Stuki w układzie kierowniczym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gość » 13 gru 2006, 17:57

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323 BJ 2001 1, 6. Sprowadziłem ją z Niemiec. Po pół roku użytkowania na naszych "kochanych" drogach wystąpił problem. Przy lekkim ruszaniu kołem kierownicy słyszalny jest stukot z lewej strony. Głośniejszy na wyłączonym silniku. Pojechałem do mechanika i wykluczył końcówki drążków i powiedział, że stukot dochodzi albo z przekładni kierowniczej, albo z drążka. Zrozumiałe dla mnie jest, że części te można wymienić. ( o ile drążek nie jest zbyt drogi, to kompletnie nie mam pojęcia jaka jest cena przekładni.) Jeżeli możecie mi pomóc w ustaleniu cen tych części i ewentualnie podać, czy przekładnię da się naprawić, czy trzeba regenerować lub wymieniać, to będę wdzięczny. ( podobno w niektórych przekładniach jest regulacja takich luzów) Może ktoś zna jakiś warsztat na śląsku godny polecenia w sprawach układu kierowniczego??? Dziękuję za informacje.
Ostatnio edytowano 14 gru 2006, 09:20 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez woytheck » 13 gru 2006, 18:54

dla mnie przekładnia, rozumiem że masz wspomaganie i dlatego bardziej stuka przy wyłączonym :( mam to samo, ale w starszym ciut modelu :–> W bytomiu bodajże na szobierkach jest Bardzo dobry warsztat zajmujący się regeneracją przekładni. Nie pamiętam w tej chcwili naziska kolesia, ale jak jutro wrócę z pracy to podam bo to mój klient

Już sobie przypomniałem, jago nazwisko to "Konieczny", jeżeli Ci zależy to na jutro przygotuję dokłądny adres i jakiś telefon do niego
Obrazek
323BG 1990 1,6 GLX CHORZÓW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2006, 17:57
Posty: 21
Auto: 22.V.07- KAPA SILNIKA!

Postprzez Winetou » 13 gru 2006, 19:50

przeczytaj proszę regulamin i popraw temat...
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez gadula » 13 gru 2006, 23:30

Czyżby to jakieś fatum nad Mazdami :| Mam dokładnie takie same objawy, też prawie po pół roku od kupienia. Chyba pójdę dać na mszę, albo zadzwonię po egzorcystę <lol>
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Jacol » 13 gru 2006, 23:51

U mnie to samo :P Tylko jeszcze nie sprawdzałem końcówek :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez magicadm » 14 gru 2006, 11:30

Ten typ tak ma!!!
W każdej (prawie) Maździe tak wali.
Jak nie czuć luzów – nic nie ruszaj. Tak ma wiekszość aut ze wspomaganiem kierownicy.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez VTec » 14 gru 2006, 13:04

u mnie tez tak stuka. cicho ale da sie slyszec. natomiast jezdze juz tak z tym ponad dwa lata. nie ma luzu na kolku,nie ma co kombinowac na sile,

pozdr
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez smagur » 14 gru 2006, 18:34

U mnie to samo... lekki stukot. Coś jakby przeskakiwanie ale zgadzam sie z przedmówcami że ten typ tak ma bo jeżdze już jakiś czas i "stukanie" ani sie nie nasila anii sie nie zmniejsza! Myśle że nie ma co grzebać na siłe tym bardziej że słychać to jedynie przy postoju i naprawde trzeba wiedzieć czego nasłuchiwać
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez lukaszp » 2 lip 2008, 21:43

Mam ten sam problem.
Jak szarpię kierownicą "prawo-lewo" czy jak jest silnik uruchomiony czy zgaszony to stuka coś w okolicy przekładni kierowniczej (bardziej z lewej strony).
Pewnie będzie to przegub kulowy na drążku kierowniczym albo sama przekładnia, ale jutro postaram sie to zdjagnozować. odkręcę drążek od strony koła i sprawdzę czy jest luz.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 2 lip 2008, 21:44

Mam ten sam problem.
Jak szarpię kierownicą "prawo-lewo" czy jak jest silnik uruchomiony czy zgaszony to stuka coś w okolicy przekładni kierowniczej (bardziej z lewej strony).
Pewnie będzie to przegub kulowy na drążku kierowniczym albo sama przekładnia, ale jutro postaram sie to zdjagnozować. odkręcę drążek od strony koła i sprawdzę czy jest luz.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 2 lip 2008, 21:45

Mam ten sam problem.
Jak szarpię kierownicą "prawo-lewo" czy jak jest silnik uruchomiony czy zgaszony to stuka coś w okolicy przekładni kierowniczej (bardziej z lewej strony).
Pewnie będzie to przegub kulowy na drążku kierowniczym albo sama przekładnia, ale jutro postaram sie to zdjagnozować. odkręcę drążek od strony koła i sprawdzę czy jest luz.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Artek07 » 13 lip 2009, 09:50

Witam
Przeszukałem forum i znalazłem pare postów z tym zagadnieniem ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi więc w przypływie rozpaczy zakładam nowy wątek.
Otóż jest tak na postoju przy wyłączonym siniku poruszam szybko kierownicą w lewo i w prawo i w tedy słychać jakieś stuki z lewej strony auta w okolicach przekładni kierowniczej moje podejrzenia padły na drążek kierowniczy lewy więc w piątek wymieniłem drążek i jakież było moje zdziwienie że te stuki dalej są.
W szale dokonałem kontroli pozostałego zawieszenia i tak łączniki są dobre poduszki stabilizatora wymieniałem 2 miech tymu i też nie ma luzów swożnie ok.
Pozostała mi jedynie przekładnia a że po odpaleniu te stuki są znacznie mniejsze (olej chyba wybiera luzy i sa nie prawie niesłyszalne) stąd pewność że to przekładnia.

pyt. 1 czy te luzy są jakoś regulowane w tym modelu(323F DiTD 2001).
pyt 2 jeżeli nie to czy tylko wymiana czy też jak wyczytałem w postach ten typ tak ma i się nie przejmować
prosze o jakies sensowne info bo już mam stracha czy z tym jeździć dalej czy wywalać ok 1,5 tyś i wymieniać.
Ostatnio edytowano 14 lip 2009, 11:16 przez Artek07, łącznie edytowano 1 raz
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 20:09
Posty: 46
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001

Postprzez JanuszM » 13 lip 2009, 13:47

Artek07 A czy te stuki słychać też podczas jazdy?
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez soul » 13 lip 2009, 14:54

a jezeli slychac to co? :P bo u mnie juz tez slychac podczas jazdy :/ i prawodpodobnie z maglownicy.. na postoju stuka, jak odpalam silnik niby luz sie powinien kasowac, ale nie.. stuka dalej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Artek07 » 13 lip 2009, 15:35

w czasie jazdy nic nie słychać. jak mam zgaszony silnik to słychać dość mocno a po odpaleniu (pompa tłoczy olej i kasuje luzy) ciężko jest je usłyszeć. czasami słychać ale są to stuki bardzo minimalne. na zdjęciach przekładni widać jakąś śrubę regulacyjną (na imbus) ale jest ona oz strony przegrody i nie wiem czy można nią wybrać luzy czy nie.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 20:09
Posty: 46
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001

Postprzez bikus » 13 lip 2009, 18:34

maglownica stuka, ja tez tak mam ze na postoju jak ruszam kiera to maglownica stuka ale jak nei ma luzu to mozna smialo jezdzic
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Artek07 » 14 lip 2009, 08:05

ale ktos wie do czego służy ta śruba na przekładni, na zamontowanej przekładni jej nie widać poniewaz znajduje się id strony mocowanej do przegrody.
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 20:09
Posty: 46
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001

Postprzez KyRy » 14 lip 2009, 08:57

Artek07 popraw temat na zgodny z regulaminem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Artek07 » 14 lip 2009, 11:18

OK poprawione.
a swoją drogą czy nikt jeszcze nie ściągał przekładni że nic nie wiadomo o tej śrubie
Jestem ze Szczecina mówią że tu Polska kończy się
NIE ! Tu Polska się zaczyna.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 20:09
Posty: 46
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD – 2001

Postprzez gaawell » 14 lip 2009, 12:59

hello Witam ja wlasnie przechodze ten sam problem z maglownica w mojej BA! Na poczatku myslalem ze cos z zawieszeniem bylem na szarpaku lecz tego stuku szarpak nie wykryl!! Dopiero po kreceniu kierownica w lewo i prawo wyszlo wszystko na jaw!! Na poczatku stuki byly malo slyszalne lecz teraz naprawde wali teraz zdrowo. Szukalem uzywanej i znalazlem za 200 zl ale jesli zacznie cieknac za 2 miechy to co w tedy?/? <glupek2> <glupek2> .Postanowilem kupic nowa za 1100 zl firmy Lauber. Niewiem czy robie ok czas pokaze . Jutro jade do sklepu i auto odstawiam do mechanika . Jesli chodzi o srube regulujaca luzy to mozna sprobowac lecz luz po jakims czasie nadal wystapi.Zycze powodzienia i cierpliwosci ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 22:43
Posty: 32
Skąd: Muszyna
Auto: Mazda 323f BA 1,8 Glx

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323