Problem z odpaleniem silnika

Postprzez matysh » 30 lip 2009, 23:32

TomK napisał(a):a skąd ty takie drogie świece wziąłeś.

Autoland – Olsztyn
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez /V6 » 30 lip 2009, 23:42

a skąd ty takie drogie świece wziąłeś.

Jest kilka oznaczeń świec NGK, różnią się ceną i trwałością. Najtańsze w InterCarsie kosztują 64zł (bez zniżek) a najdroższe 120zł. Oczywiście komplet do V6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Lukano » 31 lip 2009, 11:29

TomK napisał(a):a skąd ty takie drogie świece wziąłeś.

No właśnie, nie zauważyłem, że to V6.
Ale skoro do mojej R4 kosztowały 38 złotych, to dwie więcej nie będą aż tyle więcej kosztować.
Ale nawet jak by 100 kosztowały nadają się i tak tylko do wymiany.
/V6 napisał(a):kilka oznaczeń świec NGK, różnią się ceną i trwałością.

a jakie to są? Ja tam zkładam zawsze tylko takie jak fabryka przewiduje i tyle.
Lepsze to są platynówki, ale to jakieś 50 zeta za sztukę.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez TomK » 31 lip 2009, 12:02

tak jak patrze w katalogu IC to są 3 rodzaje świec do V6 (BKR6E-11 i V-Line nr 14) i ich koszt w okolicach 10zł. Takie przewiduje producent. Są jeszcze jakieś BKR6EIX-LPG po 82zł/sztuka. Więc jakby nie patrzeć to koszt mniejszy niż 60zł. W każdym bądź razie trzeba wymienić i patrzyć co dalej.
http://superslub.blogspot.com/

http://koryszko.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Postprzez Lukano » 31 lip 2009, 12:35

A
TomK napisał(a):BKR6E-11 i V-Line nr 14

to jest można powiedzieć to samo. V- line ma tylko dolną elektrode w kształcie v i niby jest nowsza.
A te do LPG to lipa. Zostają jeszcze platynki, nie pamiętam symbolu w tym momencie. Ale one kosztują 50 złotych sztuka po rabatach w IC, za to producent przewiduje wymianę po 70 kkm.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mukaddim » 31 lip 2009, 17:58

Więc tak. Po wymianie świec nic się nie polepszyło. Wtedy chciałem zobaczyć jak ona trzyma obroty. Chciałem utrzymać na 2 tys, póżniej na 3, ale obroty były falujące +-0,5tys. ja się wk*rwiłem, deptnąłem do spodu gazem, że się rozkręciła do 5 tyś, puściłem pedał i...cud, zatrzymała się pod jedynką i równiutko trzyma obroty, dałem jej chwilę popracować, póżniej sprawdziłem jak z utrzymaniem obrotów – ideał. Co się to stało nie wiem ale myślę że to od stania.
Teraz jeszcze pytanie – za ile czasu ma się nagrzać chłodnica? Ona pracowała gdzieś 3-4 min i chłodnica nie zmieniła temperatury, tak ma być? Czy trzeba coś wymieniać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lip 2009, 18:10
Posty: 11
Skąd: Rzeszów

Postprzez Cingular » 31 lip 2009, 18:13

jest ok po takim czasie chłodnica powinna by źimna nic sie nie przejmój :) a jaki ty tam masz silnik bo fotki wkleiłeś zwykłej 4 cylindrówki z tego co widze a wszyscy pisza o V :P
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez mukaddim » 31 lip 2009, 21:22

tak, mam 4 cylindry :D
Dzięki wszystkim.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lip 2009, 18:10
Posty: 11
Skąd: Rzeszów

Postprzez imperator88 » 1 sie 2009, 23:04

jechałem sobie moją mx3 i nagle ja mi z gasła gaz nie reagował zaciągnałem ją do mechanika powiedzial ze cewka wymieniłem i najperw paliła a potem znowu to samo co moze byc przyczyną ? prosze o pomoc pompa działa na 100% sprawdzał mechanik czy to może byc taka mała czarna kostka która odchodzi od cewki?
imperator88
 

Postprzez loockas » 2 sie 2009, 10:57

Stawiam na aparat zapłonowy, a konkretnie moduł. Jaki silnik i który rocznik? Początkowo elektryk też chciał mi cewke wymieniać. Jest osobno, mało prawdopodobne żeby się jej coś stało. Uparłem się, że to moduł, ale gość był bardziej uparty. Przyjechał tadziol, zdiagnozował, wymieniłem aparat i koniec problemów od 2 lat.

To, że ci odpaliła po wymianie cewki to kompletny przypadek. U mnie też odpalała raz na jakiś czas jak postała.

Jak masz 1.6 do 94 roku, to spasujesz aparat z 323/232F BG 1.6 16V.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez bobceusz » 3 paź 2009, 17:14

Witam!!!
Mam nadzieje, ze uda sie komus mi pomoc lub moze mial tez taka sytuacje, a problem wyglada nastepujaco.
W czasie jazdy spadly obroty i auto ustalo.
Zaczalem wiec sprawdzac od bezpiecznikow po pompe bo nie bylo jej slychac przy wlaczeniu stacyjki – okazuje sie , ze chodzi bardzo cicho. Nastepnie przewod przed wtryskami sciagnalem, aby upewnic sie, ze paliwo dociera i luz naprawde dobre cisnieniem.
W miedzy czasie zalatwilem sobie miernik bo iskra wygladala slabo.wymienilem swiece,sprawdzilem kable – sa ok. po sprawdzeniu aparatu zaplonowego okazalo sie, ze pomiary wychodza zle i nie mieszcza sie w normach( zgodnie z manualem) zamowilem wiec uzywany ale sprawny aparat zalonowy, sprawdzilem przed wymiana , jest ok i nadal nie ma iskry. Idac dalej sprawdzilem gniazdo zasilajace aparat zaplonowy te z 3bolcami i okazala sie ze bolec od lewej powinien byc zasilajacy a ma 0v ale za to prawy ma 12v tylko o tym w manual'u nic nie wspominali i tu wydaje mi sie, ze moze byc problem tylko ja nie mam pojecia co dalej ...
Bym zapomnial wspomniec, ze zmontowalem rowniez zestawik zgodnie z opisem na forum do diagnozy i nie pokazuje zadnych bledow.
Czy ktos wie o co tu chodzi ????

Bede wdzieczny za wszelki sugestie.
Ostatnio edytowano 3 paź 2009, 21:42 przez bobceusz, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 3 paź 2009, 16:32
Posty: 4
Auto: mazda mx-3 1,8 v6

Postprzez Borys » 3 paź 2009, 18:30

proszę o zmodyfikowanie nazwy tematu na zgodną z regulaminem
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez bobceusz » 3 paź 2009, 19:23

Sorrki , ale jakos nie moge doczytac sie nic na ten temat- co jest nie tak ?? :|
p.s. zmienilem cos ale nie wiem czy ok :)
Początkujący
 
Od: 3 paź 2009, 16:32
Posty: 4
Auto: mazda mx-3 1,8 v6

Postprzez bobceusz » 4 paź 2009, 15:33

widze, ze nikt nie ma pomyslu, pojecia co tam moze byc nie tak.
patrze na diagram i nie dochodze do zadnych wnioskow ... moze ktos bedzie mial jakis pomysl jak zerknie na diagram w linku ponizej :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 52c00.html


P.S. moze jest ktos w stanie sprawdzic napiecie na kostce (aparat zaponowy) tej z 3 bolcami, ktory bolec jest zasilany 12v przy wlaczonej stacyjce oczywiscie, bo moze cos w moim manualu jest opisane nie tak.
P.S. Mam manuala na cd do B6(1.6) i B8(1,8v6) to tak w razie potrzeb...
Początkujący
 
Od: 3 paź 2009, 16:32
Posty: 4
Auto: mazda mx-3 1,8 v6

Postprzez jędrek 20 » 12 paź 2009, 17:21

auto jak jest zimne to trzeba długo kręcić i dodać gazu to zapali szybciej ale odrazu nie wchodzi na obroty tylko stopniowo. co zrobić miał ktoś taki problem z góry dzięki
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Postprzez Cingular » 12 paź 2009, 18:20

pewnie świece padają sprawdz jak wyglądaja albo kable zapłonowe i nie pali na wszytskie garczki :) chodz gdyby kable były do pupy to jak by sie zagrzał to wtedy by bardziej przerywał sprawdz świece jak sie trzymaja i ewentualnie je wymień ;) koszt nie jest jakis oszałamiajacy 6 świec i nie potrzebnie zakłądałeś dwa podobne tematy mody cie zjedza za raz w całości :P
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez jędrek 20 » 12 paź 2009, 18:25

dzięki oglądałem tylko trzy świece te pierwsze to są dobre nie wypalone chyba ze na drugim wałku
jędrek
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Postprzez deinonychus » 16 paź 2009, 16:44

Witam, chciałbym się dołączyć do tematu bo mam podobny problem a nie chcę zaśmiecać forum.
Ja znowu muszę długo kręcić jak silnik jest odstany a im chłodniej tym dłużej, a wystarczy że go odpalę powiedzmy tylko na pół minuty to powiedzmy że później za godzinę odpala na dotyk. Dodam że mam nowy akumulator bo chciałem wyeliminować niektóre możliwości.
W dodatku wyżej opisana sytuacja pojawiła się po tym jak odkręcałem kolektor dolotowy a co za tym idzie odpinałem wszystko co było podłączone do silnika, wyciągałem wtryskiwacze, przepustnicę i rurkę EGR i zmieniłem olej z mobil'a na shell'a oraz wymieniłem stare świece, a tak wyszło że wcześniej miałem BKR5E-11 a teraz są BKR6E-11.
Jeśli ktoś się orientuje co mogłem zrobić nie tak, może jakiś błąd przy składaniu wszystkiego w całość a może to przez świece albo w co wątpię inny producent oleju bez zmiany lepkości (10w40).
Jak ciepły to odpala na dotyk, na zimnym też zawsze się uruchomi tylko teraz przy 5 stopniach musi obrócić wałem z 2 do 3 razy.

Czekam na wszystkie rady najlepiej podparte Waszym doświadczeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez mlody1921 » 16 paź 2009, 17:52

Zrób szczał czyli szybko przekręć kluczy tak zeby ''cyłko'' rozrusznikiem, wtedy pompka przepompuje ciśnienie, zrób tak raz albo dwa razy i wtedy próbuj odpalić, mi czasem nie chce od tyku odpalić cykne raz i od szczała pali
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez deinonychus » 16 paź 2009, 18:38

zawsze myślałem że samo włączenie zapłonu włącza pompkę, dlatego się pytam co do tego wnosi cyknięcie rozrusznikiem, przecież jakakolwiek praca rozrusznika poruszy wał i zmienią się początkowe warunki rozruchu, a przecież nie o to chyba chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323