Mazda 323F BA – 1,5 kontra 1,8 – czy warto?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mirek » 15 sie 2007, 19:35

stecko napisał(a):witam

jedno pytanko: jaka to jest mazda tzn z jakim silnikiem??


http://cgi.ebay.co.uk/1998-MAZDA-323-ZX ... dZViewItem


w opisie jest ZXI a z tego co wyczytalem to v6 mialy KF,Kl no chyba ze cos mi sie pochrzanilo:) z gory dzieki za info

ps przymierzams ie do kupna mazdy 323 tylko mam dylemat 1.8 czy 2.0 ...:/


na fotce z silnikiem widać V6 więc to 2.0. poza tym podwójny wydech, progi i dokładka pod przednim zderzakiem były znakiem charakterystycznym V6 (choć oczywiście ktoś mógł sobie pogrzebać trochę przy aucie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez pawlak32 » 15 sie 2007, 21:34

Don Szturchen napisał(a):progi i dokładka pod przednim zderzakiem były znakiem charakterystycznym V6

Niestety nie masz racji. Byly 323f V6 bez tych dodatków o ktorych piszesz, czyli spoilera, dyfuzorow, i dokladki pod przednim zderzakiem, oraz felg aluminiowych. Te elementy byly charaterystyczne dla wersji GT a nie V6. Jedynym elementem po czym wizualnie mozna odroznic V6 od pozostalych jednostek to to, ze V6 ma kola na 5 śrub. Podsumowując :
BA GT = V6, ale V6 nie zawsze musi być GT <glupek2>
Poza tym mimo ze BA ładniejsze to BG i tak idzie lepiej <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez stecko » 16 sie 2007, 22:59

dzieki za porade:)

teraz czekam tylko na zatwierdzenie znizek polskich i biore madzie:) juz mam jedna srebna w czarnej skorze na oku:D jezeli znizki nie przejda to bede szukal z mniejszym silnikiem:/
audio w trakcie szukania:)
Początkujący
 
Od: 1 sie 2007, 20:54
Posty: 13
Skąd: Slough
Auto: szukam ladnej 323F BA

Postprzez grabu122 » 31 sty 2009, 16:37

Bawię się w archeologa i odgrzewam temat.... jak starego kotleta :)

No ale jak w temacie 1.5 czy 1.8 w BA.....???
Powiem tak.... chyba trochę zmądrzałem i przestała podobać ogólna charakterystyka Z5 :]
Na początku super bawiło mnie to "kopnięcie" powyżej 4tys. obrotów..... i jak tylko warunki na to pozwalały śmigałem pseudo sportowo :) po mieście i cisnąłem na pierwszym, drugim i trzecim biegu do 5,5-6tys obr. tak od skrzyżowania do skrzyżowania objeżdżając kogo się tylko da.... oczywiście nie raz zostałem skarcony – skilowany i ktoś mi pokazał, że ja mam tylko 88KM :P ale ogólnie nie w tym rzecz. Przy takiej jedzie na dłuższą metę najbardziej daje się we znaki kosmiczne spalanie (dużo za duże jak na 1.5l) i hałas.

Ale teraz jak dla mnie największy minus tego silnika (choć ponoć 16V tak mają)
Gdy zapragniemy jezdzić jak emeryci i wlec się leniwie w sznurku samochodów wychodzi na jaw słabość tego silnika poniżej 3tys.obr :] Oczywiście dla chcącego nic trudnego... może jechać i utrzymywać 2tys obrotów, ale czuć, że ten silnik się wtedy trochę męczy i prosi o redukcję. Gdy jadę tak w gęstym ruchu po mieście mam wrażenie, że najlepszym wyjściem byłoby jechać cały czas na drugim biegu :| , żeby cały czas mieć tą rezerwę mocy pod nogą. ;)
Wcześniej jezdziłem autem o podobnej mocy, ale większej pojemność i głowicy 8V (1.8i -90KM) i nie było takiego problemu (płynniejsze rozwijanie mocy), choć może przy ostrym starcie i kręceniu wysoko nie było tego kopnięcia i auto uzyskiwało trochę gorszy czas do setki.
Te moje "wypociny" to nic odkrywczego – takie są moje odczucia i napisałem to dla tych potencjalnych nowych użytkowników zastanawiających się nad 1,5 16V w BA ...może od razu szukać 1,8 16V... zawsze to te 26KM więcej. :D
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez wonsz » 31 sty 2009, 16:45

Tylko że np. na allegro na 261 mazd 323f BA to ok 30 jest z silnikiem 1.8 do tego kilka z nich to angliki.
Z Silnikiem 2.0 ok 12 aut.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 12:41
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: Mazda 323F BA '97 1.5

Postprzez zahariash » 31 sty 2009, 17:15

@wonsz

No właśnie, takie uroki. 2 tygodnie temu kupiłem 323f 1.8 i wyboru prawie nie było. Za to 1.5 zatrzęsienie, z tego kilka w bardzo dobrym stanie. No ale stwierdziłem, że lepiej będzie się w ten silniczek nie pchać... Kupiłem auto po przejściach (blachy), za to w świetnym stanie mechanicznie i z sekwencja. Troche roboty przede mną, w kilku miejscach rdze trzeba wyeliminować. Mam co chciałem, jeżdżące w miarę dynamicznie auto bez półrocznego szukania ;) Po poprzednim aucie tylko klimatronica brakuje, ale to był inny przedział cenowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez lukaszsz » 21 lut 2009, 00:33

a nie patrząc na moc to który silnik pod względem niezawodności będzie lepszy? bo właśnie szukam eFki tak 96r. do góry i jak tu szukam to coraz bardziej się zniechęcam do Z5 ale to nie jest taki tego obraz po prostu ze ich jest więcej i dlatego się ich więcej psuje? czy w 1,8 tez coś konkretnego dolega bo jeszcze się nie doczytałem nic na ten temat na forum?
Mazda 6 2004 2.0 136KM
Początkujący
 
Od: 11 sie 2008, 10:51
Posty: 4
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GY diesel 136KM 2004r.

Postprzez wesoly75 » 21 lut 2009, 03:06

Mam obie Mazdy i obie maja sie dobrze jedynie co im dolega i maja to wspolne to zaczyna zawieszenie sie odzywac a wlasciwie kolumna McPhersona -jej mocowanie. Z5 oczywiscie byl wyciek spod aparatu, BP jest w lepszym stanie ale to tylko dlatego ze to moje dziecko a auto zony .. no coz tez musze sie nia opiekowac. Jesli chodzi o spalanie to w miescie Z5 jakies 8l BP 9-10l. Moc na kozysc BP oczywiscie ale Z5 nie odstaje az tak bardzo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez jarekrk » 15 cze 2009, 13:08

a zabawa w takie rzeczy jak :
wycięcie katalizatora starego
zmiana dolotu na jakis orginalny K&N
zabawa z wydechem( cały a nie tylko końcówka żeby pierdział)

da to coś na mocy?
bo wiem , że najlepiej swapa robić, ale jak ktos teraz nie ma kasy to co można zrobić aby choć do tych 100 kucy dobić?
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez wesoly75 » 15 cze 2009, 14:02

Specem nie jestem i nie bylem na hamowni z moja wiec trudno mi powiedziec czy jest jakis przyrost mocy po przerobkach w mojej BP, mam na mysli filtr K&N oraz sportowy wydech. Moge jedynie napisac iz samochod bardzo fajnie sie zbiera i dobrze pomyka. Co do Z5 to z tego co widzialem chlopakow wykresy z hamowni to zadnych rewelacji nie bylo. Zreszta poogladaj je sobie sam.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez hopek » 15 cze 2009, 15:59

jarekrk napisał(a):ale jak ktos teraz nie ma kasy to co można zrobić aby choć do tych 100 kucy dobić?

jak nie masz kasy to nic nie wyciągniesz :) mody kosztuja niestety
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez jarekrk » 15 cze 2009, 16:41

nie mam kasy na swapa, ale na mody jakieś cos sie napewno znajdzie
tylko własnie co zrobić aby coś podnieść moc tej małej 1.5 jednostki
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez wesoly75 » 15 cze 2009, 22:12

Sam napisales
jarekrk napisał(a):zmiana dolotu na jakis orginalny K&N
zabawa z wydechem

jak bedzie dolocik zimnego powietrza i dobry wydech to latwiej bedzie silniczek oddychal i powinno byc lepiej i mocniej. Jeszcze dobre swiece, kable, i to chyba wszystko bez ingerencji w sam silnik. Efekty mozesz sprawdzic na hamowni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez jarekrk » 16 cze 2009, 08:48

tylko zastanawiam sie czy to nie bedzie takie klepanie byka packą na muchy...

a nie ma do z5 jakiś kolektorów specjalnych , lub wałków rozrządu sportowych pewnie ?
aby na serio coś tą moc podniosło a nie tylko podrażnilo :)
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez Beny » 16 cze 2009, 11:35

jarekrk A sprawdzałeś wogóle jak twoje Z5 stoi z moca?Ile tam kucy pozostało?

Kolega Keel ma Z5 na hamowni wypluł 90KM (nawet wrzucał wykres na forum) czyli zdrowa seria.
Po zastosowaniu kolektorow,przerobieniu wydechu.montażu kompletnego dolotu (nie wkładki bo ona nic nie daje) ma 98KM http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... le&u=29611
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto