Gaśnie, falują obroty

Postprzez grabu122 » 2 sie 2009, 15:53

W trybie serwisowym obroty są stabilne jak skała, bo ecu nie koryguje wyprzedzenia zapłonu.

A zadam takie głupie pytanie :) jak zachowuje się silnik, jakby tak cały czas jezdzić w trybie serwisowym ;)
Nigdy nie przeprowadzałem u siebie diagnostyki błędów ECU i stąd moja ciekawość
I jeszcze takie pytanie.... mamy jakąś awarię, wymienimy np. przepływomierz, ecu zarejestrował błąd, a my po wymianie nie zresetujemy pamięci, czy to w czymś przeszkadza???
I jeszcze jedno ;) (wybaczcie) piszecie, że czynności serwisowe takie jak np. ustawianie zapłonu, regulacja wolnych obrotów należy robić z właśnie w tym trybie.... a widziałem w warsztacie jak "fachman" podkręca obroty na przepustnicy na 100% bez tego trybu i.... obroty się podniosły czyli..... NIEWIEM...... :D z wszelakiej "elektroniki" samochodowej jestem zielony jak trawka na wiosnę <jelen>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Pioteq25 » 2 sie 2009, 16:06

sebas0026 napisał(a):po to zostal wymyslony i zainstalowany zeby spelnial swoje zadanie (recyrkulacja spalin). czy nie prawda ? a zaslepienie to jest pujscie na latwizne. Ja osobiscie nie potrzebuje zaslepic bo nie mam ze swoja mazda zadnych problemow, ani oleju nie bierze ani zadnych bledow nie ma, ladnie sie wkreca serwisuje ja na orginalnych czesciach jednym slowem bajka.


Nie wiesz jak działa egr i jakie ma to negatywne skutki dla silnika :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sebas0026 » 2 sie 2009, 16:18

negatywny wplyw na silnik ma egr zaslepiny. I nie licytuj sie ze mna kolego za co odpowiaa egr. Pewnie komputer wywalal ci blad 17, albo 16, 28, 29 albo ktorys podobny a ty wpadles na genialny pomysl zaslepienia go. W alfach i fiatach tez tak robia genialni fachowcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Pioteq25 » 2 sie 2009, 17:47

Po pierwsze primo to wytłumacz wszystkim jaki negatywny skutek ma zaślepienie egr dla silnika a może dla środowiska?
Po drugie primo to zaślepiłem egr nie ze względu na błędy, bo sam egr działa prawidłowo nawet zrobiłem mu dokładne czyszczenie. Zaślepiłem egr tylko i wyłącznie żeby nie pakować z powrotem spalin do silnika, a jedynie czyste zimne powietrze. Ecu nie rejestruje błędów, bo wtyczka od egr jest założona i sam zaworek działa prawidłowo, a że rura jest zaślepiona, to tego ecu już nie wykryje :P
Robiłem nawet pomiar spalin po zaślepieniu egr i wszystko było z zapasem w normie, tak więc nie mądruj się tu kolego jak nie znasz tego silnika.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sebas0026 » 2 sie 2009, 18:09

pewnie przez ta samorobke masz 200KM pod maska. Bezsen jest poprawiac cos co zostalo zaprojektowane przez konstruktorow i nie zostalo zmienione w pozniejszych modyfikacjach. Jak dla mnie to twoje przerobki maja dla mnie obojetny wplyw na srodowisko czy twoj silnik. A po drugie schodzisz z prowadzonego watku tutaj kolego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez andrzej-w » 2 sie 2009, 18:38

sebas0026, rozwin temat negatywnego wplywu zaslepienia EGR na silnik, bo mnie to baardzo zaciekawilo
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez sebas0026 » 2 sie 2009, 19:07

nigdy nie bylem taki madry i sobie sam nie zaslepialem bo stwierdzam " po co " od tak kazdy uzytkownik mazdy powinien sobie to zrobic z tego zrozumialem od Piotreq25 Nie dzialajacy zawor egr pododuje szarpanie, przycinanie sie auta. Jak dziala wszystko ok to nie widze powodu zaslepiania go.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez martin88go » 2 sie 2009, 20:44

otoz u mnie wlasnie ten zawor egr jest zaslepiony. tzn nie do konca. przy kolektorze wylotowym jest zaspawane, a rurka ktora biegnie pod przepustnice nie jest. i tak mam caly czas od kad auto nabylem. jednak przytykajac ta rurke tez nie odczuwam zadnej zmiany w falowaniu obrotow. mozliwe ze to wlasnie przez ta nie zatkana rurke cos moglo sie po...upic? i ze trzeba by bylo szukac tam glebiej? za nia?
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 22:12
Posty: 15
Skąd: Świbie
Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.

Postprzez monisiulenka » 18 cze 2012, 15:19

Cześć :) Od ponad 2 lat jestem dumną posiadaczką pięknej mx3 mojego oczka w głowie i w ogóle ale ostatnio coś mi wariuje i nie bardzo wiem o co chodzi (przynajmniej teraz jestem pewna, że nie wiem co jej dolega). Mianowicie po krótce przedstawię jej historię. Przy zakupie, moja madzia miała instalcję LPG, no ale nie mogłam do tego dopuścić, gdyż moim zdaniem to zabójstwo dla samochodu(i to tylko moje zdanie) więc zrezygnowałam z jeżdżenia w gazie i odłączyłam instalację (oczywiście u fachowców). Od tamtej pory gdy to zrobiłam nie miałam najmniejszego problemu z nią. Aż tu nagle bach. Nie wiem o co chodzi. Odpalam ją a ona łapie pochodzi dwie sekundy i gaśnie. I tak ciągle myślałam, że coś jest z kopułką od zapłonu to ją wymieniłam, ale nic nie pomogło. I dobra od miesiąca już ją palę na PYCH i nie chce mi sie tak postępować, bo w koncu rozrząd rozwalę, czy jakiś gwint. No i gdy już ją odpalę na pych to obroty sięgają czasem niemal 2,5 tysiaca na luzie!! Ja nie wiem co jej jest, pomóżcie, bo przecież nie sprzedam mojego skarba!! Będę bardzo wdzięczna!! BAAARDZO!! <ok> <ok> <ok> <płacze>
Początkujący
 
Od: 18 cze 2012, 15:08
Posty: 4
Auto: Mazda Mx3 1,6 ; 16V
1993 (1598cm3)
89 KM:)))

Moja ślicznoootka

Postprzez janiszzz_mx3 » 18 cze 2012, 20:06

Przepustnica chodzi bez problemów? Nie spadł jakiś wężyk :) albo rozszczelnił się dolot? Po odpaleniu jak to jeździ? Przy odpalaniu próbowałaś lekko gaz naciskać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mardock007 » 18 cze 2012, 23:16

No właśnie podaj więcej szczegółów jak sie zachowuje podczas jazdy itp itd. Szarpie, obroty falują czy jak? Najlepiej jak sprawdziłabyś najpierw błędy w ecu... Jak to zrobić opisane jest bardzo dokladnie kilka tematów wyżej:-D nie radzę jeździć po pseudo elektromechanikach... Zacznij droga koleżanko od tego właśnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez monisiulenka » 19 cze 2012, 00:39

Jak już w końcu odpalę na ten pych to obroty falują, ale oczywiście nie pomiędzy normalnymi mam na myśli 900 czy 1200 tylko pomiedzy 2000 a 2500! Hmm chłopcy proszę Was może i trochę się znam na tej mojej Madzi, ale jestem laikiem jeśli chodzi o słownictwo którym się posługujecie <płacze> . Obroty w ogóle praktycznie nie osiągają normalności. Nie ważne czy silnik ciepły, czy zimny ciagle utrzymuje duze obroty. Dzisiaj złapałam się za głowę, jak prawie 3000 na luzie miała! Boję się, że może po prostu być coś poważniejszego... Na początku w ogóle nie chciała odpalać ale wymieniłam tą kopułkę zapłonu i już było ok. Później myślałam, że może jakieś przebicie na masie jest. Bo w sumie to pokręce 3 razy i juz akumulator mi pada. Nie wiem co jest grane. Nie mam do kogo z nią iść a wiecie jak jest z mechanikami. Ostatnio właśnie byłam jak gasła mi w czasie jazdy. Od początku mówiłam mechanikom, ze pewnie pompa jest do wyrzucenia a oni wszystko wymienili przy okazji kolektor i na koncu okazalo sie, ze serio pompa padła, dlatego wolę najpierw skonsultować.
Początkujący
 
Od: 18 cze 2012, 15:08
Posty: 4
Auto: Mazda Mx3 1,6 ; 16V
1993 (1598cm3)
89 KM:)))

Moja ślicznoootka

Postprzez monisiulenka » 19 cze 2012, 00:40

No i oczywiście.. Gaz też próbuję naciskać przy odpalaniu i nici..
Początkujący
 
Od: 18 cze 2012, 15:08
Posty: 4
Auto: Mazda Mx3 1,6 ; 16V
1993 (1598cm3)
89 KM:)))

Moja ślicznoootka

Postprzez dominik1330 » 19 cze 2012, 19:25

może potencjometr przepustnicy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2011, 21:41
Posty: 53
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v

Postprzez mardock007 » 20 cze 2012, 21:46

Skoro wymiana kopułki pomogla to ja bym szedł dalej ta droga świece kable kopułka nowa juz masz palec no i ten slynny aparat zapłonowy. Moze masz z kimś to podmienic co? Ale najpierw tak jak pisałem i ktoś tez o tym wspomnial. Najpierw diagnostyka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez Kurczak85 » 20 cze 2012, 22:51

witam ehh mianowicie problem wydaje sie smieszny lecz niejest chodzi o to ze silnik gasnie po zejsciu z wysokich obrotow ale na biegu jalowym na biegu od 1-do 5 jest wszystko dobrze czyli podczas jazdy . na postoju dodaje gazu powiedzmy do 6000 zabieram noge z gazu obroty spadaja silnik sie krztusi i gasnie ??? ma ktos jakis pomysl podcisnienie czy cos innego
Początkujący
 
Od: 22 sty 2011, 14:06
Posty: 10
Auto: Mazda Mx3 1.8 V6

Postprzez maris801801 » 21 cze 2012, 08:13

silniczek krokowy do wyczyszczenia.
pzd!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Kurczak85 » 22 cze 2012, 11:27

silniczek krokowy byl wymieniony tyle ze na uzywke hmmm ale raczej watpie w silniczek krokowy ktos ma jakies inne pomysly
Początkujący
 
Od: 22 sty 2011, 14:06
Posty: 10
Auto: Mazda Mx3 1.8 V6

Postprzez inzmbl » 27 sie 2012, 23:32

grabu122 napisał(a):
W trybie serwisowym obroty są stabilne jak skała, bo ecu nie koryguje wyprzedzenia zapłonu.


A zadam takie głupie pytanie :) jak zachowuje się silnik, jakby tak cały czas jezdzić w trybie serwisowym ;)

Nigdy nie przeprowadzałem u siebie diagnostyki błędów ECU i stąd moja ciekawość

I jeszcze takie pytanie.... mamy jakąś awarię, wymienimy np. przepływomierz, ecu zarejestrował błąd, a my po wymianie nie zresetujemy pamięci, czy to w czymś przeszkadza???

I jeszcze jedno ;) (wybaczcie) piszecie, że czynności serwisowe takie jak np. ustawianie zapłonu, regulacja wolnych obrotów należy robić z właśnie w tym trybie.... a widziałem w warsztacie jak "fachman" podkręca obroty na przepustnicy na 100% bez tego trybu i.... obroty się podniosły czyli..... NIEWIEM...... :D z wszelakiej "elektroniki" samochodowej jestem zielony jak trawka na wiosnę <jelen>


Czy mógłbym kogokolwiek prosić o odp na powyższy post? bo ja mam identyczne pytanie. Walczę od tygodnia i nie mogę wywalczyć – śruba od bypasu kręci się kilka obrotów zanim w ogóle zacznie silnik reagować a i tak nie ma potem różnicy czy jest na max wkręcona czy nie. Obroty robią co chcą, ssanie się ciągle włącza, po odpięciu krokowca jest ok – ale nim steruje komputer na jakieś podstawie przecież.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez D4NI3L » 28 sie 2012, 10:34

błędy w kompie sprawdzałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323