kontrolka silnika(check engine)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Krisek » 19 kwi 2009, 19:26

Moze,

czemu nie kupisz sobie czytnika OBD2 z Allegro za 100Zl ...
Tylko kup nie interfejs ale caly czytnik ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez GILB » 19 kwi 2009, 20:49

musisz dobrze wyregulować instalację i będzie ok,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Blase » 22 kwi 2009, 21:10

Mnie ostatnio wywaliło coś takiego:
P0041 Emission Control System Incorrect Purge Flow
Skasowałem i nie wróciło... Ktoś miał już jakieś przygody z tym błędem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Tom » 22 kwi 2009, 22:45

Krisek napisał(a):czytnika OBD2 z Allegro za 100Zl

nie widzialem na alledrogo za taka cene ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez moro » 23 kwi 2009, 00:00

hans, weź wyresetuj i zobacz czy błąd wróci (odłącz Akumulator i naciśnij pedał hamulca na 30sec.)
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez zbigi » 7 maja 2009, 09:41

ja mialem ten sam problem, mianowicie wypadaja zaplony na gazie i komputer to notuje. Sprobuj odpiac kleme na pol minuty to pomaga 'wygasic' kontrolke ale blad w komputerze pozostaje. Jesli nie pomorze niech gazownicy cos zaradza, moze ma za uboga mieszanke... A jak wszystko bedzie Ok skasujesz blad bo to koszt 50-150PLN
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 16:41
Posty: 28
Skąd: Kielce
Auto: Mazda6 2.3b+g 2007 ver USA

Postprzez hanzhans » 7 maja 2009, 22:10

dzięki za odpowiedzi jutro spróbuj zresetowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 20:16
Posty: 31
Auto: Mazda6 2.3 2003

Postprzez Orson » 26 cze 2009, 23:07

Siemano

hanzhans i jak? Resetowałeś? Pomogło? Mam dokładnie to samo co Ty, też jeżdżę na LPG, z tym, że Mazda 3. Daj znać co i jak.

Pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Rafał_ » 27 cze 2009, 00:09

Mi też się zapalała kontrolka i wogóle na początku miałem problemy z instalacją lpg. Po wymianie komputera sterującego wszystko jest OK, a kontrolka nigdy się nie zapaliła. Więc może to jest wina softu lub komputera, choć czytałem na forum, że większość zagazowanych A-Spec ma "problem" z kontrolką silnika. :(
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez LemJohny » 27 cze 2009, 11:43

U mnie też czasem wyskakuje, ale po chyba 3 czy 4 odpaleniach gaśnie sobie... ale to tylko czasami się pojawia. Wyskakuje wypadanie zapłonu na jednym cylindrze – może coś tam mu czasem nie dopali – ( wyskakuje tylko przy wolnych obrotach jak stoi – widoczenie gdzies mu tam iskierka ucieka lekko a wiadomo ze przy gazie musi być iskierka igiełka ;) albo wtrysk na wolnych obrotach daje niepoprawna dawkę i jest zle spalanie.

Co do kasowania błędu po przez odpięcie klemów i ich zewrzenie na chwilkę.. to trzeba pamiętać że się wtedy kasuje też mapę wtrysku która musi się później odbudować. Trzeba uważać żeby nie dotknąć zewrzeć klem parę razy.. bo po chyba 3 lub 5 zwarciach po sobie po kolei resetuje się całkowicie komp gazowy (jak macie Staga 300) i wtedy już trza jechać na ustawienia do gazownika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez GILB » 27 cze 2009, 20:31

LemJohny napisał(a):Co do kasowania błędu po przez odpięcie klemów i ich zewrzenie na chwilkę.. to trzeba pamiętać że się wtedy kasuje też mapę wtrysku która musi się później odbudować.

<wow>

wystarczy ściągnąć plusa i wcisnąć hamulec na 3 sek, map kompa gazowego nie kasujesz tylko ustawienia radia i przebieg dzienny,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez LemJohny » 28 cze 2009, 16:36

a To dzięki :)
O tym sposobie nie wiedziałem
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez concir » 6 lip 2009, 20:51

Witam,
Mam problem z moją Madzią, a konkretnie z kontrolką silnika. Otóż wczoraj po przejechanej trasie (ok 150km) zaparkowałem samochód. Po około 30 minutach jechałem dalej. Po odpaleniu silnika pojawiła się kontrolka silnika..... Kontrolka nie ma żadnego wpływu na silnik (obroty w normie, moc jak dotychczas, dziwnych dźwięków nie ma, silnik pracuje równo). Poczytałem trochę na forum, ale nikt podobnego problemu nie miał. Po przeczytanych postach odłączyłem akumulator i kontrolka zniknęła. Dzisiaj znowu trasa... ten sam objaw. Włączam silnik (po uprzednim resecie), wszystko ok, jadę ponad 100 km (wszystko ok). Zatrzymuję się na pół godzinki (silnik wyłączony). Ponownie odpalam i znowu pojawia się kontrolka i ponownie nie gaśnie.
Sprawdziłem poziomy wszystkich płynów, są w normie. Olej był miesiąc temu wymieniany. Czy deszcz (ulewa) może mieć na to wpływ? Do tej pory nie pojawiła się nigdy ta kontrolka. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub ma jakiś pomysł co może być przyczyną ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam


EdiT by mckoper
temat ten już był poruszany
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 20:45
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP

Postprzez MAZVAGTECH » 6 lip 2009, 22:17

concir napisał(a):Poczytałem trochę na forum, ale nikt podobnego problemu nie miał. Po przeczytanych postach odłączyłem akumulator i kontrolka zniknęła. Dzisiaj znowu trasa... ten sam objaw. Włączam silnik (po uprzednim resecie), wszystko ok, jadę ponad 100 km (wszystko ok). Zatrzymuję się na pół godzinki (silnik wyłączony). Ponownie odpalam i znowu pojawia się kontrolka i ponownie nie gaśnie.

Jesli nie podepniesz pod komputer w zyciu sie nie dowiesz dlaczego zapala sie kontrolka, bedziesz ja resetowal odpinajac klemy od akumulatora a ona bedzie wracac jak bumerang
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez lukasgr » 6 lip 2009, 22:20

Niestety w w nowych autach jest tyle elektroniki, że trudno nawet strzelać co to może być.
Potrzebny jest kod błędu jaki wyświetla komp.
Czyli serwis, bądź kolega z laptopem i elm 327- tak tez się da odczytać- jakbyś był z moich okolic to bym Ci odczytał, ale może ktoś pomoże z twoich stron.(taka przyjemność w ASO ok. 100zł) -oczywiście IDS w ASO ma o wiele więcej funkcji ;)

pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez concir » 8 lip 2009, 15:09

Dzisiaj Mazda została podłączona pod komputer. Wynik testu... Błąd P2009 "Niskie napięcie w obwodzie IMRC 1 rzędu cylindrów". Żadnych innych błędów nie było. Pan mechanik nie był mi wstanie wyjaśnić co może być przyczyną błędu i jaki mógłby być koszt naprawy (nawet nie wiadomo na jaką kwotę się nastawiać)... Generalnie usłyszałem że jest bardzo dużo rzeczy, które to mogą powodować... Błąd został wykasowany z komputera lecz szybko powrócił. Tak czy inaczej bez naprawy się nie obędzie...Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 20:45
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP

Postprzez MAZVAGTECH » 8 lip 2009, 19:57

P2009 wysokie napiecie w obwodzie solenoidu VSC. VSC- uklad przepustnic 4/8 zaworow ssacych Jakim komputerem on to sprawdzal? Usterka nie jest znowu tak skomplikowana
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez concir » 8 lip 2009, 20:43

Było to sprawdzone komputerem (w zasadzie laptopem) podłączonym pod złącze serwisowe (pod kierownicą). Urządzenie pomiędzy samochodem a laptopem to moduł VCM firmy (chyba) "Rotudna" (takie czerwone). Jeśli chodzi o oprogramowanie to mogę powiedzieć to że w pasku ma nazwę IDS oraz że było w języku polskim. Jeśli chodzi o komunikat błędu to na pewno jest to wysokie napięcie ? W wydruku z tej aplikacji dostałem tak jak napisałem poprzednio.... Czy ten błąd jasno mówi co jest nie tak (ja jestem jeszcze laikiem) bo podobno jeszcze 2-3 godzin potrzebują w warsztacie na sprawdzenie co tak naprawdę szwankuje... dopiero wtedy podadzą cenę naprawy (trochę mnie to dziwi).
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 20:45
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP

Postprzez MAZVAGTECH » 8 lip 2009, 22:57

P2009 – Variable swirl control (VSC) solenoid valve circuit high input To jest oryginalny opis tego bledu Nie wiem z czym maja problem bo tu za wiele mozliwosci nie ma uszkodzony solenoid, zwarte przewody zasilajacy solenoid i do PCM, uszkodzone zlaczki
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez concir » 9 lip 2009, 10:37

Skoro już wiem jaka jest usterka (podziękowania dla maxkls'a) to jaki powinien być mniej więcej koszt naprawy, żebym się nie zdziwił? Jeszcze przy okazji zapytam czy warto kupić sobie moduł do odczytywania kodów błędów (dużo takich na allegro za trochę ponad 100zł,bo podłączenie samochodu pod komputer kosztowało mnie 150zł więc zakup już by się zwrócił...). Nie wiem o ile jest uboższy od tych w warsztatach ASO i zbliżonych wyposażeniem do ASO.
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 20:45
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6