Pielęgnacja lakieru

Postprzez Beny » 3 lip 2009, 21:59

wwd napisał(a):le kupiłem ostatnio coś takiego:
http://alejahandlowa.pl/tr/produkt/reka ... 94618.html
i jestem jeszcze bardziej zadowolony. Bardziej sie ślizga po lakierze więc powinna być delikatniejsza.
Do wycierania mam mikrofibry z "Jana Niezbęzdnego" kupione w realu – też dają radę.

mam taki sam zestaw,szczególnie polecam rekawice.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez malkolm » 13 lip 2009, 13:51

panowie, chciał bym zakupić jakieś urządzenie do nakładania wosku i polerowania auta , co polecacie?? oczywiście w grę wchodzi sprzęt klasy hobby, za jakąś rozsądną cenę .
ostatnio widziałem takie bardzo małe i poręczne urządzenie do jednej ręki, cena przestępna, bodajże 170 zł, bardzo leciutkie, pewnie i słabe,
za tą samą cenę można kupić szlifierkę kątową np bosha z regulacją obrotów, jakieś 1000 wat, a może coś innego polecicie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez dacula » 21 lip 2009, 20:43

cześć,

jakiego środka radzicie użyć do odświeżenia zewnętrznych plastików, chodzi mi o relingi i mocowania lusterek. Klika dni temu polerowałem lakier i na jego tle tak blado te elementy teraz wyglądają...

A i czym najlepiej odswieżyć "chromową" listwę od grila? Do lakieru użwywałem politury i wosku Sonaxa i z efektu jestem zadowolony, ale na tej listwie to średnio wyszło.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 20:06
Posty: 26
Auto: 6 GY, 2.0 MZR-CD 136 KM

Postprzez Globy » 29 lip 2009, 12:28

dacula napisał(a):jakiego środka radzicie użyć do odświeżenia zewnętrznych plastików, chodzi mi o relingi i mocowania lusterek. Klika dni temu polerowałem lakier i na jego tle tak blado te elementy teraz wyglądają...

Możesz spróbować potraktować je czernidłem do plastików w sztyfcie lub spray'u (7-20 zł) albo po prostu odrobinę spolerować, nawet pastą do lakieru (AutoMax, 2 zł) albo czymś specjalnym (PlastX z Meguiar's, ~40 zł).

dacula napisał(a):A i czym najlepiej odswieżyć "chromową" listwę od grila? Do lakieru użwywałem politury i wosku Sonaxa i z efektu jestem zadowolony, ale na tej listwie to średnio wyszło.

Spróbuj pasty do czyszczenia chromu AutoSol lub środka polerującego AutoMax, a później wosku. Dopiero w weekend przetestuję te specyfiki na grillu swojej "szóstki", bo wcześniej nie miałem okazji i zdam relację <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Łukasz » 29 lip 2009, 19:52

malkolm napisał(a):za tą samą cenę można kupić szlifierkę kątową np bosha z regulacją obrotów, jakieś 1000 wat
– napewno nie !! Na co dzień używam szlifierek z regulacją obrotów.Najniższe obroty,które są dostępne w tych urządzeniach to ok.2800 Rpm.To za dużo do polerowania lakieru !!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez malkolm » 29 lip 2009, 21:02

Łukasz a ja widziałem szlifierki które mają po 600
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Łukasz » 29 lip 2009, 21:36

Tzn. polerki chyba. ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez malkolm » 29 lip 2009, 22:12

Łukasz nie jestem pewny więc spierał się nie będę,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Łukasz » 30 lip 2009, 13:30

Polerki 0 -do ok. 3000 RPM
Szlifierki 2700 – do ok. 11000RPM.
Inne moce i momenty obrotowe ,uszczelnienia itp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez dahra » 11 sie 2009, 16:18

Witam posiadam mazde 323c od kwietnia i chce ją wreszcie ładnie nawoskować wiem, że poprzedni właściciel nie dbał o karoserię wiec najpierw chce nałożyć wosk do odnowy lakieru a później normalny wosk możecie mi polecić jakieś produkty? samochód mam koloru czarnego.Rozumiem, że wosk do odnowy lakieru to pasta lekko ścierna??
Czego używać do woskowania zwykłej szmatki? Proszę o porady:)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 mar 2009, 17:55
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: 323c 1.5 16v 97r.

Postprzez malkolm » 11 sie 2009, 17:14

dahra wiesz co przeczytaj kawałeczek tego tematu, było już o tym kilkanaście razy pisane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Marco7 » 11 sie 2009, 21:18

dahra napisał(a):Witam posiadam mazde 323c od kwietnia i chce ją wreszcie ładnie nawoskować wiem, że poprzedni właściciel nie dbał o karoserię wiec najpierw chce nałożyć wosk do odnowy lakieru a później normalny wosk możecie mi polecić jakieś produkty? samochód mam koloru czarnego.Rozumiem, że wosk do odnowy lakieru to pasta lekko ścierna??
Czego używać do woskowania zwykłej szmatki? Proszę o porady:)
Pozdrawiam


Nie ma czegoś takiego jak wosk do odnowy – masz na myśli pastę ścierną.
Polecam po kolei: MYCIE SZAMPONEM potem SUSZENIE potem GLINKA potem STEP1 potem STEP2 potem NXT/GOLD GLASS – wszystko Meguiars.

To tak w skrócie, ale jak wejdziesz na meguiars.pl poczytasz to wszytko ogarniesz.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez Marco7 » 11 sie 2009, 21:28

Zao napisał(a):Witam wszystkich. Piszę tu po raz pierwszy, choć czytam forum już od dobrych 3 lat. Jestem posiadaczem obecnie już drugiej Mazdy. Tak zresztą znalazłem to forum szukając odpowiedzi na wiele moich pytań. Nie omieszkam też napisać ze atmosfera tu panująca jest naprawdę rewelacyjna.

Przejdę może do rzeczy. Przeczytałem całość tematu i chciałbym uzyskać odpowiedź na takie pytanie:

Marco7 napisał:
Najlepszy możliwy efekt jaki kiedykolwiek osiągnąłem wyglądał tak:
Szampon Gold Class –> Step 1 Paint Cleaner –> szampon Gold Class –> Step 2 Polish –> Glinka/Clay & Quick Detailer –> szampon Gold Class –> Gold Class Wosk –> NXT Wosk (1 warstwa) –> 30 odczekać –> NXT Wosk (2 warstwa) –> 30min odczekać –> NXT Wosk (3 warstwa)

"Glinka ma zlikwidować 'narośla' na lakierze, wszelkie nierówności i pozostałości po np. nawarstwieniu się syfów z procesu Step1 albo z polerowania Step2" i dlatego stosuje ją po DC1 i DC2

Big opisał:
że najpierw stosujemy glinkę, później DC1 a następnie DC2. Co zresztą jest opisywane wiele razy że tak to powinno wyglądać.

Panowie, jak to jest w takim razie ze stosowaniem tej glinki ? Ma być po umyciu i wysuszeniu auta, czy po DC1 i DC2 czyli przed nałożeniem wosku ?


Generalnie tak jak pisałem glinka zrobi Ci lakier na lustro (w dotyku), step 1 a potem step 2 zrobi lustro ale w efekcie wizualnym. Po glince (czy to przed step1/2 czy po) wypadałoby umyć auto, z tego względu że może zostać sporo zacieków, brudu po namacalnym czyszczeniu auta.

Ja teraz co tydzień myję auto, na początku odnawiałem lakier, panel po panelu jechałem glinką, myłem auto, woskowałem. Potem panel po panelu step1/step2 i woskowałem. Teraz tylko myje i woskuje. Woskuje przeważnie NGX, czasem NXT a potem jedną wartwę GOLD CLASS.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez malkolm » 11 sie 2009, 21:52

Marco7 napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak wosk do odnowy

można uznać za takie preparaty 2 w 1, wosk z politurą, są takie, lub na przykład cleaner wax
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez mieszacz » 11 sie 2009, 22:10

Dlaczego nikt nie pisze ze nxt 2 to selant i wytrzymuje na aucie 3 ,4 tygodnie.Proponował bym zamiast nxt 2 ktorego przyznam sam uzywałem procedure(dla oszczednych)
1-mycie gold glas
2-glinka
3-przygotowanie pod wosk http://www.all4auto.pl/autoglym-super-r ... p-275.html super produkt aplikacja 2 3 razy
4-wosk http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=380 wosk na bazie Carnauby wytrzyma cała zimę a starczy na 2 ,3 lata
Dla pasjonatów
http://www.car-spa.pl/index.php?page=3&product=106
Przyznaję ze testowałem obydwa zestawy i wyglad auta jest jednakowy czy warto przepłacac,chyba nie a rezultat trzeba to zrobic samemu ,aby zobaczyc jak moze wygladac auto
4800 za vebasto a salonie to skandal
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 20:36
Posty: 25 (0/1)
Skąd: przemyśl
Auto: gh2.0 diesel exlusive plus 2008

Postprzez Marco7 » 11 sie 2009, 22:22

mieszacz napisał(a):Dlaczego nikt nie pisze ze nxt 2 to selant i wytrzymuje na aucie 3 ,4 tygodnie.Proponował bym zamiast nxt 2 ktorego przyznam sam uzywałem procedure(dla oszczednych)
1-mycie gold glas
2-glinka
3-przygotowanie pod wosk http://www.all4auto.pl/autoglym-super-r ... p-275.html super produkt aplikacja 2 3 razy
4-wosk http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=380 wosk na bazie Carnauby wytrzyma cała zimę a starczy na 2 ,3 lata
Dla pasjonatów
http://www.car-spa.pl/index.php?page=3&product=106
Przyznaję ze testowałem obydwa zestawy i wyglad auta jest jednakowy czy warto przepłacac,chyba nie a rezultat trzeba to zrobic samemu ,aby zobaczyc jak moze wygladac auto


Nie wiem jak Wy, ale ja myje i robie 'car-detailing' co tydzień, a nie patrzę pod kątem długoterminowego trzymania wosku (co oczywistym jest że i tak by się trzymał po cotygodniowej kuracji). ;)

malkolm napisał(a):
Marco7 napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak wosk do odnowy

można uznać za takie preparaty 2 w 1, wosk z politurą, są takie, lub na przykład cleaner wax


Zgadza się :)

P.S.
Obrazek
<zeby>
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez jacobs » 11 sie 2009, 22:33

A ja ostatnio byłem na myjni bezdotykowej i nie wiem czym umyli mi auto, że zrobiło się matowe <co?>. Wróciłem pod garaż i jak to zobaczyłem to od razu szmatka i nawoskowałem auto tym co miałem czyli Turtle z PTFE. Szmatka momentalnie robiła się czerwona od lakieru WTF? I było cacy do pierwszego deszczu i znów jest matowe, pokryte jakby białą warstwą. Chyba się lakier skończył <jelen>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez malkolm » 11 sie 2009, 22:37

mieszacz napisał(a):4-wosk http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=380 wosk na bazie Carnauby wytrzyma cała zimę a starczy na 2 ,3 lata

będzie to wosk który następny kupie, teraz używam gold classa, efekt piorunujący ale trwałość mizerna, co drugie mycie trzeba woskować a nie zawsze mam na to czas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Marco7 » 11 sie 2009, 22:51

Tak na marginesie, ile czasu w tygodniu spędzacie przy czyszczeniu aut? :D
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez jacobs » 11 sie 2009, 23:00

Marco7 napisał(a):Chyba tak, ale podejrzewam że środki były na tyle mocne że pozbyły się wosków. Mógłbyś od tego stanu wyprowadzić auto na show-car, pod warunkiem że wartwa bezbarwnego się nie zdarła na prawdę...

Szczerze mówiąc to boję się teraz zrobić auto czymkolwiek co jest lekkościerne. Nie wiadomo jaki może być efekt :P

Pewnie jak znajdę trochę czasu to popracuję nad tym, póki co ma jeździć a nie wyglądać :D
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki