Porównanie aut klasy średniej z mocnymi dieslami (ADAC)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez krzych » 28 lip 2009, 11:12

Grzyby napisał(a):hyhyhy, pamiętacie dyskwalifikujące za krótkie siedzisko w M6 pytajnik
Całe pół centymetra mniej miało niż w Pasku ale był to olbrzymi minus Mazdy łoł

Jesli to bylo pol centymetra ponizej jakiegos rozsadnego minimum to nie widze powodu do smiechu. A czy bylo czy nie, nie wiem :P Dziwi mnie Wasze uwielbienie Mazdy. Ja naprawde ja lubie, cholernie sie ciesze, ze mnie na taki samochod bylo stac, ale jestem swiadom ze nie posiadam najlepszego auta na swiecie...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 28 lip 2009, 11:26

Maciej Loret napisał(a):Można mieć pretensje do piszącego, że jest niekonsekwentny, można wyłapywać różne błędy, ale troszkę obiektywizmu wypada zachować. Ja nigdy nie sugeruję się podsumowaniami, które auto wygrało... Za to interesują mnie teksty, opinie, które czasem można skonfrontować z rzeczywistością, dane techniczne, wyniki pomiarów...

Dokładnie <usmiech> Nie wiem, jak jeździ 170-konne TDI, ale mimo zastosowania szyny CR podobno jego kultura pracy nie poprawiła się tak bardzo, jak tego by sobie życzyli inżynierowie z VW. Niestety też silniki Toyoty i VW nie są przykładem bezawaryjności. Bez względu na to, czego naczytaliście się na tym forum, Mazda wyróżnia się na tle konkurencji trwałością osprzętu i motorów, jeśli tylko przebieg nie został zmanipulowany ;)

Passat to chyba siła przyzwyczajenia. Naprawdę przyzwoite auto, chociaż smutne i miejscami tandetne w środku, o makabrycznie drogich opcjach. Mazda6 wygląda fantastycznie, ma przestronne i dobrze wykończone wnętrze, świetne zawieszenie (i wcale nie twarde w porównaniu do Paska czy Opla) oraz 185-konny silnik o udanej charakterystyce. Ciekawi mnie, gdzie by ulokowali w tej stawce C5 – bardzo ciekawy samochód.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grzyby » 28 lip 2009, 11:28

krzych napisał(a):Dziwi mnie Wasze uwielbienie Mazdy

a niby gdzie?

krzych napisał(a):jestem swiadom ze nie posiadam najlepszego auta na swiecie

czy ja twierdzę że jest?
Przyjmuję je takie jakie jest. Na takie było mnie stać (z bidą) i cieszę się jakie jest. Gdybym miał 200kzł na auto to pewnie inaczej bym się zachowywał. A skoro nie mam – przyjmuję to co mam bez kwęczenia i ciągłego narzekania.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 28 lip 2009, 11:29

Globy napisał(a):185-konny silnik o udanej charakterystyc

testowali ten słabszy (nie wiedzieć czemu :P)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 28 lip 2009, 11:32

Grzyby napisał(a):a niby gdzie?

A jakos tak co chwile nowy watek powstaje o tym jak to VW "jakims cudem" wygrywa w testach i ogolnie jakos tak odbieram cale to forum ;P Nie wiem, moze sie myle, ale wrazenie takie posiadam.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 28 lip 2009, 11:42

Po prostu większość osób jeździ tymi samochodami na co dzień bez bólu, wsiada, dojeżdża, wysiada, kręcą się kółka, kręci się życie... A w tej kasie są sympatycznymi autkami. Byłeś na innych forach? Polecam <usmiech> Nie spełniałbym się raczej, wchodząc tu i regularnie narzekając na naszą 3-litrową "szóstkę". Jeśli tak by wyglądałaby codzienność, zmieniłbym Ją szybko na Lexusa ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Maciej Loret » 28 lip 2009, 11:46

Globy napisał(a):Passat to chyba siła przyzwyczajenia. Naprawdę przyzwoite auto, chociaż smutne i miejscami tandetne w środku, o makabrycznie drogich opcjach.


Dlaczego drogich opcjach?
IMHO nie jest źle, szczególnie w pakietach:
http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/p ... ousine.pdf
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 28 lip 2009, 11:48

Globus, ja generalnie nie narzekam na moja 6, conajwyzej na jej wtryski,a le to juz moja wina – chcialem uzywana, mam – sie ciesze wiec nia ile wlezie i zawsze bede mowil ze jak na taka cene to bardzo fajny samochod, ale bez przesady :) Limuzyna to to nie jest ;) Dlaczego to juz wiele razy pisalem i nie widze sensu po raz kolejny, wiec juz sobie dam siana, bo albo ja Was nie rozumiem, albo Wy mnie – tak czy inaczej, smiesznie wychodzi :). Chodzi mnie jedynie o obiektywizm w wypowiedziach i trzymanie sie konkretow (lub faktow jesli nawet sie da).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 28 lip 2009, 11:50

Porównujemy auta w tych samych klasach, więc mamy prawo <usmiech>

Maciej Loret napisał(a):Dlaczego drogich opcjach?
IMHO nie jest źle, szczególnie w pakietach:

Masz rację Maćku, aczkolwiek nadal uważam, że często doposażenie Volkswagena winduje jego cenę (za) bardzo.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Faja » 28 lip 2009, 12:39

A ja pomimo tego szumu w gazetach i rzeczach pisanych na forum, kocham Mazdy. Zacząłem przygodę motoryzacyjna właśnie z nimi, w całej rodzinnie mamy głownie Mazdy, jeździłem mx-5 rx-8 i 6 MPS a nadal marze o rx-7. Moi koledzy posiadają cuda techniki niemieckiej, czasem prowadzę passata, jeździłem tez golfem, wieloma samochodami jako pasażer, a ja wciąż nie mogę się doczekać aby wsiąść do tej najgorszej Mazdy, co wypada najgorzej w testach, co wątków na temat typu "Skrzypienie przy wciskaniu pedału sprzęgła " i innych, pojechać na piękną wycieczkę, w las w góry i poczuć Zoom-Zoom.
Bo ja tylko tak mogę określić radość z życia.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez krzych » 28 lip 2009, 13:04

Globy napisał(a):Masz rację Maćku, aczkolwiek nadal uważam, że często doposażenie Volkswagena winduje jego cenę (za) bardzo.

I bardzo slusznie uwazasz – wlasnie to przede wszystkim jest antyargumentem w VW. Podejrzewam, ze ja juz nie bede nigdy posiadal tej marki, chyba ze mi ktos w jakiejs fajnej uzywce sprezentuje full-wypas ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez steven » 28 lip 2009, 13:19

Grzyby nie jeździłem jeszcze 6... znaczy siedziałem w niej i przejechałem nią może z 50 km... ale to wg mnie nie jazda... jednak na siedzenia zwróciłem uwagę i sporo czasu zajęło mi ich ustawienie, ale za to potem siedziało się idealnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Maciej Loret » 28 lip 2009, 13:24

krzych napisał(a):I bardzo slusznie uwazasz – wlasnie to przede wszystkim jest antyargumentem w VW. Podejrzewam, ze ja juz nie bede nigdy posiadal tej marki, chyba ze mi ktos w jakiejs fajnej uzywce sprezentuje full-wypas ;)


Takim samym antyargumentem są w Maździe silniki. No, w dieslach się poprawiło... Ale benzynowe, to "lekka" posucha... Większość podobnych aut posiada w ofercie V6, a w tym badziewiastym Pasacie były jeszcze niedawno W8... O dwusprzęgłowych skrzyniach, 4x4, kabrioletach to w Maździe, w przeciwieństwie do badziewiastego Pasata, można na razie pomarzyć... :)
A co do dodatków, to w Pasacie jest ich również trochę, niedostępnych w "6"... Nawet jeśli czasami są drogie, to przynajmniej są...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 28 lip 2009, 14:07

No tak Macku, ale ja mowie o dodatkach dla zwyklego zjadacza chleba (klima, szybadach, okna bez korbek, etc) – nie stac mnie na co bardziej wymyslne dziwactwa motoryzacyjne, a nawet jakby mnie bylo stac, wybralbym cos lepszego :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciej Loret » 28 lip 2009, 14:17

krzych napisał(a):No tak Macku, ale ja mowie o dodatkach dla zwyklego zjadacza chleba (klima, szybadach, okna bez korbek, etc)


Jedynym dziwactwem jest chyba kabriolet, reszta to w miarę normalne rzeczy dostępne zwykle w innych markach ... Okna bez korbek i klimatyzacja, to raczej standard w tej klasie. "Dziwactwem" można od biedy nazwać szyberdach, bo jest bardzo rzadko dokupywany lub oferowany w standardzie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Mateusz L » 28 lip 2009, 16:56

krzych napisał(a):jestem swiadom ze nie posiadam najlepszego auta na swiecie...

krzychu my nie porównujemy 6 z najlepszymi autami na świecie tylko z Passatem i Insignią.

Maciej Loret napisał(a):Większość podobnych aut posiada w ofercie V6, a w tym badziewiastym Pasacie były jeszcze niedawno W8...

A i tak 85% sprzedawanych w Polsce Passatów to 2.0TDI. Reszta- TFSI.

Maciej Loret napisał(a):4x4

ATS w 6MPS Haldexowi nie ustępuje...

Jedno czego mi brak w Maździe to pięknej, "bananowej" skóry- takiej jaką

b8r ma w swoim avatarze, choć samo wnętrze Paska mnie nie urzeka.

A w ogóle- odwołam się znów do autocentrum- 6 jest tam praktycznie najwyżej ocenionym autem klasy średniej-przez użytkowników.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Maciej Loret » 28 lip 2009, 17:31

Mateusz L napisał(a):ATS w 6MPS Haldexowi nie ustępuje...


Na pewno, tylko w którym salonie można kupić nowego MPSa?

Mateusz L napisał(a):A w ogóle- odwołam się znów do autocentrum- 6 jest tam praktycznie najwyżej ocenionym autem klasy średniej-przez użytkowników.


No i? A choć połowa oceniających widziała to auto?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Adaś » 28 lip 2009, 18:01

magicadm napisał(a):
steven napisał(a):Japończykom wychodzą lepiej benzyniaki niż diesle...

...i tej wersji będę się trzymał :D

Ale nie Hondzie i jej 2,2 i-CTDi. Pierwszy autorski diesel Hondy, z miejsca ogłoszony dieslem roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez BratCukierka » 28 lip 2009, 18:09

a nasz znajomy (który dumnie prezentuje podkładki klubowe na Mazdach, mimo iż się na forum nie udziela) zaryzykował jakieś 3 lata temu kupując 626 GF DiTD '99, chociaż nie miał z japończykami i Mazdą do czynienia... jest bardzo zadowolony z japońskiej produkcji co zaowocowało tym, że w chwili obecnej przesiadł się z GF na GY CiTD '03 i cóż po raz kolejny jest wielce zadowolony z wyboru (może przez to że kupił bez DPF'a :P a generalnie tylko takiej szukał ). Więc jak widać nie takie te japońskie diesle straszne jak się je maluje :P
A znajomy (Polski "Niemiec") który posiadał jeszcze ładnych parę lat temu mój egzemplarz BG, jeździ właśnie w tej chwili Accordem i-CTDI i również jest zadowolony, niestety zakup mazdy 6 mu nie wyszedł – była w tym samym czasie droższa u brokerów w Niemczech co dziwne dla mnie :P i bał się o nadkola tylne...
Ostatnio edytowano 28 lip 2009, 18:13 przez BratCukierka, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Globy » 28 lip 2009, 18:10

Adaś napisał(a):Ale nie Hondzie i jej 2,2 i-CTDi. Pierwszy autorski diesel Hondy, z miejsca ogłoszony dieslem roku.

Subaru również długo dojrzewało, ale stworzyło godną konstrukcję.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto