Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna
regulacja jedno, ale mógłbyś podrzucić fote gdzie to było dziurawe.
Może to też moja przyczyna obrotów
Może to też moja przyczyna obrotów
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
flywin napisał(a):przy starym filtrze Z5 1.5 16V spalał mi 6.4/100
oleju? bo bezynki to chyba nie mozliwe w Z5
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
www.323-klub.pl
- Od: 30 sie 2008, 16:31
- Posty: 257
- Skąd: Łowicz/Warszawa
- Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6
moja wina, nie zauważylem zdjeć.
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
novell napisał(a):6,4L na 100km...sorry ale chyba matizem jeździsz a nie 323f z5
Potwierdzam mój Z5 również pali 6,5L 20/80 miasto/trasa i to nie jest jazda "emeryt style"

panowie z tym spalaniem to chyba coś nie tak : ja mam w swojej pięknej sekwencyjne LPG i bez względu na to czy po mieście, czy w trasie, pali mi 10- 10,5 litra gazu na setę!!! co prawda nie ma różnicy w mocy ale takie jest spalanie. przed założeniem LPG palił mi w mieście 9-10litrów a w trasie 8,5litra dodam tylko że jeżdżę powiedżmy trochę bardziej niż dynamicznie 

- Od: 3 kwi 2009, 22:10
- Posty: 341
- Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie
no masz rację
jeżeli już jesteśmy przy obrotach to też mam podobny problem wskazówka sobie nieznacznie lata i nic nie mogę poradzić więc to olałem. tylko czasem przy rozgrzanym silniku wskakuje na 1000 i chwile się trzyma, ale zaraz wraca na miejsce.
ostatnio jednak zaobserwowałem dziwne wachania obrotów jak się wiatrak chłodzenia włączy to obroty wariują od 1000 do 500 i tak na zmianę aż wiatrak się wyłączy dziwne...
jeżeli już jesteśmy przy obrotach to też mam podobny problem wskazówka sobie nieznacznie lata i nic nie mogę poradzić więc to olałem. tylko czasem przy rozgrzanym silniku wskakuje na 1000 i chwile się trzyma, ale zaraz wraca na miejsce.
ostatnio jednak zaobserwowałem dziwne wachania obrotów jak się wiatrak chłodzenia włączy to obroty wariują od 1000 do 500 i tak na zmianę aż wiatrak się wyłączy dziwne...
- Od: 3 kwi 2009, 22:10
- Posty: 341
- Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie
witam... no u mnie falujace obroty to tez wielki problem od ponad pol roku. (troche sie juz nauczylem do tego nawet) wymienilem juz kilka rzeczy np sonda, filtry, swiece, kable, przeplywka ok i ciagle to samo. lada dzien mam zamiar wymienic silniczek krokowy (juz zamowiony) bo tez moze byc winny ale ta puszeczke zaraz jutro po powrocie z pracy sprawdzam i mam nadzieje ze to cos pomoze
aha u mnie obroty zmieniaja sie takze w zaleznosci od tego czy auto jest przechylone. np skrecajac w lewo jadac bardzo powoli na luzie gwaltownie rosna do ponad 2500 a gdy wyprostuje znow spadaja, potem hamulec i znow falowanie i tak w kolko :p a appropo spalania to nie przekraczajac 3500 obrotow to w cyklu mieszanym 6 l
a gdy "but" to w granicach 10 l
dla mnie zadowalajace
pozdrawiam
- Od: 9 gru 2008, 22:12
- Posty: 15
- Skąd: Świbie
- Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.
a ja juz zaczynam mieć doyć MAdzi :/ mam 323c 1,3 16V – 4 miesiące się męczę z obrotami. najpierw wyczyszczony w serwisie przepływomierz, przepustnica i krokowiec, wymienione wszystkie filtry, teraz wymieniłem silnik krokowy i dalej to samo. U mnie to wygląda tak http://www.youtube.com/watch?v=3lrN7lsX-kU
Akurat dojechałem do świateł. chwilke chodzą normlanie a potem w dół prawie do zera ( często silnik gaśnie). Przy odpalaniu gdy mazda trochę postoi to 3 pierwsze odpalenia kończą się zgaśnięciem. Zastanawiam sie nad katalizatorem, wyszło mi na przeglądzie jak mierzyli spaliny ze o 100% przekroczyłem normę, rozgrzał silnik i było już w porządku. Zauważyłem też ze katalizator jest ostro przerzarty rdzą, jak auto wchodzi między 2.5 a 3 tys obrotów to wpada w rezonans. moze on jest juz zapchany i powoduje te obroty... już sam nie wiem....
Akurat dojechałem do świateł. chwilke chodzą normlanie a potem w dół prawie do zera ( często silnik gaśnie). Przy odpalaniu gdy mazda trochę postoi to 3 pierwsze odpalenia kończą się zgaśnięciem. Zastanawiam sie nad katalizatorem, wyszło mi na przeglądzie jak mierzyli spaliny ze o 100% przekroczyłem normę, rozgrzał silnik i było już w porządku. Zauważyłem też ze katalizator jest ostro przerzarty rdzą, jak auto wchodzi między 2.5 a 3 tys obrotów to wpada w rezonans. moze on jest juz zapchany i powoduje te obroty... już sam nie wiem....
- Od: 9 paź 2008, 21:49
- Posty: 11
- Auto: 323C 1,3 16V 96r.
Puszka rezonatora ma za zadanie akumulować i stabilizować podciśnienie potrzebne do regulacji wszelkich zaworów podciśnienia np EGR.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Wlasnie przed chwila to ogladalem i cos jakby szumialo mi koło tego plastiku za kolektorem. A jak sie do niego dobrac, jak go rozkrecic?? NIe ma jakiejs uszczelki itp?? Jak to zrobic szybko i sprawnie, zeby auto dalej było na chodzie 
Ostatnio edytowano 12 lip 2009, 21:04 przez Tasior, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
odkręciłem tą srubę tak jak radziłeś lesiux i jest trochę lepiej, przynajmniej auto nie gaśnie i nie spadają tak bardzo te obroty. ale nadal silnik chodzi bardzo dziwnie a obroty mocno falują. nagrałem to co wydobywa się z rury wydechowej, takie pyrkanie... moze rzeczywiście ten katalizator jest za to odpowiedzialny? posłuchajcie http://www.youtube.com/watch?v=2P0rg9gH_EM
- Od: 9 paź 2008, 21:49
- Posty: 11
- Auto: 323C 1,3 16V 96r.
tak, mam ssanie na zimnym silniku, a w trybie serwisowym w miarę ładnie trzyma obroty i bez problemu odpala. Dzisiaj własnie go wsadziłem w ten tryb i ustawiłem obroty tak na 800-900. Teraz jak staje na swiatłach to mam dwie rózne sytuacje. Albo zatrzymuje się na 900-1000 i chwile stoi, potem zejście tak na 300 i wraca na 900-100, albo ma ok 2000 obrotów i po chwili stania spada na 1000. Fakt ze po tej regulacji podczas samej jazdy zachowanie samochodu się poprawiło. nie szarpie juz tak gdy ściąga się nogę z gazu. jednak cały czas te obroty mocno falują. hmm nie wiem czy to istotne ale czasmi słychac ze coś piszczy pod maską. no i jak rano odpalam to 2 pierwsze odpalenia gasnie
- Od: 9 paź 2008, 21:49
- Posty: 11
- Auto: 323C 1,3 16V 96r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości