kontrolka silnika(check engine)
ja mialem ten sam problem, mianowicie wypadaja zaplony na gazie i komputer to notuje. Sprobuj odpiac kleme na pol minuty to pomaga 'wygasic' kontrolke ale blad w komputerze pozostaje. Jesli nie pomorze niech gazownicy cos zaradza, moze ma za uboga mieszanke... A jak wszystko bedzie Ok skasujesz blad bo to koszt 50-150PLN
- Od: 4 sty 2009, 16:41
- Posty: 28
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda6 2.3b+g 2007 ver USA
Mi też się zapalała kontrolka i wogóle na początku miałem problemy z instalacją lpg. Po wymianie komputera sterującego wszystko jest OK, a kontrolka nigdy się nie zapaliła. Więc może to jest wina softu lub komputera, choć czytałem na forum, że większość zagazowanych A-Spec ma "problem" z kontrolką silnika. 
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
U mnie też czasem wyskakuje, ale po chyba 3 czy 4 odpaleniach gaśnie sobie... ale to tylko czasami się pojawia. Wyskakuje wypadanie zapłonu na jednym cylindrze – może coś tam mu czasem nie dopali – ( wyskakuje tylko przy wolnych obrotach jak stoi – widoczenie gdzies mu tam iskierka ucieka lekko a wiadomo ze przy gazie musi być iskierka igiełka
albo wtrysk na wolnych obrotach daje niepoprawna dawkę i jest zle spalanie.
Co do kasowania błędu po przez odpięcie klemów i ich zewrzenie na chwilkę.. to trzeba pamiętać że się wtedy kasuje też mapę wtrysku która musi się później odbudować. Trzeba uważać żeby nie dotknąć zewrzeć klem parę razy.. bo po chyba 3 lub 5 zwarciach po sobie po kolei resetuje się całkowicie komp gazowy (jak macie Staga 300) i wtedy już trza jechać na ustawienia do gazownika
Co do kasowania błędu po przez odpięcie klemów i ich zewrzenie na chwilkę.. to trzeba pamiętać że się wtedy kasuje też mapę wtrysku która musi się później odbudować. Trzeba uważać żeby nie dotknąć zewrzeć klem parę razy.. bo po chyba 3 lub 5 zwarciach po sobie po kolei resetuje się całkowicie komp gazowy (jak macie Staga 300) i wtedy już trza jechać na ustawienia do gazownika
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
LemJohny napisał(a):Co do kasowania błędu po przez odpięcie klemów i ich zewrzenie na chwilkę.. to trzeba pamiętać że się wtedy kasuje też mapę wtrysku która musi się później odbudować.
wystarczy ściągnąć plusa i wcisnąć hamulec na 3 sek, map kompa gazowego nie kasujesz tylko ustawienia radia i przebieg dzienny,
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
a To dzięki
O tym sposobie nie wiedziałem
Pozdrawiam
O tym sposobie nie wiedziałem
Pozdrawiam
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
Witam,
Mam problem z moją Madzią, a konkretnie z kontrolką silnika. Otóż wczoraj po przejechanej trasie (ok 150km) zaparkowałem samochód. Po około 30 minutach jechałem dalej. Po odpaleniu silnika pojawiła się kontrolka silnika..... Kontrolka nie ma żadnego wpływu na silnik (obroty w normie, moc jak dotychczas, dziwnych dźwięków nie ma, silnik pracuje równo). Poczytałem trochę na forum, ale nikt podobnego problemu nie miał. Po przeczytanych postach odłączyłem akumulator i kontrolka zniknęła. Dzisiaj znowu trasa... ten sam objaw. Włączam silnik (po uprzednim resecie), wszystko ok, jadę ponad 100 km (wszystko ok). Zatrzymuję się na pół godzinki (silnik wyłączony). Ponownie odpalam i znowu pojawia się kontrolka i ponownie nie gaśnie.
Sprawdziłem poziomy wszystkich płynów, są w normie. Olej był miesiąc temu wymieniany. Czy deszcz (ulewa) może mieć na to wpływ? Do tej pory nie pojawiła się nigdy ta kontrolka. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub ma jakiś pomysł co może być przyczyną ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam
EdiT by mckoper
temat ten już był poruszany
Mam problem z moją Madzią, a konkretnie z kontrolką silnika. Otóż wczoraj po przejechanej trasie (ok 150km) zaparkowałem samochód. Po około 30 minutach jechałem dalej. Po odpaleniu silnika pojawiła się kontrolka silnika..... Kontrolka nie ma żadnego wpływu na silnik (obroty w normie, moc jak dotychczas, dziwnych dźwięków nie ma, silnik pracuje równo). Poczytałem trochę na forum, ale nikt podobnego problemu nie miał. Po przeczytanych postach odłączyłem akumulator i kontrolka zniknęła. Dzisiaj znowu trasa... ten sam objaw. Włączam silnik (po uprzednim resecie), wszystko ok, jadę ponad 100 km (wszystko ok). Zatrzymuję się na pół godzinki (silnik wyłączony). Ponownie odpalam i znowu pojawia się kontrolka i ponownie nie gaśnie.
Sprawdziłem poziomy wszystkich płynów, są w normie. Olej był miesiąc temu wymieniany. Czy deszcz (ulewa) może mieć na to wpływ? Do tej pory nie pojawiła się nigdy ta kontrolka. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub ma jakiś pomysł co może być przyczyną ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam
EdiT by mckoper
temat ten już był poruszany
concir napisał(a):Poczytałem trochę na forum, ale nikt podobnego problemu nie miał. Po przeczytanych postach odłączyłem akumulator i kontrolka zniknęła. Dzisiaj znowu trasa... ten sam objaw. Włączam silnik (po uprzednim resecie), wszystko ok, jadę ponad 100 km (wszystko ok). Zatrzymuję się na pół godzinki (silnik wyłączony). Ponownie odpalam i znowu pojawia się kontrolka i ponownie nie gaśnie.
Jesli nie podepniesz pod komputer w zyciu sie nie dowiesz dlaczego zapala sie kontrolka, bedziesz ja resetowal odpinajac klemy od akumulatora a ona bedzie wracac jak bumerang
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Niestety w w nowych autach jest tyle elektroniki, że trudno nawet strzelać co to może być.
Potrzebny jest kod błędu jaki wyświetla komp.
Czyli serwis, bądź kolega z laptopem i elm 327- tak tez się da odczytać- jakbyś był z moich okolic to bym Ci odczytał, ale może ktoś pomoże z twoich stron.(taka przyjemność w ASO ok. 100zł) -oczywiście IDS w ASO ma o wiele więcej funkcji
pozdr.
Potrzebny jest kod błędu jaki wyświetla komp.
Czyli serwis, bądź kolega z laptopem i elm 327- tak tez się da odczytać- jakbyś był z moich okolic to bym Ci odczytał, ale może ktoś pomoże z twoich stron.(taka przyjemność w ASO ok. 100zł) -oczywiście IDS w ASO ma o wiele więcej funkcji
pozdr.
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Dzisiaj Mazda została podłączona pod komputer. Wynik testu... Błąd P2009 "Niskie napięcie w obwodzie IMRC 1 rzędu cylindrów". Żadnych innych błędów nie było. Pan mechanik nie był mi wstanie wyjaśnić co może być przyczyną błędu i jaki mógłby być koszt naprawy (nawet nie wiadomo na jaką kwotę się nastawiać)... Generalnie usłyszałem że jest bardzo dużo rzeczy, które to mogą powodować... Błąd został wykasowany z komputera lecz szybko powrócił. Tak czy inaczej bez naprawy się nie obędzie...Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
P2009 wysokie napiecie w obwodzie solenoidu VSC. VSC- uklad przepustnic 4/8 zaworow ssacych Jakim komputerem on to sprawdzal? Usterka nie jest znowu tak skomplikowana
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Było to sprawdzone komputerem (w zasadzie laptopem) podłączonym pod złącze serwisowe (pod kierownicą). Urządzenie pomiędzy samochodem a laptopem to moduł VCM firmy (chyba) "Rotudna" (takie czerwone). Jeśli chodzi o oprogramowanie to mogę powiedzieć to że w pasku ma nazwę IDS oraz że było w języku polskim. Jeśli chodzi o komunikat błędu to na pewno jest to wysokie napięcie ? W wydruku z tej aplikacji dostałem tak jak napisałem poprzednio.... Czy ten błąd jasno mówi co jest nie tak (ja jestem jeszcze laikiem) bo podobno jeszcze 2-3 godzin potrzebują w warsztacie na sprawdzenie co tak naprawdę szwankuje... dopiero wtedy podadzą cenę naprawy (trochę mnie to dziwi).
P2009 – Variable swirl control (VSC) solenoid valve circuit high input To jest oryginalny opis tego bledu Nie wiem z czym maja problem bo tu za wiele mozliwosci nie ma uszkodzony solenoid, zwarte przewody zasilajacy solenoid i do PCM, uszkodzone zlaczki
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Skoro już wiem jaka jest usterka (podziękowania dla maxkls'a) to jaki powinien być mniej więcej koszt naprawy, żebym się nie zdziwił? Jeszcze przy okazji zapytam czy warto kupić sobie moduł do odczytywania kodów błędów (dużo takich na allegro za trochę ponad 100zł,bo podłączenie samochodu pod komputer kosztowało mnie 150zł więc zakup już by się zwrócił...). Nie wiem o ile jest uboższy od tych w warsztatach ASO i zbliżonych wyposażeniem do ASO.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6