samej normy gęstości 15W nie może mieć teoretycznie innych własciwości zimą. Ten semi to pewnie i tak w 90% mineral ale to 10% może mieć składniki lepiej czyszczące i chroniące silnik.


Przypomnienie semi sytnetyczny to taki lekki chwyt marketingowy syntetycznej bazy w wiekszosci oleji jest tyle co nic ....

15W Min/Semi
vs
15W PAO/Ester

PAO ester bedzie mial wyzsza plynnosc niz MIN/SEMI w ujemnej temp.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krisek » 4 sie 2009, 20:52

spalanie oleju moze grozic uszkodzeniem katalizatora
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez cemoi » 4 sie 2009, 23:27

Tak względem 10w40 sami zobaczcie:

http://odsiebie.com/pokaz/4593985---9e44.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 23:04
Posty: 38
Skąd: Suwałki
Auto: VECTRA C 2.0T 230KM

Postprzez travisowski » 5 sie 2009, 10:55

cemoi napisał(a):Tak względem 10w40 sami zobaczcie:


kolejna osoba ktorej nie chce sie przeczytac calego watku

ile razy ten test bedzie wrzucany w ten watek? to juz sie robi nudne tak samo jak nudny jest ten test nad ktorym debatowano juz na nie jednym forum. zwykla sciema ustawiona pod kontem finansujacego

jak bys przeczytal caly watek to bys wiedzial ze link ten byl juz kilkukrotnie

kolego poszukaj w necie cos ciekawszego czego jeszcze nie bylo.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez MacManus » 5 sie 2009, 17:38

Chciałbym poprosić koleżanki/kolegów o opinię.
Przeczytałem kilkadziesiąt pierwszych stron tego wątku szukając odpowiedzi na pytanie: czym zalać? ;)
Moje auto to '95 323f BA KF z przebiegiem realnym ponad 240 kkm. Silnik w stanie najprawdopodobniej bardzo dobrym, po prawie generalnym remoncie w 2008 roku (niestety nieudokumentowanym, ale auto solidnie sprawdzone przed zakupem). Od tego czasu do teraz pojony półsyntetycznym Shell'em Helix Plus 10w40. Silnik, jeśli spalił olej, to w granicach 0.1l na 5 kkm, więc nie jest źle.
Zachęcony paroma wypowiedziami zacząłem skłaniać się do zmiany oleju na syntetyk Midlanda: Synqron 10w50.
Nie mam wielkiego doświadczenia w tej kwestii, dlatego pomimo długiej lektury proszę o doradzenie mi: dobry czy zły wybór?
Pozdrawiam,
MacManus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 02:08
Posty: 109
Skąd: TriCity
Auto: w oczekiwaniu na skośnookie coupe...

Postprzez Grzyby » 5 sie 2009, 17:44

MacManus, jeśli silnik jest po remoncie to zalej go syntetykiem np. złotym Lotosem.
Nie ma potzreby pakowania do niego Synqrona.
W mojej poprzedniej 626 miałem 90kkm po remoncie i śmigałem na tym właśnie Lotosie. Zero ubytków. Olej bardzo dobry (wbrew niektórym opiniom) a na dodatek całkiem niedrogi.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krisek » 5 sie 2009, 17:56

Regularne Zmiany + Lotos ( jw )+ Dobry Filtr powietrza ( TZN nie KN ani inne wynalazki )
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki