Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?

Postprzez Mirekin » 7 lip 2009, 21:43

andree napisał(a):
marakus napisał(a): Ile masz najechanych kilometrów?

ok 170 000, ale czy to prawda..,
ja nie wiele jeżdże.. ok 10 – 12 000 na rok.., zastanawiam sie nat tym specyfikiem do mycia/czyszczenia hydrauliki, pewno nie wiele kosztuje, a może pomaga.. ??,
a to stukanie mnie wku... <killer> , tak to autko super sie prezentuje, ładnie jeździ itd.. :)

Moja mazda 626 1,8 16v.GE. 1993r.Zawory zaczęły klekotać po przebiegu ok.245 kkm.Cykały z różnym natężeniem,raz głośniej raz ciszej,raz jeden, raz kilka.Mechanik radził wymienić popychacze zaworów.Sam zresztą nie wiedział co dokładnie wymienić i mówił że się nie opłaca,żeby tak jeździć.Proponował zmianę oleju na mineralny(ja wlewam półsyntetyk Lotosu)Wymieniłem olej nadal na półsyntetyk i klekotanie ustało....ale na ok 1500 km.Po lekturze na tutejszym forum zdecydowałem się na wymianę zaworka ze sprężynką i zawleczką w kąplecie.Kupiłem go w Salonie Mazdy,maja je (czekałem tydzień)Cena bodajże 55 zł.Zaworek w pompie olejowej wymieniłem i jest super.Nie stukają już w ogóle.Przejechałem ok.8 tys km i nie klekoce.Radzę to samo.Pozdrowienia dla forumowiczów.
Mirekin
 

Postprzez andree » 8 lip 2009, 07:08

Mirekin napisał(a):.Po lekturze na tutejszym forum zdecydowałem się na wymianę zaworka ze sprężynką i zawleczką w kąplecie.Kupiłem go w Salonie Mazdy,maja je (czekałem tydzień)Cena bodajże 55 zł.Zaworek w pompie olejowej wymieniłem i jest super.Nie stukają już w ogóle.Przejechałem ok.8 tys km i nie klekoce.Radzę to samo

ja też sie właśnie naczytałem o tym zaworku i pojechałem do owego mechanika celem wymiany, ale on stwierdził że najpierw ciśnienie trzeba zmierzyc , zaworek utrzymuje ciśnienie i jeżeli by winowajcą miał byc legendarny zaworek , to z ciśnieniem by była lipa.., ale ciśnienie jest OK :|,
mechanik naprawia mazdy 16 lat, więc chyba powinienem mu wierzyc ..,
zaworek zmienic zawsze można, koszt niewielki, ale czy akurat w moim przypadku jest to konieczne i czy pomoże ??
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez KIRRO » 3 sie 2009, 20:51

Witam mam MAZDĘ 626 1.8 1996 a dokładniej 25.01.1996 , przejechałem tylko 5kkm, oleju dolałem po wymianie tylko 0.2l na 5kkm stan licznika?(na pewno przekręcony) naczytałem się róznych postów na temat popychaczy. U mnie wygląda to tak że zanim zgaśnie kontrolka oleju a trwa to ze 2 sek. jak zimny to tłuką ostro, potem cykają... to że zimne cykają ujdzie, milkną po rozgrzaniu, ale jak się dobrze rozgrzeje to zacznie jeden stukać, czasami 2 i 3, a to już wkurza bo silnik pracuje jak rozregulowany polonez. Czytałem że problem zaworka dotyczy silników do roku 95, ale czy dotyczy w takim razie mojego, wyprodukowanego już w 96? zastanawiam się czy wymienić popychacze ale zapytam was jeszcze czy czepiać się zaworka? Koszt niewielki ale roboty trochę jest a nie mam kanału. Proszę o wskazówki. Pozdrowienia dla wszystkich!!!
Początkujący
 
Od: 3 sie 2009, 19:33
Posty: 6
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: 626 1.8 GE 1996

Postprzez andree » 4 sie 2009, 07:55

KIRRO napisał(a): Czytałem że problem zaworka dotyczy silników do roku 95, ale czy dotyczy w takim razie mojego, wyprodukowanego już w 96?

moja jest z 97 roku i tez "cyka" ;) , co prawda na rozgrzanym i delikatnie, ale cyka 1, lub 2 zawory, czy popychacze (nie znam sie mechanikiem nie jestem ;) ), ale podobno nie z powodu zaworka.., bo ciśnienie jest prawidłowe..,

KIRRO sprawdź jakie masz ciśnienie, jeżeli jest ok, to nie będzie wina zaworka..(chyba),
mnie mechanik polecił "mycie" hydrauliki.., za miesiąc przy zmianie oleju zastosuje ten "specyfik".., zobaczymy :) , mechanior powiedział że w 30-40% silników pomaga mycie zaworów, popychaczy, bo lekkie cykanie spowodowane jest zabrudzeniem..

a wymiana zaworów.., popychaczy.. :) , wybij sobie z głowy, koszty..... ;) , chyba że chcesz pakowac kase w 13 letnie auto..
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez rafi201 » 4 sie 2009, 11:58

Witam.
Podepne sie bo widze tu ekipe, która może mi pomóc...
Nie mam co prawda (jak na razie, odpukac...) problemów z zaworami ale z czystej żądzy wiedzy :)
chciałbym wiedziec jak sa zbudowane zawory w mojej madzi.
Widze z postów, że w GE macie szklanki z hydraulicznymi popychaczami zaworów (nie myle się?),
czy takie same są w mojej GF z 2000 roku?
Ktoś mi powiedział, że nie, tylko "płytki" ale nie bardzo mogłem znaleźc cokolwiek w necie na temat zaworów-plytek...

Pozdrawiam – Rafał
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Andrzejw » 11 sie 2009, 12:49

u mnie zaczynają stukac jak kończy sie olej ( spalanie około litra na tysiąc km ) to już u mnie standard – słysze stukanie – musze dolac oleju – ma to wg mnie bezposredni zwiazek z rodzajem i ilościa zalanego oleju.

Jezdziłem ciagle na pólsyntetyku przebieg 300tysięcy km !!! teraz wlałem mineralny – sprawdze co to da – samochód dymi przy dociśnięcu gazu – planuje wymiane silnika na inny.
Tylko pytanie jak sprawdzić czy silnik ze szrotu będzie lepszy od tego który mam – przed włożeniem go :)
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez Bimbak » 11 sie 2009, 13:13

KIRRO napisał(a):zastanawiam się czy wymienić popychacze ale zapytam was jeszcze czy czepiać się zaworka?

To co opisałeś to typowe objawy wadliwego/starego typu zaworka pompy oleju. Daj spokój popychaczom, przynajmniej narazie. Możliwe że po ywmianie zaworka silnik nadal będzie odzywał się popychaczami podczas odpalania ale na pewnie nie na dłużej jak na ułamek senkundy. U mnie po wymianie zaworka stukanie ustało całkowicie nie zależnie od stanu oleju.
rafi201 napisał(a):czy takie same są w mojej GF z 2000 roku?
Ktoś mi powiedział, że nie, tylko "płytki" ale nie bardzo mogłem znaleźc cokolwiek w necie na temat zaworów-plytek...

GFki (JMZGF12P2, JMZGF12F2, JMZGF12F5, JMZGF14P2, JMZGF14P5, JMZGF14F2, JMZGF14F5, JMZGF14S2, JMZGF12S5) nie mają już hydraulicznych popychaczy. Tak jak ci powiedziano – do regulacji luzu zaworowego służą tutaj "płytki"
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez KIRRO » 13 sie 2009, 11:20

[quote bimbak]To co opisałeś to typowe objawy wadliwego/starego typu zaworka pompy oleju. Daj spokój popychaczom, przynajmniej narazie. Możliwe że po ywmianie zaworka silnik nadal będzie odzywał się popychaczami podczas odpalania ale na pewnie nie na dłużej jak na ułamek senkundy. U mnie po wymianie zaworka stukanie ustało całkowicie nie zależnie od stanu oleju.[/quote]

Bimbak a z którego roku masz mazdę?może po prostu masz wyprodukowaną przed 95. Wiesz może jakie powinno być ciśnienie oleju? pozdrawiam
KIRRO
Początkujący
 
Od: 3 sie 2009, 19:33
Posty: 6
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: 626 1.8 GE 1996

Postprzez den » 13 sie 2009, 15:11

rafi201 napisał(a):Ktoś mi powiedział, że nie, tylko "płytki" ale nie bardzo mogłem znaleźc cokolwiek w necie na temat zaworów-plytek...
Pozdrawiam – Rafał


Podepnę się pod temat i podobnie jak "rafi201" wielka prośba o informacje, jak się reguluje te zawory, przynajmniej w sposób ogólny, bo nie idzie wytrzymać klekotu w moim aucie, zaworek zmieniony i dalej jest tak samo. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich.
den
 

Postprzez Bimbak » 17 sie 2009, 11:00

KIRRO napisał(a):Bimbak a z którego roku masz mazdę?może po prostu masz wyprodukowaną przed 95. Wiesz może jakie powinno być ciśnienie oleju?

Oczywiście, mam mazdę z przed 95 ale sam rocznik nic ci nie powie. Może któryś z poprzednich właścicieli wymieniał silnik i ttrafiłna ten sprzed liftu, sprężyna zaworka też nie jest wieczna, z czasem mogła się po prostu poddać – czyli masz nowy typ zaworka i sprężynę ale ona już nie spełnia swojej roli.
Manual podaje ciśnienie oleju dla GE FS 393 – 490 kPa (57 – 71 psi). FP dotyczą raczej te same wartości – ale to tylko moje zdanie.
den napisał(a):Podepnę się pod temat i podobnie jak "rafi201" wielka prośba o informacje, jak się reguluje te zawory, przynajmniej w sposób ogólny, bo nie idzie wytrzymać klekotu w moim aucie, zaworek zmieniony i dalej jest tak samo. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich.

Czytaj uważnie – pisałem o tym wyżej, sprawdź VIN swojego auta, jesli zaczyna na tak jak któryś z podanych przykładów to znaczy że masz płytki. Jeśli inaczej to prawdopodobnie tez masz płytki ale pewien nie jestem :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez den » 17 sie 2009, 14:03

Witam, vin swój sprawdziłem i zgodnie z tym, co napisał "Bimbak" mam Nr JMZGF14S2, więc bez hydraulicznej regulacji zaworów. Moje pytanie dotyczy, czy można dokonać samemu regulacji zaworów, gdyż wcześniej wymieniłem zaworek jednak klekot zaworów jest cały czas i niema znaczenia czy silnik zimny, czy też ciepły. Jeśli ktoś mógłby podzielić się wiedzą jak się reguluje zawory za pomocą płytek będę wdzięczny. pozdrawiam den.
den
 

Postprzez Bimbak » 17 sie 2009, 14:40

mogę napisać tutaj tylko tyle:
Procedura regulacji luzu zaworowego jest opisana w manualu :)
Można wszystko, jeśli się ma odpowiednie umiejętności i narzedzia. Osobiście jednak nieinteresuje mnie to – mam MX-6 GE z HLA
Być może ktoś lepiej zorientowany ci pomoże.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez antyk » 22 sie 2009, 15:29

witam!

jestem wlasnie na uropie we wloszech i niestety wystapil u mnie rowniez problem stukania zaworow :| pytanie czy przejechanie okolo 1000 km moze niesc za soba jakies powazniejsze konsenkwencje?
antyk
 

Postprzez dada71 » 27 paź 2009, 13:25

WITAM
BARDZO PROSZE O RADE,CHCIALEM WYPLUKAC SILNI PREPARATEM WURT-http://www.allegro.pl/item760659153_wurth_dodatek_do_oleju_dymi_stuka_sprawdz.html-MAZDA XEDOS 6,1997 ROK,140KM PONIEWAZ MAM KUPE SYFU W NIM,PO ZMIANIE OLEJU I PRZEJECHANIU 1000KM JEST CZARNY JAK SMOLA,CZY JEST TO BEZPIECZNE I CZY NIE ROZSTRZELNI SILNIKA,CZY NIE BEDZIE ZADNYCH WYCIEKOW
BARDZO PROSZE O ODP,DZIEKUJE I POZDRAWIAM
dada71
 

Postprzez MazDarek » 27 paź 2009, 14:01

dada71, jak teraz silnik masz szczelny to nic nie powinno się dziać. Ja po 160 kkm zmieniłem olej z półsyntetyka na syntetyk i przy każdej zmianie robię płukankę preparatem firmy STP. Silnik trochę się wyciszył i nic się nie rozszczelniło.

Prośba na przyszłość – pisz normalnie, tzn. bez caps locka.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez Redoo » 28 paź 2009, 14:03

Jeżeli silnik ma taki przebieg jak podajesz to nie powinno być żadnych jej,możesz przepłukać później pilnować wymian oleju i stosować dobry olej
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Mazda0202 » 31 paź 2009, 21:13

Mam problem z pykającymi popychaczami w Maździe 626 GE z 93 r. 2.0 benz. + gaz , ale nie jest on typowy. Otóż rok temu wymieniono mi silnik na we Wrocławiu, rzekomo na motor z 96r. Jakiez było moje zdziwienie, kiedy po pokręceniu sie po mieście, zaczynał cykać popychacz. Było to dosyć delikatne, więc problem zbagatelizowałem, ale kilka dni temu, wymieniałem kompletny rozrząd (pasek, rolki i napinacz) oraz tarcze z klockami – równiez w tym samym warsztacie i postanowiłem zainwestować w rozwiązanie cykającego problemu. Zamówili mi opisywany szeroko na forum zaworek w AZ moto czy auto i wymienili....

Wracając do domu, kiedy nagrzał się silnik, przeżyłem szok, bo mój cichy dotychczas silniczek zaczął klekotać jak diesel!! Także w czasie jazdy przy dużych prędkościach, co wcześniej nie miało miejsca. Wiele bym dał, za powrót do stanu sprzed wymiany...

Nazajutrz wróciłem do wspomnianego serwisu, ale właściciel rozłożył ręce – przecież wymieniliśmy zaworek na nowy, te silniki tak maja i już – usłyszałem odpowiedź.

Jedyne, co udało mi sie uzyskać, to szybki termin wymiany zaworka na ten poprzedni, ale nie wiem czy to coś pomoże, a może zamówic jeszcze raz nowy zaworek, może u innego dostawcy? Czy może ktoś coś doradzić?
Ostatnio edytowano 1 lis 2009, 10:50 przez Mazda0202, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2009, 13:36
Posty: 8
Skąd: Świdnica
Auto: 626 GE 2.0 benz. + gaz

Postprzez zibi626 » 31 paź 2009, 23:16

Mazda0202 napisał(a):Jedyne, co udało mi sie uzyskać, to szybki termin wymiany zaworka na ten poprzedni, ale nie wiem czy to coś pomoże



Mazda0202 napisał(a):Czy może ktoś coś doradzić



Ja bym został przy nowym zaworku..ja też wymieniłem i przez jakiś czas była cisza a teraz znów klekotają zawory..przyzwyczaiłem się i tyle :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez majkes » 1 lis 2009, 11:30

zibi626 napisał(a):Ja bym został przy nowym zaworku..ja też wymieniłem i przez jakiś czas była cisza a teraz znów klekotają zawory..przyzwyczaiłem się i tyle


ja po wymianie zaworka tez miałem cisze jakiś czas. potem znów zaczęły klekotać.pokombinowałem troszke z olejem i nic nie dało...aż tu nagle przestało klekotać.teraz mam cisze i jest fajnie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 23:09
Posty: 101 (1/0)
Skąd: Janikowo
Auto: ZWYKŁY XEDOS

Postprzez Mazda0202 » 3 lis 2009, 12:41

A ile czasu/kilometrów upłynęło od wymiany zaworka do nastania błogiej ciszy? ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2009, 13:36
Posty: 8
Skąd: Świdnica
Auto: 626 GE 2.0 benz. + gaz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6