Szarpanie w przedziale 1800 do 2500 obr po raz n-ty

Postprzez Czege » 17 cze 2009, 12:30

Soluks napisał(a):przy okazji kup nowe uszczelki


rzecz jasna :)


Soluks napisał(a):jeżeli założyłeś stare uszczelki


były nowe.

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez steven » 17 cze 2009, 13:53

Czege a sprawdź sobie jeszcze czy nie masz przypadkiem optycznego czujnika wała/wałka i czy nie jest zasyfiony – przeczyść go!... w galancie taki był i jak się rozgrzał to jakieś drobinki które tam były pod wpływem wysokiej temperatury zasłaniały czujnik co skutkowało wyłączeniem się silnika i trzeba było odczekać, aż osygnie, ewentualnie go wytrzeć i cieszyć się przez kolejne 2 tyś km w pełni sprawnym samochodem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Czege » 22 cze 2009, 10:32

steven napisał(a):Czege a sprawdź sobie jeszcze czy nie masz przypadkiem optycznego czujnika wała/wałka

Takiego czegoś to raczej nie ma.

Mały update:

powróciłem do starego kolektora dolotowego. Niestety nic się nie zmieniło, ale teraz mam pewność, że to nie on. Uszczelniłem jeszczez raz harmonijkę dolotu, jednak nie mam 100% pewności, że jest dobrze, dlatego w miejsce harmonijki wstawię kawałek rurki PVC i problem harmonijki zniknie, a wtedy też wszelkie niedopatrzone nieszczelności. Może nawet uda mi się to zrobić dziś...
Zaczynam jednak podejżewać, że to może mieć związek z układem dolotowym powietrza. Jeśli po ostatecznym rozwiązaniu kwestii harmonijki szarpania nadal będą występować to zgłupieję.
I zacznę:

steven napisał(a):i wróciłbym jeszcze do tego czujnika na skrzyni...

wraz ze wszelkimi innymi pomiarami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Setritus » 22 cze 2009, 12:52

ja zacząłbym od sprawdzenia harmonijki. mialem u siebie podobnie, szarpało potwornie ale wtedy harmonijka dolotu była jak ser. Dokładnie ją uszczelniłem, szarpanie jest juz dużo rzadsze, ale człkowicie nie ustało. Podczas gdy silnik chodzi to słychać z przepustnicy taki lekki świst, jakby właśnie gdzieś ssało fałszywe powietrze. Taki sam świst tylko duzo glosniejszy był jak harmonijka była dziurawa. myśle że to kwestia łapania fałszywego powietrza, nie mam tylko pojęcia którędy. czekam z niecierpliwością na wyniki z rurą pcv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Czege » 22 cze 2009, 12:58

Setritus napisał(a):ja zacząłbym od sprawdzenia harmonijki


no właśnie w weekend ją uszczelniałem. Coś mnie tknęło aby użyć żywicy i włókna szklanego. Niby dokładnie zrobiłem, zalałem, ale niepewność pozostaje.
Dlatego....
...rurę już mam. Dziś test. Wziąłem średnicę 75 i 80 bo nie wiem która będzie właściwsza :)
Dam znać wieczorem.
Oczywiście rozwiązanie z rurą jest tymczasowe i tylko po to, aby sprawdzić czy pomoże. Jeśli pomoże, to pomyślę nad estetyczniejszym rozwiązaniem. Aczkolwiek rury mam w niebrzydkich kolorach – 75 ma kolor ciemno-zielony a 80 ciemno-brązowy :)
jak nie pomoże, to przynajmniej będzie jedno wykluczone <jelen>


Użyłem rury 80-ki. Szczelnie zamontowałem na obu pozostałych po wycięciu elementach. Na pewno szczelne..... ale nadal to samo. Więc – dolot i układ WN wykluczam.
<killer>

Setritus napisał(a):gdy silnik chodzi to słychać z przepustnicy taki lekki świst

A to nie przypadkiem bypass w przepustnicy tak syczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Setritus » 23 cze 2009, 11:55

nie mam pojecia co to, w kazdym razie sprawdze to bo moze sie okazac że zasysa powietrze gdzieś od dołu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez grasse » 23 cze 2009, 12:04

a masz możliwość sprawdzić regulator ciśnienia paliwa?
może to w tym tkwi problem ja tak miałem u siebie
przy okazji bym wymienił filtr paliwa
grasse
 

Postprzez Czege » 23 cze 2009, 13:25

grasse napisał(a):a masz możliwość sprawdzić regulator ciśnienia paliwa?

jedynie mogę kupić inny i podmienić. Wtedy będę wiedział co i jak.
Filtr paliwa wymieniałem 30000 km temu jak miałem 226 tyś. teraz mam 255 tyś :)
Ale po wypłacie kupię i wymienię.
A jak sprawdzic inaczej ten regulator?

Setritus napisał(a):nie mam pojecia co to, w kazdym razie sprawdze to bo moze sie okazac że zasysa powietrze gdzieś od dołu.


Tam niewiele jest możliwości zasysania lewego powietrza. Jeśli nie na łączeniach dolotu i nie na harmonijce, to wg mnie już nigdzie indziej. Jeśli jakieś przewody odpowietrzające byłyby dziurawe / nieszczelne to i silnik zaczął by chodzić nierówno.
Rurka PVC zdaje egzamin jeśli chodzi o szczelność. Zrobię dziś fotę i wkleję na forum, jednak ostrzegam – wykonanie jak na razie ćwierćamatorskie :) Dopracuję jak znajdę przyczynę szarpania. Teraz nie robi wrażenia. Ale nie wpuszcza też lewego powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez steven » 24 cze 2009, 09:57

Czege napisał(a):steven napisał:
Czege a sprawdź sobie jeszcze czy nie masz przypadkiem optycznego czujnika wała/wałka

Takiego czegoś to raczej nie ma.


a właśnie, że jest... patent Mitsubishi ;p wygląda jak laser z DVD :) sam to czyściłem w Galancie... no chyba, że mówisz, że u Ciebie nie ma :)

grasse napisał(a):a masz możliwość sprawdzić regulator ciśnienia paliwa?

No wystarczy, że sprawdzisz ciśnienie na listwie wtryskowej i wszystko będziesz wiedział...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Czege » 24 cze 2009, 10:08

steven napisał(a):mówisz, że u Ciebie nie ma

O to mi chodziło :)


steven napisał(a):No wystarczy, że sprawdzisz ciśnienie na listwie wtryskowej i wszystko będziesz wiedział...

no to teraz trzeba znaleźć manometr ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Czege » 24 cze 2009, 21:19

załączam obiecane foto z amatorskiej przeróbki na szybko.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Setritus » 24 cze 2009, 22:34

a tak sobie dzis jechalem, szarpało mnie i rozkminialem wszystkie pozostale mozliwosci (niewiele ich) i wpadlem na pomysł ze wlasciwie to mogloby byc cos nie tak ze sprzegłem. U mnie szarpie najczesciej przy gazie wcisnietym na max, kiedy obroty silnie trą o tarcze sprzegła najbardziej i moze poprostu sie ślizga? jak sie lekko gazuje to nie szarpie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez bansenio » 24 cze 2009, 22:44

Siema, nie doczytałem o tym w twoich postach ale ja radze założyć jakąś inną przepływke (może być z Xeda kolegi :D ) i wtedy sie przejechać
Transatlantic bans
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2009, 15:37
Posty: 90
Skąd: Kraków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97

Postprzez Czege » 25 cze 2009, 07:29

Setritus napisał(a):moze poprostu sie ślizga

Ale szarpanie występuje tylko na stałych obrotach i tylko w określonym przedziale. Myślę, że gdyby było coś ze sprzęgłem to przy mocnym gazowaniu od razu bym poczuł. hmm...


Mister Minister napisał(a):przepływke (może być z Xeda kolegi

Też myślałem o przepływce. Tylko ja nie mam kolegów z Xedami :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Tubi » 12 wrz 2009, 22:52

Odświeże temat. I co znalazłeś rozwiązanie?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Czege » 13 wrz 2009, 10:26

Jeszcze nie do końca :)
Ale jestem na 80% pewien, że to kwestia porzadnego ustawienia zapłonu. Ostatnio chwilę przy nim grzebałem przy zapłonie i jest mniej. Ale muszę jeszcze potestować. Na pewno dolot mam cały, bo sprawdziłem...
Jestem dobrej myśli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Tubi » 13 wrz 2009, 10:49

U mnie też szarpie w tym przedziale jak sa stałe obroty, jak mocno wcisne gaz jest dobrze, dzieje się to tylko na porządnie rozgrzanym silniku. Dolot sprawny świece nowe. W tym miesiacu wymieniam uszczelki pod kolektorem i kable wn i czyszcze przepustnice zobacze czy to coś da ;) jakby ci się udało rozwiązać problem daj znac ;)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Setritus » 13 wrz 2009, 11:42

No więc może ja napisze co było przyczyną szarpania u mnie. Usterka została zdiagnozowana i naprawiona. Chodziło bowiem o świecę na 4 cylindrze, widać było przebicia na kablu WN, ceramiczna obudowa była uszczerbiona, dodatkowo uszczelka pokrywy zaworów gdzieś w okolicach tejże świecy jest uszkodzona i olej dostaje się na świece, w ilościach niewielkich ale zawsze. Podejrzewam poprostu że czwarty cylinder nie zawsze dostawał iskre wiec i cały silnik szarpał. Po wymianie świecy silnik pracuje idealnie, jeszcze ani razu nie szarpnął, problem w 100% wyeliminowany ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Tubi » 13 wrz 2009, 11:53

W moim przypadku to jest odczuwalne tylko i wyłącznie na 2 biegu :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Czege » 15 wrz 2009, 20:20

No więc u mnie chyba znam powód. Po telefonie do Wieska wiem, że na pewno mam coś nie tak z rozrządem:P Gdy ustawiam wyprzedzenie zapłonu na 10 stopni i po odłączeniu trybu serwisowego silnik chodzi nierowno. Jestem pewien że rozrząd dobrze działa, ale pomimo to sprawdzę, rozbiorę i przetestuję wszystko, bo gdzieś musi być problem. W każdym razie szarpanie jest mocniejsze lub lżejsze w zależności od ustawienia wyprzedzenia. Wymienie swiece, przeglądnę rozrząd i mam nadzieję zakończyć ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6