Prawidłowe obroty biegu jałowego

Postprzez wojtek75 » 20 lip 2009, 23:41

OK! Jutro rano spróbuje wyregulować obroty w trybie serwisowym. Zobaczymy wtedy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez steven » 21 lip 2009, 12:51

szaman207 mam nadzieję, że nie masz gazu i to jakiegoś prostego układu... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez d1esk » 28 lip 2009, 18:14

szaman ja mam podobny problem do Ciebie.napisz czy sie czegos dowiedziales.
d1esk
 

Postprzez umcyk » 14 gru 2010, 22:35

czy to sa prawidlowe obroty na biegu jalowym ?? z gory dzieki

Obrazek
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez pawko09 » 14 gru 2010, 23:48

W tym miejscu powinna stać kreska obrotomierza tj. (750-800 obr/min), oczywiście przy nagrzanym silniku – zobacz na fotkę.
http://img269.imageshack.us/img269/7505/1322086433.jpg

Pzdr !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 13:25
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez umcyk » 15 gru 2010, 07:18

nie wiem czy przyjrzales sie mojemu zdjeciu, ale z tego co ja widze to miedy naszymi zdjeciami sa zupelnie inne wartosci. Obroty sa na cieplym silniku; po prostu chce sie dowiedziec czy na moim zdjeciu jest 800 czy 450 czy 750obr na min, bo liczac kreski od 0 ni w zab nie moge sie doliczyc. Jesli pierwsza gruba kreska nad zerem to 500obr to wychodziloby ze dobrze,ale chcialem sie upewnic czy u kazdego uzytkownika po liftowej 626 ma takie same wskazania obrotomierza.
Milego dnia
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez steven » 15 gru 2010, 09:15

masz dobrze, gruba kreska to 500... każda mała to 100... a jak nawet masz o 50 za dużo, to chyba nie przeszkadza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez spawelcz » 15 gru 2010, 09:18

Ma może ktoś zdjęcie tego kanału wolnych obrotów?
Początkujący
 
Od: 12 lip 2010, 16:12
Posty: 10

Postprzez umcyk » 15 gru 2010, 16:50

steven napisał(a):masz dobrze, gruba kreska to 500... każda mała to 100... a jak nawet masz o 50 za dużo, to chyba nie przeszkadza?

nie przeszkadza, ale nie moge wyczuc momentu jak auto zaczyna ruszac i czasem mi zgasnie :(
moze przez to ze nauczylem sie ruszac bez gazu bo wczesniej jezdzilem dieselkiem. Zdarza mi sie po prostu albo dolozyc za duzo gazu albo za malo i gasnie ; czuje sie jak amator :P
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez patryk.olsztyn » 2 sty 2011, 19:36

Witam wszystkich. Podepnę się pod wątek dot. wolnych obrotów gdyż właśnie z tym związany jest mój mały kłopot. Mianowicie tak, w mojej Mazdzie 626 GF 2.0 116km '98 w czasie gdy hamuje na biegu jałowym obroty spadają maksymalnie na dół, autem telepie ale nie gasnie. Po puszczeniu hamulca wszystko wraca do normy. Dodam iż wcześniej działo się tak jedynie przy włączonej klimatyzacji, po jakimś czasie takze bez. Nie jest to stały objaw, ale dość częsty i tutaj zwracam sie do użytkowników o poradę co może szwankować w tej sytuacji. Pozdrawiam.
patryk.olsztyn
 

Postprzez Vollkow » 2 sty 2011, 20:28

patryk.olsztyn napisał(a):Witam wszystkich. Podepnę się pod wątek dot. wolnych obrotów gdyż właśnie z tym związany jest mój mały kłopot. Mianowicie tak, w mojej Mazdzie 626 GF 2.0 116km '98 w czasie gdy hamuje na biegu jałowym obroty spadają maksymalnie na dół, autem telepie ale nie gasnie. Po puszczeniu hamulca wszystko wraca do normy. Dodam iż wcześniej działo się tak jedynie przy włączonej klimatyzacji, po jakimś czasie takze bez. Nie jest to stały objaw, ale dość częsty i tutaj zwracam sie do użytkowników o poradę co może szwankować w tej sytuacji. Pozdrawiam.

Takie pytanie kiedy to się dzieje czy na zimnym czy ciepłym silniku. Czy podczas przyhamowywania na prostej czy może wchodząc w zakręt (o tyle istotne że w zakręcie dodatkowo obciążony jest silnik wspomaganiem kierownicy). W moim przypadku na zimnym silniku auto gasło przy dohamowaniu w zakręcie. Okazało się że miałem poluzowany przewód podciśnienia. Niestety moje doświadczenia opieram na przykładnie innego auta firmy renault więc mogą nie mieć odzwierciedlenia w twoim przypadku.

Przyczyn może być kilka:
-uszkodzona pompa hamulcowa
-uszkodzone/obluzowane przewody podciśnienia
-napięcia paska alternatora
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez patryk.olsztyn » 2 sty 2011, 23:27

Zdarza się na zimnym i na dobrze rozgrzanym. Zarówno na prostej jak i na zakręcie. Czasem, ale rzadko nawet bez hamulca zabuja obrotami nieprzyjemnie. Pasek od alternatora był wymieniany kilka tygodni temu.
patryk.olsztyn
 

Postprzez Vollkow » 3 sty 2011, 00:10

Posprawdzaj czy nie bierze płynu chłodniczego albo oleju. U mnie podobne objawy miałem jak poszła uszczelka pod głowicą. Z czasem coraz gorzej aż w końcu gasł co trochę i nie dało się odpalić a na koniec już chodził na 3 gary. Ale u ciebie może być co innego. Nawet silnik krokowy może dawać takie objawy.
Może sprawdz jak się sprawy mają na obciążeniu, powłączaj wszystkie światła grzanie szyby nawiew na maxa i zobacz czy bez hamowania też nie bedą tak drastycznie spadać obroty.
Kable kiedy wymieniane ??
No i jak tu koledzy uparcie podpowiadają sczytaj błędy :]
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez Piotr Raczkowski » 4 sty 2011, 08:35

obstawiam że to problem lewego powietrza posprawdzaj wszystkie gumowe połączenie nawet mała nieszczelność i zaczynają się kłopoty z obrotami
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez rumunn95 » 4 sty 2011, 10:53

wymien oring pod elektromagnesem krokowca taki cienki okragly pozniej wyreguluj srubka na imbus w nim najlepiej na obciazeniu tzn. klima ogrzewanie szyby i powinno pomuc mi pomoglo ;)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 4 sty 2011, 11:30

U mnie na szalejące obroty pomogła wymiana uszczelki kolektora dolotowego. Objaw był taki, że np. przy redukcji biegu obroty spadały bardzo nisko, auto prawie gasło, po czym za chwilę podbijały się obroty i było OK. Albo stojąc na skrzyżowaniu obroty nagle wskakiwały na 3000 RPM i tak się utrzymywały. Dodam też słynne syczenie spod maski w okolicach kolektora ("lewe" powietrze). Po wymianie uszczelki problem zniknął natychmiastowo i auto ładnie trzyma obroty, mniej szarpie i jazda stała się dużo przyjemniejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez yaro626 » 17 sty 2011, 18:36

Upss mała pomyłka,nie w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez cubecore » 22 lut 2011, 15:35

Hej

Chciałbym odświeżyć wątek. Pojawił się problem z obrotami w mojej Gf-ce 1.8. Na ciepłym silniku przy dojeżdżaniu do świateł po wciśnięciu sprzęgła obroty podskakują mi do 1500 utrzymują się ok. 20 sekund potem spadają do 900. Problem z obrotami pojawił po przeczyszczeniu przepustnicy i krokowca. Zostawiłem samochód na luzie z włączonym silnikiem żeby sobie popracował z nadzieją że to kwestia wyregulowania przez komputer. Po paru minutach obroty spadły i zaczęły falować spadając prawie do zera wskakując na 600 rpm. Paradoks jest taki że krokowiec i przepustnica był przeczyszczony. Przypomniałem sobie że poleciała uszczelka pod przepustnicą i została „docieta” nowa. Macie pomysły co to może być?


PS.Mówiliście o wprowadzaniu silnika w tryb serwisowy. Jak to się robi?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 14:08
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 1.8 Hachtback

Postprzez rumunn95 » 22 lut 2011, 17:21

w gfce nei zrobisz tego ot tak zworka a co do stanu silnika zrob jak napisalem wyzej koszt 50gr
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez cubecore » 23 lut 2011, 14:27

Jestem prostym chłopem który wie że samochód ma 4 kola i moja znajomość kwestii technicznych na tym się kończy. Dzwoniłem do sklepu mazdy i pytałem się o ten oring ale gość nie potrafił mi nic takiego znaleźć. Możesz mi jakoś bliżej wyjaśnić chociażby gdzie to można kupić i jak wymienić?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 14:08
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 1.8 Hachtback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6