Diagnostyka ECU
− − ∙ − ∙ −
0 1 1 0
− − ∙ − ∙ ∙ −
0 1 2 0
skoro mam 4 cyfrowe to jest to takie cos ?
Dobrze kombinuje ?
A gdzie znajde liste kodów 4 cyfrowych ?
0 1 1 0
− − ∙ − ∙ ∙ −
0 1 2 0
skoro mam 4 cyfrowe to jest to takie cos ?
Dobrze kombinuje ?
A gdzie znajde liste kodów 4 cyfrowych ?
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
Witam! Kod P0110 oznacza czujnik temperatury powietrza dolotowego. Musisz sprawdzić okablowanie, czujnik i ECM. Kod P0120 oznacza czujnik położenia przepustnicy. Musisz sprawdzić okablowanie, czujnik i ECM. Sprawdź jeszcze jakie idzie napięcie na czujnik położenia przepustnicy. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Dziękuje! Mimo iż nie znałem wcześniej co krzyczy do mnie madzia to obstawiałemwłaśnie te elementy. Dziwi mnie tylko, że rezystancja czujnika temp i napięcie na TPS są w normie a pokazuje ten błąd...
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
hmm, kiedys tam tak. W sumie sprobuje odczytać po resecie.
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
witam. zrobilem sobie odczyt błedow i zauwarzylem kody: 11, 14, 22. tak wiec z tego co tutaj czytam to kolejno: 11 czujnik temp powietrza zasysanego (napisane bylo ze kod 11 oznacza to samo co kod 10), 14 czujnik cisnienia atmosferycznego EMS, 22 sygnal zaplonu na wejsciu EMS. tak wiec moje pytanie: czy dobrze to wszystko zinterpretowalem? i czy to moze byc przyczyna falowania obrotow? bardzo prosze o pomoc. z gory dziekuje i pozdrawiam.
- Od: 9 gru 2008, 22:12
- Posty: 15
- Skąd: Świbie
- Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.
Witam
tomahawk napisał
Miałem dokładnie to samo w mojej 626 GW z 2000r. po liftingu. Okazuje się, że pod maską jest tak jakby ODB-1 ale pod kierownicą po lewej stronie jest złącze OBD-2 (czy jak to się tam dokładnie nazywa). Kupiłem na Allegro kabelek ELM327 za 100zł. Na płytce był programik ScanTool.net i działa bez problemu.
tomahawk napisał
Wczoraj zmotywowany oferta serwisu ( 150 PLN za podpięcie pod kompa) postanowiłem sam zdiagnozować błąd.
Zrobiłem mostek zgodnie z opisem, usiadłem za kierownicą, zapłon i nic "check engine" palił sie kilka minut i nie zaczął mrugać? Czy ten sposób działa w każdej mazdzie z OBD-1?
Miałem dokładnie to samo w mojej 626 GW z 2000r. po liftingu. Okazuje się, że pod maską jest tak jakby ODB-1 ale pod kierownicą po lewej stronie jest złącze OBD-2 (czy jak to się tam dokładnie nazywa). Kupiłem na Allegro kabelek ELM327 za 100zł. Na płytce był programik ScanTool.net i działa bez problemu.
-
greg728
kocurek napisał(a):a ja mam takie pytanie czy po wymianie akumlatora nie zaprogramowanie ECU może spowodować wyższe spalanie benzynki??
Nic nie spowoduje. Nic nie może się zmienić. Mnożnik itp komputer będzie miał, a nowe mapy odbuduje w ciągu kilku pierwszych kilometrów.
kocurek napisał(a):i jak ponownie zaprogramować ECU
Komputer sobie sam poradzi. Nic nie musisz robić.
dahra napisał(a):zresetować komputer?
Odpinasz akumulator, czekasz kilka minut i gotowe.
dahra napisał(a):pomóc sprawdzić błędy
bez żadnej wiedzy każdy jest w stanie zrobić to samemu. Na pierwszej stronie jest link do tematu.
Dioda potrzebna na 12 volt (np. ze starej obudowy komputerowej,dioda od dysku twardego)
Hej dziś zrobilem test diodowy pierwszy raz i chyba mi wyszlo, tester zrobil mi znajomy elektryk z rezystorem tylko ze diode dal taką większą na 12 V bodajze cos gadal, ja sie na tym nie znam. no i wszystko podlaczylem extra, po przekręceniu zaplonu dioda zaswiecila sie na 3 sekundy i zgasla z przeczytanych tu postów wynika ze nie mam bledów chyba:)?? bo po tym zalaczeniu sie diody powinna nadawac ale czekalem z 2 minuty i nic, po tym zabiegu podlaczylem + diody do akumulatora tak jak ktos tam pisal wczesniej i bylo to samo, z tego wynika chyba ze brak bledów w aucie, niech mi ktos potwiedzi:)chyba ze zla dioda???za duza?? to teraz nie wiem skad te spadajace obroty do 200 i mazda jakas taka slaba jest.
- Od: 1 lip 2009, 15:40
- Posty: 87
- Skąd: Sush
- Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP
Witam, moze ktos podpowie mi co robic w takiej sytuacji – jakis czas temu robilem diagnostyke ABSu, kontrolka ladnie wymigiwala odpowiedz. Po wymianie czujnika ABS chwile byl spokoj, po czym problem powrocil. W tej chwili kontrolka swieci bez przerwy, ale kiedy chce przeprowadzic diagnostyke kontrolka nie miga – po zmostkowaniu GND i TBS swieci ciagle i nic sie nie dzieje. Gdzie moze tkwic problem?
- Od: 25 kwi 2006, 14:21
- Posty: 12
- Auto: 323F BA KF
jozef_sw napisał(a):dziwi mnie tylko fakt ze wczesniej kontrolka migala a teraz ani drgnie
Ze dwie godziny temu robiłem test u siebie i jak nie było podpiętej diody to kontrolka świeciła, a jak podłączyłem diodę to kontrolka zaczęła migać razem z diodą

A jak już wymryga to nie zdejmując zwory i nie wyłączając zapłonu naciśnij hamulec 10x celem skasowania błędów, nie wiem jak w BA ale u mnie po resecie pojawiło się charakterystyczne pyknięcie przekaźników takie jak przy włączaniu stacyjki.
Lepiej zapodajcie jakiś dobry program diagnostyczny, ewentualnie link do sklepu, w którym można kupić do ELM 327
darmowe to shit
Siw-y napisał(a):kontrolka na desce nie zawsze chce migać
ech, a chcialem sobie wlasnie jak mam chwile zrobic test ABS bo mi sie swieci i oczy wypala w nocy a tu dupa, trzeba po diode pojechac :/
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Witam Sprawdzałem u siebie w Xedosie V6 błędy i wyskoczył błąd 41 Czy błąd ten ma wpływ na spalanie (19l/100) Chodzi tu chyba o elektrozawór
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 22 mar 2009, 23:44
- Posty: 15
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki