Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez tompsky » 7 lip 2009, 20:33

Wydaje mi się że możnaby przy włączonym silniku zbadać jakimś rodzajem pianki , tak jak się bada nieszczelności gazu – jeśli sa bąbelki tzn nieszczelne .
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:32
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323 F BA 16V 1,5 97r

Postprzez Lucasek » 7 lip 2009, 20:54

regulacja jedno, ale mógłbyś podrzucić fote gdzie to było dziurawe.
Może to też moja przyczyna obrotów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez kociak » 7 lip 2009, 21:03

flywin napisał(a):przy starym filtrze Z5 1.5 16V spalał mi 6.4/100

oleju? bo bezynki to chyba nie mozliwe w Z5
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez tompsky » 7 lip 2009, 21:09

Nieszczelności były w miejscach gdzie teraz jest jasna masa (widoczna na zdięciach) – poksylina ! U mnie to były dwie nieszczelności , jedna minimalna druga trochę większa .
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:32
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323 F BA 16V 1,5 97r

Postprzez Lucasek » 7 lip 2009, 22:37

moja wina, nie zauważylem zdjeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez novell » 8 lip 2009, 00:20

6,4L na 100km...sorry ale chyba matizem jeździsz a nie 323f z5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez Pioteq25 » 8 lip 2009, 05:16

novell napisał(a):6,4L na 100km...sorry ale chyba matizem jeździsz a nie 323f z5


Potwierdzam mój Z5 również pali 6,5L 20/80 miasto/trasa i to nie jest jazda "emeryt style" <lol> Wszystko zależy w jakim stanie jest utrzymane autko.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez flywin » 8 lip 2009, 19:07

panowie jazda w miescie do 80 a trasa 130-140 max i 6,4 L/100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Talib323f » 9 lip 2009, 20:34

panowie z tym spalaniem to chyba coś nie tak : ja mam w swojej pięknej sekwencyjne LPG i bez względu na to czy po mieście, czy w trasie, pali mi 10- 10,5 litra gazu na setę!!! co prawda nie ma różnicy w mocy ale takie jest spalanie. przed założeniem LPG palił mi w mieście 9-10litrów a w trasie 8,5litra dodam tylko że jeżdżę powiedżmy trochę bardziej niż dynamicznie <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 22:10
Posty: 341
Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie

Postprzez lesiux » 9 lip 2009, 20:47

nie róbmy offtopa, to jest temat o obrotach a nie spalaniu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez feecle » 10 lip 2009, 10:26

Czy dysponujecie zdjęciem tego gumowego elementu łączącego rezonator powietrza z kolektorem?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez Talib323f » 10 lip 2009, 20:28

no masz rację :D
jeżeli już jesteśmy przy obrotach to też mam podobny problem wskazówka sobie nieznacznie lata i nic nie mogę poradzić więc to olałem. tylko czasem przy rozgrzanym silniku wskakuje na 1000 i chwile się trzyma, ale zaraz wraca na miejsce.
ostatnio jednak zaobserwowałem dziwne wachania obrotów jak się wiatrak chłodzenia włączy to obroty wariują od 1000 do 500 i tak na zmianę aż wiatrak się wyłączy dziwne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 22:10
Posty: 341
Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie

Postprzez martin88go » 10 lip 2009, 23:08

witam... no u mnie falujace obroty to tez wielki problem od ponad pol roku. (troche sie juz nauczylem do tego nawet) wymienilem juz kilka rzeczy np sonda, filtry, swiece, kable, przeplywka ok i ciagle to samo. lada dzien mam zamiar wymienic silniczek krokowy (juz zamowiony) bo tez moze byc winny ale ta puszeczke zaraz jutro po powrocie z pracy sprawdzam i mam nadzieje ze to cos pomoze :) aha u mnie obroty zmieniaja sie takze w zaleznosci od tego czy auto jest przechylone. np skrecajac w lewo jadac bardzo powoli na luzie gwaltownie rosna do ponad 2500 a gdy wyprostuje znow spadaja, potem hamulec i znow falowanie i tak w kolko :p a appropo spalania to nie przekraczajac 3500 obrotow to w cyklu mieszanym 6 l :) a gdy "but" to w granicach 10 l :) dla mnie zadowalajace :) pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 22:12
Posty: 15
Skąd: Świbie
Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.

Postprzez bani4k » 11 lip 2009, 14:45

a ja juz zaczynam mieć doyć MAdzi :/ mam 323c 1,3 16V – 4 miesiące się męczę z obrotami. najpierw wyczyszczony w serwisie przepływomierz, przepustnica i krokowiec, wymienione wszystkie filtry, teraz wymieniłem silnik krokowy i dalej to samo. U mnie to wygląda tak http://www.youtube.com/watch?v=3lrN7lsX-kU
Akurat dojechałem do świateł. chwilke chodzą normlanie a potem w dół prawie do zera ( często silnik gaśnie). Przy odpalaniu gdy mazda trochę postoi to 3 pierwsze odpalenia kończą się zgaśnięciem. Zastanawiam sie nad katalizatorem, wyszło mi na przeglądzie jak mierzyli spaliny ze o 100% przekroczyłem normę, rozgrzał silnik i było już w porządku. Zauważyłem też ze katalizator jest ostro przerzarty rdzą, jak auto wchodzi między 2.5 a 3 tys obrotów to wpada w rezonans. moze on jest juz zapchany i powoduje te obroty... już sam nie wiem....
Początkujący
 
Od: 9 paź 2008, 21:49
Posty: 11
Auto: 323C 1,3 16V 96r.

Postprzez gregorius 323 F » 11 lip 2009, 17:14

Puszka rezonatora ma za zadanie akumulować i stabilizować podciśnienie potrzebne do regulacji wszelkich zaworów podciśnienia np EGR.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez lesiux » 11 lip 2009, 17:17

bani4k odkręć trochę śrubę wolnych obrotów, może pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Tasior » 11 lip 2009, 20:48

Wlasnie przed chwila to ogladalem i cos jakby szumialo mi koło tego plastiku za kolektorem. A jak sie do niego dobrac, jak go rozkrecic?? NIe ma jakiejs uszczelki itp?? Jak to zrobic szybko i sprawnie, zeby auto dalej było na chodzie :)
Ostatnio edytowano 12 lip 2009, 21:04 przez Tasior, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bani4k » 12 lip 2009, 18:58

odkręciłem tą srubę tak jak radziłeś lesiux i jest trochę lepiej, przynajmniej auto nie gaśnie i nie spadają tak bardzo te obroty. ale nadal silnik chodzi bardzo dziwnie a obroty mocno falują. nagrałem to co wydobywa się z rury wydechowej, takie pyrkanie... moze rzeczywiście ten katalizator jest za to odpowiedzialny? posłuchajcie http://www.youtube.com/watch?v=2P0rg9gH_EM
Początkujący
 
Od: 9 paź 2008, 21:49
Posty: 11
Auto: 323C 1,3 16V 96r.

Postprzez lesiux » 12 lip 2009, 22:37

a na zimnym silniku masz ssanie?bo to wygląda tak jakby za mało paliwa miał.Silnik w trybie serwisowym potrafisz odpalić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez bani4k » 13 lip 2009, 19:24

tak, mam ssanie na zimnym silniku, a w trybie serwisowym w miarę ładnie trzyma obroty i bez problemu odpala. Dzisiaj własnie go wsadziłem w ten tryb i ustawiłem obroty tak na 800-900. Teraz jak staje na swiatłach to mam dwie rózne sytuacje. Albo zatrzymuje się na 900-1000 i chwile stoi, potem zejście tak na 300 i wraca na 900-100, albo ma ok 2000 obrotów i po chwili stania spada na 1000. Fakt ze po tej regulacji podczas samej jazdy zachowanie samochodu się poprawiło. nie szarpie juz tak gdy ściąga się nogę z gazu. jednak cały czas te obroty mocno falują. hmm nie wiem czy to istotne ale czasmi słychac ze coś piszczy pod maską. no i jak rano odpalam to 2 pierwsze odpalenia gasnie
Początkujący
 
Od: 9 paź 2008, 21:49
Posty: 11
Auto: 323C 1,3 16V 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323