Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez Goral_Osielsko » 21 cze 2009, 16:47

To może inaczej co mam zrobic :) hehe
Rzeczy do Wymiany:

Rozrząd – 15 września 2009 rok po 202.000 km wymieniłem pasek rozrządu
Filtr Powietrza – 21 września 2009 rok po 200.243 km wymieniony
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:45
Posty: 55
Skąd: Osielsko/Bydgoszcz/Poznań
Auto: Mazda 323c 1,5

Postprzez mixR » 21 cze 2009, 18:42

Goral_Osielsko napisał(a):To może inaczej co mam zrobic :) hehe

ja bym narazie jeździł i dolewał ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez zieba1982 » 22 cze 2009, 09:08

Ja już po remoncie,na razie tylko 400km ale nie dymi w ogóle(spalinami można oddychać,tylko zapach benzyny z rana)a nie smród :D ,Pierścienie olejowe zapieczone reszta ok,wymieniłem uszczelniacze i pierścienie i super jak na razie,,POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez sps-snipers » 22 cze 2009, 23:27

To życze koledze aby wszystko było jak nalezy po remoncie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez flashmaniac » 23 cze 2009, 22:09

zieba1982 napisał(a):Ja już po remoncie,na razie tylko 400km ale nie dymi w ogóle(spalinami można oddychać,tylko zapach benzyny z rana)a nie smród :D ,Pierścienie olejowe zapieczone reszta ok,wymieniłem uszczelniacze i pierścienie i super jak na razie,,POZDRAWIAM


wymieniales tylko same pierscienie olejowe (zgarniajace) ? pierscieni uszczelniajacych nie wymieniales ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Mrozu23 » 23 cze 2009, 22:35

No tylko sie cieszyc. Mechanik zrobil mi remont silnika (pierscienie, uszczelniacze zaworow, gniazda zaworowe bo czesc sie wypalila, panewki). Silnik jak bral olej tak bieze dalej (1l/100km) a do tego osiagi samochodu sa zenujace. Jakby mial 33KM a nie 133KM. Jakbym mial wybierac pomiedzy swapem silnika a remontem na 100% zrobilbym swapa. Ale Polak madry po szkodzie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez sps-snipers » 23 cze 2009, 22:47

Ja tam bym juz tez sie w remont nie bawił a juz tym bardziej w swapa. Potem kombinacje alpejskie itd.. Poprostu dolewac i jezdzic a sie nie przejmowac. Za jakis czas bede testował nowy specyfik i opisze w temacie co jest wart :) Bo Motodoctory nie zdały za bardzo egzaminu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Mrozu23 » 23 cze 2009, 22:49

No ja tez wychodzilem z takiego zalozenia przez dluzszy czas ale w skrajnych przypadkach w zime spalanie oleju dochodzilo do 1l/500km <lol> wiez koszty przejechania 1km drastycznie wzrosly :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez carlo » 24 cze 2009, 09:33

Jak czytam wsze posty az zimny pot mnie zalewa. Ja w moim z5 mam 190 tys przebiegu i nie bierze mi ani grama oleju. Nigdy nie dolewalem, a kontroluje dosc czesto. Chyba akurat moja madzia byla dobrze traktowana przez jakiegos niemca. Pozdrawiam i zycze bezawaryjnosci.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2007, 23:43
Posty: 18
Skąd: Poznań
Auto: MX-5 NA, 1,6 92r, Demio DW 1,3 00r

Postprzez novell » 24 cze 2009, 16:48

Tak jak piszesz. Kwestia jak auto było szanowane i na jakim oleju śmigało...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez Sunrise » 24 cze 2009, 19:57

Ja sie podłącze z pytaniem.Niestety moje Z5 ma 213000 przebiegu i wczoraj rano jak odpalilem pojawil sie on....niebieski dymek,ubytek oleju rzędu 0,8l na 1500km.Oznacza to ze przyszedl czas na zaobrączkowanie tłoków i wymiana uszczelniaczy.Pytanie moje brzmi: Jakie sa przyblizone koszty czesci pierscieni (RIK) i dobrych uszczelniaczy + koszta robocizny?? Pozdro :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2009, 07:02
Posty: 76
Skąd: Poznań
Auto: Była 323F 95' (Z5),jest 3 BK (Y6) 05'

Postprzez mixR » 24 cze 2009, 20:10

ja niedawno robiłem remont na NPR-ach i wszystko łącznie z olejami,płynami,uszczelkami wyniosło mnie 1800zł
póki co nie narzekam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez świeżak » 24 cze 2009, 22:06

carlo napisał(a):Ja w moim z5 mam 190 tys przebiegu i nie bierze mi ani grama oleju. Nigdy nie dolewalem, a kontroluje dosc czesto.

Zauważ, że co drugi z przebiegiem 130k km miał cofnięty licznik :)
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez lesiux » 25 cze 2009, 07:38

moja też "niby" ma 180k a łykała 1l/1000. teraz 800km po remoncie i zero dolewek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez novell » 25 cze 2009, 16:49

wydaje mi się, że i auto z przebiegiem 140k będzie łykać litrami jak ktoś jeździł na minerale i katował auto niemiłosiernie a powiedzmy sobie szczerze 323f ba nie jeździły spokojne dziadki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez świeżak » 25 cze 2009, 17:22

Hehe no pewnie tak było, ale powiem Ci, że widziałem już kilku starszych panów za kółkiem 323F BA :D
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez brii » 25 cze 2009, 17:53

Dawno nie zaglądałem do tego działu i teraz wpadł mi w oko ten temat – mam odpowiedź na postawione w nim pytanie:
Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Trzeba jechać do mechanika i zrobić remont silnika ;)
Debatowanie i zmienianie olejów nic nie da jak silnik swoje już przejechał. Najwyżej można całą operację odciągnąć w czasie ale nic więcej.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mixR » 25 cze 2009, 18:20

Amen :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Atleta89 » 25 cze 2009, 18:51

novell napisał(a):...powiedzmy sobie szczerze 323f ba nie jeździły spokojne dziadki...


Owszem jeździły :D moją właśnie dziadek w niemszech jeździł i dlatego była taka zadbana po sprowadzeniu ale kiedy dorwał się do niej mój ojciec (który twierdzi że samochód jest do urzytkowania a nie wyglądu) jej stan się troszke pogorszył. Oleju bierze 0,5l na 10000km z czego jeszcze oring pod kopulką jest do wymiany tagże moża powiedzieś że silnik jest w dobrym stanie <ok>

świeżak napisał(a):Hehe no pewnie tak było, ale powiem Ci, że widziałem już kilku starszych panów za kółkiem 323F BA :D


No jasne mój ojciec się do takich zalicza <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2009, 19:03
Posty: 15
Skąd: Piotrków Tryb.
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez novell » 25 cze 2009, 21:03

wyjątki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323