CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez amra1973 » 8 lip 2009, 23:03

Trochę trudno mi uwierzyć że ten problem wynika tylko z błędów w sofcie, choć i tak może być.
A czy przed wizytą w 44tuning auto zachowywało się jakoś inaczej? Np. czy wzrosło Ci zużycie oleju?

Przyglądam się wykresowi momentu i zastanawia mnie jego wahnięcie między 2400 obr a 3000 obr, to może wskazywać na problem innej natury, byc może nawet stosunkowo błahy.
Poniżej dla przykładu link do historii kolegi Adiryba
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=320

Moim zdaniem, jeżeli przed chipowaniem auto nie wykazywało żadnych odstępstw, to powinieneś pojechać z wykresem z VTG do 44tuning i go pokazać oraz opowiedzieć jak się zachowuje auto. Jeżeli podchodzą profesjonalnie do tematu tuningu (a tak się reklamują) to we własnym interesie będą się starali rozwilkłać ten problem (w ostateczności oddać kasę i wgrać oryginalny soft). Bo jeżeli zaczniesz teraz wykonywać inne działania związane z softem, to mogą później nie uznać Twojej reklamacji.
Dodatkowo przyjrzałbym się dokładnie silnikowi, np. SCV, uszczelnienie wtryskiwaczy, bądź nawet jak wyglądają przewody dolotowe, może któryś spadł lub został uszkodzony?

Ja miałem taką przygodę po wymianie IC w ASO, odbieram uradowany auto z serwisu, wciskam pedał gazu na trasie a on prawie nie przyspiesza. Okazało się że przy montażu przpadkiem został odłączony jeden z przewodów. A z tego co wiem, przy tuningowaniu M6 koniecznejest wyjęcie modułu więc istnieje ryzyko przypadkowego uszkodzenia czegokolwiek.
Powodzenia! I zdawaj na bieżące relację z postępów :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mlodociany1987 » 8 lip 2009, 23:32

Nie dzieki. Od jutra zaczynam walke. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez krzych » 9 lip 2009, 03:13

Ja nadal stawiam na narysowany "odrecznie" wykres. Niech przy Tobie zrobia drugi taki sam skoro taki Ci przyslali. Stoj obok i patrz na software zza plecow mechanika zebys widzial wyraznie, ze to rezultat z programu, anie z dysku po zapisie z innego samochodu lub narysowany. Moim skromnym zdaniem to jakas lipa jest. A problemy z SCV nie maja pewnie nic do tego o ile to SCV a nie zle dobrana praca wtryskow.

Tak czy inaczej, powodzenia.

PS. Wylutowywali Ci chipa, czy programowali bezinwazyjnie?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mlodociany1987 » 9 lip 2009, 09:23

Wszystko robili recznie bo mowili ze nie mogli sie dostac poprzez kabelki. Zastanawiam sie czy dzwonic do 44 tuning czy do goscia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez amra1973 » 9 lip 2009, 09:55

mlodociany1987 napisał(a):Wszystko robili recznie bo mowili ze nie mogli sie dostac poprzez kabelki. Zastanawiam sie czy dzwonic do 44 tuning czy do goscia.


Nie wiem jak to rozumieć. W KreatorzeMocy powiedzieli mi od razu że w M6 trzeba wymontować moduł do programowania, nie ma innej możliwości.

Czy ten "gość" jest z 44tuning?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mlodociany1987 » 9 lip 2009, 09:57

Tak sie przedstawiał. Na "wykresie" z hamowni jest logo 44 tuning. W całym warsztacie roiło się od ich Loga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez amra1973 » 9 lip 2009, 10:14

OK, rozumiem. Siedziba firmy jest w Opolu, ale ten gość z Jabłonnej jest ich oficjalnym przedstawicielem, więc najpierw udałbym się do niego. A jeżeli to nie pomoże trzeba będzie uderzyć do centrali.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mlodociany1987 » 9 lip 2009, 12:46

No i jestem po rozmowie. Na początku przyszłego tygodnia mam jechac do frimy i będą wprowadzać jakieś poprawki. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Podobno w najgorszym wypadku mamy powrócić do serii... A z gaśnięciem nie wiedzą co może być przyczyną
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez amra1973 » 9 lip 2009, 14:46

Gaśnięcie być może spowodowane jest niewłaściwie podawaną mieszanką... poszukaj na farach tuningowych czy ktoś miał takie problemy. Może znajdziesz jakiś trop...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mlodociany1987 » 9 lip 2009, 14:58

Mam zawór SCV 003 także z tego co piszą forumowicze to wadliwy. Mam juz 130tys km takze zapewne tego wina. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez amra1973 » 9 lip 2009, 15:46

Warto się upewnić czy to jego wina, by przed wizytą u "gościa" albo go naprawić albo wyeliminować jego wpływ na gaśnięcie.
Na pewno bez weryfikacji nie warto go "w ciemno" naprawiać/wymieniac
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez krzych » 9 lip 2009, 18:30

mlodociany1987 napisał(a):No i jestem po rozmowie. Na początku przyszłego tygodnia mam jechac do frimy i będą wprowadzać jakieś poprawki. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Podobno w najgorszym wypadku mamy powrócić do serii... A z gaśnięciem nie wiedzą co może być przyczyną

Zaraz, zaraz, rozmowa rozmowa, a co z wykresem? Masz zamiar tak po prostu puscic im plazem to, ze na wykresie jest, a w rzeczywistosci nie ma? Toz to zwyczajne oszustwo – zanim zaczna grzebac ponownie, niech Ci udowodnia ze wykres jest prawdziwy. Niech podepna pod hamownie i hamuja nawet sto razy, ale niech przynajmniej raz im wyjdzie chociaz podobnie do wykresu ktory Ci wyslali.

Dopiero wtedy mozesz z nimi rozmawiac co dalej, bo jesli nie sa w stanie potwierdzic swojej rzetelnosci to na Twoim miejscu nie dawalbym im po raz kolejny swojego samochodu, przedstawil wykres z VTG, oskarzyl o oszustwo i zabral pieniadze, a pozniej dokonal tej samej modyfikacji u kogos zupelnie innego.

Gdyby wykresu nie dali, to co innego – moznaby wtedy zwyczajnie reklamowac nieskutecznosc przerobkie, ale oni spreparowali dowod na to, ze im sie udalo! To przestepstwo z tego co mi wiadomo.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mlodociany1987 » 9 lip 2009, 22:31

Ale z tego co mi powiedzieli to poprostu chcą "odkupic" wine. Podobno nie wszystkie samochody trzymaja moc (tak mi powiedziano). Jednyne co mnie bulwersuje to to, że oni nie mają zwykłej hamowni tylko jakiś sprzęt czepiają do koła i podług tego mierzą dane wartości. Napewno tego nie zostawie od tak. Albo będę miał moc jaką przedstawili mi na wykresie, albo wszystkie koszta (łącznie z VTG) pokryją oni.
P.S. Krzych odezwij sie na PRIV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez krzych » 9 lip 2009, 23:17

Podobno nie wszystkie samochody trzymaja moc (tak mi powiedziano).

Dobrze, to podaj mi choc jeden rozsadny przyklad logicznego wytlumaczenia "nie trzymania mocy" przy zalozeniu ze jedynym sposobem zwiekszenia mocy jest zmiana dawkowania paliwa na wtryskach (bo o to chodzi w zmianach oprogramowania w zasadzie). Ze co, ze program sie "deprogramuje" czy ze moze wtryski Ci siadly tak szybko? Czy moze Panowie klamia?

Stawiam na trzecie.

mlodociany1987 napisał(a):Albo będę miał moc jaką przedstawili mi na wykresie, albo wszystkie koszta (łącznie z VTG) pokryją oni.

Slusznie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Udesky » 9 lip 2009, 23:56

mlodociany1987 napisał(a):Podobno nie wszystkie samochody trzymaja moc (tak mi powiedziano).

Ale przecież, patrząc na wykres z 44tunng, ten argument jest bezsensu, bo twoja Mazda ma 138KM, a więc 2KM więcej niż seria, więc co to za wytłumaczenie. :|
Moim zdaniem po prostu dali pupy i tyle, może programista miał zły dzień, może miałeś pecha, albo coś innego.
mlodociany1987 napisał(a):oni nie mają zwykłej hamowni tylko jakiś sprzęt czepiają do koła i podług tego mierzą dane wartości.

To jest hamownia drogowa, podobno miarodajna, pod warunkiem, że zna się dokładną wagę samochodu itd. Więc może te 166KM wynikło z zaniżenia/zawyżenia wagi rzeczywistej.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez 44tuning » 11 lip 2009, 10:31

Witam, otrzymałem informację od jednego z forumowiczów że rozwinął się temat "słabszej" Mazdy po modernizacji u nas.

Sytuacja jest mi znana, gdyż klient się już kontaktował jak opisuje i nasza decyzja z uwagi iż w dniu odbioru było wszystko poprawnie, a mniej dynamiczna praca zadziała się po kilku dniach (z informacji użytkownika pojawił się problem z późniejszym odpalaniem) dokonamy całej kompleksowej diagnostyki łącznie ze sprawdzenie modernizacji (program + ecu) aby znaleźć przyczynę spadku sprawności.

Seryjna sprawność nie wskazywała na jakieś uchybienia i wygląda na jakiś nie fortunny zbieg okoliczności, co niestety w życiu się zdarza (nie zdarza się nic ludziom którzy nic nie robią :)

Jeżeli chodzi o technologię wykonywania sterowników Denso to modernizujemy je bezinwazyjnie (czyli podłączamy się bezpośrednio przez złącze sterownika) kiedy sterownik nie ma pamięci zewnętrznej czy też "lutowanko" w co niektórych sterownikach starszej serii Denso gdzie występuje pamięć PSOP.

Odnotowaliśmy dwa lata temu taki podobny przypadek w którym się okazało, że był przegryziony przez jakieś zwierzątko jeden z przewodów od sterowania przy silniku, a parę miesięcy temu, że jedna z nóżek pamięci na 100 testów zgubiła 4 razy kontakt.

Dlatego przyczyna niższej sprawności ( sterowniki Denso potrafią działać w trybie "awaryjnym" tle nie wyświetlać komunikatu na desce rozdzielczej ani nie generując błędu podczas diagnozy) leży po stronie albo tkwiącej usterki która się nie fortunie ujawniła albo po stronie naszej modernizacji.

Pomiary wykonane w dniu tuningu (przy stosunkowo niskiej temperaturze tego dnia), wykonane w trakcji czyli z dużą ilością chłodnego i świeżego powietrza (co może być w pełni przyczyna wyższej mocy w serii) są poprawne a spadek mocy zgłaszany przez użytkownika jest na pewno zbyt duży.

Przy naszych badaniach wielu Mazd z tymi silnikami przez zagrzanie odnotowaliśmy spadek pomiędzy 5-8 KM , a dla przykładu poprzez mocno brudny litr powietrza nawet 14 KM dlatego poświęcimy czas na Mazdę jak najszybciej kiedy będzie to możliwe (jesteśmy teraz w okresie urlopowym) aby właściciel mógł być zadowolony.

W końcu klient zapłacił za modernizację u ma jego samochód dobrze jeździć.

Pozdrawiam i na pewno pojawi się informacja (czy też z naszej strony naszej czy też myślę ze strony użytkownika mlodociany1987 co było przyczyną

Pozdrawiam
Robert JM Halicki
44tuning
 

Postprzez mlodociany1987 » 11 lip 2009, 12:51

Myślę, że się dogadamy. Dziękuje za informację i czekam na wolny termin. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez krzych » 14 lip 2009, 00:57

44tuning napisał(a):Robert JM Halicki

Dziekujemy Panu za dosc dluga i w miare konkretna odpowiedz, aczkolwiek pozostawil Pan jedna watpliwosc nie rozwiana. Mianowicie schodki na koncowce wykresu. Jak jest mozliwe, zeby obroty przy 5000 zaczynaly sie cofac i to kilkakrotnie? Nie zaobserwowalem niczego takiego u siebie, wprost przeciwnie, silnik ochoczo wkracza na czerwone pole (co jest nieco przerazajace, ale to fakt).

Bardzo mnie interesuje sposob, w jaki powstal wykres.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Karol » 14 lip 2009, 14:58

hehehehehe dobre i wychodzi szydlo z worka dlatego sie wycofalem z pseudo tuningu jak w Polsce beda dobrzy fachowcy to mozna zaczac cos robic........
Mlodociany1987 spiepszyli ci dobre auto.....
Pozdrawiam zycze powodzenia i czekam co dalej
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez amra1973 » 15 lip 2009, 12:40

Trec_Londyn napisał(a):hehehehehe dobre i wychodzi szydlo z worka dlatego sie wycofalem z pseudo tuningu jak w Polsce beda dobrzy fachowcy to mozna zaczac cos robic........
Mlodociany1987 spiepszyli ci dobre auto.....
Pozdrawiam zycze powodzenia i czekam co dalej


Trochę przesadzasz, jak każdy kto nie robił tuningu swojego auta.
Na tym forum jest wiele osób które mają wzmocnione M6 i poza opisywaną tutaj sytuacją Mlodociany1987 wszyscy są zadowoleni.
Ja z mojej po chipowaniu jestem bardzo zadowolony, silnik pracuj ciszej, auto jest bardziej dynamiczne, spadło średnie zużycie paliwa.
Problem polega na tym że nie każdy sterownik Denso został już odpowiednio "rozpracowany" i nie jest to problemy tylko polskich tunerów.

A z wyciąganiem czasami pochopnych wniosków warto się chwilę powstrzymać, bo powód zaistniałego problemu może być prozaiczny.

Opisałem już kilka wpisów wcześniej moją przygodę z wymiana IC. Po wyjechaniu z ASO auto jeździło gorzej niż na starym IC, ale wróciłem do serwisu następnego dnia sprawdzono mi dokładnie auto i okazało się że został przypadkiem odłączony jeden przewód.

Poczekamy, zobaczymy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje