Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez damiand21 » 4 lip 2009, 17:44

tompsky jeśli możesz to wrzuć fotkę jak to wygląda (Rezonator powietrza) bo też mam problem z "falującymi obrotami" i może to co mówisz również u mnie występuje ;/
Początkujący
 
Od: 20 maja 2008, 21:33
Posty: 24
Auto: Mazda 323F 1995 1.5

Postprzez lesiux » 4 lip 2009, 21:08

właśnie, poprosimy fotki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez bikus » 5 lip 2009, 00:28

chodzi Ci o taka puszcze wielkosci 0,5L kufla do piwa, puszcza ta jest czarna i umocowana na tylnes scianie komory silnika? bo ja mam taki problem ze wisialo to u mnie w zlym miejscu i mechanik przewiesil na orginalne miejsce i od tamtej pory obroty mi wariuja i tak cos trzeszczy przy przyspieszaniu i nie wiem co to :/
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez dzik86 » 5 lip 2009, 10:59

zapewne jest to takie czarne pudełko za kolektorem Obrazek
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 282
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez lesiux » 5 lip 2009, 11:19

może i dopiero wstałem ale ja tam na zdjęciu żadnego czarnego pudełka nie widzę, można jakieś bardziej precyzyjne zdjęcie poprosić? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez skorpek » 5 lip 2009, 12:35

lesiux za kolektorem jest taka podłużna puszka z tworzywa ;) zaznaczyłem Ci ją na żółto :P
Obrazek
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez tompsky » 5 lip 2009, 14:06

Skorpek pokazał który to rezonator na swoiej fotce . Ja juz zrobiłem zdięcie mojego rezystora po naprawie z widocznym zaklejeniem poksyliną , ale mam kłopod z dodaniem zdięcia do postu – nie potrafie tego zrobić <glupek2> . Jeśli ktoś potrzebuje to moge wysłać na emaila .
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:32
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323 F BA 16V 1,5 97r

Postprzez tompsky » 5 lip 2009, 14:07

kłopot
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:32
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323 F BA 16V 1,5 97r

Postprzez marcin255 » 5 lip 2009, 14:12

moja na szczęście jest w idealnym stanie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tompsky » 5 lip 2009, 14:15

Niestety nie wiem czy jest i jak wygląda ten element w innych modelach i innych wersjach silnikowych mazdy , ale wystarczy poogladać swoje silniki i cos tam się pewnie wypatrzy . Ja jestem zadowolony jak cholera bo zdarzało mi się że madzia mi gasła np. na skrzyżowaniu , a do drżących lusterek i lewarka od biegów już zachynałem się przyzwyczajać .
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:32
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323 F BA 16V 1,5 97r

Postprzez Pantas » 5 lip 2009, 15:39

Mój problem jest nietypowy, bo auto na wolnych obrotach chodzi ok, ale jak dłużej pojeżdze i złapie temperaturę, zrobię dłuższy dystans np. 40 km, to potem obroty wieszają się na 1500-1900, trzeba przegazować, żeby spadły, ale spadają tak do 1100.

Jak autkiem jeżdzę po mieście i nawet jak jest zagrzane, to zazwyczaj spadają elegancko do 750, czasem tylko zostają na 1100. Ale na dłuższych dystansach problem jest spory.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez lesiux » 5 lip 2009, 15:50

skorpek dzięki za objaśnienie ;) zobaczę jak to u mnie w BP wygląda ale obawiam się że inaczej bo cały kolektor mam inny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez skorpek » 5 lip 2009, 18:12

Pantas u Ciebie może być problem z kilkoma rzeczami... wyczyść aparat, kopułka, palec... sprawdź ustawienie TPS'a...

lesiux napisał(a):skorpek dzięki za objaśnienie oczko zobaczę jak to u mnie w BP wygląda ale obawiam się że inaczej bo cały kolektor mam inny.

no raczej masz inny, ja już też mam BP ale nie mam problemów z obrotami. W Z5 nie miałem rezonatora bo poprzedni właściciel zrobił z niego jakąś puszkę anty strzałową do gazu ;)
tompsky napisał(a):Skorpek pokazał który to rezonator na swoiej fotce

to nie moja fotka ale innej nie miałem żeby pokazać jak to wygląda :P
tompsky napisał(a):ale mam kłopod z dodaniem zdięcia do postu – nie potrafie tego zrobić głupek .

wyślij mi na maila arek_k1@wp.pl a ja wstawię ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez Lucasek » 5 lip 2009, 22:41

właśnie poleciałem z latarą oglądnąć te puche, mam pytanie jakie jest jej zadanie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez flywin » 6 lip 2009, 15:21

umnie falujące wolne obroty winowajcą był Filtr Powietrza :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lesiux » 6 lip 2009, 20:29

znaczy się co zapchany był czy jak?pucha dziurawa?

ja u siebie poprawiłem sytuację podnosząc obroty śrubą baypasu, w trybie serwisowym silnik wogole nie chciał odpalać, odkręciłem śrubę tak żeby dało się go odpalić i miał te 750-800 obrotów i po wyjęciu zworki obroty na jałowym się uspokoiły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez marcin255 » 6 lip 2009, 22:19

lesiux napisał(a):znaczy się co zapchany był czy jak?pucha dziurawa?

ja u siebie poprawiłem sytuację podnosząc obroty śrubą baypasu, w trybie serwisowym silnik wogole nie chciał odpalać, odkręciłem śrubę tak żeby dało się go odpalić i miał te 750-800 obrotów i po wyjęciu zworki obroty na jałowym się uspokoiły.

dokładnie tak samo 720-750 i ani drgnie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez skorpek » 6 lip 2009, 23:15

wklejam fotki od tompsky tak jak obiecane ;)

Obrazek Obrazek Obrazek
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez flywin » 7 lip 2009, 11:21

filtr był zapchany :P przy starym filtrze Z5 1.5 16V spalał mi 6.4/100 cyklu mieszanym 50/50 zobaczymy jak przy nowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Pantas » 7 lip 2009, 20:12

da się bez demontażu sprawdzić szczelność tego?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323