Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tery » 20 lip 2009, 22:32

Deniorek napisał(a):Przykładowo robię te prawie 9 tysięcy km po obecnych cenach paliwa CX-7 DISI: 6010,20 zł
Gdyby diesel w CX-7 palił tyle co w Verso: 3139,20 zł

Hmmm, tyle to kosztuje moi drodzy. usmiech Prosta matematyka.


Tak jak pisze Deniorek matematyka jest prosta...Honda spala średnio 7,0-7,5 l a osiągi będę miał w granicach 9,3sek. po podniesieniu mocy. Należy zauważyć, że obecne 10,3sek. ze 140 KM to jest i tak o sekundę lepiej niż wynik 11,3sek. ze 173KM Mazdy CX-7. Przy czym diesel Hondy to sprawdzona jednostka, cicha 65,5 decybela, bardzo oszczędna i dynamiczna.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Deniorek » 20 lip 2009, 22:43

tery napisał(a):Decyzja zapadła...może następna będzie CX-7 ...na razie Honda CRV 2.2 i-CTDi 140 KM o mocy podniesionej do 180 KM, 400Nm momentu, Executive czarna z jasną skórą. Diesel Mazdy daleko w tyle, osiągi nieporównywalne...ale nadal pozostaję fanem CX-7 ;)


No to pięknie diesel CX-7 odstrasza. Jeszcze nie wyszedł, a już ludzie go omijają. :) Gratuluję zakupu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Cantore » 21 lip 2009, 09:28

tery napisał(a):a osiągi będę miał w granicach 9,3sek. po podniesieniu mocy. Należy zauważyć, że obecne 10,3sek. ze 140 KM to jest i tak o sekundę lepiej niż wynik 11,3sek. ze 173KM Mazdy CX-7.

To jest dziwne: diesel mazdy to 185 KM, 400 Nm i tylko 11,3 s. A Honda: 140Km, 350 Nm i idzie 10,3 s. Piszesz jeszcze, że mając takie same parametry po tuningowaniu będzie 9,3 s. Zaznaczę, że ciężar aut jest podobny.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez tery » 21 lip 2009, 09:46

Cantore napisał(a):
tery napisał(a):a osiągi będę miał w granicach 9,3sek. po podniesieniu mocy. Należy zauważyć, że obecne 10,3sek. ze 140 KM to jest i tak o sekundę lepiej niż wynik 11,3sek. ze 173KM Mazdy CX-7.

To jest dziwne: diesel mazdy to 185 KM, 400 Nm i tylko 11,3 s. A Honda: 140Km, 350 Nm i idzie 10,3 s. Piszesz jeszcze, że mając takie same parametry po tuningowaniu będzie 9,3 s. Zaznaczę, że ciężar aut jest podobny.


Od początku pojawienia się Mazdy CX-7 2.2 MZR-CD w Genewie niezmienie mnie to dziwi tak jak i Ciebie. Parametry Hondy poprawią się o jakąś 0,8-1 sek. a może i więcej.To z pewnością będzie minimum 9,5sek. Osiągi Hondy mnie nie dziwią bo ten silnik swego czasu, bodajże w 2005r. zdobył tytuł najlepszego silnika roku.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 21 lip 2009, 09:50

Deniorek napisał(a): Gratuluję zakupu.

Dzięki Deniorek...Mazda nie pozostawia złudzeń i żadnych szans. ;)
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez BEN » 21 lip 2009, 10:32

Po dłuższym czasie nieobecności wracam i znów widzę tą samą dyskusje?! toyota lepsza ,mazda lepsza,a najlepsza to honda albo audi albo mercedes itp. Mówicie że cx drogi ze dużo pali ze wcale rewelacyjny nie jest. To po co się o nim wypowiadacie jako o aucie które chcielibyście mieć? Ja widzę że wiele osób szuka tu auta od dobrych kilku miesięcy i nadal nie może się zdecydować (jak pracowałem w salonie to mówiliśmy na takich apacze bo chodzili i tylko mówili a patrze se trochę a jak przyszło do ceny to chciał od razu tysiace rabatu). ja zakupiłem cx wersja europejska na początku roku w bardzo dobrej cenie i z wieloma gratisami jak już nie raz tu pisałem i jestem bardzo zadowolony i nigdy bym jej nie zamienił na żadny inny samochód (z tej klasy i oczywiście na moment w ktorym kupiłem cx). a argumenty ze drogi i dużo pali są według mnie nie na miejscu bo jak kogoś nie stac to niech nie kupuje a nie w jakiś sposób "obraża" auto za to jakie jest. I tu nie pije do nikogo kto kupił coś innego tylko stwierdzam fakt że jak ktoś woli jeździć taniej (czytaj oszczędniej klekoczącym dieslem) to niech kupi inny samochód.
Tyle na ten temat i sory za OT ale jak przeczytałem 3 strony to nic na temat tu nie było
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez tery » 21 lip 2009, 18:14

BEN napisał(a):To po co się o nim wypowiadacie jako o aucie które chcielibyście mieć?


Bo mam takie prawo .Chciałem je mieć, ale już nie chcę. Ten diesel to porażka a w tym wypadku Honda CRV 2.2 140 KM jest lepsza niż CX-7 2.2MZR-CD173KM

BEN napisał(a):Ja widzę że wiele osób szuka tu auta od dobrych kilku miesięcy


Tak, szuka kilka miesięcy, bo był zwodzony przez Mazdę przez taki właśnie okres i był mamiony wizją pojawienia się cudnego, dynamicznego diesla, tańszego niż DISI...Wmawiano mu , że warto czekać i nie kupować u konkurencji.


BEN napisał(a):a argumenty ze drogi i dużo pali są według mnie nie na miejscu bo jak kogoś nie stac to niech nie kupuje a nie w jakiś sposób "obraża" auto za to jakie jest.


Stać mnie na takie auto w benzynie a to, że stać nie oznacza wcale, że muszę je kupić. Stać mnie na benzynę do Infiniti, ale nie chcę teraz lać 13-15 litrów na 100 km. Stać mnie na nowego Land Cruisera, ale nie chcę takiego auta bo mam starego i nie widzę potrzeby zmiany. Szukam auta typu crossover-SUV z dynamicznym oszczędnym silnikiem,sprawdzonego, wypasionego, cichego , z homologacją na firmę. Na tę chwilę Mazda nie spełnia tych wymogów i tyle. Honda wyszła mnie taniej a jest o niebo lepsza i daje mi czego potrzebuję, nie mamiąc czczymi obietnicami bez pokrycia. Spełnia me oczekiwania. Wczoraj jeździłem Hondą i widziałem jakość wnętrza... Mazda ma nad czym pracować...o silniku diesla nawet nie mówię...Honda dała homologację, Mazda obiecywała a nie da. Silnik miał być dynamiczny i oszczędny a dynamiczny nie jest, oszczędny może będzie a może nie będzie...Honda ma bezawaryjnego diesla Mazda może ma a może nie ma ...sami nie wiedzą jeszcze...a do tego diesel Mazdy będzie kosztował więcej niż wyniosła mnie Honda w najbogatszej wersji z całym dodatkowym pakietem.

Powiem więcej, gdyby mieli homologację dawno już jeździłbym CX-7 2.3 MZR DISI. Mogę zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych lub podarować je Rostowskiemu...wybieram tę pierwszą opcję...a kolejne moje auto to będzie prędzej Infiniti FX45 niż CX-7, ale nie wykluczam. Design i osiągi CX-7 MZR są ok.ale nie przesadzajmy, są lepsi... silnik Mercedesa o zbliżonej mocy i masie auta potrafi to samo wykrzesać lub nawet więcej przy spalaniu 10 litrów a nie 13-15, więc to żadna rewelacja...a inżynierowie Mazdy powinni raczej pomyśleć o modyfikacji, tak by spalanie zmniejszyć na ile to możliwe. Spalanie rzędu 10-11 litrów to nie 13-15. Inne marki potrafią, więc nic nie stoi Maździe na przeszkodzie aby zabrać się do pracy.
Ostatnio edytowano 25 lip 2009, 14:37 przez tery, łącznie edytowano 6 razy
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 21 lip 2009, 18:39

BEN napisał(a):klekoczącym dieslem


Ten diesel Hondy jest cichszy niż niejedna benzyna 65,5 dB, w środku rewelacyjnie wyciszony, bardzo wysoka kultura pracy, więc w tym wypadku twój argument jest chybiony...nie wierzysz sam sprawdź.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 21 lip 2009, 19:22

"Witam,
mój CX7 kupiony w kraju mam od roku, w chwili obecnej czekam na wymianę tarcz hamulcowych, które otrzymam w ramach gwarancji po raz trzeci (czyli tarcze nr 4!).
Mam przejechane 40 tys. km głównie dwupasmówki i powiem tylko tyle: TRAGEDIA
Ktoś na rynek polski wpuszcza podróbki, bo to nie jest normalna sytuacja "– tak pisze Bifio na naszym forum o Cx-7...to a propos mitu Mazdy Cx-7 jak to góruje nad innymi konkurentami. Auto za 150 800 PLN , chłopak zakłada czwarte tarcze...bez komentarza. Ciekawe ile wymieni po 150tys. km, dobrze, że ma jeszcze gwarancję.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez pc131 » 21 lip 2009, 21:28

tery napisał(a):
BEN napisał(a):To po co się o nim wypowiadacie jako o aucie które chcielibyście mieć?


Bo mam takie prawo .Chciałem je mieć, ale już nie chcę. Ten diesel to porażka a w tym wypadku Honda CRV 2.2 140 KM jest lepsza niż CX-7 2.2MZR-CD173KM


No ale nie taka seksowna, żeby nie powiedzieć brzydsza ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez Mateusz L » 21 lip 2009, 21:35

silnik Mercedesa o zbliżonej mocy i masie auta potrafi to samo wykrzesać lub nawet więcej przy spalaniu 8-9 litrów a nie 13-15, więc to żadna rewelacja...


A ja się pytam: skoro większość mniej lub bardziej naukowych źródeł podaje, że sprawność silnika benzynowego wynosi dajmy na to 30% (max, choć i tego nie ma) to ,czy Mazda zrobiła "gniota" o sprawności 20%, czy Mercedes wprowadził 40% perpetum-mobile niemalże??? Dodam, że DISI Turbo był 3 razy z rzędu w pierwszej 10. najlepszych silników o poj. 2.0-2.5 na świecie i to raczej w czole stawki... Kurde- każdy twierdzi, że ten pali tyle, ten tyle, a jeszcze inny połowę tego...tylko jeśli sprawność mają podobną to ja się pytam-kosztem czego? W czasach gdy konstruktorzy na siłę odcinają kolejne cylindry i dramatycznie zmniejszają pojemność, aby zaoszczędzić kilka kJ kosztem strat ciepła i oporów ruchu, zyskując tym samym pojedyncze procenty( może nawet promile) sprawności tak "zacofana" Marka jak Mazda,z tak "zacofanym" silnikiem,nie powinna już istnieć...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Deniorek » 21 lip 2009, 22:34

BEN podchodzisz za emocjonalnie do dyskusji. Nikt tu nie pisze, że CX-7 to zły samochód. Taki nie jest (być może Tobie się taki wydaje skoro tak piszesz <lol> ). Tu chodzi o problem diesela w tym samochodzie, który jest po prostu... dziwny. Biorąc pod uwagę DISI to już w ogóle nie do porównania. Większości osób, które nie decydują się na CX-7 nie jest obojętne spalanie, które jest w przypadku DISI tragiczne. Cieszymy się, że Ciebie stać na wlewanie oktanówki pod korek i męczenie jak przejechać na tym 400km. Niestety chodzi o to, że wiele ludzi po prostu woli kupić klekota innej marki, może innej klasy, mieć identyczne lub podobne osiągi, a przy tym płacić rozsądne pieniądze za jeżdżenie, nie rozglądać się za stacją co 300km cisnąc po autostradzie itp. To, że kogoś stać na samochód i paliwo, nie znaczy, że ta osoba chce takie pieniądze na to wydawać. A bardzo irytujący dla mnie są ludzie, którzy za ostatnie pieniądze kupują super fury palące hektolitry paliwa i zastanawiający się co tam zalać, bo nie ma za co. Sam mam takich znajomków. ;) Nie bez powodu super samochodziki wyższej klasy palą mniej niż CX-7, bo po co skoro można wcisnąć tam ogromnego turbodiesela, który będzie rozsądnie spalać ropę i szarżować tak, że nie zauważysz jak ci od uturbowionej jednostki benzynowej DISI odjedzie, nie mówiąc o tym śmiesznym dieselu, który musi zostać poprawiony jakie przełożenia by nie miał (fakt, że czas 0-100 nic nie znaczy, ale patrząc nawet na ten parametr można prorokować, że to będzie już... męczący samochód). A sam w sporze o marki byłem rozjemcą, niepotrzebne są takie dyskusje. No i coś tam na temat było (tyle, że ten spór o marki śmieszny, niepotrzebny).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez tery » 22 lip 2009, 10:29

pc131 napisał(a):
tery napisał(a):
BEN napisał(a):To po co się o nim wypowiadacie jako o aucie które chcielibyście mieć?


Bo mam takie prawo .Chciałem je mieć, ale już nie chcę. Ten diesel to porażka a w tym wypadku Honda CRV 2.2 140 KM jest lepsza niż CX-7 2.2MZR-CD173KM


No ale nie taka seksowna, żeby nie powiedzieć brzydsza ;P


Jak już pisałem Cx-7 jest najładniejszym croosoverem- bezapelacyjnie...piękniejsze jest jedynie Infiniti FX. Moim skromnym zdaniem. CR-V taka sobie co do designu, kontrowersyjna, ale czy brzydka? Polemizowałbym... :P
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 22 lip 2009, 10:37

Deniorek napisał(a):To, że kogoś stać na samochód i paliwo, nie znaczy, że ta osoba chce takie pieniądze na to wydawać. A bardzo irytujący dla mnie są ludzie, którzy za ostatnie pieniądze kupują super fury palące hektolitry paliwa i zastanawiający się co tam zalać, bo nie ma za co. Sam mam takich znajomków. Nie bez powodu super samochodziki wyższej klasy palą mniej niż CX-7, bo po co skoro można wcisnąć tam ogromnego turbodiesela, który będzie rozsądnie spalać ropę i szarżować tak, że nie zauważysz jak ci od uturbowionej jednostki benzynowej DISI odjedzie, nie mówiąc o tym śmiesznym dieselu, który musi zostać poprawiony jakie przełożenia by nie miał (fakt, że czas 0-100 nic nie znaczy, ale patrząc nawet na ten parametr można prorokować, że to będzie już... męczący samochód).


Wyraziłeś moje myśli, też bym ujął to mniej więcej w taki sposób. Widzę, że w tej kwestii poglądy mamy podobne. Jak się Verso sprawuje? ;)
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez BEN » 22 lip 2009, 10:48

tery napisał(a):Tak, szuka kilka miesięcy, bo był zwodzony przez Mazdę przez taki właśnie okres i był mamiony wizją pojawienia się cudnego, dynamicznego diesla, tańszego niż DISI...Wmawiano mu , że warto czekać i nie kupować u konkurencji.


Jak można być zwodzony przez Mazde skoro od początku tego tematu mówimy ze jeśli osiągi są takie jak na papierze to jest to porażka? to chyba sam się zwodzisz ze może będzie lepiej na żywo?

tery napisał(a):Szukam auta typu crossover-SUV z dynamicznym oszczędnym silnikiem,sprawdzonego, wypasionego, cichego , z homologacją na firmę. Na tę chwilę Mazda nie spełnia tych wymogów i tyle. Honda wyszła mnie taniej a jest o niebo lepsza i daje mi czego potrzebuję, nie mamiąc czczymi obietnicami bez pokrycia. Spełnia me oczekiwania. Wczoraj jeździłem Hondą i widziałem jakość wnętrza... Mazda ma nad czym pracować

wnętrze hondy o niebo lepsze? powiem tak w Katowicach jest salon mazdy i hondy razem i oglądałem tą o niebo lepsza hondę i powiem CI ze jeśli dla Ciebie jakość plastików w hondzie jest lepsza od mazdy to jestem pełen podziwu <glupek2> <glupek2>

tery napisał(a):Honda dała homologację, Mazda obiecywała a nie da.


Też bym chciał homologacje i się o nią starałem przed zakupem. Pisałem pisma itd ale nic to nie dało. Do 6 daj homolke tu nie. Jedyny minus dla mazdy jaki znalazłem do tej pory.

tery napisał(a):silnik Mercedesa o zbliżonej mocy i masie auta potrafi to samo wykrzesać lub nawet więcej przy spalaniu 8-9 litrów a nie 13-15, więc to żadna rewelacja...a inżynierowie Mazdy powinni raczej pomyśleć o modyfikacji, tak by spalanie zmniejszyć na ile to możliwe. Spalanie rzędu 10-11 litrów to nie 13-15. Inne marki potrafią, więc nic nie stoi Maździe na przeszkodzie aby zabrać się do pracy.

pokaż mi taki silnik mercedesa. bo ja takiego nie znam chyba ze chcesz porównywać spalanie diesla i benzyny. albo jeszcze gorzej wierzysz w to co napisane na ulotkach. mi mazda pali 12 litrów i według mnie jest dobrze. a jak napisał wyżej kolega Mateusz L ten silnik nie raz był ujmowany jako jeden z lepszych silników.

tery napisał(a):Ten diesel Hondy jest cichszy niż niejedna benzyna 65,5 dB, w środku rewelacyjnie wyciszony, bardzo wysoka kultura pracy, więc w tym wypadku twój argument jest chybiony...nie wierzysz sam sprawdź.

jeździłem tym dieslem kolego w accordzie i nie wmówisz mi ze jest cichy i ze go nie słychać.nie jest to może ciężarówka ale słychać go. a odpalisz przy 20 stopniowym mrozie zobaczysz różnice.

tery napisał(a):"Witam,
mój CX7 kupiony w kraju mam od roku, w chwili obecnej czekam na wymianę tarcz hamulcowych, które otrzymam w ramach gwarancji po raz trzeci (czyli tarcze nr 4!).
Mam przejechane 40 tys. km głównie dwupasmówki i powiem tylko tyle: TRAGEDIA
Ktoś na rynek polski wpuszcza podróbki, bo to nie jest normalna sytuacja "– tak pisze Bifio na naszym forum o Cx-7...to a propos mitu Mazdy Cx-7 jak to góruje nad innymi konkurentami. Auto za 150 800 PLN , chłopak zakłada czwarte tarcze...bez komentarza. Ciekawe ile wymieni po 150tys. km, dobrze, że ma jeszcze gwarancję.


ja kupiłem za 130 bo nie zastanawiałem się ze będzie tańszy albo ze będą jakieś cuda. tarcz nie wymieniałem nie biją i jakoś nie zauważyłem. nie wszyscy maja takie problemy choć kilka osób ma (czytam forum). A jeśli ja uważałbym ze moje auto to tragedia to na pewno szybko zmieniło by właściciela a nie pisałbym o tym na forum.

deniorek napisał(a):BEN podchodzisz za emocjonalnie do dyskusji.

ja emocjonalnie? ja jestem OAZA SPOKOJU!! <ganja>

deniorek napisał(a):Cieszymy się, że Ciebie stać na wlewanie oktanówki pod korek i męczenie jak przejechać na tym 400km. Niestety chodzi o to, że wiele ludzi po prostu woli kupić klekota innej marki, może innej klasy, mieć identyczne lub podobne osiągi, a przy tym płacić rozsądne pieniądze za jeżdżenie, nie rozglądać się za stacją co 300km cisnąc po autostradzie itp. To, że kogoś stać na samochód i paliwo, nie znaczy, że ta osoba chce takie pieniądze na to wydawać

czuje tu nutkę ironii kogoś kto kiedyś chciał kupić CX7 a wybrał coś innego co lepiej spełniało postawione kryteria/warunki. (nigdzie nie napisałem ze gorszego).
Ja tez bym chcial żeby mój cx palił 5 litrów ale wiem ze jest to nierealne nawet z najlepszym dieslem. Jak kupowałem liczyłem się z faktem iż będzie tyle palił a paliwo idzie i tak w koszty wiec wole je przejeździć Cx niż zapłacić kupę podatku i koniec kropka.

deniorek napisał(a):A sam w sporze o marki byłem rozjemcą, niepotrzebne są takie dyskusje. No i coś tam na temat było (tyle, że ten spór o marki śmieszny, niepotrzebny).

wiem że byłeś. czytałem temat na bieżąco. Ja też nigdzie nie napisałem ze mazda najlepsza tylko że ja wybrałem cx i była to mój subiektywny wybór. jak było by mnie stać na auto za 200 tysi jeździłbym pewnie volvo bo choruje na tą markę. ale ze w czasach jak kupowałem cx był najlepiej wyposażonym autem (sprawdzone wizytami w wielu salonach) za skromna kwotę 130 tysi wiec padł wybór na cx i na tym zakończę dyskusje co lepsze.

Ale się rozpisałem. Ale wole pisać jednego długiego niż 10 jeden pod drugim ;P ;P ;P i znow robimy OT.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez tery » 22 lip 2009, 16:02

BEN napisał(a):wnętrze hondy o niebo lepsze?


Wnętrze Mazdy jest bardziej plastikowe i tandetne, plastiki z tyłu porażka. Odnośnie spasowania to nie mogę nic zarzucić, faktycznie wzorowe. Nie oszukuj się Ben, Mazda sama chce podnieść jakość wnętrza, bo tu ma sporo do nadrobienia...sama zresztą o tym mówi. Jak się siedzi w Cx-7 to niby wszystko jest w porządku, ale...jakby coś nie do końca tak. ..Siedząc w Hondzie nie odnoszę takiego wrażenia, czuję się bardziej komfortowo, wnętrze Hondy kojarzy mi się z wnętrzem Land Cruisera, jest mu bliżej niż wnętrzu Cx-7. To moje odczucia...te zegary mocno dyskusyjne...wyglądają jakby znalazły się tam przypadkiem...i kierownica ładna, ale jakby z innej bajki...nie pasująca do całości...skóra w CX sprawia wrażenia ceratowej...w Hondzie wręcz odwrotnie. "O niebo lepsza" mam na myśli całość oferty i silniki, kupując CR-V zyskuję kilkadziesiąt tysięcy złotych...po 130 000 tys. km kolejne 30 tys. złotych na paliwie. Matematyka jest prosta jak powiedział Deniorek.


BEN napisał(a):ja emocjonalnie? ja jestem OAZA SPOKOJU!!


Oj emocjonalnie...nie zaprzeczaj, daje się to odczuć :D

BEN napisał(a):jeździłem tym dieslem kolego w accordzie i nie wmówisz mi ze jest cichy


To pokaż mi cichszego. Ten silnik Hondy zdobył tytuł silnika roku bodajże w 2005 lub 2006...to też o czymś świadczy.


BEN napisał(a):Do 6 daj homolke tu nie. Jedyny minus dla mazdy jaki znalazłem do tej pory.


Nieprawda, do Mazdy 6 nie ma homologacji, jeszcze tydzień temu dzwonili do mnie i powiedzieli, że niestety, ale ani CX-7 ani Mazda 6 nie będą miały homologacji.
Ostatnio edytowano 22 lip 2009, 17:14 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 22 lip 2009, 17:04

BEN napisał(a):mi mazda pali 12 litrów


Dobrze...dobrze...pali tyle na trasie, bo 10-11 to spala, ale przy jakiej prędkości (90km-100km), nieustannie jesteś zmuszony kontrolować i uważać na nie, aby te 12l osiągnąć...Zresztą realne średnie spalanie przy normalnej jeździe z danych użytkowników Autocentrum to 13-13,5 litra a nie żadne 12l. Też mam znajomych i u nich takie jest. W mieście pali Ci 15 albo i lepiej. Jest zresztą tak jak pisze Deniorek...co 350-400km jesteście zmuszeni rozglądać się za stacją.Tankowanie 2 razy w tygodniu a jak ktoś dużo jeździ to częściej. Na trasie 1200-1500km jaką przewagę zyskasz nade mną...? Nawet jeśli...to stracisz ją, będąc zmuszonym 3-4 krotnie zjechać do Shella czy Orlenu. :P Ceny z dziś ON- 3.89 PB 98 -4.80 ;P
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Lucass » 22 lip 2009, 17:55

Panowie a szczególnie Tery , chcialem troszke naprostowac te dyskusje.
Jako że miałem 3 Hondy (od nowosci) , byłem klubowiczem Hondy , moja narzeczona obecnie jeżdzi Honda Accord 2.2 CTDI zreszta za moją namową i nadal mam cholerny sentyment do marki Honda to jestem bardzo obiektywny i przytocze troche faktów.
Co do wichrowania sie tarcz w Cx-ie to przejechalem 36tkm i jak hamulce są mocno rozgrzane to troche telepie ,zadzwoniłem do serwisu i czekam na komplet częsci , mam nadzieje że niedługo mnie poinformuja i załatwią pozytywnie sprawę.Mając Honde CRV poprzedniej generacji to chyba ze trzy razy mi toczyli tarcze , niebyło mowy o wymianie i generalnie wkalkulowałem że co jakiś czas trzeba toczyc.Kolega w Subaru Legacy miesiąc po wyjechaniu z salonu zareklamował tarcze i musieli wymienić. W japońskich autach wichrowanie tarcz występuje dosyć często , tak było i niestety do tej pory jest , poprostu niedokonća systemy hamulcowe w tych autach są dostosowane do tej szarpaniny jaką niestety musimy doświadczać na przepieknych polskich drogach.
Zostawmy juz te nieszczęsne hamulce.
Wiecie co ? strasznie mnie wkurza to że nikt niejeżdził Cx-em dieselem a już posypały się na niego gromy. Co do 2.2 CTDI Hondy kolego Tery to faktycznie chyba niezawodny silnik i na tym koniec.Accord z tym silnikiem to auto tak nudne jak panzerwagon Passat z silnikiem 1.6 a do tego wpierdzielające dużo oleju napędowego.Już widzę jak CRV jest żwawy z tym silnikiem hahaha Zresztą Honda diesel to zawsze będzie profanacja i tyle, zresztą dotyczy to też Mazdy :D
Co do wykonczenia wnetrza to kwestia gustu , Cx w srodku jest taki zabawkowy ale chyba o to konstruktorom chodziło , przyznam że skóra jest taka sobie a mianowicie nie jest wentylowana a w Accordzie jest. Niejestem do końca pewien ale faktycznie Honda chyba uzywa lepszych materiałow we wnętrzach niż Mazda i Toyota.Mnie w Mazdzie nic nieprzeszkadza , no może tylko ta skóra a wcześniej użytkując Audi A4 który to niby jest wzorem jeśli chodzi o wnętrze to faktycznie robił wrażenie ale jak był nowy . Po ok. 2 latach jazdy były już powycierane przyciski szyb , rolety w bagażniku nawet nierozwijałem bo zawsze sama się zwijała , jeden z głośników harczał a więc z Mazdą nie jest tak źle jak narazie oczywiście.

Co do trakcji , designu , wymiarów , oryginalności itd. itp. to prosze was nieporównujcie obenej Hondy CRV to Mazdy CX-7 bo to przepasc totalna , Cx-7 to klasa wyżej , uwierzcie i nawet niema o czym dyskutować.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez tery » 22 lip 2009, 19:25

Lucass napisał(a):Już widzę jak CRV jest żwawy z tym silnikiem


W porównaniu z Cx-7 MZR-CD to nawet bardzo żwawy, statystyka nie kłamie. Oczywiście nie jest to może demon prędkości, dlatego też mam zamiar podnieść jego moc do 180 KM. Co do oleju to przez pierwsze 10-15 tys.trzeba kontrolować poziom, zdarza się, że trzeba dolać, ale nie jest prawdą (rozmawiałem o tym z osobą, która od roku jeździ CRV CDT-i ), że ciągle bierze olej i że to reguła. Później sytuacja się normuje. Nie wiem jak było z tym w starych CR-V, wiem natomiast, że generalnie były bardziej awaryjne, to się zgadza. Ta Honda taka zła kurcze a miałeś 3 a narzeczona ma kolejną... ;)

... a o designie już pisałem, ile razy można...trakcja CX-7 lepsza OK. ale trochę, nie ma mowy o żadnej przepaści. Jeździłem CX-7, żeby nie było wątpliwości.

Jeszcze jedno... o nowej MAŹDZIE 6 a raczej nie tyle o niej co o silniku MAZDY 2.0 MZR-CD 140 KM . Piszecie na forum (posiadacze i fani, wielbiciele i amatorzy owego modelu) jaka to ta MAZDA 6 jest super udana, oszczędna i super dynamiczna i w ogóle same ochy i achy...takie w stylu (bez urazy, przepraszam za sformułowanie )– "nie zesraj się Stasiu". Przytoczmy fakty : M6 kombi o masie 1470kg z tymże silnikiem przyśpiesza w 10,9sek. <lol> , sedan ważący 1425kg w 10.5sek !! ....a gdy moja Honda mająca większą o 192kg masę legitymuje się lepszym o 0,2 sek. czasem w stosunku do sedana !! i o 0,9 sek. w stosunku do kombi, to opisuje się ją jako nieżwawą i wyśmiewa...to hipokryzja niesamowita i brak obiektywizmu. To tyle w temacie, jaka to nieszczęsna ,ta Honda CR-V z silnikiem diesla i jakże nieżwawa.
Ostatnio edytowano 25 lip 2009, 14:48 przez tery, łącznie edytowano 11 razy
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 22 lip 2009, 19:54

Lucass napisał(a):Zresztą Honda diesel to zawsze będzie profanacja i tyle, zresztą dotyczy to też Mazdy


Profanację to właściciele CX-7 przeżywają na stacji benzynowej...gdzie ich auto spala średnio 13,5 l a benzyna jest o złotówkę droższa od ON. Dajmy na to, że przemierzam rocznie 30 000-35 000 km. To rzeczywiście jest profanacja...i to jaka <lol>

Myślę, że im tak wyszło "zabawkowo" , ale raczej tego nie chcieli...
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto