Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez wloczykij » 1 cze 2009, 14:56

PAWK -- JA TEZ UWAZAM ZE OLEJ NIEMA NIC DOTEGO

MOJ MI PALI 150 ML NA 100OKM WIEC WIEC NARAZIE NIC NIE ZAMIERZAM ROBIC

CHIALBYM PRZEROBIC JA NA GAZ ALE OBAWIAM SIE Z E MOZE WIECEJ TEGO OLEJU BRAC


BO JEZELI GAZ "CZYSCI "SILNIK TO JAK GO ROZSZCZELNI TO NIE ZAROBIE NA TEN OLEJ
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 21:39
Posty: 41
Skąd: gliwice
Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn

Postprzez szoko » 1 cze 2009, 21:56

witam zacnych Panów. Przeczytałem cały ten wątek bo jak możecie się domyśleć mam problem z porannym kopceniem. Znalazłem tu tonę informacji i okazuje się, że wiem o problemie więcej niż mój (dawny) mechanik. Tak czy inaczej jestem po wymianie starego oleju podobno pełny syntetyk na Castrol 10W40 wymieniłem też rozrząd. Przed zapaleniem silnik dusi się, gasną kontrolki i zapala. Po 15 sek nasz przyjaciel DYM. Po kilku minutach dym oczywiście znika ale obroty nie są stabilne. W pewnych sekwencjach obroty delikatnie spadają i znów rosną. A kiedy nie zdąży się jeszcze dobrze rozgrzać to potrafi zgasnąć podczas postoju. Jajca. Teraz moje pytanie czy takie objawy mogą spowodowane przez źle założony rozrząd? Mam na myśli i niestabilne obroty i kopcenie.
szoko
 

Postprzez Hazu » 1 cze 2009, 21:59

Problemy z obrotami mogą być spowodowane braniem oleju (zanieczyszczone świece, sondy lambda, przypchany katalizator)
A może masz odmę zapchaną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez szoko » 1 cze 2009, 22:12

kurcze wszystko jest możliwe. Najpierw chcę sprawdzić czy rozrząd jest rzeczywiście dobrze założony, potem spróbuje z tym olejem 5W30. Zbyt wcześnie jeszcze żeby mówić o ubytkach oleju. Jeżdżę naprawdę mało ok 8 tys rocznie :D więc remont mi jakoś nie w smak :)
szoko
 

Postprzez centaurea » 2 cze 2009, 17:01

może silnik krokowy ktoś odłączył i zapomniał przypiąć spowrotem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez szoko » 2 cze 2009, 21:09

ok dzięki to tez wezmę pod uwagę. Postaram się wszystko sprawdzić.
szoko
 

Postprzez Zubeck » 2 cze 2009, 22:11

Ja dziś dolałem do full dwie setki 10W40 po przejechaniu 2500km od wymiany. Jestem bardzo zadowolony :]
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Soluks » 2 cze 2009, 22:37

szoko napisał(a):czy takie objawy mogą spowodowane przez źle założony rozrząd?


skoro przed wymianą było dobrze to masz odpowiedz... rozrząd ma duzy wpływ na to... ale też może być tak że wcześniej np pasek przeskoczył Ci o ząb może dwa i ktoś delikatnie to skorygował aparatem zapłonowym teraz jak juz wszystko jest na swoim miejscu trzeba właściwie ustawić zapłon ale najpierw bym sprawdził poprawność znaków na rozrządzie
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez sivy97 » 11 cze 2009, 18:50

Moja X6 rok temu miała generalny remont silnika- V6.
Wymienione zostały wszystkie panewki, pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe itp.– na remont jest "gwarancja".
Przejechałem 22 tys. killometrów, olej Mobil 5W/50. Przestrzegałem wszystkich rad odnośnie dotarcia silnika, na zimnym silniku nigdy nie wkręcam go na wysokie obroty.
.... a tu
Z rana chmurka na niebieskawy kolorek – raczej zawsze jak jest zimny.
Spalanie oleju w jeździe mieszanej (miasto – trasa) 1,5 – 2,0 litra oleju na 10kkm.
Trochę mnie to irytuje, gdyż za remont dałem 2800zł i miało być jak z fabryki (za 1500 są silniki używane).
A tak jest dużo lepiej jak przed remontem (na 1000km – 1 litr oleju), ale jednak spodziewałem się minimalnego zużycia oleju.
A może powinienem mieć do mechanika pretensje i skorzystać z "gwarancji" jaką mi dał na silnik??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2008, 21:27
Posty: 15
Skąd: Jasło
Auto: X6 2,0 V6 1999r.

Postprzez Hazu » 11 cze 2009, 19:29

sivy97 napisał(a):Spalanie oleju w jeździe mieszanej (miasto – trasa) 1,5 – 2,0 litra oleju na 10kkm.

spalanie oleju jeszcze od biedy można uznać za właściwe dala tego silnika, mój przy przebiegu 240tys też tak spala.
Ale to ze dymi na niebiesko na zimnym, to trochę niebardzo ja bym miał pretensje do mechanika skoro się podejmuje czegoś to niech robi dobrze.

Samochód oddaje się fachowcowi z nadzieją że wie co robi i czego się podejmuje bo przecież za to bierze pieniądze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sq2jul » 12 cze 2009, 01:12

za 2800zl to albo ktos Ci to robil po kosztach albo na badziewnych podzespolach czego teraz, byc moze sa efekty...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez sivy97 » 12 cze 2009, 14:09

Nie uważam że komplet panewek, uszczelniaczy, pierścieni i uszczelek wraz z robotą powinien kosztować więcej niż 2800zł.
Mieszkam 70km od Dębicy więc bez dwóch zdań skierowałem się do Wieśka.
Auto od początku remontu brało olej (ok 1-1.5l na 10kkm) ale teraz doszedł ten niebieskawy dymek co mnie wkurza. Co prawda tylko na zimnym silniku, ale sądziłem jednak że będzie duuużo lepiej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2008, 21:27
Posty: 15
Skąd: Jasło
Auto: X6 2,0 V6 1999r.

Postprzez Hazu » 17 cze 2009, 18:37

Może po prostu zużyte są cylindry i niestety trzyba się będzie pogodzić z tym dymkiem z rana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez damianero » 19 cze 2009, 22:16

sivy97 a ile przebiegu ma twój motorek?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2009, 15:56
Posty: 19
Skąd: Opatów
Auto: 626 GF 2.0 '98

Postprzez sivy97 » 23 cze 2009, 22:16

A no właśnie stuknęło jej 250 000 km :). Niby przebieg duży, ale samochód ma 10 lat i 25kkm na rok to dla mnie standard.
Znajdę trochę czasu to wybiorę się do Wieśka na przegląd, ale cóż mi może poradzić??
Zważywszy że zużycie nominalne oleju dla V-ek to 1 litr na 10 000 km, to 2 litry nie jest tragedią ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2008, 21:27
Posty: 15
Skąd: Jasło
Auto: X6 2,0 V6 1999r.

Postprzez demba88 » 29 cze 2009, 21:35

Witam jestem nowy wiec nie denerwujcie sie jezeli jest taki post na forum xD przejde do rzeczy mam mazde mx6 z 2,5 litrowym silnikiem mam maly problem iz rano gdy odpalam leci bialy dym taki strasznie potem jak sie rozgrzeje nie ma nic lecz gdy wezme go na 7000 ob. to wali chmure oleju co moge z tym zrobic ??? i najlepiej u kogo?? pomocy :( :( :( <głaszcze> aha i szczerze to chodzi jak by mial 2.0 L brakuje mu mocy moze 100km/h lapie w jakies 11 sec a w opisach tego auta pisza 6,8 :( jest roznica :( HELP
demba88
 

Postprzez Borys » 29 cze 2009, 21:40

Biała chmura to raczej płyn chłodniczy (uszczelka pod głowicą) a nie olej. Ubywa ci któryś plynów, ile?
Puszczenie bąka przy odcince to jeszcze nie taka tragedia, to dopiero jej początek ;)
Ja bym zaczął od sprawdzenia błędów komputera.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez demba88 » 29 cze 2009, 21:45

powiem ci tak płyn napewno nie ubywa bo sprawdzam na bierzaco lecz olej tak :( wiem tez ze poszla mi uszczelka pod misa i musze dolewac olej wyszło mi 1l miesiac nie wiem czy to moze byc przyczyna aha auto ma niby gaz na którym nie jezdze w dodatku zwykły jakas fachura zakladala
demba88
 

Postprzez Hazu » 29 cze 2009, 21:47

w v-kach rzadko padają uszczelki pod głowicą.

Bardziej prawdopodobne jest branie oleju a przez to zasyfienie sond lambda katalizatora przepustnicy i dal tego jest ten spadek mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez demba88 » 29 cze 2009, 21:57

ale czemu moze brac olej napewno zostawiam plamki oleju ale az tyle gdzie ja moge sprawdzic cisnienie na zaworach czy cos takiego?? zamiast katalizatora mam strumienice w nastepnym tyg zrobie ta uszczelkie bo teraz brak chajsu i wtedy zobacze ile bierze ;)
demba88
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6